Sticky

Qurrent nieuwe hoofdpartner Feyenoord

• 6 april 2017
  • 171 reacties
  • 6378 keer bekeken

Beste allemaal,

Een kort bericht wat ik graag met jullie deel:

Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent en Feyenoord zijn trots en blij met dit partnerschap. Coach Giovanni van Bronckhorst zal tijdens een persbijeenkomst op vrijdag 7 april het shirt met logo onthullen.

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl

171 reacties

Badge +2
Dat vind ik echt onnodig.
En niet groen .
Reputatie 5
Badge +14
Jammer van mijn geld.
Badge
Wat is dat toch met energieleveranciers en eredivisie voetbalclubs?
PSV, NEC, FC Twente, FC Groningen en nu Feyenoord. Mis ik er nog een?
Kunnen wij als lid inspraak hebben hierin zodat reclamegelden gaan naar instellingen die geen miljoenen uitgeven aan spelerssalarissen? Denk bijvoorbeeld aan handbal, volleybal, of vrouwenvoetbal.
M.a.w. ik ben hier niet blij mee.
Ik ben tot op heden zeer tevreden met Qurrent. Een goede organisatie die mensen bewust probeert te maken van hun energieverbruik en hoe mensen hier op een positieve manier invloed op kunnen uitoefenen. Positief voor de toekomst van Nederland om op een juiste manier in energie te investeren. Het valt me dan vies tegen dat jullie zoveel geld stoppen in een voetbalclub. Besteedt het geld beter en probeer klanten te trekken met jullie goede product. Tot op heden nog geen reden gehad om over te gaan stappen, nu hebben jullie me er zelf een gegeven.
Qurrent staat aan de top toch, waarom dan verbinden met een club die sinds 1999 geen kampioen is geweest. Erg jammer van het geld.
Badge +3
Waar betaald Qurrent dit van, wordt er dan toch genoeg winst gemaakt!
Sparta en nu Feijenoord wie of wat volgt?

Ik ben best wel een sport liefhebber maar ik en waarschijnlijk vele mede Qurrent leden
zullen toch hun wenkbrouwen fronsen.
Blijkbaar maken jullie genoeg winst. 4.5 miljoen. Daar zou je ook een windmolen van kunnen kopen. Ik dacht dat jullie het anders gingen doen. Waarom geld stoppen in een bodemloze put als een voetbalclub. Waarom? Het is dat ik een 2 jarig contract heb maar anders was ik per direct overgestapt naar een andere leverancier. Je kunt ook investeren in betere systemen en meer helpdesk medewerkers. Dan hoef ik niet steeds 2 weken te wachten op een antwoord. En hoef ik niet al sinds 14 februari te wachten op mijn 3 windmolendelen. Bah. Wat een slechte beslissing.
Helemaal eens met hierboven, onnodig, steek dat geld in iets relevants, ik ga ook kijken of er voordeligere en groenere opties zijn..
Belachelijk! Ik dacht me aangesloten te hebben bij een zeer bewuste energieleverancier! Ronduit teleurstellend, dit gaat jullie klanten kosten, waarvan ik er eentje ben. Erg jammer. Jullie schrijven zelf op de site een missie die jullie blijkbaar vergeten zijn:
"Doe mee en maak meer mogelijk
Bij Qurrent ben je niet alleen maar klant, je bent ook lid van onze coöperatie. Deze investeert in duurzame energieprojecten, zoals ons windpark Hellegatsplein. De opbrengst gaat naar de leden. Naar jou dus. En hoe meer mensen meedoen, hoe meer we kunnen financieren. Zo wekken we met elkaar steeds meer op. En wordt jouw groene energie nóg voordeliger. Dat is het idee achter Qurrent."
Als leden van de coöperatie zijn we dus beduveld!
Met deze keuze investeren jullie NIET in meer schone energie, NIET naar meer opbrengst voor de leden, GEEN
voordeliger energie, nee jullie stoppen het in de bodemloze put van een voetbalclub..........
Ik ga terug naar Greenchoice of vergelijkbaar, ook hoog in de 'groene ranking' en die wel de winst herinvesteert in uitbreiding van duurzame energie.
Als Qurrent naamsbekendheid wil, had ze een klein deel van de miljoenen die nu naar Rotterdam gaan kunnen gebruiken voor tv spotjes.
Het besluit is blijkbaar onomkeerbaar, dat van mij nu ook!
Als echte voetbalfan kan ik hier wel tevreden mee zijn. Als de snelheid, waarmee Qurrent problemen oplost, overslaat naar Feyenoord wordt Ajax wellicht dit jaar nog kampioen maar anders zeker de komende jaren.
Zo zie je maar weer, Qurrent is voor 95% een marketing bedrijf. De overige 5% bestaat grotendeels uit management en een enkele techneut.
Hulde.
Een onbegrijpelijk besluit van Qurrent. Op deze manier vervreemd je een groot deel van je groen/duurzaam gemotiveerde klanten van je. Groen en duurzaam zijn hier de grote verliezers. Ik wilde overstappen naar Qurrent, maar omdat ik nu nog binnen mijn 2 weken bedenktijd termijn zit ga ik er waarschijnlijk van afzien. Dan toch maar Huismerk Energie. Het lijkt op een zelfmoordbesluit. Zonde ook voor de medewerkers omdat dit banen gaat kosten; dit besluit is waarschijnlijk ook over hun hoofd heen genomen. Heel verdrietig dit.
Badge +5
Bedankt voor jullie reacties!

Vanmiddag rond drie uur tijdens de persconferentie zullen jullie vragen inhoudelijk beantwoord worden. Uiteraard delen we die antwoorden hier ook met jullie. Voor nu kan ik jullie alvast laten weten dat Qurrent wil dat heel Nederland zo snel mogelijk alleen nog maar groene energie gebruikt en opwekt. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de impact. Daarom pakken we het nu groots aan.

Meer informatie volgt vanmiddag!

Groeten van Annick
Reputatie 3
Badge +7
Beste Qurrent medewerk(st)ers,

Toen ik het gisteren las had ik dezelfde gedachten als hierboven door meerderen is verwoord.
Ik vind het helemaal niet bij Qurrent passen.
Hoe kan men (ik) zich toch vergissen op basis van alle uitingen die Qurrent tot nu deed.
Er zijn heel veel andere manieren om zichtbaar te zijn en nieuwe klanten te werven. Zeker in deze tijd met alle sociale media.
Ik heb ook moeite met de tijd en aandacht die jullie hier de afgelopen tijd in hebben gestoken terwijl de klantenservice en de dienstverlening absoluut beneden peil is. Dat moet al jullie aandacht hebben. Als ik dit had geweten voordat ik het contract met jullie ben aangegaan en de investering die ik in 18 windtegoeden heb gedaan, dan ben ik niet zo zeker dat ik toen met overtuiging voor Qurrent zou hebben gekozen. Ik heb ook de afgelopen drie maanden vaak heel positief over jullie naar anderen gesproken.
Wij hebben volgende week in ons appartementengebouw een ALV. Een van de agendapunten, die ik heb ingebracht, is overgaan op groene stroom en te kiezen voor Qurrent. En daarbij ook stimuleren dat alle appartement eigenaren voor hun eigen gebruik ook voor Qurrent zouden gaan. Met de kennis van nu zal ik dit niet gaan aanbevelen. Met de uitleg die ik hierbij ook met jullie deel!!!!

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Wat een slimme zet van Qurrent en een negativisme van andere klanten. Als je de laatste maanden ziet dat elke verkiezing waarbij een Feyenoorder verkiesbaar is door die Feyenoorder wordt gewonnen, dan kan Qurrent een hoop nieuwe klanten verwachten. In dat geval is 4,5 miljoen een koopje voor de vele nieuwe klanten die het zal opleveren. Qurrent is tot nu toe wel de groenste, maar zeker niet de bekendste energieleverancier. Uiteindelijk zal deze beslissing tot veel naamsbekendheid leiden en zullen vele Feyenoordsupporters overstappen. Of dit nu uit clubliefde of uit 'groene' bedoelingen komt, maakt in mijn ogen niet uit. Strategisch een zeer goede zet! Top Qurrent!
Beste allemaal,

Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent en Feyenoord zijn trots en blij met dit partnerschap. Coach Giovanni van Bronckhorst zal tijdens een persbijeenkomst op vrijdag 7 april het shirt met logo onthullen.

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl

Ik ben een fan van Qurrent. Ik ben een fan van Ajax. Hoe past Feijenoord in dit sentiment?
Desalniettemin feliciteer ik de aanstaande kampioenen in Zuid met zo'n fijne shirtsponsor.
Helaas. Het lijkt te gaan net als bij andere energie leveranciers. Een plek in de skybox is belangrijker dan het leveren van goedkope groene energie. Uitkijken maar weer na een leverancier met oog voor de klant. Groeten Gerben
Echt doodzonde.
Dacht ik een goede energieleverancier gevonden te hebben doen ze dit.
Van alle sporten wordt voetbal gekozen. Echt stommer kan het niet.
Geld weggooien aan een industrie zonder maatschappelijk belang. Ze verdienen schandalig veel geld, vernielen de omgeving en zorgen wekelijks voor ellende op tv.
Ik overweeg gelijk om weer weg te gaan bij Qurrent.
Jammer dat een groen bedrijf zonder winstoogmerk aan sponsoring doet van een sportclub. Sponsoring van een goed doel als Greenpeace zou ik zere op prijs stellen, dat past bij het imago. Een voetbalclub past niet bij het imago. (daarbij ben ik voor de kleinere club uit Rotterdam, wat het voor mij nog pijnlijker maakt)
Er wordt gesproken over miljoenen en ik vraag me af wie die miljoenen gaat betalen. Ik als klant, vrees ik.

Helaas zit ik nog even vast aan Qurrent, zodra de termijn afloopt, heroverweeg ik mijn energiecontract met Qurrent.
Ongelooflijk.

Niet Feyenoord specifiek maar als er iets niets noppes nada te maken heeft met duurzaamheid dan is het voetbal.
Neem de top van de FIFA, geweld tegen de politie, vechtploegen, homohaat, antisemitische gejoel, oerwoud geluiden, bekogelen van spelers, drugshandel wil ik nog even doorgaan? Bezoek de politieman die in elkaar is geslagen en van zijn paard is getrapt. Heb je hem al overtuigd van de perfecte marketing strategie?

Voetbal kost de belastingbetaler miljoenen aan schade, politie inzet en corruptie.

Goede keuze hoor, maar mag ik passeren en per direct mijn contract kosteloos opzeggen?

Graag je reactie.
Marc
Ik vind het ronduit belachelijk dat Qurrent zich wil identificeren met een 'bedrijfstak' die bol staat van zwaar overbetaalde 'werknemers' die rondrijden in bolides die niets met 'groen' te maken hebben en die doorgaans een leefstijl hebben die haaks staat op het verantwoord omgaan met onze planeet. Waarom heeft Qurrent niet eerst even de klanten via een mailtje gevraagd wat zij van het sponsorplan dachten? Betaald voetbal en groene energie gaan niet samen. Gaan de spelers van Feijenoord voortaan met de fiets 'naar het werk' en met de trein naar internationale uitwedstrijden om 'het groene karakter' van de club te benadrukken en wordt van de zomer die helicopter in het stadion ingeruild voor een bakfiets?

Werkelijk te zot voor woorden dit besluit van Qurrent en voor mij reden om heel serieus op zoek te gaan naar een andere energieleverancier!
Ik kan me de reacties hierboven wel voorstellen. Het geld dat nu naar een voetbalclub gaat had ook geïnvesteerd kunnen worden in goede voorzieningen die beter aansluiten bij de redenen waarom de meeste mensen lid worden van Qurrent. Duurzaamheid bijvoorbeeld. En er is weinig minder duurzaam dan betaald voetbal. Schade. Dure vervuilende vliegreizen. Dure, vervuilende auto's die gereden worden door overbetaalde sporters. Het had beter bij Qurrent gepast om sponsor te worden van een andere, duurzame organisatie. Het was nog beter geweest om het gewoon te investeren in een extra windmolen, of onderzoek van een universiteit naar opwekking van schone energie op andere manieren.

Ik vind dit echt volstrekt ongepast. En het zal voor mij een reden zijn om afscheid te nemen en dat vind ik jammer. Ik ben als klant echt heel erg teleurgesteld en ik hoop dat met mij iedereen zijn contract zal opzeggen om duidelijk te maken dat dit echt niet past bij Qurrent en de mensen die daar nu klant zijn.

Verder sluit ik aan bij de vraag hierboven of ik nu kosteloos mijn contract kan opzeggen.
Qurrent als sponsor van feyenoord..
Had dat twee maanden geleden laten weten, dan had ik mij de overstap bespaard. 😠 Ik zit niet te wachten op een energiemaatschappij die dit soort sponsoring ambieert, het past totaal niet bij het beeld dat ik bij jullie had. Dat is dus down the drain. Zodra ik kan stap ik over naar een maatschappij die wel groen is en groen denkt. En met aanraden van jullie aan anderen is het ook afgelopen.
Beste allemaal,

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl

Ik snap er niets van, een van de meest vervuilende en voor de gemeenschap kostbaarste sporten die er bestaat.
Wat verdient zo n van Brockhorst en wat reist hij af met milieubelastend vervoer?
Waar zoveel geld in omgaat en zoveel wordt gesjoemeld.
Met die grote grasvelden en stadions waar gewoon de natuur zijn gang moet gaan.
Zeker een klap van de molen gehad.
Ik vind voetbal ook een leuke sport zolang het amateurs zijn.
Teleurstellend nieuws.
Verhitte reacties op het sponsorcontract. Maar je kunt het ook anders zien. Om de wereld echt te verduurzamen zullen we groen denken echt moeten verbreden naar de massa in plaats van bij de enkelen die dit als early adaptor doen (en reageren in dit Forum). Voetbal is die massa. De vraag is of het Qurrent lukt haar eigen gezicht en boodschap via het sponsoren echt uit te dragen. Maar als klant afhaken betekent volgens mij dat je juist niet je energie inzet op het uitdragen en verbreden van de groene gedachte...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen