Partnerschap Feyenoord: de brainstormsessie

• 21 april 2017
  • 58 reacties
  • 3231 keer bekeken

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en betrokkenheid over de samenwerking met Feyenoord. Jullie hebben de afgelopen dagen al vaker in berichten van ons voorbij zien komen dat we graag met jullie in gesprek gaan. Daarom organiseren we binnenkort een brainstormsessie waarin wij met jullie willen nadenken over hoe wij de samenwerking iets kunnen laten zijn waar alle leden achter staan.

Wil jij er ook bij zijn? Laat het ons even weten zodat wij je de uitnodiging kunnen toesturen per mail. Uiteraard zorgen wij voor wat lekkere drankjes en hapjes.

We kijken uit naar jullie komst!

58 reacties

Badge +1
Beste Beau,

Ik wil weten wie "we" zijn.

Van wie komt deze uitnodiging? Van welke directie/bestuur? Of komt het niet van een directie/bestuur?

Ik wil graag een overleg dat georganiseerd is door de ledenraad. Daar heb ik al eerder om gevraagd.
Volgens mij moet de ledenraad de regie nemen.

Als de ledenraad dat niet doet, dan wil ik weten wie de beenkomst wel organiseert. Niet in termen van personen, maar in termen van functies.

Vriendelijke groet.
Beste Beau,

Leuk hoor zo'n brainstorm sessie. Maar eerlijk gezegd heb ik geen behoefte om "samen na te denken over de samenwerking met Feijenoord".

Ik wil niet samenwerken met Feijenoord of een andere corrupte club.
Ik gewoon opzeggen zonder boete, maar op die vraag blijft het antwoord uit.

Dus Richard wees een vent en laat ons gaan zonder boete
Dag Yentl van Qurrent,

ik denk dat je/jullie langzamerhand wanhopig worden van alle negatieve reacties. Dus in dat opzicht heb ik met jullie te doen. Maar je roept 't ook allemaal zelf over je af. Jullie lijken constant horende doof en ziende blind. In jullie communicatie ga je maar door over die samenwerking met Feyenoord; niks betrokkenheid. Ik/wij wil/len geen samenwerking met zo'n club (dus ook niet met FC Utrecht of Ajax). Die combinatie met Qurrent kan gewoon niet en dat lijkt ook na een al 14 dagen durende stroom felle, maar beschaafde! reacties (waaronder, zover ik weet niet één positieve - waar blijven nu die Feyenoorders?) totaal niet bij jullie door te dringen. Jullie drammen maar door over Feyenoord. Nog geen enkele reactie op de 100% teleurstelling van allen die gereageerd hebben. Fout, dom, dom, dom, waar jullie de effecten flink van zullen merken. Niemand van de 'leden van de cooperatie' is geraadpleegd over het voornemen om een voetbalclub te sponsoren. Nu 't te laat is kunnen wij in een 'ledenvergadering' aanhoren welke fantastische resultaten Qurrent met deze samenwerking gaat bereiken ...
Ik vrees dat veel 'leden' zo teleurgesteld zijn dat ze voor deze uitnodiging zullen bedanken. Degenen die wel komen zullen zeker uiterst kritisch zijn en waarschijnlijk niets over de sponsoring willen weten danwel discussiëren.

desondanks, met vriendelijke groet
Huib
Reputatie 5
Badge +14
Het is nu eenmaal een voldongen feit. Terugtrekken zal een hoop geld kosten.
Neemt niet weg dat dit nooit meer mag voorkomen.
Badge +1
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en betrokkenheid over de samenwerking met Feyenoord. Jullie hebben de afgelopen dagen al vaker in berichten van ons voorbij zien komen dat we graag met jullie in gesprek gaan. Daarom organiseren we binnenkort een brainstormsessie waarin wij met jullie willen nadenken over hoe wij de samenwerking iets kunnen laten zijn waar alle leden achter staan.

Wil jij er ook bij zijn? Laat het ons even weten zodat wij je de uitnodiging kunnen toesturen per mail. Uiteraard zorgen wij voor wat lekkere drankjes en hapjes.

We kijken uit naar jullie komst!

Beste Beau,

Ik heb mijn gedachten nog eens over je voorstel laten gaan. Het lijkt me gewoon geen goed voorstel.

Een brainstormsessie heb je voordat je een besluit neemt. Dat heb je niet als er al een besluit genomen is en er een voldongen feit is gecreëerd.
Ik heb ook geen behoefte aan een sessie met mensen die meer petten dragen; waarbij ik me steeds de vraag moet stellen wie welke pet nu weer op heeft.

Ik zal aanwezig zijn bij officiële leden-bijeenkomsten. Dan hoop voldoende spreektijd te krijgen om mijn zienswijzen naar voren te brengen.
Dan hoop ik dat we tot een vruchtbaar overleg kunnen komen. Een overleg dat de bedoeling heeft om de coöperatie opnieuw op de kaart zet als integere club van mensen die zorgvuldig met onze planeet wil omgaan.
Beste Beau,

Een brainstorm sessie achteraf. Dat is wel heel erg out of the box denken, denk je niet? Meestal wordt er vooraf gebrainstormed en achteraf geëvalueerd. Maar goed, jullie halen wel vaker dingen doorelkaar.

Waar is die sessie eigenlijk? Vast ergens "centraal", de randstad dus. Krijg ik reiskosten vergoed? En mijn uren? Ik werk namelijk niet voor nop wanneer het een commercieel project is.

Rest mij de vraag: Waar gaan we nu nog over brainstormen? Over merkbeleving? Of over hoe we van het corrupte imago van het betaald voetbal afkomen? Misschien alvast even voorzichtig polsen hoe we gaan reageren als Feyenoord supporters in Qurrent tenue een klassieke binnenstad in een ander land slopen? Of gaan we het hebben over hoe we mensen duidelijk maken dat Qurrent echt anders is dan al die andere energiebedrijven die exact hetzelfde doen als Qurrent? Ik ontvang graag een agenda.
Heb de mail ook ontvangen.

Ik ga geen commentaar leveren op de inhoud en toon van de mail, dat is op dit forum al genoeg gedaan.

Voor mij is deze mail in iedere geval een bevestiging dat mijn overstap naar een sponsorvrije energiemaatschappij niet voor niets is geweest.

Alex
Badge
Dag Yentl van Qurrent,

ik denk dat je/jullie langzamerhand wanhopig worden van alle negatieve reacties. Dus in dat opzicht heb ik met jullie te doen. Maar je roept 't ook allemaal zelf over je af. Jullie lijken constant horende doof en ziende blind. In jullie communicatie ga je maar door over die samenwerking met Feyenoord; niks betrokkenheid. Ik/wij wil/len geen samenwerking met zo'n club (dus ook niet met FC Utrecht of Ajax). Die combinatie met Qurrent kan gewoon niet en dat lijkt ook na een al 14 dagen durende stroom felle, maar beschaafde! reacties (waaronder, zover ik weet niet één positieve - waar blijven nu die Feyenoorders?) totaal niet bij jullie door te dringen. Jullie drammen maar door over Feyenoord. Nog geen enkele reactie op de 100% teleurstelling van allen die gereageerd hebben. Fout, dom, dom, dom, waar jullie de effecten flink van zullen merken. Niemand van de 'leden van de cooperatie' is geraadpleegd over het voornemen om een voetbalclub te sponsoren. Nu 't te laat is kunnen wij in een 'ledenvergadering' aanhoren welke fantastische resultaten Qurrent met deze samenwerking gaat bereiken ...
Ik vrees dat veel 'leden' zo teleurgesteld zijn dat ze voor deze uitnodiging zullen bedanken. Degenen die wel komen zullen zeker uiterst kritisch zijn en waarschijnlijk niets over de sponsoring willen weten danwel discussiëren.

desondanks, met vriendelijke groet
Huib

Ik onderschrijf dit volledig.
Inmiddels hebben de meeste leden wel opgegeven dat er serieus wordt ingegaan op de inhoudelijke kritiek en dat is natuurlijk precies de bedoeling van Qurrent.
Het consequent zwijgen over de vele klachten en inhoudelijk terechte op -en aanmerkingen over de gang van zaken zullen alleen maar worden herhaald tijdens deze brainstormsessie.
Een laakbare methode om "de wind uit de zeilen" te nemen van de leden en vast en zeker ook bedoeld om dit vooral niet tijdens een ALV te moeten bespreken met heel veel leden. Zo'n besloten clubje tijdens een brainstormsessie overtuigen met veel commercieel geweld is geen antwoord op de vele vragen.
Qurrent wees nu eens echt anders en vernieuwend en stop met het piepelen van je leden.
Ik lees net dat de sessie op 10 mei, op een doordeweekse woensdag, om 16:00 ergens in Amsterdam is. (Ik lees dat niet van Qurrent zelf vreemd genoeg) Dat betekent dat ik om 13:00 in de auto moet stappen als ik daar optijd aanwezig wil zijn. Vanaf die tijd kan ik geen uren meer schrijven. Vervolgens kan ik om 19:00 richting huis waar ik dan om 22:00 aan kom. Dat is dus een klus van 9 uur, in te plannen binnen een maand. Een spoedklus dus.

Qurrent, jullie willen dus graag dat ik op 10 mei 9 uur voor jullie vrij maak om te komen brainstormen over de marketingstrategie. Dat kan geregeld worden Qurrent. Dat kost €900. Dat is een heel schappelijk bedrag voor een dergelijke spoed klus. Een beetje adviseur kost tegenwoordig namelijk tussen de €150 en €250 in het uur en is zeker niet zomaar binnen een maand beschikbaar. Ik heb jullie "ideële duurzame organisatie korting" dus al verwerkt in mijn aanbod. Ik hoor graag of jullie mijn expertise nodig hebben.
Ik heb geen behoefte aan uitleg waarom dit zo'n geweldige deal is.
In feite is de redenering van Qurrent: Dankzij de "exposure" op Feijenoord shirts kunnen we groeien, dus realiseren we meer duurzame energie.
Ik heb twee bezwaren:
1) Feijenoord en duurzaamheid gaat niet samen, zoals de afgelopen week door velen is verwoord. Qurrent geeft hier geen natwoord op. In feite bedrijven ze daarmee een stukje stalinistische politiek: "het doel heiligt alle middelen". Als we maar groeien, dan is de rest niet belangrijk, ook het duurzame gedachtengoed niet.

2) Als er al klanten bijkomen door de shirt reclame, zijn ze ook zo weer weg als Feijenoord zich over een jaar door een ander energiebedrijf laat sponsoren. Dus hoezo duurzaam?

Ik heb me inmiddels aangemeld bij Greenchoice. Vooraf heb ik geïnformeerd naar hun sponsoringbeleid. Graag deel ik hun antwoord met jullie:
"Ik ben op de hoogte van de sponsoring van Feyenoord door Qurrent, en ik begrijp dat dit een keuze is die tegenstrijdig is met de duurzaamheid van een energieleverancier.
Wij bij Greenchoice zouden nooit zo’n keuze maken. Wij doen namelijk al minimaal aan reclame, laat staan om zoveel geld te besteden aan zo’n grote reclame.
Wij geven wel graag geld uit om bepaalde zaken te ondersteunen. Dit noemen wij dan geen sponsoring maar investeren. Dit zijn dan alleen geen voetbalclubs maar duurzame ontwikkelingen over heel de aarde. U kunt hier meer over vinden op https://www.greenchoice.nl/bosprojecten/."

Kortom een betrouwbare en groene leverancier, die geen rare fratsen uithaalt. Voor mij is de keus duidelijk.
Is de directie er ook? Of zitten we dan tegen wat marketingboys aan te praten....
Ik begreep dat Qurrent een leden organisatie is, is een ledenvergadering een mogelijkheid?
Beste Qurrent,

Ik ben zeer teleurgesteld in Qurrent door voetbal te gaan sponseren. Voetbal is de meest milieu onvriendelijke sport ter wereld, buiten het feit of ik wel of niet een voetbal fan ben. Ik denk dat sponseren van sport niet het marketing instrument is voor een organisatie die het milieu hoog heeft zitten. Ook door het sponseren kiest de organisatie voor een verhoogde churn omdat bepaalde sport fans niet bij Qurrent willen blijven.

Management door middel van emoties is dus schadelijk voor de organisatie en de verantwoordelijken zullen daardoor vervangen moeten worden, op zeer kort termijn.
Dank voor jullie toelichting en aanvullingen. Op alle hierboven gestelde vragen krijgen jullie uiteraard antwoord tijdens de bijeenkomst van zowel Richard Klatten als Wim Meijer.

Let er wel op dat je je van tevoren aan moet melden. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan je klantnummer mee zodat wij je ter plekke kunnen aanmelden.
Badge +2
Ik heb geen behoefte aan uitleg waarom dit zo'n geweldige deal is.
In feite is de redenering van Qurrent: Dankzij de "exposure" op Feijenoord shirts kunnen we groeien, dus realiseren we meer duurzame energie.
Ik heb twee bezwaren:
1) Feijenoord en duurzaamheid gaat niet samen, zoals de afgelopen week door velen is verwoord. Qurrent geeft hier geen natwoord op. In feite bedrijven ze daarmee een stukje stalinistische politiek: "het doel heiligt alle middelen". Als we maar groeien, dan is de rest niet belangrijk, ook het duurzame gedachtengoed niet.

2) Als er al klanten bijkomen door de shirt reclame, zijn ze ook zo weer weg als Feijenoord zich over een jaar door een ander energiebedrijf laat sponsoren. Dus hoezo duurzaam?

Ik heb me inmiddels aangemeld bij Greenchoice. Vooraf heb ik geïnformeerd naar hun sponsoringbeleid. Graag deel ik hun antwoord met jullie:
"Ik ben op de hoogte van de sponsoring van Feyenoord door Qurrent, en ik begrijp dat dit een keuze is die tegenstrijdig is met de duurzaamheid van een energieleverancier.
Wij bij Greenchoice zouden nooit zo’n keuze maken. Wij doen namelijk al minimaal aan reclame, laat staan om zoveel geld te besteden aan zo’n grote reclame.
Wij geven wel graag geld uit om bepaalde zaken te ondersteunen. Dit noemen wij dan geen sponsoring maar investeren. Dit zijn dan alleen geen voetbalclubs maar duurzame ontwikkelingen over heel de aarde. U kunt hier meer over vinden op https://www.greenchoice.nl/bosprojecten/."

Kortom een betrouwbare en groene leverancier, die geen rare fratsen uithaalt. Voor mij is de keus duidelijk.

ik stap ook over naar Greenchoice binnen nu en een paar dagen, ik wacht de sessie niet af want heeft weinig zin omdat het besluit al is genomen.
Badge +1
Hoi Lex en anderen,

Ik ben het met jullie eens dat het niet veel zin heeft om naar de brainstormsessie te gaan. Dan geef je als het ware je zegen aan de volstrekt verkeerde weg dat het bestuur van de coöperatie is inslagen. Dat moeten we niet doen.

Maar ik zou jullie als betrokken leden van de coöperatie toch willen vragen om nog niet op te zeggen.

Binnenkort is er ledenvergadering (10 juni in De Fabrique te Utrecht). We krijgen nog een uitnodiging als ik het goed heb begrepen.

Het zou fijn zijn als jullie dan nog lid zijn en je stem daar laat horen. Ik zal mijn stem daar in ieder geval laten horen.
Dank voor jullie toelichting en aanvullingen. Op alle hierboven gestelde vragen krijgen jullie uiteraard antwoord tijdens de bijeenkomst van zowel Richard Klatten als Wim Meijer.

Let er wel op dat je je van tevoren aan moet melden. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan je klantnummer mee zodat wij je ter plekke kunnen aanmelden.

Hoe moet ik mij aanmelden dan? Ik heb geen bericht van jullie gehad.

Niet dat ik interesse heb om 9 uur van mijn kostbare tijd te verspillen aan het binnenhouden van jullie vuile was. Geef maar gewoon antwoord op de vragen in plaats van dat je zegt dat ik daarvoor naar Amsterdam moet rijden. Lekker duurzaam, zo'n bijeenkomst.
Voor mij is de kogel door de kerk, ik stap eind mei over naar VanDeBron!
Een Qritische klant/lid minder voor Qurrent, daar zullen jullie wel blij mee zijn!
Ik hoop voor Qurrent dat ze in de toekomst wijzere beslissingen nemen en de klanten/leden vooraf laten meedenken ipv achteraf!
Ik durf te wedden dat onder de klanten/leden mensen zitten die veel betere ideeën hebben om Nederland sneller groener te maken.
Ik ben benieuwd of er nog een addertje onder het gras zit qua afrekening.... we zullen het gaan zien!
Ook voor mij is het Qurrent-doek gevallen en heb me inmiddels aangemeld bij DE Unie (zie mijn eerdere inhoudelijke reactie op dit forum).

De aangekondige bijeenkomst om het besluit toe te lichten icm brainstormen over de samenwerking lijkt me meer iets om vooraf te doen. Ik ervaar het als een belediging van de leden en een diskwalificatie van directie/bestuur. Een groot excuus is op zijn plaats en blijft uit.

Ik heb maar één helder antwoord: ik vertrek!
Daarom organiseren we binnenkort een brainstormsessie waarin wij met jullie willen nadenken over hoe wij de samenwerking iets kunnen laten zijn waar alle leden achter staan.

Mosterd na de maaltijd. Deze beslissing had nooit zonder raadpleging van de "leden" genomen mogen vinden. Het hele coöperatie-verhaal blijkt hiermee een wassen neus. Om als "groenste leverancier" enorme bedragen te investeren in een van de meest corrupte sectoren van de samenleving beschouw ik als misleiding, en daar ben ik woedend en teleurgesteld over.

Ik heb geen behoefte om daar nog over na te praten, aangezien de beslissing al is genomen. Het enige fatsoenlijke dat Qurrent nog zou kunnen doen is het boetevrij laten vertrekken van de "leden" van het eerste uur.

Erik
Beste Qurrent,
mijn gevoel van trots dat ik had om deelnemer te zijn in zo'n bewuste, eigenwijze, duurzame energieleverancier is er wel een beetje van af. Wat een onbegrijpelijke keuze, qua controversiële voetbalpartij, qua onlogische link, qua marketingbudget, qua manier van handelen en qua damage-control achteraf. Een misser. Zo'n brainstormsessie-na-de-maaltijd is natuurlijk een slap doekje voor het bloeden. Gelukkig helpt dit forum aan voldoende inspiratie voor alternatieven die geen dwazen aan het strategische marketing-roer hebben staan. Ik hoop voor de leden dat er wat heliumballonnetjes op het ALV-festival zijn om de sfeer wat op te luisteren.
Beste Beau,

ik heb geen interesse in een brainstormsessie. De motivatie voor sponsering begrijp ik. De keuze niet. Wat ik wil is duidelijkheid over het proces rondom dit besluit en over de rol van de ledenraad hierin en daarmee die van de coöperatie. Daarom geloof ik ook dat dit een punt is voor de ledenvergadering en niet voor een brainstormsessie.
Ik zie dat het onderwerp Sponsorcontract Feyenoord niet is geagendeerd op de ledenvergadering op 10 juni. In plaats daarvan worden de leden afgescheept met een brainstormsessie over een besluit wat al genomen is. Dat is de omgekeerde volgorde. Ik ben en blijf tegen dit besluit en wens dat de leden zich hier alsnog over uit kunnen spreken op een ledenvergadering. Had eigenlijk al op willen zeggen, maar de boete van €200 weerhoudt me.
Wanneer en waar wordt (worden) die brainstormsessie(s) gehouden?
Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat het onzin is om nu een "brainstormsessie" te houden over het sponsorcontract. Qurrent had zijn leden/klanten moeten vragen wat ze van zoiets vinden voordat ze het contract hadden gesloten. En dan was het waarschijnlijk niet gebeurd. Want ik begrijp totaal niet wat voetbal in het algemeen of Fijenoord in het bijzonder met duurzame energie van doen heeft? Als je geld teveel hebt dan zijn er wel betere bestedingen te vinden en raadpleeg je je leden om de juist besteding te vinden. Ik overweeg over te stappen naar een andere energieafnemer (want ik lever energie aan Qurrent) die het beter begrepen heeft...
Zojuist gemaild:

Goedemorgen,

Bedankt voor de uitnodiging. Jammer dat er gekozen is voor een doordeweekse dag, ik ga er geen halve vrije dag voor opnemen om naar Amsterdam te reizen. Bovendien is een 'brainstorm' iets dat je doet VOORDAT er een besluit wordt genomen. De reacties van Qurrent op het forum geven me geen vertrouwen dat er serieus wordt geluisterd naar de 'leden', er wordt alleen steeds als een kapotte grammofoonplaat hetzelfde marketingriedeltje afgedraaid. Ik heb er geen behoefte aan om in Amsterdam op een doordeweekse dag te komen luisteren naar marketingpraatjes en onkosten te maken voor de treinreis. Serieuze, inhoudelijke reacties op de op het forum geuite klachten en bezwaren zie ik echter graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Badge +1
Zojuist gemaild:

Goedemorgen,

Bedankt voor de uitnodiging. Jammer dat er gekozen is voor een doordeweekse dag, ik ga er geen halve vrije dag voor opnemen om naar Amsterdam te reizen. Bovendien is een 'brainstorm' iets dat je doet VOORDAT er een besluit wordt genomen. De reacties van Qurrent op het forum geven me geen vertrouwen dat er serieus wordt geluisterd naar de 'leden', er wordt alleen steeds als een kapotte grammofoonplaat hetzelfde marketingriedeltje afgedraaid. Ik heb er geen behoefte aan om in Amsterdam op een doordeweekse dag te komen luisteren naar marketingpraatjes en onkosten te maken voor de treinreis. Serieuze, inhoudelijke reacties op de op het forum geuite klachten en bezwaren zie ik echter graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen