Sticky

Verslag van de Feyenoord Brainstormsessie

• 17 mei 2017
  • 29 reacties
  • 21476 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Badge
Mooi dat het F-stadion is overgegaan op groene stroom! 😏
Weliswaar bespaart dat 3,7 miljoen kilo CO2 per jaar, maar waar het Qurrent natuurlijk eigenlijk om te doen is, is het binnenhalen van een grote klant.
In het kader van de veelgeprezen transparantie zou het van moed getuigen om op dit forum de tarieven die feyenoord voor die groene stroom moet betalen, eens te publiceren. Dan mag je die van mij er bij zetten.
Beide óngecensureerd graag.

Nog een "dingetje" dat ik de laatste tijd niet meer genoemd zie worden:
Informatie dagen, Algemene Ledenvergaderingen etc. waar steeds het zelfde verhaaltje wordt afgedraaid.
Sommige "leden" vragen zich terecht af waarom zij niet vooráf geraadpleegd zijn over een voorgenomen sponsorcontract, terwijl zij toch lid van een coöperatie zouden zijn?
Dat er na een storm van verontwaardiging uiteindelijk werd toegegeven dat er 2 Qurrents blijken te bestaan, en dat de leden van de Coöperatie geen moer te vertellen hebben over wat Qurrent-2 doet is iedereen kennelijk al vergeten. M.a.w groen doen is wel leuk, zolang dat maar ten goede komt aan de jongensdroom van de directeur. ☹

En over opdracht verstrekking aan onderzoeksbureautjes (..) en de gewenste uitslag van enquetes wil ik het maar niet hebben.
Laatste puntje over transparantie: Publiceer hier nu eens het werkelijk aantal aanmeldingen als gevolg van dit sponsor contract, tegenover het aantal afmeldingen naar aanleiding daarvan.
Plus de prognose van de gevolgschade. Ik ben benieuwd.

Stel: ik ben Ajax-fan en zie een elftal rondlopen met "Qurrent" op het shirt.
Het zou niet bij me opkomen om me aan te melden bij die organisatie, of welke andere dan ook.
Bij veel mensen werkt dat soort reclames gewoon niet.
Voorlopig ben ik zeer teleurgesteld en zet ik vraagtekens bij de ideële doelstellingen van Qurrent-1 en zéker bij die van Qurrent-2!

Misschien dat als ik in de toekomst zie dat Qurrent tot het besef is gekomen dat al die klagende Coöperatie leden eigenlijk gelijk hebben, en in plaats van miljoenen euro's over de balk te gooien dat geld te verwerken in de tarieven van de leden, dat ik nog eens overweeg terug te keren naar Qurrent.
Reputatie 2
Badge +5
Hi CO2hater,

Ja zeker dat wij flink wat CO2 zullen besparen, dat vind jij vast en zeker heel tof. Maar wat je daarna aangeeft, klopt niet. Wij verdienen niet aan verbruik.
Dus ook al zou Feyenoord ontzettend veel verbruiken, dan zullen wij alsnog dit tegen inkoopprijs aanbieden.

Ik kan je niet de openheid bieden die jij wilt. Er zijn afspraken met Feyenoord gemaakt waarover wij niet gedetailleerd op in kunnen gaan.
Kijk, Qurrent is uiteraard een coöperatie. Maar wat wij beslissen omtrent promotie, dat is ons eigen pakkie an. Zoals eerder gezegd, deze sponsoring is gekomen vanuit eigen middelen,vandaar dat wij hiervoor hebben gekozen.

Betreft het onderzoek. Dit is gedaan door een onafhankelijk bureau, om ervoor te zorgen dat wij ook hier een duidelijk beeld bij krijgen. Wij hebben er geen baat bij als er vooroordeel zit in het onderzoek, aangezien wij een objectief resultaat nodig hebben.
Daarnaast stijgen de tarieven van ons niet door deze samenwerking. Dat is vanaf het begin af al aan voor ons het doel geweest.

Hopelijk kan je hier iets mee, anders hoor ik het graag!

Groetjes,
Nathan
Badge
Tja.... ik kan daar nog wel meer over zeggen/schrijven, maar ik krijg toch steeds antwoorden in dezelfde trant: "Cooperatieleden zijn leuk, maar geheime deals zijn niet hun pakkie an".
Leuk bedacht, zo'n cooperatie. 😕

Nog 1 dingetje dan: "Inkoopsprijs".
Dat suggereert iets zonder winstoogmerk.
Voordat ik het leveringscontract met Qurrent liet aflopen, heb ik mij (om niet nóg een keer zo'n fout te maken) eens grondig verdiept in de jungle van de energieleveranciers en hun tarieven en voorwaarden.
Daarbij viel het mij op, dat er aanmerkelijke verschillen in "inkoopsprijs" zitten tussen de diverse leveranciers.
Fluctueren die energieprijzen per minuut dan zó sterk, of zijn die leveranciers zulke slechte onderhandelaars?
De klant/cooperatielid moet die "inkoopsprijs" wél betalen!

Overigens krijg ik bij iets "leveren tegen inkoopsprijs" altijd onmiddellijk argwaan.
Als mijn bedrijf gaat leveren tegen inkoopsprijs, houd ik dat een paar maanden vol, maar daarna kan ik de zaak wel sluiten!
Rara hoe kan dat...

Anyway: ik ben weg!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi CO2hater,

Dat is een goede vraag.

De inkoopprijs fluctueert inderdaad. Niet per minuut, maar wel maandelijks. De prijs is ook afhankelijk van de energiebron. Er zit prijsverschil in groene energie van windmolens en die van kolencentrales.

Wij leveren energie tegen inkoopprijs, omdat wij onze klanten niet willen stimuleren om meer energie te gebruiken. Wij benadrukken juist het bewustzijn van energieverbruik, en hoe deze verminderd kan worden. Het past ook niet bij onze doelstelling als dochter van Stichting DOEN. Wij hebben geen maximale winstoogmerk. Uiteraard moeten we de winkel wel draaiende houden. Dat doen we van de vaste leveringskosten.

Groet,
Tomer

Reageer