Beantwoord

Opzeggen contract n.a.v. sponsoring Feyenoord

• 7 april 2017
  • 51 reacties
  • 8369 keer bekeken

Deze verspilling van 15 miljoen is mijns inzien een gegronde reden om mijn contract op te zeggen.
Mijn vorige leverancier deed hetzelfde (Nuon). Daarom stapte ik over.

Klaas Budding
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 7 april 2017, 16:24

Hoi David,

De samenwerking met Feyenoord verandert niets aan onze missie, doelen, tarieven en contracten. Sterker nog, de samenwerking met Feyenoord helpt ons bij het sneller bereiken van onze groene doelen.

We moeten namelijk zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Dat kan alleen als we dat met elkaar aanpakken. En we willen dat versnellen Onze missie: Nederland ‘vergroenen’. Het is van groot belang dat we snel overgaan op groene stroom. Die beweging gaat niet snel genoeg en daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking met Feyenoord.

Feyenoord is een geweldige club, met een geweldige achterban. We zijn er enorm trots op dat we dit avontuur samen met Feyenoord aangaan.
Feyenoord is een grote club met veel exposure. We willen de enorme achterban van Feyenoord bewust maken dat groene stroom toegankelijk is voor iedereen. We zijn ervan overtuigd dat ons dat samen met Feyenoord gaat lukken. Door ons aan Feyenoord te verbinden kunnen we heel veel mensen ons verhaal vertellen.

We gaan samen met Feyenoord kijken hoe waar we op onderdelen zaken kunnen verduurzamen. Daarbij denken we bijv. aan opties op het trainingscomplex Varkenoord. We zullen daar op een ander moment meer in detail over communiceren. Het sociale MVO beleid van Feyenoord is al goed. Nu komt daar een duurzaamheid bij. We zouden het dan ook ontzettend jammer vinden als je juist nu weggaat.

Als je wilt weten wat de einddatum is van jouw contract, volg dan de volgende stappen: Ga naar Mijn Energie - Profiel - Contractgegevens. Via deze link kun je vinden hoe je het contract kunt opzeggen.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

51 reacties

Badge
Goed punt. Laat ik stoppen met energie steken in dit negatieve topic. Zonde van mijn tijd. Succes met overstappen allemaal. Ik blijf lekker bij Qurrent.
Badge +5
Hoi David,

De samenwerking met Feyenoord verandert niets aan onze missie, doelen, tarieven en contracten. Sterker nog, de samenwerking met Feyenoord helpt ons bij het sneller bereiken van onze groene doelen.

We moeten namelijk zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Dat kan alleen als we dat met elkaar aanpakken. En we willen dat versnellen Onze missie: Nederland ‘vergroenen’. Het is van groot belang dat we snel overgaan op groene stroom. Die beweging gaat niet snel genoeg en daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking met Feyenoord.

Feyenoord is een geweldige club, met een geweldige achterban. We zijn er enorm trots op dat we dit avontuur samen met Feyenoord aangaan.
Feyenoord is een grote club met veel exposure. We willen de enorme achterban van Feyenoord bewust maken dat groene stroom toegankelijk is voor iedereen. We zijn ervan overtuigd dat ons dat samen met Feyenoord gaat lukken. Door ons aan Feyenoord te verbinden kunnen we heel veel mensen ons verhaal vertellen.

We gaan samen met Feyenoord kijken hoe waar we op onderdelen zaken kunnen verduurzamen. Daarbij denken we bijv. aan opties op het trainingscomplex Varkenoord. We zullen daar op een ander moment meer in detail over communiceren. Het sociale MVO beleid van Feyenoord is al goed. Nu komt daar een duurzaamheid bij. We zouden het dan ook ontzettend jammer vinden als je juist nu weggaat.

Als je wilt weten wat de einddatum is van jouw contract, volg dan de volgende stappen: Ga naar Mijn Energie - Profiel - Contractgegevens. Via deze link kun je vinden hoe je het contract kunt opzeggen.

Groeten van Annick
Ik dacht dat we nu toch wel geleerd zouden hebben dat de (financiële) sportwereld niet staat voor de waarden waar Qurrent voor (zou moeten) staan ! Wat een ongelooflijk domme zet, en dat zonder een ledenraadpleging !! Ik voel me genaaid, en dat echt niet omdat ik supporter ben van een andere club. Dit is een onvergeeflijke management fout, en ik denk er serieus over om op korte termijn Qurrent te verlaten. Zeer zeer zeer teleurgesteld !!!
Ik vind het onbegrijpelijk, teleurstellend en dom. Vaak krijgen consumenten enquetes over van alles en nog wat. Dit was een mooie vraagstelling voor een enquete geweest. Dit is niet de manier om betrokkenheis bij Qurrent te bewerkstelligen.
Ik zal niet meteen weglopen.Fouten maken we allemaal. Maar ik houd dit wel in de peiling.:?
Ja beter dat ze milieuvervuilende energie van Nuon en zo blijven gebruiken natuurlijk. Dat is zoveel minder slecht dan proberen het aantal gebruikers van puur groene energie te laten stijgen op een manier die jou niet zint.

Ik denk ook dat er betere manieren zijn, maar ik heb serieus mensen gesproken die terug gaan naar grijze energie vanwege deze beslissing. Waar ben je dan mee bezig, een (IMHO) foute beslissing die over geld gaat belangrijker maken dan een beslissing die over het milieu gaat. Ik zeg niet dat we allemaal moet en blijven (ik doe dat persoonlijk wel) maar asl je dan gaat of anderen weerhoudt om naar Qurrent te gaan zorg er dan wel voor dat je (of ze) in elk geval wel naar echt groen blijven gaan. Boos zijn, prima, maar blijf wel de juiste beslissingen maken tbv alle generaties die na ons komen. (Als we het niet al zover verpest hebben dat we zelf de grote gevolgen nog gaan meemaken.)
Badge
Ik ben een echte Ajaxfan maar het maakt mij geen reet uit dat Q ,Feyenoord sponsort. Al die zwartkijkers hadden ook gezeurd als Q de plaatselijke jeu de boule ,vereniging had gesponsord . Dan had er waarschijnlijk gestaan dat de jeu de boule club ,zijn eigen broek moet ophouden etc . Voetbal is de grootste sport in Nederland en als je echt impact ,wilt maken is dit de juiste manier. Arriverdeci zwartgallige azijn zeikers.
Ik denk er zwaar over na om mijn contract op te zeggen. Het gaat niet om Feyenoord maar voetbal in het algemeen. Deze sport kost ons (de samenleving ) meer geld en ellende dan dat het wat opbrengt. Ik zit bij Qurrent uit ideële motieven en sponsoring van een voetbalclub gaat er mij bij niet in. Is de volgende stap dat we Formule 1 gaan sponsoren vanwege de impact? Hoe groen zijn we!!!

Herman Heskamp
Badge +2
Wat een hoop snelle oordelen lees ik hier allemaal. Blijkbaar snappen toch veel mensen niet hoe het werkt. Het is toch geweldig dat Qurrent zich op deze manier weet te profileren... of je nu wel of niet iets met voetbal (of specifiek Feyenoord) hebt...het feit dat dit een stap kan zijn om een nog grotere groep mensen een duurzame keuze te laten maken is toch geweldig? Als Qurrent investeert in meer mensen verduurzamen dan hebben we daar allemaal wat aan. Je kunt wel alles in windmolens stoppen, maar je zult ook klanten moeten hebben die die stroom willen afnemen. De mensen die zo snel al roepen af te haken, zijn wel wat kort door de bocht en snappen niet het grotere plaatje (of durven niet toe te geven iets te principieel voor die club uit Amsterdam te zijn).
In deze zee van negativiteit wil ik Qurrent meegeven de stap om Feyenoord te sponsoren echt briljant te vinden! Laat maar zien hoe groot onze duurzame club kan worden! :-)

Oh ja? Zeg me dan maar eens welke sponsoren de betaald voetbalorganisaties in Nederland hebben, ik durf te wedden dat je er niet 3 kan opnoemen, over exposure gesproken dus wat heeft sponsoring van Feyenoord door Qurrent dan voor nut?

PSV en Twente hebben (zgn duurzame) energiesponsors, al ooit iets van duurzame plannen gehoord rondom het PSV-stadion of dat van Twente, nee dus. De plannen van Qurrent voor Feyenoord zijn dus ook een wassen neus. Ze leiden er alleen maar toe dat de salarissen van de Feyenoordspelers verder omhoog (want ze worden zondag kampioen) en dat ze weer een duurdere grotere SUV of Ferrari kunnen kopen waardoor weer al het gedachte duurzame voordeel teniet wordt gedaan.

[Quote]: Je kunt wel alles in windmolens stoppen, maar je zult ook klanten moeten hebben die die stroom willen afnemen. .
Je kunt wel alles in sponsoring stoppen maar als je dan niks meer hebt om windmolens te bouwen hoe bedien je dan je klanten die dat wel graag willen?

[Overigens ben ik in hart en nieren een Feyenoordfan maar fel tegen het exorbitante wereldje en tegen deze sponsoring.]
Badge +1
Nadat ik eerder mijn negatieve opinie deelde binnen deze community, heb ik besloten mijn contract bij Qurrent te beëindigen.

Groeistrategie als prioriteit en voetbalsponsering als middel om dat te bereiken, daar sta ik simpelweg niet achter.

Het feit dat de medeoprichter van de Postcode Loterij groot Feyenoordfan is, zijn loterij vorig jaar een flinke smak geld doneerde aan de stichting die eigenaar is van Qurrent en hij (volgens de directeur van Qurrent) als "postillion d'amour" fungeerde tussen Feyenoord en Qurrent zit me persoonlijk ook niet helemaal lekker.

Natuurlijk moet iedereen richting groen, dat is overduidelijk. Maar geef je miljoenen uit aan campagnes die een breder publiek bereiken en het geloof in groen vergroot. Spreek hun hart aan in plaats van hun favoriete voetbalclub. Groen verdiend een groter publiek dan alleen de Feyenoord aanhangers.

Klanten die kiezen vanuit hun hart verbinden zich met je idealen, zijn trots op hun keuze en laten een ongekende loyaliteit zien. Zo heb ik ook gekozen voor Qurrent. Duurzaamheid kent vele facetten, die verder gaan de opwekking van stroom.

Ik kies nu opnieuw vanuit mijn hart. Time for change.

Ik begrijp je heel goed Ed. En ik ben het helemaal met je eens dat de groeistrategie en voetbalsponsering als middel daartoe niet bij Qurrent horen.
En de relatie met Feyenoord stinkt. Dat stinkt van alle kanten.

En toch vind ik het jammer dat mensen als jij niet eerst naar de ledenvergadering komen voordat ze opzeggen.

Volgens mij zijn mensen als jij nodig om het beleid van de directie te corrigeren.

En laat niemand vertellen dat de coöperatie niet gaat over het gebruik van de merknaam "Qurrent". Natuurlijk heeft de coöperatie en hebben dus de leden iets te zeggen over het gebruik van die merknaam.
Badge
Wat een hoop snelle oordelen lees ik hier allemaal. Blijkbaar snappen toch veel mensen niet hoe het werkt. Het is toch geweldig dat Qurrent zich op deze manier weet te profileren... of je nu wel of niet iets met voetbal (of specifiek Feyenoord) hebt...het feit dat dit een stap kan zijn om een nog grotere groep mensen een duurzame keuze te laten maken is toch geweldig? Als Qurrent investeert in meer mensen verduurzamen dan hebben we daar allemaal wat aan. Je kunt wel alles in windmolens stoppen, maar je zult ook klanten moeten hebben die die stroom willen afnemen. De mensen die zo snel al roepen af te haken, zijn wel wat kort door de bocht en snappen niet het grotere plaatje (of durven niet toe te geven iets te principieel voor die club uit Amsterdam te zijn).
In deze zee van negativiteit wil ik Qurrent meegeven de stap om Feyenoord te sponsoren echt briljant te vinden! Laat maar zien hoe groot onze duurzame club kan worden! 🙂
Badge
Misschien eerst eens afwachten hoe Qurrent hiermee omgaat, wat de resultaten zijn en welke groeimogelijkheden dit biedt. De uitspraken ("14 miljoen mensen hebben niets met voetbal" en "De plannen van Qurrent voor Feyenoord zijn dus ook een wassen neus") zijn nergens op gebaseerd en voornamelijk persoonlijke meningen die als feit voorgeschoteld worden. Dat vind ik discussieren van niks. Stel je nou voor dat Qurrent aan het einde van deze periode een enorme groei heeft doorgemaakt, duurzaamheid nog meer op de kaart heeft gezet en dan bij jij diegene die vooraf zo hard van de toren blies dat het allemaal niets is. Sta je ook in je hemd. Laten we Qurrent aan de belofte houden "geen woorden maar daden" en ze niet vooraf afrekenen, maar achteraf op de behaalde resultaten. Zou toch zonde zijn...als al die frustratie voor niets bleek... 😉
Hoi

Leuk he, ik heb een jaarcontract opzeggen is 50 euro terwijl ik nog maar een half jaar hoef te lijden.(gebruik alleen maar stroom.
Er is dus geen verdere staffel in de boete.

Vorige week in centrum Almere stonden ze promotie maken, toch maar even tegen de geïnteresseerd clubje personen dat wou overstappen gemeld dat ze Feyenoord sponseren. Gelijk het groepje weg.....
Misschien eerst eens afwachten hoe Qurrent hiermee omgaat, wat de resultaten zijn en welke groeimogelijkheden dit biedt. De uitspraken ("14 miljoen mensen hebben niets met voetbal" en "De plannen van Qurrent voor Feyenoord zijn dus ook een wassen neus") zijn nergens op gebaseerd en voornamelijk persoonlijke meningen die als feit voorgeschoteld worden. Dat vind ik discussieren van niks. Stel je nou voor dat Qurrent aan het einde van deze periode een enorme groei heeft doorgemaakt, duurzaamheid nog meer op de kaart heeft gezet en dan bij jij diegene die vooraf zo hard van de toren blies dat het allemaal niets is. Sta je ook in je hemd. Laten we Qurrent aan de belofte houden "geen woorden maar daden" en ze niet vooraf afrekenen, maar achteraf op de behaalde resultaten. Zou toch zonde zijn...als al die frustratie voor niets bleek... ;-)

Wat willen ze waarmaken dan? Ik wil die associatie helemaal niet. Er zijn honderden manieren om leden te werven.

En nergens op gebaseerd? Voetbal trekt ongeveer tussen de 1 en 2 miljoen kijkers op tv. Aannames zijn dodelijk. Zeker als je anderen verwijt aannames te maken terwijl je het zelf doet.
Worden bestaande klanten de mogelijkheid geboden om hun contract op te zeggen, zonder boete, nu Qurrent hoofdsponsor van Feyenoord is geworden? Ik kan me goed voorstellen dat klanten van Qurrent niet zitten te wachten op het sponsoren van een voetbalclub, of indien dit geen probleem is, het sponsoren van Feyenoord. Zeker voor klanten die onlangs verlengd hebben bij Qurrent, die dit nieuws niet mee hebben kunnen nemen in hun beslissing om wel/niet te verlengen, kan dit vervelend zijn.

Ik sluit me hierbij van harte aan. Ik ben sinds 1 dag klant bij Qurrent en heb nu al spijt door deze stupide beslissing van Qurrent.
Ik kan me niet vinden in het beleid van Q. Destijds bij het tekenen van het contract werd mij een heel ander Q voorgesteld. Ik voel me nu misbruikt voor doelen waar ik niet achtersta. Ik wil nu zo snel mogelijk mijn contract opzeggen.

met vriendelijke groet;

joost koop
Worden bestaande klanten de mogelijkheid geboden om hun contract op te zeggen, zonder boete, nu Qurrent hoofdsponsor van Feyenoord is geworden? Ik kan me goed voorstellen dat klanten van Qurrent niet zitten te wachten op het sponsoren van een voetbalclub, of indien dit geen probleem is, het sponsoren van Feyenoord. Zeker voor klanten die onlangs verlengd hebben bij Qurrent, die dit nieuws niet mee hebben kunnen nemen in hun beslissing om wel/niet te verlengen, kan dit vervelend zijn.
Beste Annick,

Ik vind het mooi om te zien dat Qurrent probeert vaart te maken met het omschakelen naar groene energie. Ik snap ook dat het sponsoren van Feyenoord een grote uitstraling heeft.
Ik vind alleen niet dat een nutsbedrijf (idem met Nuon destijds) hier ons geld aan zou moeten besteden. Naast dat er veel geld in een voetbalclub gepompt wordt, waar niet heel Nederland fan van is, heeft niemand, die net zijn/haar contract heeft verlengd, daar rekening mee heeft kunnen houden. Sprekende voor mezelf, dan zou ik zeker mijn contract niet verlengd hebben, als ik dit geweten had. Daarom wil ik ook graag weten of ik mijn contract zonder boete kan opzeggen. Ik denk dat het van fatsoen zou getuigen als die mogelijkheid door Qurrent geboden wordt aan diegenen die hier niet op zitten te wachten. Anders vrees ik dat Qurrent deze klanten voorgoed zal verliezen, nadat ze hun contract opgezegd hebben (wel of niet met boete).
Ik sluit me geheel aan bij de kritiek. Een groene energie leverancier die de te dure en vervuilende speeltjes van voeballers gaan bekostigen. Had eerst onderzoek gedaan onder jullie klanten of ze het daar mee eens zouden zijn.

Geen goed woord over voor deze beslissing! Blijkbaar betaal ik nog teveel voor mijn stroom.

Ga opzoek naar een beter en milieu vriendelijker reclame uithangbord!
Sponsoring Feyenoord is een goede reden om geen nieuw contract bij Qurrent af te sluiten
Inderdaad, de maatschappijen die door Qurrent voor fossiel worden uitgemaakt rekenen ook zo. Je bent een cijfertje in hun excel spreadsheet in de kolom "Tijdelijke verliezen" na deze deal, in de verwachting dat het goedkomt. Bijzonder na al die verhalen van Qurrent over winst en aandeelhouders waar ze niet aan zouden doen. Volgend jaar een bonus voor het Qurrent bestuur wegens de naar eigen idee geslaagde Feyenoord deal? Uit eigen middelen uiteraard. Ik kijk nu nergens meer van op.
Hallo

Graag wil ik weten hoe snel ik naar een andere energieleverancier kan ?

Wij willen ook opzeggen. Het meest domme om ooit te doen. Je verbinden aan 1 voetbalclub. Wij gingen naar Qurrent juist omdat het niet aan sponsoringen doet. En het geld echt gaat naar goedkopere energie. Ik ga meteen checken wanneer wij kunnen overstappen
Ik dacht door met Qurrent in zee te gaan groene windenergie te kopen zonder bijsmaak. Op 17 maart jl. heb ik een contract afgesloten voor 3 jaar en de 14 dagen bedenktijd is nog maar een paar dagen om. Maar ik wil er nu toch nog vanaf omdat ik me belazerd voel. Plotsklaps zie ik dat een sponsorcontract met Feyenoord is afgesloten. De voetbalwereld, welke club het dan ook moge zijn, heeft naar mijn mening op geen enkele wijze te maken met een duurzame en CO2-arme samenleving.
Ook ik ben enorm teleurgesteld, alle reacties bevestigen mijn slechte gevoel over deze deal, Ik zag Qurrent als een duurzame, innovatieve club, met een coöperatieve instelling waar de leden mee kunnen denken.
Niets is minder waar, de Feyenoord geile directeur, wil graag in een skybox plaats nemen. En dan melden dat Feyenoord duurzaam gemaakt gaat worden. Wat een belachelijke volksverlakkerij.
Ik snap best dat er aan de weg getimmerd dient te worden, maar dan aub met instemming vd leden en met een bij de organisatie passend doel.
Ik voel me behoorlijk genaaid en heb spijt tot over mijn oren, dat ik een 3 jarig contract met wind certificaten heb gekozen.
Ik wil zo snel mogelijk van mijn contract af, ik kijk graag voetbal (zonder voorkeur) en ik wil niet elke keer dat ik Feyenoord zie spelen, mijn kots neigingen moeten onder drukken.
Ik ben net overgestapt naar Qurrent. Kan ik mijn contract nav dit incident nog opzeggen of annuleren?
Ik vind het totaal ongepast voor een bedrijf als Qurrent.
Heb bericht gehad van Beau de Qurrent moderator. Als je weg wilt bij Qurrent omdat je het niet eens met sponsoring van Feyenoord moet je gewoon de boete betalen zoals deze in contract staat. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent (bedankt daarvoor) maar zie je wel wat een vreemde organisatie Qurrent is. Ik stap over naar de Unie, deze scoren net als Qurrent en Pure energie een 10 als groenste leverancier. Echter Pure energie sponsort FC Twente, Qurrent nu Feyenoord en de Unie gaat alleen voor de groene energie en sponsort niet. Als je over stapt kunnen er dus kosten aan verbonden zijn. Ik ga na 1,5 jaar weg. Zie hier beneden wat de kosten zijn.

Resterende looptijd Maximale opzegvergoeding per product (stroom - gas)
1,5 jaar € 50,- stroom - € 50,- gas
1,5 tot 2 jaar € 75,- stroom - € 75,- gas
2 tot 2,5 jaar € 100,- stroom - € 100,- gas
meer dan 2,5 jaar € 125,- stroom - € 125,- gas

Reageer