Gaat u opzeggen door Feyenoord?

• 26 april 2017
  • 28 reacties
  • 8487 keer bekeken

POLL: Gaat u Qurrent opzeggen door sponsoring Feyenoord?

Laat uw mening weten.

Heeft of gaat u Qurrent opzeggen door sponsoring Feyenoord?

28 reacties

Goed idee, Freelander. Hopelijk geven veel mensen een antwoord op je poll. Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen nu echt achter deze beslissing staan.

Laat uw mening weten.

het blijkt dat er duurzame energiemaatschappijen zijn die een opzegvergoeding van je overnemen. Dat kan verschil uitmaken voor die 12% die geen opzegvergoeding wil betalen, en eventueel voor die 24 % die wil wachten tot het einde van het contract. overigens hoor ik bij de 12 % die opzegt.

Laat uw mening weten.

het blijkt dat er duurzame energiemaatschappijen zijn die een opzegvergoeding van je overnemen. Dat kan verschil uitmaken voor die 12% die geen opzegvergoeding wil betalen, en eventueel voor die 24 % die wil wachten tot het einde van het contract. overigens hoor ik bij de 12 % die opzegt.

Helaas is het niet alleen een kwestie van de boete vanwege tussentijdse opzegging. Wanneer men bij instappen bij Qurrent gebruik heeft gemaakt van een groene cheque dient men dat bedrag terug te betalen bij voortijdse beëindiging van het contract. In mijn geval is dat € 150,00 NAAST een eventuele opzegvergoeding.

Vandaar dat ik pas zal overstappen na de contractperiode. De groene cheque is nu een rode kaart geworden die mij extra belet om direct op te stappen. Qurrent is door deze stupide sponsoring actie mij straks als klant kwijt evenals mijn aanbevelingen aan familie, kennissen en vrienden. Ik ben nu Q-friend af.......
Beste moderatoren en medewerkers van de servicedesk.

Het is niet de bedoeling dat je dit persoonlijk opvat. Wij hebben eerder contact gehad via telefoon en forum, en ik wil graag mijn boodschap delen met een levende persoon. Daarnaast waardeer ik de inzet van jou en je collega's.
Vanaf het moment dat ik overstapte naar Qurrent (want jullie hadden zo'n slimme qbox, en jullie zijn zo groen) ben ik keer op keer teleurgesteld. Mijn eerste Qbox wilde geen contact maken met het internet, en ondanks dat ik behoorlijk computerslim ben, is dat nooit gelukt. In tegendeel, naarmate ik meer contact zocht met jullie voelde ik me steeds meer behandeld als een lastige klant.
ik had het gevoel dat ik echt op mijn strepen moest gaan staan om een vervangende Q box te ontvangen. En wat gebeurt: het lukt niet om de nieuwe Qbox te activeren. Wetende dat jullie wachttijden aan de telefoon onacceptabel lang zijn, heb ik gemaild, in de verwachting dat ik na 2 weken wel antwoord zou hebben. Maar nee hoor, geen antwoord, en ook mijn vriendelijke reminder werdt ook niet beantwoord. ook niet na een wachttijd van 2 weken. Ik had dus een nieuwe qbox, en tegelijk na twee maanden nog steeds niks.
Tot overmaat van ramp besloot Richard Klatten om als een jongensdroom Feijenoord te gaan sponsoren, zonder overleg met ons als leden.

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat jullie in staat zijn om adequaat naar jullie leden en klanten te luisteren, als er geen geld is voor voldoende bemanning op de service afdelingen, en wel voldoende geld voor Feijenoord. Ik heb daarom besloten om met onmiddellijke ingang mijn abonnement en lidmaatschap te beeïndigen. Ik weet dat jullie contractueel de mogelijkheid hebben om een opzegvergoeding te vragen. Volgens de regels mag dat tot maximaal 50 euro per product, en is er geen wettelijk minimum. Gezien het feit dat jullie een zeer gebrekkig product hebben geleverd, (falende qbox, falende service, misbruik van vertrouwen) stel ik voor dat jullie deze opzegvergoeding niet in rekening brengen.
ik wens jullie persoonlijk het allerbeste, en hoop dat jullie inzet uiteindelijk ook bijdraagt aan een beter bedrijf. jullie verdienen dat, samen met veel van je collega's
vriendelijke groeten,
Pieter Vedel
Reputatie 5
Badge +13
Beste Pieter,

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat je na zo een opeenstapeling van ervaringen geen vertrouwd gevoel meer hebt over onze Qbox. Wij vinden het ook enorm vervelend dat deze niet direct naar behoren is gaan werken. Zulke internettoegang problemen waren wij ook nog niet eerder tegengekomen. Ondanks dat vinden we het natuurlijk enorm jammer dat je ervoor gekozen hebt om naar een andere energieleverancier te gaan. We hopen dan ook dat dit een 100% groene leverancier is.

Het besluit om een samenwerking met Feyenoord aan te gaan is niet gebaseerd op de jongensdroom Richard Klatten. Stichting doen, ons moederbedrijf en Qurrent willen Nederland CO2-neutraal maken door heel Nederland op 100% groene energie te krijgen. Om dit in een korte tijd voor elkaar te krijgen hebben hebben we snel een enorm bereik nodig en dat kan met Feyenoord. Want er zijn nog te weinig mensen die over willen stappen op groene energie. Daarnaast wordt zeker volop geïnvesteerd in het optimaliseren van onze klantenservice en energiemonitor. Deze zomer komt ook de nieuwe Mijn Energie en app.

We zullen aan het eind van vandaag contact met je opnemen om tot een passende oplossing te komen wat betreft je overstap naar een andere leverancier.

We hopen dat onze inzet er toe zal leiden dat we je vertrouwen mogen terugwinnen in de toekomst.

Groetjes van Tanja
Voor de mensen die opstappen overwegen is Vandebron wellicht een goede keuze qua duurzame idealen en de fikse welkomstkorting van €250, die actie geldt nog t/m 31 dec 2017. Vandebron kwam net voor mijn verbruik als goedkoopste uit de energievergelijking.
Reputatie 1
Badge
Slechte poll. Ik ben juist overgestapt vanwege de sponsering bij Feyenoord. Hierdoor werd ik juist gewezen op Qurrent. Ik dacht al dat ik al lekker groen bezig was bij mijn oude energiemaatschappij, maar het kon nog veel groener. 🆒

Dus een poll-optie, dat je juist ben overgestapt bent vanwege de sponsering naar Qurrent ontbreekt. Deze poll heeft zo'n negatieve insteek... jammer.
Reputatie 1
Badge +3
Slechte poll. Ik ben juist overgestapt vanwege de sponsering bij Feyenoord. Hierdoor werd ik juist gewezen op Qurrent. Ik dacht al dat ik al lekker groen bezig was bij mijn oude energiemaatschappij, maar het kon nog veel groener. 🆒

Dus een poll-optie, dat je juist ben overgestapt bent vanwege de sponsering naar Qurrent ontbreekt. Deze poll heeft zo'n negatieve insteek... jammer.

goedemorgen stefan,

de negatieve insteek is door qurrent's eigen handelen ontstaan..het gaat ons niet om de mensen die naar qurrent overstappen door de reclame.. we willen inzicht krijgen in de mensen die qurrent verlaten door de stupide actie om feyenoord te sponsoren.. de discussies hierover zijn elders op dit forum volop te vinden.. misschien is het een idee om je daar eens in te lezen? ik denk dat je dan spijt krijgt dat je naar qurrent bent overgestapt..

mvg rijkjan
Geweldig dat het onderwerp "Gaat u opzeggen door Feyenoord?" glas helder is. Een korte en duidelijke poll. Ik help niet mee voetbalmillionairs nog rijker te maken dan ze al zijn.
Ik heb veel moeite met het sponsorship van Feyenoord en voel me er niet comfortabel bij dat ik hier aan mee betaal. Ik begrijp nu wel ineens al die verhogingen van het vastrecht, want dat stijgt ongeveer 20x sneller dan de inflatie.
Reputatie 5
Badge +14
Welk vastrecht ???
In 2014 bedroeg het vastrecht 6,05 euro in het tweede kwartaal 2017 bedraagt het vastrecht 6,96 euro dit is een stijging van 15%. Of bedoel je het vastrecht van Netbeheer, hier kan qurrent niets aan veranderen en zal dit bedrag dan ook moeten betalen aan deze netbeheerder.
Wat ik veel erger vind is de jaarlijkse verhogingen van diverse belastingen op de gasprijs en daarover heen ook nog een keer 21% BTW.
Reputatie 5
Badge +14
Voor wat betreft gasprijs, zoals hiervoor gesteld, moet dit zijn Energielevering (dit is dus zowel gas en elektra).
Reputatie 2
Badge +8
Bedankt voor je correcte toevoeging John,

Het klopt dat de grootste, financiële aanpassingen liggen in de jaarlijkse verhogingen van de belastingen.

De verhoging van het vastrecht startte per 1 januari 2017, dus ver voordat er werd vastgesteld dat wij sponsor van Feyenoord zouden worden.

Groeten van Giulia
Badge +1
Als PSV-supporter heb ik de neiging te stemmen "ja, per direct" en ik voel me vervolgens ook bijna verplicht om blind te kiezen voor Energie Direct.

Toch heb ik besloten om gewoon te wachten tot het einde van mijn contract (2019) en dan pas een afweging te maken. Groene energie is dan wel een stuk belangrijker dan de voetbalclub die wordt gesponsord. En aangezien Qurrent een stuk groener is dan Energie Direct...

Overigens "boycot" ik wel Ziggo omdat zij die andere club sponsoren 😉
Voor de mensen die opstappen overwegen is Vandebron wellicht een goede keuze qua duurzame idealen en de fikse welkomstkorting van €250, die actie geldt nog t/m 31 dec 2017. Vandebron kwam net voor mijn verbruik als goedkoopste uit de energievergelijking.

Bedankt voor de tip
Toen ik hoorde over de sponsoring wilde ik eerst meer weten voor ik een besluit zou nemen over evt. opstappen. Ik was nl best tevreden, Met een goede uitleg of erkenning naar de leden toe zou mijn ongenoegen misschien wel verdwijnen. Jammer genoeg heeft Qurrent over dit onderwerp niet gecommuniceerd met de klanten. Niet vooraf, maar ook niet achteraf (bij mijn weten) Vandaag ontving ik weer een nieuwsbrief waarin alweer niets over de onrust / protesten tegen de sponsoring van Feyenoord stond. Ik vind het jammer dat Qurrent niet echt het gesprek aangaat. Als gevolg groeit het ongenoegen en moet ik overwegen om over te stappen naar een andere groene aanbieder.
Badge +1
Toen ik hoorde over de sponsoring wilde ik eerst meer weten voor ik een besluit zou nemen over evt. opstappen. Ik was nl best tevreden, Met een goede uitleg of erkenning naar de leden toe zou mijn ongenoegen misschien wel verdwijnen. Jammer genoeg heeft Qurrent over dit onderwerp niet gecommuniceerd met de klanten. Niet vooraf, maar ook niet achteraf (bij mijn weten) Vandaag ontving ik weer een nieuwsbrief waarin alweer niets over de onrust / protesten tegen de sponsoring van Feyenoord stond. Ik vind het jammer dat Qurrent niet echt het gesprek aangaat. Als gevolg groeit het ongenoegen en moet ik overwegen om over te stappen naar een andere groene aanbieder.

De keuze om een voetbalclub te gaan sponsoren kan ik best begrijpen, het vergroot de naamsbekendheid aanzienlijk. Al vraag ik me dan wel af of de meeste voetbalsupporters kiezen voor groene stroom of om de binding met hun cluppie.

Over de communicatie vooraf/achteraf kan ik kort zijn. Een coöperatie is een soort vereniging, waarbij de mening van de leden belangrijk is. Qurrent biedt naar mijn mening voldoende ruimte om invloed uit te oefenen door een ALV, dit forum en andere kanalen. Het is ook niet te doen om alle leden te raadplegen voordat een dergelijk besluit wordt genomen.
Hoi Coco199 en J. van Litsenburg,

Hier bij Qurrent vinden we het zeker belangrijk goed uitleg te geven van de reden dat we het partnerschap met Feyenoord zijn aangegaan.
Door alle reacties na de bekendmaking van het partnerschap, zagen we in dat de achterliggende gedachten voor veel leden niet duidelijk genoeg gecommuniceerd was.
Daarom hebben we iedereen uitgenodigd deel te nemen aan de Brainstormsessie over het partnerschap, op het Qurrent kantoor.
Je kunt het verslag hier lezen.

De keuze voor de samenwerking met Feyenoord is gemaakt vanuit het energieleveringsbedrijf en niet vanuit de coöperatie.
Het is moeilijk rekening te houden met de mening van elk lid apart, maar we horen graag wat jullie ervan vinden.
Zoals J. van Litsenburg aangeeft kan dit bijvoorbeeld via de ALV, de Community of een georganiseerde brainstormsessie zoals hierboven genoemd.

Heb jij zelf nog ideeën Coco199 om invulling te geven aan het partnerschap met Feyenoord? Dan horen we het graag!
Daarnaast geef ik de feedback over de communicatie via de nieuwsbrief door aan de marketingafdeling.

Groetjes, Vita
Zo, net de overstap naar VandeBron geregeld en de boete neem ik maar voor lief. Elke keer dat ik nu "Qurrent" hoor of zie krijg ik rode vlekke in de nek. Dus dan maar door de zure appel bijten en gelijk over gaan.

Qurrent, well done. Ben benieuwd of 2017 ook nog een label als beste groene leverancier zal oplever. In mijn belevingswereld moet dat niet meer mogelijk zijn.

Waar ik eerst veel reclame voor jullie maakte zal ik de komende jaren nog meer energie steken om mensen die al bij Qurrent zitten weer bij jullie weg te krijgen.

Dat ik jullie snel mag vergeten 😞

O ja, wat ik uit de statuten opmaak is dat de stichting bepalend is en Qurrent bv uitvoeren is. Ik heb geen zin meer om weer in alle documenten te duiken, maar volgens mij hebben jullie bij het aangaan van de sponsor overeenkomst ook nog in strijd met jullie eigen statuten gehandeld! Lekker bezig
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Mobivak,

Qurrent bestaat (o.a.) uit een leveringsbedrijf en een coöperatie. Twee aparte organisaties dus eigenlijk.
Uit het leveringsbedrijf krijgen alle klanten stroom en gas geleverd. Het leveringsbedrijf heeft een afspraak met de Qurrent coöperatie; namelijk dat alle klanten lid worden. Onder de Qurrent coöperatie vallen alle duurzame energieprojecten en ontwikkeling. Voorbeeld hiervan is het windpark Hellegatsplein. De samenwerking met Feyenoord valt onder het leveringsbedrijf. Als we bijvoorbeeld een ander innovatief project gaan starten, raadplegen we (geheel volgens de statuten) de Ledenraad. Ook het jaarplan van de coöperatie is met onze Ledenraad afgestemd. Dit staat hier op de community ook aangegeven.

Onze missie om Nederland te vergroenen verandert niet, en onze groene energie blijft 100% groen en opgewekt in Nederland. We blijven strijden voor een groener, duurzaam en energieneutraal Nederland.

Ik wens je een prettige dag toe.

Groet, Nina
Badge
... samenwerking met Feyenoord valt onder het leveringsbedrijf. Als we bijvoorbeeld een ander innovatief project gaan starten, raadplegen we (geheel volgens de statuten) de Ledenraad.
Eigenlijk snap ik het nog steeds niet en maak mij zorgen over de échte doelstellingen van Qurrent..
Ik ben bij Qurrent terecht gekomen via een veiling van VEH.
In het begin dacht ik: mooi, eindelijk een energiebedrijf met een ideële (groene-) inslag.
Alá, ze willen het land volbouwen met peperdure en onderhoud onvriendelijke windturbines, maar daar heb ik hier elders in het forum al een oplossing voor gegeven.

Jaarcontract afgesloten voor elektriciteit en gas bij Qurrent... blijken er ineens 2 Qurrents te bestaan. Ik krijg elektra en gas geleverd van "Qurrent-1" en die houdt maandelijks een voorschot in, net als alle andere leveringsbedrijven.
Tot zover duidelijk: Current-1 levert de spullen, én beheert de pot met geld.

Blijkt er dus ook nog een "Qurrent-2" te bestaan, waar een leden-sausje overheen gegoten is in de vorm van een Coöperatie. Compleet met een heuselijk Bestuur en een Ledenraad. Als ik mij echter goed herinner, zijn de leden van een Coöperatie de baas. En daar zit hem in dit geval de crux!
De baas ... waarover?
Over welke projecten besluiten/besloten de leden van de Coöperatie, hebben hun besluiten überhaupt enige invloed op de uitvoering door "Qurrent-1", en/of hoe komt de Coöperatie aan het geld daarvoor?
Uit de inschrijving bij de Kamer van Koophandel blijkt, dat de Coöperatie een Holding is en Holdings hebben meestal (veel) geld.

Is die Coöperatie "Qurrent-2" slechts een fiscale of ideële wassen neus, en kan de directie van "Qurrent-1" uit de pot met geld ongehinderd hun jongensdromen najagen zonder zich ook maar iets van de leden van de Coöperatie aan te hoeven trekken? Wie of wat bepaalt of een project onder het Leveringsbedrijf Qurrent of onder de Coöperatie Qurrent valt? Waarom valt bijvoorbeeld uitgerekend een duur en voorzienbaar controversieel project “samenwerking met Feyenoord” onder het Leveringsbedrijf in plaats van onder de Coöperatie? Mistig allemaal.
Ik ben lid gemaakt van een Coöperatie, en wil dus zien dat de leden daarvan serieus genomen worden en anders zeg ik mijn “lidmaatschap” op. Gelukkig is de Coöperatie ingeschreven als “UA” vorm, zodat de leden in de toekomst tenminste niet opdraaien voor verliezen of faillissement.

BTW, ik hoef geen "Feyenoord shirt voor bestaande klanten" mocht die actie er ooit komen, trek de waarde daarvan maar af van mijn jaarnota.

Nog een paar maanden ….
Reputatie 3
Badge +8
Hallo CO2 hater,

Ik geef je graag meer toelichting over hoe Qurrent in elkaar zit.

Qurrent is 100% dochter van Stichting DOEN. Stichting doen financiert grootschalige projecten die een werkelijke doorbraak kunnen veroorzaken op weg naar een mooiere en schonere wereld. Qurrent is er om de energietransitie te versnellen en daarmee klimaatverandering tegen te gaan. Kort gezegd houdt het in dat Qurrent leden moet helpen met energie besparen, zelf opwekken en meer 100% groene energie beschikbaar maken.

Om klanten meer te betrekken is de Qurrent Coöperatie opgericht. Alle klanten van Qurrent worden automatisch lid. In de coöperatie wekken ze samen energie op die niet thuis opgewekt kan worden.
De coöperatie investeert in nieuwe duurzame projecten zoals windpark Hellegatsplein. Met de opbrengst van de projecten maken we weer nieuwe projecten mogelijk. Zo wekken we met elkaar steeds meer op. En wordt groene energie nóg voordeliger omdat het aanbod groene energie groeit.

Als lid van de coöperatie mag je inderdaad meebeslissen. Zo vragen we elk jaar aan de leden wat het volgende CO2 project moet worden en spreken we elkaar over nog veel meer onderwerpen op de jaarlijkse ledenvergadering. Daarnaast is de ledenraad maandelijks op het kantoor van Qurrent om de belangen van de leden te behartigen. Afgelopen woensdag was de ledenraad nog aanwezig voor de Windtegoed bijeenkomst. Daarnaast kan iedereen via de community meedenken, meebeslissen en kennis uitwisselen met andere leden en met Qurrent. En kunnen leden zoals je zelf al aangeeft niet aansprakelijk gesteld worden voor financiële problemen.

De coöperatie heeft geen eigen vermogen. Financiering van de projecten gebeurt door middel van ondersteuning van het energiebedrijf Qurrent (Qurrent Nederland BV), partners en crowdfunding.
Projecten en beslissingen worden uiteraard niet alleen door de directie van Qurrent genomen, dat kan ook niet aangezien Qurrent onder toezicht staat van verschillende mensen. Dit gaat i.s.m. de ledenraad, de Raad van Commissarissen, stichting Doen en de raad van stichting Doen. Het grote verschil met Qurrent en een andere energieleverancier is dan ook dat het niet gaat om het streven naar maximale winst en dit in de zak van aandeelhouders steken, maar om de verduurzaming van Nederland.

Een samenwerking met Feyenoord is daar een goed voorbeeld van. Dit is een weloverwogen keuze die, niet alleen door de directie, is gemaakt om een grote groep nieuwe leden aan te trekken. Met o.a. Feyenoord kunnen we de verduurzaming versnellen. Het partnerschap met Feyenoord is betaald uit eigen middelen van het leveringsbedrijf Qurrent.

Hopelijk heb ik je hiermee verder geïnformeerd en ik wens je een prettige dag toe.

Groet, Nina
Badge
@ Nina,
Ik moet toegeven ... ik bewonder je geduld en je standvastigheid in de leer.
Maar daar gaat het hier helemaal niet om.
Het gaat er om, dat bestaande klanten constateren dat ze naar een leverancier zijn gelokt onder voorwendsel van "groenigheid zonder winstoogmerk", dat een zekere marge geïnvesteerd zou worden in duurzame energieopwekking, maar nu hevig gefrustreerd zijn door de manier waarop Qurrent dat doel denkt te moeten realiseren. Met name de enorme bedragen die Qurrent in een voetbalclub steekt die zo'n beetje de minst groene investering denkbaar is.
En dat dit niet zo maar een enkeling betreft blijkt wel uit bovenstaande poll, waar maar liefst 61% van de respondenten aangeeft op korte of langere termijn te vertrekken.
Kennelijk is er dus geen match tussen de (gehoopte-) ideële instelling van Qurrent en een grote milieubewuste doelgroep.

Ook het grote verschil aangeven met "andere energieleveranciers" die de winst in de zakken van de aandeelhouders steken en vervolgens een hele rits functionarissen, Commissarissen, stichtingen enz. opnoemen die daar vast ook niet gratis rondlopen, draagt niet overtuigend bij.
Als ik directeur zou zijn van een bedrijf en 61% van mijn klanten zou aangeven geen zaken meer met mij te willen doen, zou ik mij héél grote zorgen maken!

De laatste tijd heb ik stevig geïnvesteerd in energiebesparende- en opwekkende maatregelen, en ik hoopte in Qurrent een gelijkgestemde partner of zelfs voorbeeld te hebben gevonden.
De beslissingen van Qurrent hebben echter inmiddels zoveel "grijs" blootgelegd, dat ik wel op zoek moet naar een échte groene leverancier.

Niettemin wens ik je sterkte en een prettige dag toe.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi CO2hater,

Goed om te zien dat je zo betrokken bent bij onze groene missie. Zoals mijn collega Nina al aangaf is het een hele bewuste keuze om samen met Feyenoord te strijden voor een duurzamer Nederland. Wat ons betreft is het vijf voor twaalf en we hebben zoveel mogelijk mensen aan onze zijde nodig om de CO2-uitstoot te verminderen. Deze samenwerking is dan ook een heel bewuste keuze. We maken samen groen groot, dat betekent voor ons samen met de voetbalsupporters, de groene voorlopers én iedereen die zich bij ons aan wil sluiten. Met bijvoorbeeld onze inkoopacties helpen we onze leden besparen, daar is niks aan veranderd.

Onze 100% groene stroom wordt met Feyenoord niet grijzer, ik vind het oprecht jammer dat je dat zo ervaart en dat je overweegt om ons te verlaten.

Groet,

Jeroen
Ik ben ook weg bij Qurrent, vreselijk de investering in gebakken lucht (Feijenoord). Ik ben overgestapt naar Duurzame Energie Unie. Deze staan ook op nummer 1 als groenste met Qurrent. Het verschil is dat zij echt investeren in groene energie en dit niet aan een voetbalclub uitbetaald. Als iemand die dit leest en het ook niet eens met is met beleid van Qurrent. Hier is de website waar je je aan kan melden. www.duurzameenergieunie.nl.

Groet,
Michel

Reageer