Beantwoord

Waarom een voetbalclub en geen windmolens?

• 7 april 2017
  • 294 reacties
  • 21583 keer bekeken

Met Feyenoord kunnen we impact creëren. Het moet nu eens afgelopen zijn met de grijze massa. Het is tijd dat groen meer aandacht krijgt!

We groeien heel hard. En groeien kost geld. Soms is het nodig een investering te doen om te groeien. Het sponsoren van Feyenoord helpt ons om te groeien.

Ook nu ligt onze focus op duurzaamheid. Slagkracht creëren, want hoe meer mensen zich aansluiten, hoe meer impact we kunnen maken. We kunnen méér inkoopacties organiseren, betere tarieven aanbieden & meer duurzame energieprojecten opstarten.

Zo winnen we allemaal!
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 7 april 2017, 16:03

Dag allen,

Het is vandaag een hele speciale dag op het hoofdkantoor van Qurrent. Wij zijn erg blij en trots op onze nieuwe partnerschap met Feyenoord en vinden het erg jammer om te zien dat niet iedereen hier even enthousiast over is.
De partnerschap tussen Qurrent en Feyenoord en de doelen die we samen willen bereiken zijn misschien vanaf het eerste gezicht niet helemaal duidelijk. Uit jullie berichten merken we dat er enkele onderwerpen zijn waar er vooral vragen over zijn en waar men zorgen over maakt. Bij dezen gaan we proberen om dit zo goed mogelijk toe te lichten.
Aan berichten zoals deze te zien, is het misschien niet helemaal duidelijk wat Qurrent en Feyenoord voor elkaar kunnen betekenen:

Hoe helpt het sponsoren van een voetbalteam in hemelsnaam om te groeien?
Wat het sponsoren van een voetbalclub te maken heeft met een energiebedrijf is mij ook een raadsel
Feyenoord is een grote club met veel exposure. We willen de enorme achterban van Feyenoord bewust maken dat groene stroom toegankelijk is voor iedereen. We zijn ervan overtuigd dat ons dat samen met Feyenoord gaat lukken. Door ons aan Feyenoord te verbinden kunnen we heel veel mensen ons verhaal vertellen.
Tegelijkertijd gaan we samen met Feyenoord kijken hoe waar we op onderdelen zaken kunnen verduurzamen. Daarbij denken we b.v. aan opties op het trainingscomplex Varkenoord. Dit is het steentje dat wij aan hen bij zullen dragen.
Je kunt meer lezen over de samenwerking in dit topic.

Tegelijkertijd vragen vele van jullie af waarom we met een voetbalclub een partnerschap aangaan, en niet met andere kleinere / progressieve / innovatieve bedrijven. In meerdere berichten zien we dat jullie Qurrent helemaal niet bij Feyenoord vinden passen:

Een duurzaam energiebedrijf heeft niks met voetbal te maken
Ik vindt het sponsoren van een voetbalclub totaal niet passen bij een club die duurzaamheid voorstaat.
Sponsoring, maar helemaal sponsoring van één specifieke (voetbal)club vind ik helemaal niet bij Qurrent passen.
Een voetbalclub heeft geen enkele groene uitstraling (de grasmat daargelaten) en past dus niet bij qurrent.
Het sociale MVO beleid van Feyenoord is al goed. Nu komt daar een duurzaamheid bij. Zodra er concrete duurzame plannen opgesteld worden, zullen we er meer in detail over communiceren.

Nota bene: er wordt veel gespeculeerd over de bedragen die we in Feyenoord gaan investeren, zo heeft @R.Kuijt het b.v. over

4,5 miljoen per jaar voor ''massa'' groei
en @Iwan zelfs over

€ 6 miljoen
Zowel wij als Feyenoord doen geen uitspraken over de bedragen die door ons geïnvesteerd zullen worden. Houd wel in je achterhoofd dat de bedragen die in de media genoemd worden slechts speculaties zijn.

Ten slotte, we zien dat vele van jullie zich zorgen maken over de kwaliteit van onze service, en of het niet achteruit zal gaan als we nóg sneller gaan groeien.
Wij zijn zeker niet alleen maar aan het investeren in de kwantiteit, de kwaliteit van onze service staat bij ons erg hoog in het vaandel. Eerder vandaag heeft onze servicemanager Daniel in dit topic dit in meer detail toegelicht. Zoals Daniel ook aangeeft, zijn al jullie verbetersuggesties van harte welkom! Jullie zijn allemaal lid van onze coöperatie en we zijn altijd benieuwd naar jullie mening, vergeet dat niet.

Met knalgroene groet,

Natalia van Qurrent
Bekijk origineel

294 reacties

We groeien heel hard. En groeien kost geld. Soms is het nodig een investering te doen om te groeien. Het sponsoren Feyenoord helpt ons om te groeien.

Volgens mij is hier iets niet helemaal juist geformuleerd, ik zie namelijk 2 tegenstrijdigheden: 1. Als groeien geld kost waarom wordt er dan geïnvesteerd om nog meer te groeien? 2. Als Qurrent op dit moment al heel hard groeit, waarom is er dan de noodzaak om zoveel geld te besteden aan sponsoring met als doel om te groeien?
Hoi Kamminga,

Dat is juist het bijzondere van Qurrent 😉 Wij zetten de markt op z'n kop door dingen om te draaien. Zo wordt iedereen direct lid van onze coöperatie. En investeren wij om te groeien. Het gaat al hard, maar we hebben háást. Het moet nu een keer afgelopen zijn met de grijze beweging. De nood is hoog en daarom vinden wij het nodig om te groeien.
Met meer, bereiken we ook meer. Doe je met ons mee?

Groetjes Yentl
Badge +1
Als lid van de coöperatie vind ik het bijzonder jammer dat Qurrent shirtsponsor van een voetbalclub wordt.

De blinde drift om als maar meer te groeien stuit me ook tegen de borst. Persoonlijk heb ik meer met kwaliteit dan met kwantiteit.

De groeigedachte vind ik nogal "neoliberaal". Daarmee sluit Qurrent aan bij de grijze massa die al decennia lang dominant is binnen onze samenleving. En ik hoopte nog zo dat het eens afgelopen zou zijn met die grijze massa.

Wat mij betreft zou Qurrent groener moeten denken. Niet investeren in reclame en in blinde groei. Maar investeren in opwekking van groene energie. En, niet te vergeten, investeren in de dienstverlening aan de leden. Dat is veel belangrijker dan op zoek gaan naar nog meer klanten. Die nieuwe klanten komen vanzelf wel als je echt vooruitstrevend groen bent en een dienstverlenende instelling hebt.

Jammer dat Qurrent de leden niet heeft geconsulteerd voordat ze deze heilloze weg insloeg.

Jammer dat ik onlangs een contract voor drie jaar ben aangegaan.
Badge +2
Yentl,

En met jou het hele team.
Sponsoren van een voetbalclub is niet per definitie een goed te praten activiteit.
Juist de groene energie maatschappijen moesten hun handen af kunnen houden van deze CO2 producenten.
Heb je wel eens de activiteiten van de snelle jongens van het voetbal bekeken.
De auto,s de vliegreizen, het algehele consumptie gedrag van de over het paard getilde jongelui die zich beroepsvoetballers noemen strookt op geen enkele wijze met het gedachten goed van een duurzame energie leverancier.
Ooit heeft Essent ook gemeend het nieuwe "Kuipje " volledig duurzaam te gaan bouwen.
Tot op de dag van vandaag bleek het een farce.
Conclusie : Een foute keuze van Qurrent.
Geen overleg met de " Leden".
Dus geen groei maar waarschijnlijk terugval.
Reputatie 3
Badge +7
Ik ben het eens met Jan Meijers.
Toen ik het gisteren las had ik dezelfde gedachten. Ik vind het helemaal niet bij Qurrent passen.
Hoe kan men (ik) zich toch vergissen op basis van alle uitingen die Qurrent tot nu deed.
Er zijn heel veel andere manieren om zichtbaar te zijn en nieuwe klanten te werven. Zeker in deze tijd met alle sociale media.
Ik heb ook moeite met de tijd en aandacht die jullie hier de afgelopen tijd in hebben gestoken terwijl de klantenservice en de dienstverlening absoluut beneden peil is. Dat moet al jullie aandacht hebben. Als ik dit had geweten voordat ik het contract met jullie ben aangegaan en de investering die ik in 18 windtegoeden heb gedaan, dan ben ik niet zo zeker dat ik toen met overtuiging voor Qurrent zou hebben gekozen. Ik heb ook de afgelopen drie maanden vaak heel positief over jullie naar anderen gesproken.
Wij hebben volgende week in ons appartementengebouw een ALV. Een van de agendapunten, die ik heb ingebracht, is overgaan op groene stroom en te kiezen voor Qurrent. En daarbij ook stimuleren dat alle appartement eigenaren voor hun eigen gebruik ook voor Qurrent zouden gaan. Met de kennis van nu zal ik dit niet gaan aanbevelen. Met de uitleg die ik hierbij ook met jullie deel!!!!

Ik heb ook moeite met de tijd en aandacht die jullie hier de afgelopen tijd in hebben gestoken terwijl de klantenservice en de dienstverlening absoluut beneden peil is. Dat moet al jullie aandacht hebben.

Hoi "Het bruine leven" en Frank,

Goed om weer jullie betrokkenheid te zien.
Over het punt dienstverlening wil ik jullie graag uitnodigen om een keer bij ons op bezoek te komen om mee te denken hoe we de klantenservice en dienstverlening verder kunnen ontwikkelen. (stuur me even privébericht als jullie interesse hebben)

Als Manager Service & Operations ben ik verantwoordelijk voor de klantenservice en ik kan jullie garanderen dat er van mijn budgetten geen cent af gaat. Sterker nog, we hebben dit jaar juist extra ruimte om nog meer te investeren in onze dienstverlening. Dit doen we op een aantal fronten n.l.:
1. Extra trainingen en coaching voor de medewerkers
2. Versneld verbeteren van Qbox en MijnEnergie
3. Alle klantprocessen naar de next level brengen
4. Nog meer mogelijkheden voor SelfService genereren.

We merken dat het stap voor stap beter gaat maar ik ben de laatste om te zeggen dat we het al perfect doen.
Ik sta heel erg open voor verbetersuggesties dus let me know!

Groet,

Daniel van Qurrent
Inderdaad, heel erg jammer. Ik zal er bij onze energiecoöperatie ook sterk op aandringen een andere samenwerking aan te gaan. Als jullie zo graag sponsorgeld over de balk willen smijten (sorry, zo zie ik het), dan zijn er ook nog duizenden amateurverenigingen (sportief of anderszins) die het geld VEEL zinniger kunnen besteden! BAH
Beste Qurrent,

Wat baal ik ongelooflijk van jullie sponsoractie. Ja, ik ben Feyenoordfan, maar ik had zo gehoopt nu eens bij een idealistische club te zitten. En kom alsjeblieft niet aan met die kletspraat dat groeien geld kost. Beperkt en goed is ook een leuke optie, hoor. Ik ga eens zien of ik al weg kan bij jullie.

Groet
Hoe helpt het sponsoren van een voetbalteam in hemelsnaam om te groeien? Verder kan ik hier als Amsterdammer nooit achter staan, kies dan FC Volendam of zo, maar Feyenoord???
Badge
Ik zie dat er nog onduidelijkheid bestaat over de structuur van Qurrent. Qurrent heeft een leveringsbedrijf (B.V.) en een productiebedrijf (coöperatie). Je bent klant van het leveringsbedrijf en tegelijk lid van de coöperatie waar o.a. de windmolens onder vallen. De ALV van Qurrent heeft een ledenraad gekozen, maar die kunnen alleen beslissen over de coöperatie. Wat het leveringsbedrijf doet (B.V.) is aan haar aandeelhouders.

Wat het sponsoren van een voetbalclub te maken heeft met een energiebedrijf is mij ook een raadsel. Beter is om projecten waarin Qurrent in investeert op te laten vallen. Het is ook niet echt uit te leggen dat het Amsterdamse bedrijf een Rotterdamse club sponsort. Waar is de connectie? Behalve dan dat ze het stadion van groene stroom voorzien. Ik vind het weggegooid geld. Sponsor dan evenementen zoals het NK Tegenwindfietsen... past veel beter bij Qurrent!
Ik vind het bijzonder jammer en zonde van de investering ( 4,5 miljoen per jaar voor ''massa'' groei ) houdt het gewoon simpel: een duurzaam product, blijvende voordeel op groene stroom en gas met een goede, persoonlijke service.
Mijn contract loopt per 1 juni af en ga naar andere leverancier...
Zoveel meer effect te behalen door het bedrag bij de kleinere amateursclubs. Help hen met te investeringen in zonnepanelen op de clubgebouwen etc. ipv een eredivisie club. De energie leveren aan zo'n club moet ook kunnen zonder HOOFD-sponsor te willen zijn
Beste Qurrent,
Ook ik begrijp niets van deze stap, ik ben des tijds overgestapt van Oxxio naar Qurrent omdat ik bij Oxxio een en al ellende had.
Ook zo'n bedrijf dat klein begon maar steeds groter werd, maar daarbij de klanten en service vergat.
Qurrent leek een goed alternatief, maar hoe langer ik klant ben merk ik dat ook hier het groeien de service in de weg gaat staan en Qurrent haar klanten uit het oog verliest.
Ik sluit me aan bij wat Jan Meijers schrijft een voetbalclub met snelle jongens inderdaad....
Had voor een maatschappelijk project gekozen waar we de maatschappij verder mee helpen ipv van een geld verslindende voetbalclub.
Ik kan er niet achter staan dat Qurrent deze keuze maakt. Vindt het betreurenswaardig!
Er zijn heel veel manieren om naamsbekendheid te verwerven zonder daarbij je eigen principes te verloochenen. Een voetbalclub heeft geen enkele groene uitstraling (de grasmat daargelaten) en past dus niet bij qurrent. Bij zulke onbegrijpelijke beslissingen word ik altijd achterdochtig. Wat is nou de winst? Een plaatsje in een vande skyboxen? Een handvol onder het management te verdelen seizoenskaarten? Follow the money.
Zeer onaangenaam verrast door de stap. Ik ben juist overgestapt van Pure Energie naar Qurrent omdat ik het belachelijk vond dat Pure een eredivisie club aan het sponsoren was (FC Twente). En nu doet Qurrent precies hetzelfde.

Een duurzaam energiebedrijf heeft niks met voetbal te maken, en al helemaal niet het miljoenenbal dat eredivisie heet. Dikke auto's en ver vliegen voor een trainingskamp is juist het omgekeerde van wat jullie zouden moeten beogen. En dan hebben we het nog niet eens over alle ellende met hooligans die we helaas van vrijwel alle clubs, maar zeker ook van Feyenoord afgelopen tijd hebben gezien.

Sponsor kleine sportclubs met zonnepanelen, of een technische universiteit met een snelle zonneauto of iets dergelijks. Iets dat wel een beetje link heeft met jullie core business. Ik vind deze stap echt belachelijk en zal volgend jaar weer een andere leverancier zoeken die de extra gelden wel in iets steekt dat strookt met hun doelen. Miljoenen steken in een eredivisieclub is gewoon echt een hele domme zet als je het aan mij vraagt.
Bij Qurrent ben je niet alleen maar klant, je bent ook lid van onze coöperatie. Deze investeert in duurzame energieprojecten, zoals ons windpark Hellegatsplein. De opbrengst gaat naar de leden. Naar jou dus.

Van bovenstaand citaat blijkt niet veel te kloppen. De focus van Qurrent ligt hier toch echt verkeerd denk ik. Jammer.
Ik vindt het sponsoren van een voetbalclub totaal niet passen bij een club die duurzaamheid voorstaat.
Voetbal is een door en door verrot gebeuren dat totaal in de greep is van commerciële belangen (zie de beerput FIFA)
Ik begrijp echt niet wat Qurrent hiermee denkt te bereiken.

Ik ben pas overgestapt naar Qurrent maar overweeg nu sterk om maar weer terug te gaan naar Greenchoice.
Als je dan perse wil sponsoren, kies dan voor amateurclubs waar voetbal nog eerlijke sport is. Dat zou ik veel sympathieker vinden.

Erik
Als het helpt met de groene, duurzame en schone boodschap naar buiten te brengen, vind ik het prima. Al denk ik persoonlijk dat hier een betere en meer passende vorm aan gegeven had kunnen worden. Succes en ik hoop dat het hetgene oplevert dat jullie verwachten dat het gaat opleveren.
Een goede reden om op te zeggen. Jammer dat Qurrent hier geld aan besteed.
Ook ik sluit me aan bij de kritiek, ik vind het onbegrijpelijk dat Qurrent ervoor kiest om hoofdsponsor van een voetbalclub te worden, er zijn veel meer mogelijkheden om de naamsbekendheid te vergroten en meer klanten te werven dan de zakelijke relaties uit te kunnen nodigen in de skybox.

Ik ben erg teleurgesteld en vind dit moeilijk te rijmen met de mooie verkoopverhalen over de groenste energie van Nederland, nog los van mijn persoonlijke aversie jegens de club.

Begrijp ik het goed dat de leden hier geen enkele invloed op uit kunnen oefenen?
Deze keuze heeft niets met duurzaamheid of snelheid te maken. Dure voetballers, die rijden in "duurzame auto's"?
Als je publiciteit had gewild, had dan dat geld uitgegeven om bij uw klanten GRATIS hun dak te vullen met zonnepanelen. Ik heb ze al maar zou het zelfs waarderen als ze worden weggegeven.
Had daar een grote reclame campagne van gemaakt, dat is duurzaam en geef die bonus die je ook nog wilt geven aan nog meer zonnepanelen bij nieuwe inschrijvingen en maak daar reclame mee.

Eind van mijn periode zal ik nu zeker heel hard nadenken om over te schrijven en aanraden zal niet snel meer gebeuren. Dit is echt een ondoordachte verkeerde keuze.

Erik Pot
klant van Qurrent
DE GROOTSTE MISKLEUN DIE QURRENT HEEFT GEMAAKT door een prof.voetbalclub te gaan sponsoren!!

van de pot gerukt.

Ik lees nog geen enkele positieve reactie dan stom bullshit reacties van medewerkers van Qurrent.

We gaan maar weer eens opzoek naar een nieuwe energie leverancier. Dank je wel Qurrent om klanten weg te jagen!

Doe je goed.

Of = Qurrent nog de goedkoopste op energie gebied?
Tja, een aantal 'leden' voor mij hebben het al prima verwoord. Ook ik ben zeer onaangenaam verrast door de stap.
Om 'Utrecht' te citeren:
Een duurzaam energiebedrijf heeft niks met voetbal te maken, en al helemaal niet het miljoenenbal dat eredivisie heet. Dikke auto's en ver vliegen voor een trainingskamp is juist het omgekeerde van wat jullie zouden moeten beogen. En dan hebben we het nog niet eens over alle ellende met hooligans die we helaas van vrijwel alle clubs, maar zeker ook van Feyenoord afgelopen tijd hebben gezien.

Sponsor kleine sportclubs met zonnepanelen, of een technische universiteit met een snelle zonneauto of iets dergelijks. Iets dat wel een beetje link heeft met jullie core business. Miljoenen steken in een eredivisieclub is gewoon echt een hele domme zet als je het aan mij vraagt.

Ook ik ga op zoek naar een andere leverancier.
Het is al 1 april geweest, anders zou ik denken dat het een grap was. Sponsoring, maar helemaal sponsoring van één specifieke (voetbal)club vind ik helemaal niet bij Qurrent passen. Waarschijnlijk niet mee terug te draaien? Zo ja, gauw doen! Over continuering van Qurrent als energieleverancier zal ik me nu sterk beraden. Ik denk dat veel klanten van Qurrent nuchtere, kritische en milieubewuste burgers zijn die verwachten dat hun duurbetaalde energie-Euro's nuttig worden besteedt. Kostbare voetbalspeeltjes passen daar niet bij.
Foute beslissing Qurrent.
Wat een kansloze actie. Iedere cent die in voetbal-sponsering wordt gestoken is weggegooid geld. Hadden jullie beter in spraakmakende groene initiatieven kunnen stoppen. Ben net lid geworden (voor 3 jaar) en had dit zeker niet gedaan als dit bekend was! Valt me zwaar tegen van jullie!!!!

Reageer