Partnerschap Feyenoord: de brainstormsessie

• 21 april 2017
  • 58 reacties
  • 10047 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Badge +1
Ik ben het helemaal met je eens, jammer het was zo goed. Nu hou ik het gevoel dat ik voor het lapje ben gehouden.
Wat doet het bestuur nog meer waar niet over gemeld wordt.
Ik dacht bij een transparante organisatie lid te zijn. Maar helaas bedrogen.
Als jullie graag Feyenoord sponseren , en je klanten hierover pas achteraf informeert , zou je je klanten die het hier niet mee eens zijn zonder boete laten overstappen. Jullie gaan geld geven aan een club waar naar mijn mening al veel te veel geld in omgaat
Ik schrik een beetje van de negatieviteit in deze topic.
Een echte omslag naar een meer duurzame samenleving kan enkel alleen wanneer het grootste gedeelte van de samenleving hieraan mee werkt. En laat nu net voetbalminnend Nederland ook het grootste gedeelte van onze samenleving zijn.
Ik ben van mening dat de sponsoring van Feyenoord, een hele goede stap is om deze verbinding te maken en van hIeruit de mogelijkheden die er nu al zijn en die er komen onder een breed voetlicht te brengen. Dit laatste moet, en mag niet enkel het voorrecht zijn en blijven van 'groen' bewusten.

Een meeting in Amsterdam kan natuurlijk echt niet, we hebben het wel over Feyenoord 😉
Een echte omslag naar een meer duurzame samenleving kan enkel alleen wanneer het grootste gedeelte van de samenleving hieraan mee werkt. En laat nu net voetbalminnend Nederland ook het grootste gedeelte van onze samenleving zijn.
Ik ben van mening dat de sponsoring van Feyenoord, een hele goede stap is om deze verbinding te maken en van hIeruit de mogelijkheden die er nu al zijn en die er komen onder een breed voetlicht te brengen. Dit laatste moet, en mag niet enkel het voorrecht zijn en blijven van 'groen' bewusten.

Een meeting in Amsterdam kan natuurlijk echt niet, we hebben het wel over Feyenoord ;)

O ja, en de doelstellingen, de kuip klimaat neutraal, dat is logisch. En de nieuwe kuip moet de energie op gaan wekken voor het nieuw te bouwen Feyenoord city, want dat gaat er komen.
Nog geen maand ben ik lid van Qurrent en nu al gaan we geld verspillen aan onzinnige partnerschappen. Met voetbalclubs, no less, als het nou nog groene doelen waen.
Aan wie doet dat ook weer denken? Oh ja, aan de megalomanie van Dirk Scheringa.

Ik wil zsm afscheid nemen van deze club, maar dat blijkt door een boete onmogelijk?
Jalink, Haarlem
Volgens de mededeling heeft de geplande brainstormsessie als doel om samen na te denken hoe Qurrent de samenwerking met Feyenoord iets kan laten zijn waar alle leden achter staan. Met andere woorden: De sessie-deelnemers worden geacht alleen daarover ideeen naar voren te brengen.

De sessie is dus blijkbaar niet bedoeld om Kritiek op de Feyenoord sponsoring te geven.
Voor tegenstanders van de sponsoring is het dus ZINLOOS om daar aan deel te nemen.

[b]]Definitie brainstormen
Brainstormen is op een snelle en creatieve manier veel nieuwe ideeën over een onderwerp of vraagstuk verkrijgen. Tijdens het brainstormen associeert men en schrijf men alles op wat in het hoofd opkomt om zoveel mogelijk ideeën te krijgen. Tijdens het brainstormen worden meningen en kritiek achterwege gelaten. Het enige wat men doet is associëren...[/i]
Ik ben een groot voetballiefhebber. Dat een "duurzame" cooperatie een voetbalclub gaat sponsoren of nog erger een "partner" wordt is echter bezopen. Er is werkelijk niets duurzaam aan een professionele voetbalclub.

Dan mogen de leden nog eens mee brainstormen om betekenis te geven aan het partnerschap. Van tevoren niet goed over nagedacht? Dat geeft weinig vertrouwen in de toekomst. Het partnerschap heeft geen enkel raakvlak met duurzaamheid. Iedereen die hieraan niet wil meewerken boetevrij laten overstappen is het enige juiste aanbod. Kan die brainstorm sessie geschrapt worden.

Dat zal niet gebeuren maar we kunnen onze stem laten horen. Dus kom brainstormen en laat je horen! Tijdens een brainstorm wordt de agenda tenslotte niet door de baas bepaald.
Irritant! Denk je lid geworden te zijn van een duurzame club, blijkt-ie gerund te worden door marketingtypes met bijpassende waarden.
Een voetbalclub! Wat was daar ook alweer duurzaam aan? Oh ja ... niets!
Een uitnodiging om achteraf te komen 'brainstormen' over een genomen besluit kan ik niet anders zien dan als een uiting van minachting.
Jammer hoor. Ik ga kijken hoe ik Qurrent zo snel mogelijk kan verlaten.
Ik zie net de uitnodiging voor de brainstorm sessie op het forum en dat leek me een goede plaats om even duidelijk te laten weten dat ik zeer ongelukkig ben met deze geldverkwisting aan een activiteit die evident niet past in het promoten van duurzame energie. Ik zie met schaamte dat Qurrent geen haar beter is dan Nuon en Essent. Maar ik zie hier met tevredenheid dat ik heel veel medestanders heb. Achteraf na het besluit een brainstorm sessie houden is in elk geval uiterst merkwaardig.

Ik ben nu heel benieuwd wat het coöperatieve karakter van Qurrent voorstelt en of de meerderheid van de leden echt de dienst uit maakt of dat het zijn van een coöperatie gewoon een inhoudsloze farce is. Ik snap dat contracten getekend zijn maar een Mea Culpa van het bestuur en de toezegging dat Qurrent zich zal terugtrekken bij eerste beste gelegenheid doen is wat mij betreft wel het minimum. Zo niet dan zal ik degene zijn die zich bij de eerste beste gelegenheid zal terugtrekken. Ik zal ik elk geval voorlopig vrienden en kennissen geen Qurrent meer aanraden, wat ik in het verleden wel deed.
Irritant! Denk je lid geworden te zijn van een duurzame club, blijkt-ie gerund te worden door marketingtypes met bijpassende waarden.
Een voetbalclub! Wat was daar ook alweer duurzaam aan? Oh ja ... niets!
Een uitnodiging om achteraf te komen 'brainstormen' over een genomen besluit kan ik niet anders zien dan als een uiting van minachting.
Jammer hoor. Ik ga kijken hoe ik Qurrent zo snel mogelijk kan verlaten.

Geen marketingtypes hoor Otto, de huidige directeur is gewoon fan van Feyenoord, hij heeft zich in een interview van Pownews een 'rechtgeaard Feyenoordsupporter' genoemd en dit partnerschap een 'jongensdroom', dus het is niet zozeer de marketing maar vooral voor die skybox die ze er dan bijkrijgen!
Dank voor jullie toelichting en aanvullingen. Op alle hierboven gestelde vragen krijgen jullie uiteraard antwoord tijdens de bijeenkomst van zowel Richard Klatten als Wim Meijer.

Let er wel op dat je je van tevoren aan moet melden. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan je klantnummer mee zodat wij je ter plekke kunnen aanmelden.

Beste Beau,

Ik vind het erg vervelend dat er geen antwoorden op onze vragen komen via de community of mail. Ik heb eerder al gemaild over deze bijeenkomst en de sponsoring, maar heb tot nu toe geen reactie mogen ontvangen. Jullie kunnen niet van ons verwachten naar Amsterdam te komen om de antwoorden op te halen.

Daarnaast wil ik graag weten wat de INHOUDELIJKE agenda van de ledenvergadering is en of de sponsoring op de agenda staat. Dat lijkt mij gezien alle reacties logisch. Ik heb het idee dat jullie met de aparte sessie op 10 mei het onderwerp van de sponsoring van Feyenoord buiten de ALV willen houden. Dat zou zeer ongepast zijn. Ik verzoek jullie dus een goede inhoudelijke ALV voor te bereiden, in plaats van een 'event' met allerlei leuke sprekers en workshops, waaronder een mooi weer show over het nut van sportmarketing.

Ik wacht jullie reactie met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Johan Duut.
Ik voel me belazerd. Heb een paar maanden geleden mijn contract verlengd, een mooi aanbod van Greenchoice afgewezen en windtegoeden aangeschaft, en dan gaat u nu investeren in een betaalde voetbalclub....!? Ik ga geen dag vrij nemen om naar Amsterdam te reizen om deze motivatie aan te horen; ik verwacht dat u in staat bent deze motivatie voor het sponsoren van Feijenoord op deze website uit te leggen. Met de uitleg die ik momenteel kan vinden kan ik het duurzame karakter van Qurrent totaal niet rijmen met een betaalde voetbalclub.

Graag verneem ik mijn mogelijkheden mijn contract om deze reden voortijdig te beëindigen, zonder boete, en mijn windtegoeden teruggestort te krijgen.
Dank voor jullie toelichting en aanvullingen. Op alle hierboven gestelde vragen krijgen jullie uiteraard antwoord tijdens de bijeenkomst van zowel Richard Klatten als Wim Meijer.

Let er wel op dat je je van tevoren aan moet melden. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan je klantnummer mee zodat wij je ter plekke kunnen aanmelden.

Beste Beau,

Ik vind het erg vervelend dat er geen antwoorden op onze vragen komen via de community of mail. Ik heb eerder al gemaild over deze bijeenkomst en de sponsoring, maar heb tot nu toe geen reactie mogen ontvangen. Jullie kunnen niet van ons verwachten naar Amsterdam te komen om de antwoorden op te halen.

Daarnaast wil ik graag weten wat de INHOUDELIJKE agenda van de ledenvergadering is en of de sponsoring op de agenda staat. Dat lijkt mij gezien alle reacties logisch. Ik heb het idee dat jullie met de aparte sessie op 10 mei het onderwerp van de sponsoring van Feyenoord buiten de ALV willen houden. Dat zou zeer ongepast zijn. Ik verzoek jullie dus een goede inhoudelijke ALV voor te bereiden, in plaats van een 'event' met allerlei leuke sprekers en workshops, waaronder een mooi weer show over het nut van sportmarketing.

Ik wacht jullie reactie met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Johan Duut.

Beste Johan,

Dank voor je vragen. Het is geenszins de bedoeling dat er geen antwoorden komen op je gestelde vragen. Hierbij beantwoord ik ze, mocht ik toch niet volledig zijn, hoor ik het graag.

De inhoudelijke agenda + bijbehorende stukken van de Algemene Ledenvergadering wordt (volgens de statuten) uiterlijk 2 juni toegestuurd. Feitelijk behoort de samenwerking met Feyenoord niet op de ALV besproken te worden. Ik zal je uitleggen waarom.

Qurrent bestaat uit een leveringsbedrijf en een coöperatie. De samenwerking met Feyenoord, is er één van het leveringsbedrijf en staat dus buiten de coöperatie. We hebben de coöperatie opgezet om alle duurzame energieprojecten mogelijk te maken, zoals uniek zonnepark "De Kwekerij" of ons Windpark Hellegatsplein.
Hoewel we proberen om inspirerende dag neer te zetten, wordt er veel zorg en aandacht besteed aan het formele gedeelte van de ALV.
Het is niet zo dat wij de negatieve reacties op de samenwerking met Feyenoord niet (willen) zien. Daarom hebben we besloten om op 10 mei een extra sessie te organiseren. Ik hoop dat je er toch bij kunt zijn!

Ik hoop zo je vragen te hebben beantwoord.

Groet,
Yentl

Een meeting in Amsterdam kan natuurlijk echt niet, we hebben het wel over Feyenoord ;)

Goed om te horen dat je óók in onze missie gelooft!
Beste mensen van qurrent

Ik heb al meerdere berichten gestuurd en jullie zijn heel erg goed in het negeren van berichten. Ik wil geenszins geen voetbal ondersteunen en wil door jullie keuze van jullie af ! Boetevrij. Regel dat nou eens !

Marc
Wat als je nou niet in deze "missie" gelooft. Kan je dan kosteloos afmelden? Nee dat kan niet.

Er zijn zoveel foute clubs of personen met een missie waar ik geen onderdeel van wil zijn. Ik wil wel wat voorbeelden geven als die nodig zijn.

Kortom regel dat mensen kosteloos kunnen opzeggen, dat lijkt me een gepaste missie.

Goed om te horen dat je óók in onze missie gelooft!
Hallo

Ik moet mijn vorige bericht corrigeren.
Waar ik schreef: erg goed in het negeren van berichten, moet ik zeggen dat ze HEEL erg goed in het negeren van berichten.:@
Complimenten moet je maken als je ze kan geven.
Normaal zou ik afsluiten met hartelijke of vriendelijke groet, maar als toch niemand het leest van Qurrent kan ik het net zo goed laten.

Vraag: kan er eens iemand heel positief een bericht posten en zien hoelang het duurt voordat daar een reactie op komt?
Badge +3

Vraag: kan er eens iemand heel positief een bericht posten en zien hoelang het duurt voordat daar een reactie op komt?

Een dergelijke positieve reaktie inclusief reactie van Qurrent was hier een paar dagen geleden al te lezen. Maar je moet wel goed zoeken.

Ik zie veel overeenkomsten met de discussie rond die VVD voorzitter. Een deel van de Qurrent klanten vindt dat het moreel niet kan. De verdediging van Qurrent is vervolgens formeel: het is geheel volgens de regels. Met deze principiële tegenstelling kom je echt niet dichter bij elkaar; het maakt de tegenstelling zelfs nog groter.

In plaats van een formele weg te bewandelen bij vragen van klanten,
denk ik dat Qurrent zelf de groep ontevreden moet benaderen. Bel die klanten: hoe lossen we dit onderling op? Wanneer beide partijen er bij gebaat zijn dat het contract voortijdig beëindigd wordt, regel dit dan. Want deze groep klanten is echt geen reclame voor het bedrijf.
nog steeds reactie van Qurrent.

Waar ik schreef: heel erg goed in het negeren van berichten, moet ik zeggen dat ze HEEL [/b [b]Heel ]erg goed in het negeren van berichten.

Ik werd wel door Qurrent gebeld, ik denk dat is positief....willen ze me windtegoed gaan verkopen, ik heb netjes bedankt.:D
Ik heb inmiddels een overeenkomst met een andere leverancier afgesloten ivm deze Feyenoord actie.
Krijg ik vandaan een onderzoek naar de communicatie binnen. Geen enkele mogelijkheid om je vrije mening te geven over de communicatie, alleen standaard antwoorden.
Wanneer is die brainstormsessie en waar kan ik me aanmelden?
Overigens mag dit geen brainstormsessie heten, omdat het besluit al is gevallen.
Zo dat was weer een feest met de politie, ME en andere

Ik vraag me toch echt af wat dat allemaal kost dat voetbalgedoe, al die rellen, schade, politie inzet, ziekenhuis kosten, wie vult me aan.
Je zou toch zeggen dat je al bedrijf niet gelieerd wenst te worden aan zo'n "sport". Ik weet ook wel het is een kleine club die het verpest voor de rest, maar als die kleine club zoveel ellende veroorzaakt moet je dat dan wel blijven ondersteunen.
Ik en vele andere willen niet gelieerd worden in het ondersteunen en wil de vrije keuze hebben om te kunnen op zeggen, maar dan komen ze met een boete.

Het maakt trouwens niet uit Qurrent regeert geheel niet op de minste vorm van kritiek, niet van mij en niet van andere, ik denk dat de baas iets heeft gezegd of er is bij Qurrent een vorm van onderdrukking dat ze niets negatiefs mogen zeggen.

Efin het is maandag
Nog steeds geen reactie zie ik........
Badge
Nog altijd jammer dat Qurrent alleen reageert op positieve Feyenoord aandacht en geen zorg besteed aan de klachten van trouwe en bezorgde leden die niet gekozen hebben voor een energiemaatschappij die blijkt te zijn als alle anderen. Overigens zou ik ontevreden leden willen voorstellen je commentaar buiten deze community kenbaar te maken, daar dan pas echt bekend wordt hoe de leden denken over de deal die het leverbedrijf heeft gemaakt. De community is natuurlijk een hele listige manier om alle "vuile was" binnen de muren te houden. Alleen inhoudelijk reageren door Qurrent blijft ook uit, aan het lijntje houden is een betere vertaling van de "aandacht" aan ontevreden klanten. De klantenservice blijkt goed geïnstrueerd te zijn en daarom heeft de brainstormsessie geen enkel nut of noodzaak. Punt blijft dat mensen dachten gekozen te hebben voor een ANDERE energieleverancier zonder fratsen. Helaas komen wij nu ook bedrogen uit, want ook Qurrent zit vol vervelende fratsen en listige trukendozen om als een aal in een emmer met snot afwijkend beleid te voeren en vooral niet de discussie aan te gaan; waar eindigt dit?
Of nu het leverbedrijf los staat van coöperatie of niet, beide voeren wel dezelfde naam en misschien moet daar eens naar worden gekeken of dit naamgebruik zonder toestemming van de leden wel mogelijk is; misschien moet het daar eens over gaan. De coöperatie wordt nu in één adem genoemd met het leverbedrijf, maar blijkbaar is dit niet gewenst door de leden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal,

Vorige week hebben wij de sessie over het partnerschap met Feyenoord gehad met de leden die langskwamen bij Qurrent. Hier zijn alle vragen besproken.

Het verslag van de Feyenoord brainstormsessie met de leden die langskwamen staat nu online: https://community.qurrent.nl/partnerschap-feyenoord-32/verslag-de-feyenoord-brainstormsessie-1188

Groetjes, Tanja

Reageer