Vraag

Verlengen, met dit aanbod?

• 27 maart 2018
  • 7 reacties
  • 735 keer bekeken

Gisteren kreeg ik mijn verleng aanbod in mijn mailbox.

Ik dacht nou nou nou nou.... daar gaan we hoor. Ik ben alweer 2 jaar lid van de club en vorig jaar kreeg ik nog een stukje windmolen... dus wat krijg ik dit jaar....

Nou..... dat was ff een tegenvaller.

Ten eerste was het maand bedrag geheel uit verhouding.

157 euro!! Terwijl ik nu zo'n 65 euro betaal (ja zonnepaneeltjes)

Dus ze hebben in het bedrag helemaal niet de saldering gerekend.

Dus als je zo'n bedrag op je scherm krijgt denk je... wowiedewow.... hoe snel moet ik hier weg.

En geen dank u voor 2 jaar lid zijn van de club en fijn dat u een 3e jaar ook blijft. Geen windmolen, geen bol.com bon geen bossie blommen.

Jaaaa denk je nu... maar ze zijn zooooo voordelig dat cadeaus er niet meer af kunnen. Nou dat valt dus wel mee.

Ik, als vooral gas gebruiker, kijk dus vooral naar de gas prijs. En die is hoog! 65cent terwijl heel veel concullega's op 60cent zitten. Op 1000kuub is dat 50 euro verschil.

Dus Qurrent je zal toch echt met iets beters moeten komen, anders ben ik toch echt weg.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Theo,

Allereerst welkom op de community! Goed dat je ons hier hebt gevonden 🙂

Ik vind het jammer om te lezen dat je het aanbod niet aantrekkelijk vind. Onze tarieven zijn tegen de inkoopprijs, dus hier kunnen wij niets aan veranderen.

De berekening in het verlengaanbod is gemaakt op het historisch verbruik van het adres. Ik ga je een mail sturen met een berekening gebaseerd op het verbruik van jouw jaarnota en een alternatief aanbod. Je ziet de e-mail zo verschijnen.

Groet,
Tessa
Hoi Tessa en Theo,
Ik heb ook zo'n verlengingsmail gekregen en net als Theo allesbehalve enthousiast.
Als de tarieven tegen inkoopsprijs zijn, waar wordt dan de sponsoring van Feijenoord van betaald? Het verhaal klopt gewoon niet.
En waarom kunnen anderen die niet tegen inkoopsprijs werken, met 100% groene stroom en gecompenseerd gas goedkoper zijn dan Qurrent?
Ik heb destijds nog windtegoeden aangeschaft (waar ik achteraf ook ontzettend spijt van heb, en nog wel tegen 75 euro), maar ik ben ook net als Theo al zoekend naar een andere aanbieder.

Groet,
Toine
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Toine,

Dankjewel voor je bericht.

De sponsoring van Feyenoord is een onderdeel van ons marketingbudget. Deze investering en de contracten van onze klanten staan volledig los van elkaar. Dus onze klanten betalen niet voor de sponsoring van Feyenoord.

Ik vind het jammer dat je het verlengaanbod niet aantrekkelijk vind. Ik kan er echter geen ander aanbod van maken.

Als ik daarnaast kijk naar de andere twee leveranciers die 100% groene stroom leveren, zie ik dat onze tarieven lager liggen. Het kan dat het berekende termijnbedrag bij hen lager uitvalt, omdat zij een eenmalige korting geven.

Groet,
Tessa
Hoi Tessa,
Ik hoor graag wie het marketingbudget betaald. Vooral omdat het volgens jou niet in de prijs van Qurrent is begrepen.
Wel heel lekker, je doet wat marketing en alles wat het kost komt gewoon uit de lucht vallen, zomaar!
Dat zou ik met de rekening van Qurrent ook wel leuk vinden.

Dan kunnen jullie ook wel kortingen geven, misschien valt dat ook wel zomaar uit de lucht en kost het jullie niets.

Groet,
Toine
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @A.A.M.deRooij,

Dank je wel voor je bericht.

We hebben een zelf een budget voor marketingdoeleinden. Dit wordt niet (mede-)gefinancierd door (de tarieven in) onze contracten.
Je zult als klant financieel gezien dus niets merken van een investering in onze marketing behalve dat je er van hoort op televisie, radio of op internet.
Verder behoort het marketingbudget tot onze eigen middelen en zijn wij niet verplicht om openheid te geven over op welke manier wij deze middelen inzetten en op welke manier wij aan eigen middelen komen.
Ik kan je dus helaas geen verdere informatie geven hierover.

Groeten,
Julian
Hoi Julian,
Dank voor je bericht, maar we blijven het oneens.
Marketing kost geld en al het geld van Qurrent wordt door de klanten opgehoest. Dus het wordt wel degelijk op een of andere manier in de tarieven meegenomen.
En of Qurrent BV dat doet en daarna in een tarief aan Qurrent Coöperatie stopt wat de Coöperatie dan inkoopprijs noemt, of dat de Coöperatie zelf de marketing doet en een soort "algemene kosten" op de kostprijs zet interesseert me niet zoveel, ik moet er verplicht aan meebetalen.

Je bent inderdaad niet verplicht om openheid te geven, maar de ontkenningen dat het in de prijs zit vind ik een regelrechte aanfluiting van jullie imago.
Bovendien klopt ook je laatste zin niet. Je mag nl. wel informatie geven. Het moet dus zijn: Ik WIL je dus helaas geen verdere informatie geven hierover.

Groeten,
Toine
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Toine,

Onze tarieven zijn tegen de inkoopprijs en daar verdienen wij niet aan. De enige inkomsten die wij krijgen van onze klanten zijn de vaste leveringskosten. Daarnaast hebben wij ook budget wat niet uit de inkomsten van onze klanten komt, bijvoorbeeld middelen die we krijgen uit het Droomfonds en van onze aandeelhouder. Meer hierover kan je hier vinden.

Bovendien klopt het wat mijn collega Julian aangeeft. Hij kan je er geen verdere informatie over geven. Dit heeft niet te maken met onwil. Deze informatie is niet beschikbaar voor onze moderators.

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen