Feyenoord en Qurrent: een goede keuze

• 20 juli 2017
  • 1 reactie
  • 167 keer bekeken

ik lees hier veel verontwaardigde reacties op de samenwerking tussen Qurrent en Feyenoord. Het zou niet goed zijn omdat voetbal maar voetbal is. Het zou niet goed zijn omdat supporters van andere verenigingen loyaliteitsproblemen krijgen; het zou niet goed zijn omdat in Feyenoordstadion idioten zitten die zich walgelijk uiten en gedragen; het zou niet goed zijn als geld van Qurrent besteedt wordt aan reclame, etc.
Ik ben Feyenoordsupporter en al jarenlang gebruiker van groene energie. Ik schaam me diep voor het gedrag van een aantal van mijn medesupporters, net als ik me met regelmaat schaam voor gedrag van een deel van mijn collega's die bij dezelfde heel verantwoorde werkgever werken, om maar niet te zwijgen over de geweldig verantwoorde politieke partij en de vakbond waar ik al jaren lid van ben. Qurrent heeft als doel het aandeel van groene energie in Nederland te vergroten. Sponsoring van voetbalverenigingen is heel effectief omdat voetbal bij een groot deel van de bevolking populair is. Voor ieder bedrijf is Feyenoord dan nog eens handig omdat Feyenoord een grotere achterban heeft dan andere clubs. Daarnaast laten veel supporters hun handelen laten beïnvloeden door de clubliefde. Daarmee verandert Qurrent niet in een antisemitische club (echt, ook bij andere energieleveranciers zijn mensen met verkeerde gedachtes) maar neemt wel het aantal gebruikers van groene energie toe. Ik geef toe: Qurrent gaat over de eigen grenzen heen. De keuze had ook gemaakt kunnen worden om klanten te zoeken onder gelijkgezinden maar de kans dat dat leidt tot succes lijkt me heel beperkt. Door deze keuze wordt groene energie weer een beetje normaler.

1 reactie

Beste mvtricht

Fijn om te zien dat je een goede supporter bent, hoop dat je een positieve invloed hebt op de minder goede supporters . Ik meen dat niemand ergens heeft gezegd dat Feyenoord supporters anders zijn dan andere supporters. Het gedrag wat je beschrijft is niet specifiek voor feyenoord maar hoort bij de sport, niet alleen in Nederland maar ook in andere landen is dat gedrag te zien. (groepsgedrag) Ik schaam me voor het gedrag van voetbalsupporters in het algemeen. Ik wil er ook niets mee te maken hebben, dat jij het wel leuk vindt prima, ik ga liever naar het bos of een museum. Zo heeft ieder een hobby.

Het heeft ook niets met de locatie te maken, ik kom als Amsterdammer heel graag in Rotterdam, aardige mensen ik kom ook graag in Heerlen, Breda, Eindhoven, Groningen of Venlo etc etc.

Ik wil niets te maken hebben met voetbal of een club die zich verbind met voetbal, om deze reden wil ik kosteloos opstappen. Maar neeee dat mag niet van Qurrent !! Ze nodigen je uit om mee te beslissen. NOU.... ze willen informeren meer niet, er is dus geen keuze.

De smoes dat het een ander onderdeel van het bedrijf is die die keuze heeft gemaakt is echt kolder, jij betaald de rekening Linksom of Rechtssom.

Qurrent is uniek in het negeren van deze berichten en komen steeds niet met de oplossing dat in NU boetevrij wil opstappen. Steeds komen ze met het geïnstrueerde reactie, om misselijk van te worden.

Dus blijven ageren is de enige oplossing en vragen aan mensen om te reageren op www.klantenvertellen.nl

Succes

Reageer