Beantwoord

Waarom een voetbalclub en geen windmolens?

• 7 april 2017
  • 294 reacties
  • 21685 keer bekeken

Toon eerste bericht

294 reacties

Beste mensen,

Ik vind dat we collectief druk moeten uitoefenen op directie van Qurrent dat alle bestaande klanten die hun contract willen opzeggen vanwege de Feijenoord deal, deze opzegging per omgaande kunnen doen zonder boete.
Reden is de vergaande vertrouwensbreuk die is veroorzaakt door het besluit van de Qurrent directie.

Ik schat zo in dat men het sponsoringcontract niet kan en niet wil terugdraaien. Dus het enige dat erop zit, is om als klant met de voeten te stemmen.

Als Qurrent ons niet zonder boete wil laten vertrekken, zullen we actie moeten voeren richting Consumentenbond, Kassa, Vroege Vogels en dergelijke. Kijken of ze dat ook goede "exposure" vinden!

Als je deze actie steunt: quote dit bericht en betuig je instemming

Helemaal mee eens, ook ik ga op zoek naar een andere leverancier (100% Feyenoord fan maar allen vanwege voetbal niet vanwege de geld-over-de-balk-gooien-mentaliteit in het voetbal

Helemaal mee eens! Ik wil van mijn driejarig contract af ZONDER kosten!

Ik vind dit ook helemaal niks. Ik ga ook op zoek naar een andere energie leverancier

Ja, jammer Qurrent. Rare keuze, ik ben weg.
Beste mensen,

Omdat ik van Qurrent geen toezegging krijg dat ik mag vertrekken zonder boete, heb ik deze wens ook bij Kassa (https://kassa.vara.nl) gepubliceerd.
Ik roep iedereen op om hetzelfde te doen. Misschien dat ze gaan luisteren als ze op deze manier exposure krijgen

Ik wil weg bij Qurrent zonder boete

Hoi Erik, ik begrijp je verzoek maar juridisch gezien krijg je met deze redenatie geen poot aan de trapper.

Als je je contract kosteloos zou willen ontbinden zonder medewerking van Qurrent, dan moet je met een goed verhaal komen voor de rechter (want dat is waarschijnlijk waar je gaat belanden). Goede argumenten zouden kunnen zijn dat Qurrent gedwaald heeft. Dwaling houdt in dat je zaken zo wezenlijk anders voorstelt dan ze daadwerkelijk zijn, dat het aannemelijk is dat de gedwaalde (jij dus) geen zaken had gedaan onder dezelfde voorwaarden.

Qurrent heeft zich voorgedaan als een coöperatie waar je lid van wordt en waarbij je dus inspraak hebt in de bedrijfsvoering. In werkelijkheid wordt je klant bij een bedrijf waar je geen invloed op hebt. Verder hebben ze doen voorkomen dat de leden worden geraadpleegd voordat er grote investeringen worden toegezegd. Tot slot hebben zij voorgedaan dat zij geen winstoogmerk hebben, en het geld wat overblijft investeren in duurzame energie.

Je kunt voor alle drie deze zaken, wat mij betreft, nu een redelijk betoog houden dat dit wezenlijk anders is dan hoe het werkelijk zit. Mocht je hier echter echt een zaak van willen maken, leg het dan vantevoren aan een advocaat voor.

Mijn advies zou zijn om dit gevecht niet op die manier aan te gaan. Het gaat jaren duren en heel erg veel geld kosten. Ik zou persoonlijk mijn contract per de einddatum alvast telefonisch opzeggen en hierbij heel erg duidelijk maken waarom je dat doet. Dit heb ik zelf ook al gedaan.

Bedankt voor deze duidelijke tip. Ik ga het echter beide doen.
Met Feyenoord kunnen we impact creëren. Het moet nu eens afgelopen zijn met de grijze massa. Het is tijd dat groen meer aandacht krijgt!

We groeien heel hard. En groeien kost geld. Soms is het nodig een investering te doen om te groeien. Het sponsoren van Feyenoord helpt ons om te groeien.

Ook nu ligt onze focus op duurzaamheid. Slagkracht creëren, want hoe meer mensen zich aansluiten, hoe meer impact we kunnen maken. We kunnen méér inkoopacties organiseren, betere tarieven aanbieden & meer duurzame energieprojecten opstarten.

Zo winnen we allemaal!

Qurrent heeft de mentaliteit van st. Doen (eigenaar) dus postcode loterij : groot groeien door slinkse marketing
We kunnen de besluitvorming van Qurrent niet terugdraaien, maar het zou Qurrent sieren als ze ontevreden leden de mogelijkheid bieden om zonder extra kosten een andere energieleverancier te zoeken.
Reputatie 1
Badge +3
inderdaad.. en dan hebben ze gelijk zicht op hoeveel er hierom vertrekken.. denk dat ze dan spijt hebben van hun beslissing.. net als heel veel klanten nu van hun beslissing hebben...
Badge +1
We kunnen de besluitvorming van Qurrent niet terugdraaien, maar het zou Qurrent sieren als ze ontevreden leden de mogelijkheid bieden om zonder extra kosten een andere energieleverancier te zoeken.

Volgens mij kan alleen de ALV staand beleid dat door de vorige ALV is vastgesteld terugdraaien.
Bij mijn weten is dat niet gebeurd.

Zo als ik het zie heeft heeft het bestuur van de coöperatie zich niets aangetrokken van vastgesteld beleid.

Dat moeten we de komende ALV dan maar vaststellen. En daarna zien we dan wel weer verder.
Al veel over gezegd, maar voetbal associeer ik vooral met hoge maatschappelijke kosten met relatief weinig maatschappelijke opbrengst. Het is een breedtesport, tuurlijk en ik snap dat je daarmee goed marketing 1.0 kunt bedrijven om te groeien, maar had dit dan op een innovatievere manier gedaan die past bij een bedrijf dat het anders wil doen. Ik ben wel erg benieuwd naar de overlap tussen voetbal volgers (of specifiek Feyenoord volgers) en toekomstige nieuwe klanten voor Qurrent. Mag verder hopen dat de Kuip energie positief gaat worden in de toekomst....
Beste mensen, er zijn echt heel veel groene energieleveranciers die allemaal bereid zijn een overstap naar hen makkelijk te maken. Een telefoontje is genoeg, alles wordt geregeld. Qurrent hoort binnenkort van een van hen om mijn Qurrent contract op te zeggen. Jammer van de boete, maar met Feyenoord in m'n inbox met al de connotaties van dom voetbalgeweld en Qurrents ondoordachte, ongepaste expansiedrift heb ik geen keus. Geld is niet alles:)
Beste Beau van Qurrent,

Helaas ben ik zowel 10 mei als 10 juni niet in de gelegenheid naar de brainstorming sessie / ALV te komen.
Als er strategische zaken te bespreken zouden zijn, is dat een ander verhaal. Achteraf over genomen besluiten praten - want meer is het gewoonweg niet - is niet echt zinvol, alle kaarten zijn immers al geschud.

De sponsoring van Feyenoord door Qurrent heeft bij mij veel vragen opgeroepen en heb ik ook als onbegrijpelijk ervaren. Ik kan mij voorstellen dat een door winst gedreven bedrijf alle mogelijke reclamemiddelen zoekt om haar omzet c.q. winst te vergroten, maar een coöperatieve organisatie zou zich sowieso verre moeten houden van dit soort activiteiten, tenzij de Ledenraad, als hoogste orgaan, vooraf goedkeuring zou hebben gegeven.

Jammer van de gevolgde procedure bij deze actie.
Ik blijf zowel Feyenoord als Qurrent een goed hart toedragen maar hoop wel dat het bestuur van coöperatie Qurrent de strategische en tactische stappen in de toekomst eerst beter overdenkt en de juiste procedures kiest alvorens de leden te informeren.

Met vriendelijke groet,

Jan van de Westelaken

P.S. Ongetwijfeld zulle er doublures in dit verhaal zitten t.o.v. reeds geplaatste reacties, maar de intentie lijkt me duidelijk.
Ik had ook liever gezien dat men geen onnodige geld verslindende voetbalclubs ging benaderen. Ik kijk zelf voetbal en van Philips, LG of KPN ZIGGO begrijp ik het. Maar Energiegeld weggooien..... jammer. Ik dacht dat Qurrent anders was, helaas toch weer dezelfde geworden als de rest.
Beste mensen,

Ik vind dat we collectief druk moeten uitoefenen op directie van Qurrent dat alle bestaande klanten die hun contract willen opzeggen vanwege de Feijenoord deal, deze opzegging per omgaande kunnen doen zonder boete.
Reden is de vergaande vertrouwensbreuk die is veroorzaakt door het besluit van de Qurrent directie.

Ik schat zo in dat men het sponsoringcontract niet kan en niet wil terugdraaien. Dus het enige dat erop zit, is om als klant met de voeten te stemmen.

Als Qurrent ons niet zonder boete wil laten vertrekken, zullen we actie moeten voeren richting Consumentenbond, Kassa, Vroege Vogels en dergelijke. Kijken of ze dat ook goede "exposure" vinden!

Als je deze actie steunt: quote dit bericht en betuig je instemming

Helemaal mee eens, ook ik ga op zoek naar een andere leverancier (100% Feyenoord fan maar allen vanwege voetbal niet vanwege de geld-over-de-balk-gooien-mentaliteit in het voetbal

Helemaal mee eens! Ik wil van mijn driejarig contract af ZONDER kosten!

Ik vind dit ook helemaal niks. Ik ga ook op zoek naar een andere energie leverancier

Ja, jammer Qurrent. Rare keuze, ik ben weg.

Reageer