Sticky

Qurrent nieuwe hoofdpartner Feyenoord

• 6 april 2017
  • 116 reacties
  • 13903 keer bekeken

Toon eerste bericht

116 reacties

Ik begrijp hier helemaal niets van Qurrent. Ik ga mee in de gedachten om qurrent bij de massa onder de aandacht te brengen, maar de geld verslindende voetbalindustrie is hier niet het goede kanaal voor.

Ik kan dus wederom opzoek naar een nieuwe leverancier, waar ik dacht nu wel de juiste te hebben gevonden. Heel erg jammer!
Verhitte reacties op het sponsorcontract. Maar je kunt het ook anders zien. Om de wereld echt te verduurzamen zullen we groen denken echt moeten verbreden naar de massa in plaats van bij de enkelen die dit als early adaptor doen (en reageren in dit Forum). Voetbal is die massa. De vraag is of het Qurrent lukt haar eigen gezicht en boodschap via het sponsoren echt uit te dragen. Maar als klant afhaken betekent volgens mij dat je juist niet je energie inzet op het uitdragen en verbreden van de groene gedachte...

Sorry, dit slaat nergens op. Als Qurrent voor 4,5 miljoen reclametijd had ingekocht tijdens BoulevardNL of HartvanNederland dan had je ook grote groepen bereikt, had het waarschijnlijk net zoveel impact gehad (=nul), maar had je jezelf niet verbonden aan supportersgeweld, megalomane infrastructuurprojecten en miljoenensalarissen. Zelfs DAT was wenselijker geweest.

Als je dan zo nodig shirtsponsor wil worden dan had je voor dat bedrag duizenden amateurclubs nieuwe shirts kunnen schenken of je had honderden scoutinggebouwen kunnen opknappen.
Helemaal mee eens B.J.M. Brouwer,

Dit is ook mijn eerste gedachte. Hieronder een opsomming van mijn bezwaren en overige opmerkingen. Dit alles in relatie tot het imago van Qurrent (een imago, wat nu ineens negatief kantelt).
1. Raadpleeg bij dergelijke beslissingen eerst de leden. Of is de ALV er alleen maar een beetje voor de goede sier om het geheel een democratisch tintje te geven?
2. Als je al een commercieel sportdoel kiest, ga dan niet voor één specifieke sportclub. Dat werkt niet verbindend. Kies dan voor een landelijke koepel of iets dergelijks. Het voetbal is echter niet bepaald armlastig en past sowieso niet bij Qurrent. Natuurmonumenten o.i.d. was veel sympathieker geweest en ook nog eens veel goedkoper voor Qurrent.
3. In het verlengde van bovenstaande: Opel heeft nooit echt geprofiteerd van hun sponsoractiviteiten bij Feijenoord. Sterker: het heeft het merk tot de bedelstaf gebracht. Inmiddels is het jarenlang bestverkopende automerk in Nederland (zelfs nu ze kwalitatief goede auto's bouwen) van de hand gedaan door GM en door de PSA-groep (Peugeot/Citroên) ingelijfd.

Een paar (waarschijnlijk Rotterdamse) top-managers van Qurrent, wiens handen jeuken om het verdiende geld uit te geven. En decadenter dan feestjes in een sky-box kan het bijna niet. Het frisse groene collectieve imago van Qurrent valt helaas diep. Het was ook teveel gevraagd in deze bedrijfstak een idealistisch vaandel hoog te houden.

Na afloop van mijn contract maar weer iets anders zoeken. Gewoon terug naar het oude vertrouwde Essent, absoluut geen haar beter dan Qurrent, maar dat pretenderen ze dan ook niet. Wel zo eerlijk.

Een teleurgestelde klant ... 😞
Slecht idee deze sponsoring. Dit is weggegooid geld. Dat wij dat als leden niet betalen geloof ik niet. Waar komt dat geld dan vandaan? Voor mij reden om mijn contract met Qurrent niet meer te verlengen.
Ik heb zojuist met 3 jaar verlengt, had er een goed gevoel over nu niet meer.
Met deze actie hebben jullie je onder de energie reuzen geschaard, gaat jullie ook alleen maar om geld. En verder niks.
Schaam jullie diep ,mag duidelijk dat als ik op kan zeggen dat ook gaat gebeuren.
Balen, ben ruim een jaar geleden overgestapt van Greenchoise naar Qurrent, vanuit de noodzaak om te "vergroenen". En in de veronderstelling dat Qurrent investeert in Groene energie. Heb ook 8 winddelen gekocht. Met dat geld en dat van alle anderen kan dan een nieuwe windmolen "gekocht" worden. Zo bracht Qurrent het ook zo mooi & "groen".
Helaas gaat de directie het geld gebruiken om een voetbalclub te sponsoren. Een onzalig idee/beslissing, want je stoot de fans van de andere clubs tegen de borst. En alle mooie praatjes die mij/ons bereiken dat het juist zo'n briljant idee is, jammer, jammer en doodzonde van alle mensen die mee willen investeren in groene energie en zullen afhaken.
Kan het nog terug gedraaid worden? Ik hoop van wel en anders rest mij nog een maand (opzegtermijn) balen bij Qurrent.
Superslechte keus om Feyenoord te sponsoren. Verkeerd beeld, foute associatie. Om veel mensen te bereiken zijn er vast wel andere podia te vinden.
Ik ben niet gelukkig met de keuze van Qurrent om een voetbalclub te gaan sponseren.
1 vraag ik me af of sponsering nu echt nodig was en als je dan toch moet sponseren er geen beter alternatieven waren. En 2 wil ik graag weten wat het standpunt en bijdrage van de qurrent ledenraad hierin is.

Daarnaast krijgen we wel de vraag voorgelegd welk co2 project we moeten steunen maar zoiets gevoeligs als sponsering word dan ineens niet meer voorgelegd. wat mij betreft een gemiste kans en waar zit hem nu de meerwaarde van een coöperatie in?
Hoi allen,

Nogmaals veel dank voor jullie betrokkenheid bij Qurrent!

We begrijpen jullie vragen en onze directeur Richard Klatten wilde graag persoonlijk antwoord geven.
Onderstaand de link naar een filmpje waarin hij zelf specifieke vragen beantwoordt.
We hopen dat dit wat meer helderheid geeft. Schroom niet om jullie vragen te blijven stellen!

LINK NAAR PERSOONLIJKE REACTIE VAN DIRECTEUR RICHARD KLATTEN: https://www.youtube.com/watch?v=_WexEZU6Oeg

Groetjes van Yentl
Heel erg jammer dit. Ik heb juist voor Qurrent gekozen omdat ik het idee had dat jullie anders waren dan andere energiebedrijven. Er zijn zoveel betere organisaties of projecten om te sponsoren dan een (prof-)voetbalclub.
Jammer dat Qurrent de beslissing heeft genomen om op deze manier meer naamsbekendheid te krijgen (sponsoring Feyenoord). Het geld zou beter besteed zijn indien Qurrent verder investeert in meer duurzame energieprojecten en daar haar naam aan verbindt.

Ik ga ervan uit dat de prijzen van Qurrent omlaag kunnen gezien de bedragen die voor sponsoring van voetbalelftallen worden betaald. Indien niet, dan bent u mij als klant kwijt en stap ik over naar een andere duurzame energie leverancier die wel voor duurzaamheid gaat. Dat is tenslotte ook waarom ik oorspronkelijk ook voor Qurrent heb gekozen. En ik had een tweetal anderen klanten willen aanmelden bij Qurrent. Dat gaat nu niet gebeuren. Hoop dat u snel stopt met de sponsoring van Feyenoord.
Ook ik sluit me aan bij bovenstaande tegengeluiden. Ik zie geen enkele meerwaarde in het sponsoren van een voetbalclub. Bij mijn weten levert het drukken van je naam op een shirt namelijk echt geen bijdrage aan de doelen die wij als Qurrent leden voor ogen hadden bij het afsluiten van ons contract. En als er dan al gesponsord zou moeten worden (wat ik onnodig vind, het geld kan echt nuttiger besteed worden), waarom dan in vredesnaam in iets dat zo ver van alles wat groen en duurzaam afstaat als betaald voetbal. T enige groene aan voetbal is de grasmat...
Ik stond er eerst ook wat verbaast over dat Qurrent een voetbalclub gaat sponsoren, maar er over nadenkend begin ik er steeds meer begrip voor te krijgen. Je bereikt zo namelijk wel degelijk een hele grote groep mensen die anders niet bij Qurrent terechtgekomen waren.

Veel leden hebben zich blijkbaar vanuit een overtuiging bij Qurrent aangesloten (ik zelf niet, ik wou gewoon heel banaal goedkope groene energie), maar daarmee red je het dus niet. Je zult bekendheid bij een veel grotere doelgroep moeten krijgen en dan is een voetbalclub absoluut geen slechte keuze, juist omdat het zo'n volkssport is. De jeugd sponsoren is dan uit idealistisch oogpunt wel weer leuk, maar levert veel minder exposure op.

Als dit er daadwerkelijk voor gaat zorgen dat Qurrent fors doorgroeit en het daardoor bijdraagt aan het versnellen van de overstap naar duurzame energie, dan zie ik werkelijk niet in wat het probleem is. En al dat gejeuzel over een Amsterdams bedrijf dat een Rotterdamse club sponsort... Grow up...

Veel leden hebben zich blijkbaar vanuit een overtuiging bij Qurrent aangesloten (ik zelf niet, ik wou gewoon heel banaal goedkope groene energie)...

Juist, dat is het verschil tussen een klant en een lid (of je fanbase, om in marketingspeak te blijven). De mensen die hier negatief reageerden dachten dat ze lid van een coöperatie waren. Jij niet dus.

maar daarmee red je het dus niet. Je zult bekendheid bij een veel grotere doelgroep moeten krijgen en dan is een voetbalclub absoluut geen slechte keuze, juist omdat het zo'n volkssport is. De jeugd sponsoren is dan uit idealistisch oogpunt wel weer leuk, maar levert veel minder exposure op.

Oh? Weet je nog, toen een zekere coöperatieve bank alles sponsorde wat los en vast zat? Maar toen de plots meer "exposure" wilde en zich stak in een wespennest (doping, iemand?) waar ze nog steeds niet van bekomen zijn?

Als dit er daadwerkelijk voor gaat zorgen dat Qurrent fors doorgroeit en het daardoor bijdraagt aan het versnellen van de overstap naar duurzame energie, dan zie ik werkelijk niet in wat het probleem is.

Omdat 1) sponsoring niet gelijk staat aan groei (zie Opel, DSB Bank) en 2) groei niet bijdraagt aan die versnelling (die overigens voor jou niet van belang was, zie eerste quote).

En al dat gejeuzel over een Amsterdams bedrijf dat een Rotterdamse club sponsort

Wie, waar? Jij bent een van de eersten die dat naar voren brengt hoor.
Qurrent is tot nu toe wel de groenste, maar zeker niet de bekendste energieleverancier. Uiteindelijk zal deze beslissing tot veel naamsbekendheid leiden en zullen vele Feyenoordsupporters overstappen. Of dit nu uit clubliefde of uit 'groene' bedoelingen komt, maakt in mijn ogen niet uit. Strategisch een zeer goede zet! Top Qurrent!

Het doel heiligt de middelen dus ? Waar ken ik dat van?
Qurrent zou anders zijn, maar dat is dus niet zo.
Qurrent is tot nu toe wel de groenste, maar zeker niet de bekendste energieleverancier. Uiteindelijk zal deze beslissing tot veel naamsbekendheid leiden en zullen vele Feyenoordsupporters overstappen. Of dit nu uit clubliefde of uit 'groene' bedoelingen komt, maakt in mijn ogen niet uit. Strategisch een zeer goede zet! Top Qurrent!

Waar kent u dat van, leg eens uit? Wilt u dat veel personen voor groen kiezen of niet? Wilt u liever kolencentrales dan windmolenparken?
Het is mij een volstrekt raadsel waarom Qurrent zich met een voetbalclub wil associëren. Ik zie geen enkel verband tussen voetbal en het leveren van groene energie. Denken jullie echt dat een logo van Qurrent op een voetbalshirt de kijkers/toeschouwers aan het denken zet van: hé, laat ik toch ook groene energie nemen? Laat die logo's en de bijbehorende betalingen toch over aan leveranciers van kunstgras of voetbalschoenen.
Hebben jullie niks geleerd van het debacle van de baas van Nuon die zijn privé hobby aan het uitleven was?
Ik ben teleurgesteld. Het gaat mij niet zo zeer om Feijenoord maar om dit soort sponsoring op zich. Volgende stap zal wel een webshop zijn met allerlei onzin producten zoals de 'grote' energie bedrijven ook hebben. Dat is nou net de reden om geen energie van die grote maatschappijen af te nemen. Ik hoop dat Qurrent de ontevreden leden die, net als ik, met winddelen zitten een aanbod doet om deze op te kopen zodat ze vrij zijn om een andere energiemaatschappij te zoeken die zich wel wil onderscheiden van de rest.

Juist, dat is het verschil tussen een klant en een lid (of je fanbase, om in marketingspeak te blijven). De mensen die hier negatief reageerden dachten dat ze lid van een coöperatie waren. Jij niet dus.

Toen ik daar achter kwam, vond ik het een absolute bonus. Het was echter voor mij zeker niet de reden om van Greenchoice over te stappen. Net zoals ik overigens lid ben van de bank die je even verderop noemt en waarbij ik nog steeds (doping of niet) achter hun sponsoring sta. Die klap zijn ze naar mijn mening ook al lang te boven, voor zover er überhaupt al een klap in de vorm van weglopende leden/klanten is geweest.

Omdat 1) sponsoring niet gelijk staat aan groei (zie Opel, DSB Bank) en 2) groei niet bijdraagt aan die versnelling (die overigens voor jou niet van belang was, zie eerste quote).

Daarom heb ik het ook over een daadwerkelijke bijdrage, ik beweer nergens dat sponsoring gelijk staat aan groei. Je 2e punt is een statement zonder onderbouwing en ik heb ook nooit gezegd dat de versnelling voor mij niet van belang is, enkel dat ik niet vanuit een overtuiging naar specifiek deze groene maatschappij ben gegaan. Als Vandebron of Greenchoice aantrekkelijker was geweest, dan had ik mogelijk die gekozen.

Wie, waar? Jij bent een van de eersten die dat naar voren brengt hoor.

Heb zowel hier als op Facebook al verschillende reacties van die strekking voorbij zien komen en niet voor niets is er een post op dit forum over 'ondersteuning voor niet-Feyenoord fans'. Het is zeker niet de algemene teneur, maar ik stoor me er wel aan.

Waar kent u dat van, leg eens uit? Wilt u dat veel personen voor groen kiezen of niet? Wilt u liever kolencentrales dan windmolenparken?

Legio voorbeelden, wat ik bedoel is dat Qurrent de mond vol heeft over groen, geen winstdoel hebben en als dat wel gebeurt wordt het verdeeld, we zijn een cooperatie etc. etc. Hadden ze ook al hun geld mogen beleggen in bv. aandelen in een wapenbedrijf dat nu levert aan Syrie? Ik noem maar wat. Nee, ik snap ook dat Feyenoord geen wapenfabrikant is, maar zo wordt het duidelijk.
Je kunt jezelf niet op een moral high horse zetten en dan deze deal maken zonder moreel schade op te lopen. Ze zijn zichzelf en hun beginselen niet trouw maar verkopen zich aan de hoogste bieder. Dat mag, maar dan moet je niet een grote bek opzetten richting Shell e.a. die 'fossiel' zouden zijn. Al het onderscheidende is nu verkocht.

Legio voorbeelden, wat ik bedoel is dat Qurrent de mond vol heeft over groen, geen winstdoel hebben en als dat wel gebeurt wordt het verdeeld, we zijn een cooperatie etc. etc. Hadden ze ook al hun geld mogen beleggen in bv. aandelen in een wapenbedrijf dat nu levert aan Syrie? Ik noem maar wat. Nee, ik snap ook dat Feyenoord geen wapenfabrikant is, maar zo wordt het duidelijk.
Je kunt jezelf niet op een moral high horse zetten en dan deze deal maken zonder moreel schade op te lopen. Ze zijn zichzelf en hun beginselen niet trouw maar verkopen zich aan de hoogste bieder. Dat mag, maar dan moet je niet een grote bek opzetten richting Shell e.a. die 'fossiel' zouden zijn. Al het onderscheidende is nu verkocht.

Ben het niet met u eens. Wat doen ze nu anders dan ze voor het sluiten van deze deal deden dan?
Wat een vreemde stap. Verkeerde marketing buro ingehuurd.
Streven om meer naamsbekendheid te geven is prima, maar kies een club waarmee klanten zich kunnen identificeren.
Is het marketing buro van Qurrent soms stiekem ingehuurd door Greenchoice: slim!
Want daar ga ik heen zodra mijn windtegoed is afgelopen.
Ik weet nu al wat de marketing manager zal zeggen: geen zorgen om al die bestaande klanten die vertrekken, want daar komen er heel veel voor terug. Hem (of haar) een zorg over een paar jaar gaat ie gewoon weer naar het volgende slachtoffer.
Qurrent: op de nominatie voor de marketingblunder van 2017.
Reputatie 1
Badge +3
wat mij het meeste tegen de borst stoot is dat wij als leden van de coöperatie niet gekend zijn in dit besluit. we mochten toch overal over meebeslissen? nou blijkbaar alleen over dingetjes die niet erg belangrijk zijn.. de rest boeit me nog niet eens heel veel..(voetbalclub,sponsoring,hoogte bedrag, niet groen, ajax-feyenoord, niet energiebewust, energieverslindende auto's).. dit is voor mij een reden om over te stappen..helaas gaat dat voor mij nog niet 😞

Ben het niet met u eens. Wat doen ze nu anders dan ze voor het sluiten van deze deal deden dan?

Hypocriet zijn en onbetrouwbaar: Ik zie een duidelijke relatie met dat spotje van Pepsi dat gisteren ingetrokken werd. Pepsi gedroeg zich ook niet anders maar deed alsof ze zo erg moreel hoogstaand bezig waren. Het ging ze uiteindelijk alleen om de Pepsi verkoop vond de klandizie. Qurrent doet dat ook, alleen verkopen ze geen Pepsi maar stroom. Dat die groen zou zijn is door dee deal eigenlijk vooral toevallig geworden. Feijenoord heeft namelijk niets met de beginselen van Qurrent uitstaan, hun nut is dat ze populair zijn en misschien daardoor veel naamsbekendheid genereren. Het groene imago wordt er met de haren bijgesleept omdat Feijenoord dat niet is en niemand hen er ooit op heeft kunnen betrappen. We hebben hen wel op andere zaken kunnen betrappen waar je niet mee geassocieerd wilt worden. Als het goed is. Maar het is niet goed:Het kadootje als je klant wordt is een Feijenoord shirt: dit zegt toch genoeg?

Dus nog een keer: wat is nu nog het verschil met de andere energieleveranciers? De ziel van Qurrent is verkocht door Qurrent zelf in ruil voor verwachte extra omzet aan iets dat niets uit heeft staan met hun beginselen en daar zelfs vaak lijnrecht tegenover stond. Het maakt blijkbaar niet meer uit voor Qurrent.
Wat een onzin en dan ook nog Feyenoord, ja wij zijn voor Ajax maar ook dan had ik dit echt een onzinnige actie gevonden.
Totaal niet groen, ga de wandelsport sponseren en investeer extra in windmolens of andere zaken.

Reageer