Sticky

Qurrent nieuwe hoofdpartner Feyenoord

• 6 april 2017
  • 116 reacties
  • 13606 keer bekeken

Toon eerste bericht

116 reacties

Ik denk dat het pas impact heeft wanneer wij nu massaal gaan bellen om alvast ons contract op te zeggen per de einddatum. Alleen op die manier peuter je dit soort managers aan het verstand dat wij niet zitten te wachten op dit soort fratsen.

Ik ben bang dat dat niet veel indruk zal maken. Qurrent gaat nu voor het grote geld en een half miljoen nieuwe klanten in een Feyenoord-shirt. Met een 3 jaar Prijs Zeker contract.

http://www.qurrent.nl/feyenoord

Een paar honderd opzeggingen van teleurgestelde (geëngageerde) leden zal daar helaas geen verandering in brengen.

U denkt dat Feyenoord supporters nu massaal voor groene stroom tekenen bij het kruisje? Ik denk dat dat wel tegen valt. Ik denk ook dat ze de community wel kunnen vergeten met dat soort leden.
Waarschijnlijk een strategiecoach ingehuurd? Wat een blunder.
Geen enkele voetbalclub heeft iets met duurzaamheid te maken. Blijkbaar zijn de energieprijzen die jullie rekenen toch nog te hoog anders had je geen geld over voor dit soort zaken.
Een hele foute beslissing van Qurrent en totaal niet passend bij de achterban.
Reputatie 1
Badge +3
Bedankt voor jullie reacties!

Vanmiddag rond drie uur tijdens de persconferentie zullen jullie vragen inhoudelijk beantwoord worden. Uiteraard delen we die antwoorden hier ook met jullie. Voor nu kan ik jullie alvast laten weten dat Qurrent wil dat heel Nederland zo snel mogelijk alleen nog maar groene energie gebruikt en opwekt. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de impact. Daarom pakken we het nu groots aan.

Meer informatie volgt vanmiddag!

Groeten van Annick

de enige info die ik op dit moment echt belangrijk vind is of we nav deze keuze direct mogen opzeggen.. zo ja dan denk ik dat er wel meer als 20 mensen per direct vertrekken...
Badge
Is het erg flauw als ik mij afvraag of Qurrent straks dat leuke wachttoontje aan de telefoon met vogeltjes ed. gaat vervangen door een Feijenoord legioen dat oerwoudgeluiden maakt...................?:@
Ik word er nu al niet goed van dat alles waar ik op klik van Qurrent er iets over Feijenoord staat of verschijnt, zit ik zo niet op te wachten!
Jammer dat Qurrent aansluiting zoekt bij een sport die nu niet direct een groen imago meer heeft. Het voetbal is verziekt. Denk alleen maar eens aan de torenhoge salarissen die de over het paard getilde spelers ontvangen en de auto's waarin ze rijden. En wel eens gezien hoeveel energie het kost om de kostbare grasmat in conditie te houden? Dagenlang staan daar de groeilampen op te schijnen.
Er zijn vast wel sporten te vinden die beter aansluiten bij het imago van Qurrent. Dit is niet het goede signaal!
Sorry Yentl,

Ik ben ook niet zo heel blij met deze keuze. Het is niet echt gemakkelijk te begrijpen waarom Qurrent kiest voor zo´n controversieel sponsor object.

Het argument dat de organisatie moet groeien snijdt op dit moment geen hout omdat jullie de huidige groei nauwelijks aan kunnen. i.e. Qurrent maakt al genoeg doeltreffende reclame/komt positief in het nieuws.
De Arena is een opwekker van groene energie. De kuip (nog) niet. Is hier niet wat mee te doen ipv domweg sponsoren?
https://www.trouw.nl/groen/amsterdam-arena-wil-groene-uitblinker-zijn~a6b8fc86/
Misschien dat Qurrent aan de hand van het Amsterdam Arena voorbeeld zijn ongelukkige sponsor greep toch goed kan maken!

Beste allemaal,

Een kort bericht wat ik graag met jullie deel:

Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent en Feyenoord zijn trots en blij met dit partnerschap. Coach Giovanni van Bronckhorst zal tijdens een persbijeenkomst op vrijdag 7 april het shirt met logo onthullen.

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl
Oké, dus die 20 miljoen komt uit de door de postcode loterij/stichting DOEN gefinancierde diepe zakken van zonnekoning Poelmann. Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe leip je kunt worden als je over geld kunt beschikken dat niet van jou is.
En dit soort figuren weet dat ze er mee weg komen, want het collectieve geheugen is maar zoooo kort...

Ik dacht ècht dat qurrent anders was, maar nee. Van een fan ('mooi idee zeg, een ledencooperatie voor energie!') naar een ontgoochelde sukkel. Het kan snel gaan... Als ik niet zoveel windtegoed had aangeschaft had ik nu opgezegd. Maar reclame voor jullie zal ik niet meer maken. Bedankt Qurrent!

Oh ja, wanneer investeren jullie eens serieus in je ICT? Of is het geld nu op? Kan de jaarnota niet downloaden: foutmelding van de server. Niet zo sexy nee, ik weet het. Maar wel nuttiger voor mij als klant.
Ik voeg mij bij de grote schare geschoffeerde klanten wat betreft het sponsorschap van Feyenoord. ik vind het ronduit bizar dat een energiemaatschappij , een groene nog wel, haar door de klanten opgebrachte geld uitgeeft aan een voetbalclub, met als excuus dat men de grote achterban van Feyenoord groen wil maken. Nou, dat laatste kunt u mijns inziens sowieso wel vergeten, nog los van de vraag of zo veel geld uitgeven voor een beperkte groep mensen wel gerechtvaardigd is. Wat dat aangaat zou u bijvoorbeeld beter een ziekenhuis kunnen sponsoren, als Qurrent dan toch geld kwijt moet.

Uiteraard vraag ik mij in dit verband ook af welk bestuurslid van Qurrent de fan van Feyenoord is! Je komt immers niet toevallig daar terecht...

Heeft men geld over? Komt dat doordat wij, de klanten, te veel voor onze energie betalen?

Hoezo, geen mededeling doen over de hoogte van het sponsorbedrag? Is Qurrent wel zo groen, ik bedoel open, als men zou willen verwachten? Hebben wij soms te maken met oude wijn in nieuwe zakken?

Mijn enthousiasme is van korte duur geweest: ik ben amper een maand klant van Qurrent. Ik ben lid geworden om reden van wederzijdse integriteit. Als ik dit tijdig geweten had... U mag er alvast op rekenen dat ik over drie jaar afhaak. In de reacties die ik tot nu toe van uw kant gezien heb, geeft u er weinig of geen blijk van dat u de mening van uw klanten echt serieus neemt. De toon is gezet.
Een heel verstandige stap, omgekeerd denken. Het gaat er niet om dat je een, volgens velen niet bij schone energie passende voetbalclub sponsort, het gaat er om wie je hiermee bereikt.

Reclamemaken doe je niet onder je klanten. Gelijkdenkenden hoef je niet te overtuigen. Het evangelie verspreid je niet onder christenen. Promotie voer je niet bij gelijkdenkenden. Die weten het allemaal al. Je zoekt juist de andere kant. Je overtuigt hiermee de tegenstander, laat open zien waar je voor staat.

Afgezien van het andere (voetbal)publiek dat je bereikt is een voetbalclub als Feijenoord een uitstekende proeftuin. Hier kun je laten zien dat ook voor sportverenigingen duurzame energie loont. En wellicht dat andere clubs en verenigingen het voorbeeld volgen, besparingen overtuigen. Wij moeten niet groen-elitair fundamentalistisch denken, maar groene doelstellingen halen.

Aan allen die negatief reageerden op de mededeling betreffende het partnerschap:
Oorlog voer je niet in de hoofdstad van je eigen land, dat is zinloos. Effectief oorlog voeren doe je in het land van de vijand.

Om een dergelijke stap te maken is veel moed nodig. Qurrent heeft die moed gehad. Ik zou zeggen, goed gedaan!

Beste allemaal,

Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent en Feyenoord zijn trots en blij met dit partnerschap. Coach Giovanni van Bronckhorst zal tijdens een persbijeenkomst op vrijdag 7 april het shirt met logo onthullen.

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl
Reputatie 1
Badge
Zoals 'onze' directeur Richard Klatten in het filmpje zelf zegt, wil hij graag alle leden betrekken in de beslissingen. Voortaan dit soort dingen dus graag eerst in de algemene ledenvergadering voorleggen aan de leden i.p.v. ons achteraf te willen overtuigen!

Misschien kunnen we het hier 10 juni toch nog 'even' over hebben?
Pas overgestapt naar Qurrent die (doel) bewust met energietransitie wil omgaan, gaat met de sponsoring van mij voetbalclub Feijenoord zwaar in de fout. Ik zoek daarom een andere energieleverancier en Qurrent aanraden bij anderen doe ik niet meer.
Badge +1
Waarom laten we ons aan de kant schuiven, door een bestuur dat ons volkomen negeert. Waar is de transparantie, elk lid van de corporatie beslist mee ? De overheid zet veel belastinggeld in voor een duurzaam Nederland, van de energie leverantier verwacht ik duurzame energie. Als ik geld wil besteden aan sport doe ik dit zelf wel. Een bestuur dat niet naar zijn leden luistert moet vertrekken. Daarom roep ik alle leden op om het bestuur weg te sturen.
Een BVO is per definitie een organisatie die leeft bij de waan van de dag. Hoewel ik als oud-Rotterdammer een warm hart voor Feyenoord heb, vind ik sponsoring van een betaald voetbal organisatie uit gemeenschapsgeld (zo zie ik de nutsvoorziening energie nu eenmaal) uit den boze. Dus ook van Feyenoord.
Het bestuur van Qurrent maakt een slechte beurt: slecht gecommuniceerd (deelnemers voelen zich als onnozel behandeld), slecht gemotiveerd (geen doelen gesteld, investering is geheim). En per saldo, wat mij betreft, een slecht besluit.
Richard Klatten stelt dat de sponsoring wordt gefinancierd "uit eigen middelen"
Die eigen middelen zijn:
1) geld van de Stichting Doen, de goede doelen stichting van de postcode loterij.
2) Geld dat wordt binnen gehaald doordat wij als klant een relatief hoge vaste bijdrage betalen op onze energierekening (€6,96 per maand, dat is 2x zo hoog als bij Greenchoice)

Willen wij dat geld voor goede doelen wordt besteed aan Feijenoord?
Willen wij dat geld, opgehaald bij ons als klant, wordt besteed aan Feijenoord?

Twee keer nee. Daarom willen we weg bij Qurrent. En laat ze die boete voor vertrekkende klanten ook maar uit "eigen middelen" betalen
Jammer dat deze partij door Qurrent gekozen werd om te gaan sponsoren
Ik dacht eerst dat het een verlate 1 - april grap was
Ik ben een fervent tegenstander van voetbal en betaald voetbal in het bijzonder.
Ik ben van mening dat er genoeg andere, meer duurzamere alternatieven te vinden zijn welke beter aansluiten bij de doelstellingen van Qurrent. blijkbaar wordt door Qurrent het grote financiële gewin boven kwaliteit en duuraamheid gesteld

Voor mijn part Tesla, Natuurmonumenten etc etc

Ondertussen heb ik veel van de revieuws gelezen.

De teneur mag duidelijk zijn. Current is niet goed bezig op deze manier.

Ik hoop niet dat Qurrent zichzelf met deze onbegrijpelijke actie in de vingers snijdt

Ook voor mij is duidelijk dat ik een overstap naar een andere groene levrancier sterk in overweging ga nemen. tenzij Qurrent aan de leden kan voorleggen dat dit avontuur slechts voor 1 jaar geldig is. en per 1 april 2018 een partij gaat sponsoren die beter bij de doelstellingen past

Ik wist niet dat Qurrent een familie bedrijf was: Alle medewerkers hebben blijkbaar " van Qurrent "als achternaam.

Dit getuigd niet van transparantie in de organisatie

Met vriendelijke groet
Zonde van mijn geld. Ik zit bij Qurrent vanwege duurzaamheid, niet om voetbalclubs te sponsoren. Liever had ik gezien dat Qurrent de dienstverlening zou verbeteren. Die wordt er m.i. niet beter op. Nadat ik een half jaar geleden mijn contract heb verlengd met maar liefst 3 jaar zou ik 2 windtegoeden krijgen van Qurrent. Dat is nog altijd niet geregeld, ondanks dat ik hierover meerdere keren aan de bel heb getrokken bij Qurrent. Ik krijg steeds meer spijt van mijn contractverlenging.
Badge
Wat is het bedrag van de ' boete' bij eerder opzeggen?
Is er wel een boete bij eerder opzeggen?
Reputatie 1
Badge +3
Wat is het bedrag van de ' boete' bij eerder opzeggen?
Is er wel een boete bij eerder opzeggen?

Resterende looptijd Opzegvergoeding
Korter dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-
Beste allemaal,

Snel meer informatie!
Groetjes,
Yentl

Een zeer slechte zaak om hoofdpartner van Feyenoord te worden. Vind dat je als klant hierdoor de mogelijkheid moet krijgen om boetevrij te kunnen overstappen!!
Ik ben net 3 maanden geleden overgestapt naar Qurrent met de illusie dat ik zo mee kon werken aan een groenere toekomst voor mijn kleinkinderen. Een grote desillusie dus, want ik schijn mee te werken aan het nieuwe speeltje van het bestuur: geld stoppen in een bodemloze put van een voetbalclub met kapitaal verslindende spelers.
IK wil weer zo snel mogelijk weg bij Qurrent en naar een energiemaatschappij die zijn geld gebruikt waarvoor het bedoeld is: het stimuleren en opwekken van groene energie!!
Ik voel met zwaar bedonderd en misleid met de info die ik bij mijn aanmelding ontving en verwacht dat de mogelijkheid gecreëerd wordt om boetevrij over te stappen!!!
Net zoals zoveel klanten vind ik dit erg slecht. Een verspilling van geld.
Ik snap ook niet dat er vanuit Qurrent nog altijd geen uitleg naar alle klanten is gekomen waardoor wij iets beter kunnen begrijpen waarom ervoor een voetbalclub, waarom specifiek Feijenoord is gekozen en wat deze investering ons als venoten op den duur opleverd. De communicatie afdeling en management heeft nog veel te leren wat betreft communicatie en besluitvorming, maar ja wij als klanten kunnen altijd nog bij Van de Bron terecht volgend jaar.
Erg jammer dat er bij Qurrent een NUON wind door het bestuur waait. Juist vanwege de sponsoring van een voetbalclub ben ik weggegaan bij NUON. Haalt nieuwe klanten binnen, maar dat is tijdelijk. En jaagt andere klanten weg en dat is duurzaam. Niet erg creatief.
Badge +2
Zoals ik reeds eerder bij een ander stadion sponsorschap aangegeven heb, heb ik niets met voetbal (gaat veel te veel geld in om voor een sport) en vindt ik dat al helemaal niet passen bij de doelstellingen van qurrent als groene energie leverancier.

Had van die 20 miljoen een nieuwe windmolen gekocht / extra korting aan de leden gegeven / aan alle leden gas besparende maatregelen genomen op kosten van qurrent (iedereen een solar) of een anders spraakmakend leuk en energie besparend idee.....

Heb een contract van drie jaar, moet nog 1,5 jaar en heb spijt van mijn windaandelen voor 5 jaar.
Kortom qurrent lijkt gewoon een reclame machine te zijn.

Ik ga qurrent heroverwegen!

Dennis
Erg jammer Qurrent om dit te doen. Enig overleg was fijn geweest. Ik heb niks met voetbal. Als het de bedoeling is om op deze manier klanten te krijgen, gaat het dus alleen om het geld. Had dan een algemener doel gekozen waar iedereen achter kan staan. Hier jaag je net zoveel klanten mee weg als dat het oplevert. Niet weer doen Qurrent.

Reageer