Beantwoord

Waarom een voetbalclub en geen windmolens?

• 7 april 2017
  • 294 reacties
  • 14671 keer bekeken

Toon eerste bericht

294 reacties

Badge

Goed om weer jullie betrokkenheid te zien.
Over het punt dienstverlening wil ik jullie graag uitnodigen om een keer bij ons op bezoek te komen om mee te denken hoe we de klantenservice en dienstverlening verder kunnen ontwikkelen.

Als Manager Service & Operations ben ik verantwoordelijk voor de klantenservice en ik kan jullie garanderen dat er van mijn budgetten geen cent af gaat. Sterker nog, we hebben dit jaar juist extra ruimte om nog meer te investeren in onze dienstverlening. Dit doen we op een aantal fronten n.l.:
...
2. Versneld verbeteren van Qbox en MijnEnergie
...

We merken dat het stap voor stap beter gaat maar ik ben de laatste om te zeggen dat we het al perfect doen.
Ik sta heel erg open voor verbetersuggesties dus let me know!

Groet,

Daniel van Qurrent

Hoi Daniel,
Dat continu verbeteren houdt dat ook in dat als de Klantenservice mij garandeert dat ik dezelfde dag (lees: afgelopen maandag) teruggebeld word, ze ook daadwerkelijk gaan terugbellen???
Mag ik tevens van de gelegenheid gebruik maken voor een prangende vraag: ik heb de Qbox met het dubbelzijdig plakband vastgezet in de meterkast. Hoe moeilijk is het om de Qbox weer los te peuteren, zodat ik hem kan terugsturen? (Ja, sorry, ik had hem niet moeten vastplakken, maar zo stond het in de gebruiksaanwijzing.)
Voor iedereen die een contract heeft en na deze beslissing van Qurrent wil overstappen, in mijn contract stond het volgende:
"Jouw contract
Je hebt een Qurrent energiecontract afgesloten voor de levering van groene stroom en CO2-gecompenseerd
gas voor 3 jaar met een vaste prijs. Het contract is boetevrij en maandelijks opzegbaar."
In de algemene voorwaarden staat dat Q € 50 per energieproduct in rekening kan brengen als je voor einddatum opzegt.
Zo komen ze aan die paar miljoen aan sponsorgeld
Nog een laatste update van mijn kant vandaag:

Wij horen jullie. We begrijpen jullie ergernissen. Onze directie leest mee. We hebben zojuist overlegd met onze directeuren Richard en Denis: volgende week geven ze jullie een betere toelichting op de situatie.

Met vriendelijke groet,

Natalia
Noem het geld pompen in een voetbalorganisatie geen partnerschap. Het is wegsmijten van vermogen uit "eigen" middelen en dat moet nu juist bij Qurrent niet gebeuren. Laten zij die fan zijn van een voetbalclub dit uit eigen zak betalen en niet uit de kas van Qurrent. Wie krijgen er een uitnodiging om in de skybox naar de wedstrijden te kijken ? Groei met verstand gebruiken en niet met bombastische miljoenen donaties aan een voedbalclub. Wij zijn zuinig, dat verwachten wij van u ook.
Het gevoel bekruip me dat dit weer een voorbeeld is van de expansie drang van een coöperatie bestuurder en zijn gevolg. Heeft deze bestuurder in zijn vorige werkzaamheden mogelijk bij een woningcoöperatie gewerkt en in een Mazerati gereden. Jammer dat ik me vergist heb in deze coöperatie en me ook al vast heb gelegd voor meerdere jaren. Voor het sponsorbedrag wat ik schat op 7 mln per jaar kan je aardig wat windmolens bouwen.

Wie onze partner ook is, blijven we knalgroen.

Nu is de beer los. Na Feijenoord komt Opel.

Wij horen jullie. We begrijpen jullie ergernissen. Onze directie leest mee. We hebben zojuist overlegd met onze directeuren Richard en Denis: volgende week geven ze jullie een betere toelichting op de situatie.

Ik hoef geen toelichting:
of jullie draaien beslissing terug, of ik ben weg!
Beste Qurrent,

Wat jammer dat Qurrent gekozen heeft voor het sponsoren van een lokale voetbalclub. Of dit nu Ajax, PSV of Feyenoord is, slechts een minderheid van de Nederlandse bevolking interesseert zich in voetbal en een nog veel kleinere minderheid identificeert zich met Feyenoord. Het sponsoren van het nationaal elftal of in ieder geval iets dat de Nederlanders verenigd in plaats van verdeeld voorkomt aversie tegen het prachtige merk Qurrent. Wat mij betreft was deze sponsoring ondanks alle goede bedoelingen een slechte beslissing.

Ik heb ook geen positieve reacties erover gezien hier op het forum of op de hoofdsite. Sommigen zijn het überhaupt niet eens met investeren om te groeien en noemen het neoliberaal. Persoonlijk zie ik economische vooruitgang en een vrije markt absoluut niet als argument om niet ecologisch zaken te kunnen doen. Ik hoef geen veganist te zijn of lid van de PvdD om me te kunnen bekommeren om het milieu. Het hard willen groeien om zo grijze stroom uit de markt te verdrijven lijkt me dan ook een prachtige en krachtige combinatie om onze kapitalistische economie zo snel mogelijk te vergroenen. Anderen zien sponsoring als iets dat haaks op een 'zonder winstoogmerk' principe staat. Hiervoor zouden de overschotten aan eigenaren of aandeelhouders moet worden uitgekeerd, indien dit niet het geval is, blijft het een oogmerk zonder winst.

Deze cruciale groei denken te bewerkstelligen door Feyenoord te sponsoren... tsja.. de argumenten die ik overal lees om hierop terug te komen zijn vele malen sterker dan de verdediging van het Qurrent team. Ik hoop van harte dat de leden die hier aangeven over te gaan stappen naar een andere leverancier dit toch niet doen. Ik ben overgestapt naar Qurrent vanwege de winddelen en de echt 100% groene energie, dit is ondanks deze controversiële en met boe-geroep ontvangen sponsorbesluit niet veranderd.

Met vriendelijke groet,
Joey Bark

Met vriendelijke groet,

Natalia

Dat is mooi. Dan hoop ik dat er volgende week wordt teruggekomen op dit ongelukkige besluit, anders zijn jullie volgende week vrijdag (weer) een klant kwijt.
Met Feyenoord kunnen we impact creëren. Het moet nu eens afgelopen zijn met de grijze massa. Het is tijd dat groen meer aandacht krijgt!

We groeien heel hard. En groeien kost geld. Soms is het nodig een investering te doen om te groeien. Het sponsoren van Feyenoord helpt ons om te groeien.

Ook nu ligt onze focus op duurzaamheid. Slagkracht creëren, want hoe meer mensen zich aansluiten, hoe meer impact we kunnen maken. We kunnen méér inkoopacties organiseren, betere tarieven aanbieden & meer duurzame energieprojecten opstarten.

Zo winnen we allemaal!

Dit is voor mij een rede om ons contract op te zeggen. Ik weiger om mee te betalen aan een miljoenenbedrijf.
[quote=Ank]Met Feyenoord kunnen we impact creëren. Het moet nu eens afgelopen zijn met de grijze massa. Het is tijd dat groen meer aandacht krijgt!

We groeien heel hard. En groeien kost geld. Soms is het nodig een investering te doen om te groeien. Het sponsoren van Feyenoord helpt ons om te groeien.

Ook nu ligt onze focus op duurzaamheid. Slagkracht creëren, want hoe meer mensen zich aansluiten, hoe meer impact we kunnen maken. We kunnen méér inkoopacties organiseren, betere tarieven aanbieden & meer duurzame energieprojecten opstarten.

Zo winnen we allemaal!
Dit is voor mij een rede om ons contract op te zeggen. Ik weiger om mee te betalen aan een miljoenenbedrijf.
Even een Quote uit Quote: "Nu gaat het nog altijd niet winstgevende Qurrent (€6 miljoen negatief eigen vermogen) dus Feyenoord sponsoren. Dat gaat niet om wisselgeld; daar zijn miljoenen per jaar mee gemoeid; miljoenen die dat bedrijf niet heeft."
Ik vind de sponsoring van een commerciële voetbalclub een totaal verkeerde besteding van geld. Ik heb windtegoed tot 18 mei 2021. Graag zien ik dat Qurrent dit windtegoed van me terugkoopt zodat ik zonder verlies kan overstappen naar een andere energieleverancier. Ik had totaal niet verwacht dat Qurrent geld zou besteden aan commerciële sport waar al veel te veel geld in omgaat. Ik heb in vertrouwen een lange termijn investering gedaan. Als je dan wilt sponsoren, sponsor dan bijvoorbeeld amateursportclubs voor kinderen in achterstandswijken of iets dergelijks, maar liever: investeer gewoon in duurzame energie. Geef niet onnodig geld uit aan allerlei vreemde nevenactiviteiten. Eerlijk gezegd geneer ik me ook een beetje voor al die mensen waar ik Qurrent (onder ander op mijn VVE) heb aanbevolen als een goede no-nonsense duurzame energieleverancier.
Dag allen,

Het is vandaag een hele speciale dag op het hoofdkantoor van Qurrent. Wij zijn erg blij en trots op onze nieuwe partnerschap met Feyenoord en vinden het erg jammer om te zien dat niet iedereen hier even enthousiast over is.
De partnerschap tussen Qurrent en Feyenoord en de doelen die we samen willen bereiken zijn misschien vanaf het eerste gezicht niet helemaal duidelijk. Uit jullie berichten merken we dat er enkele onderwerpen zijn waar er vooral vragen over zijn en waar men zorgen over maakt. Bij dezen gaan we proberen om dit zo goed mogelijk toe te lichten.
Aan berichten zoals deze te zien, is het misschien niet helemaal duidelijk wat Qurrent en Feyenoord voor elkaar kunnen betekenen:

Hoe helpt het sponsoren van een voetbalteam in hemelsnaam om te groeien?

Wat het sponsoren van een voetbalclub te maken heeft met een energiebedrijf is mij ook een raadsel

Feyenoord is een grote club met veel exposure. We willen de enorme achterban van Feyenoord bewust maken dat groene stroom toegankelijk is voor iedereen. We zijn ervan overtuigd dat ons dat samen met Feyenoord gaat lukken. Door ons aan Feyenoord te verbinden kunnen we heel veel mensen ons verhaal vertellen.
Tegelijkertijd gaan we samen met Feyenoord kijken hoe waar we op onderdelen zaken kunnen verduurzamen. Daarbij denken we b.v. aan opties op het trainingscomplex Varkenoord. Dit is het steentje dat wij aan hen bij zullen dragen.
Tegelijkertijd vragen vele van jullie af waarom we met een voetbalclub een partnerschap aangaan, en niet met andere kleinere / progressieve / innovatieve bedrijven. In meerdere berichten zien we dat jullie Qurrent helemaal niet bij Feyenoord vinden passen.
Een duurzaam energiebedrijf heeft niks met voetbal te maken

Ik vindt het sponsoren van een voetbalclub totaal niet passen bij een club die duurzaamheid voorstaat.

Sponsoring, maar helemaal sponsoring van één specifieke (voetbal)club vind ik helemaal niet bij Qurrent passen.
Een voetbalclub heeft geen enkele groene uitstraling (de grasmat daargelaten) en past dus niet bij qurrent.
Het sociale MVO beleid van Feyenoord is al goed. Nu komt daar een duurzaamheid bij. Zodra er concrete duurzame plannen opgesteld worden, zullen we er meer in detail over communiceren.

Nota bene: er wordt veel gespeculeerd over de bedragen die we in Feyenoord gaan investeren, zo heeft @R.Kuijt het b.v. over
4,5 miljoen per jaar voor ''massa'' groei
en @Iwan zelfs over
€ 6 miljoen
Zowel wij als Feyenoord doen geen uitspraken over de bedragen die door ons geïnvesteerd zullen worden. Houd wel in je achterhoofd dat de bedragen die in de media genoemd worden slechts speculaties zijn.

Ten slotte, we zien dat vele van jullie zich zorgen maken over de kwaliteit van onze service, en of het niet achteruit zal gaan als we nóg sneller gaan groeien.
Wij zijn zeker niet alleen maar aan het investeren in de kwantiteit, de kwaliteit van onze service staat bij ons erg hoog in het vaandel. Eerder vandaag heeft onze servicemanager Daniel in dit topic dit in meer detail toegelicht. Zoals Daniel ook aangeeft, zijn al jullie verbetersuggesties van harte welkom! Jullie zijn allemaal lid van onze coöperatie en we zijn altijd benieuwd naar jullie mening, vergeet dat niet.

Met knalgroene groet,

Natalia van Qurrent

Natalia: allemaal leuk en aardig gebrabbel. Vooral ook om geheimzinnig over de bedragen te doen. Intransparant zijn, dat werkt goed voor een bedrijf op het gebied van duurzaamheid...... En vooral niet toegeven dat jullie je belangrijkste stakeholders, de klanten, over het hoofd hebben gezien bij deze stap. En vooral doorgaan met het verdedigen dat dit een goede move is. En vooral niet toegeven dat de Voetballerij geen groene/duurzame uitstraling heeft. Vooral niet doen allemaal...... jullie lijken wel een bank.

En dat is precies waar jullie klanten NIET bij willen horen.
Succes.

dus. 😠
...miljoenen die dat bedrijf niet heeft...

Hallo RuudvH: als wij als klanten de handen ineen slaan ("Hand in hand, kameraden!") kunnen wij als klanten die miljoenen relatief eenvoudig bijeen krijgen.
...miljoenen die dat bedrijf niet heeft...

Hallo RuudvH: als wij als klanten de handen ineen slaan ("Hand in hand, kameraden!") kunnen wij als klanten die miljoenen relatief eenvoudig bijeen krijgen.

Nou sorry hoor maar niet voor een commerciële voetbalclub van welke soort of kleur dan ook, ik heb niet maar dan ook niets met voetbal!
Badge
O, O, O, Stom, stom, stom!
Geld steken in een voetbal club, en dan ook nog uitgerekend in F.....rd!
Afgezien daarvan, ik associeer voetbal als een uiterst milieu onvriendelijke, geweldadige, en belastinggeld verslindende activiteit.
Ik wil dus eigenlijk middels energietarieven ook helemaal niets bijdragen aan de exorbitante salarissen van jochies die nog nooit iets nuttigs voor de maatschappij hebben gedaan.
Wekelijse ME-inzet, de schades door hooliganisme, drugscriminaliteit (supportershonk gesloten...) etc etc, wil ik eigenlijk indirekt helemaal niets mee te maken hebben!
Er zijn vele andere manieren om te groeien, dan geld naar een stel schoppers te gooien.
Ik had van Qurrent ietsje meer intelligentie verwacht. 😞
Hallo RuudvH: als collega voetbal"hater" ben ik het volledig met u eens. Misschien kwam dat niet goed over.
Badge

Met vriendelijke groet,

Natalia

Aan Natalia, Yentl, Annick en allen van Qurrent die ik vergeet,
Ik denk dat ik namens alle Qurrent-klanten spreek dat jullie alle (meest negatieve) reacties niet persoonlijk moet opvatten. Jullie mogen in de branding staan om alle commotie het hoofd te bieden.
Wij wachten wel met smart op de verantwoordelijken die dan de magische woorden uitspreken "...bij nader inzien...", "...voortschrijdend inzicht...", of "...na ampel beraad...".
Een heel prettig weekend toegewenst.
Hallo RuudvH: als collega voetbal"hater" ben ik het volledig met u eens. Misschien kwam dat niet goed over.
Dan heb ik je idd verkeerd begrepen 😉

Dan heb ik je idd verkeerd begrepen ;-)

Het is altijd gevaarlijk om grapjes te maken. Dat heb ik al vaak ervaren.
Erg jammer om te zien dat een bedrijf dat in beginsel goed bezig was, ten gronde wordt gericht door grootheidswaanzin. Macht en aanzien blijft een raar fenomeen dat vele slachtoffers maakt.

Maar er zijn meer spelers op de markt:
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/groene-energieleveranciers

Meer over opzeg boetes:
https://www.consuwijzer.nl/energie/vergelijken-overstappen/procedure-overstappen/opzegvergoeding-betalen-als-energiecontract-stopt
Erg jammer om te zien dat een bedrijf dat in beginsel goed bezig was, ten gronde wordt gericht door grootheidswaanzin. Macht en aanzien blijft een raar fenomeen dat vele slachtoffers maakt.

Maar er zijn meer spelers op de markt:
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/groene-energieleveranciers

Meer over opzeg boetes:
https://www.consuwijzer.nl/energie/vergelijken-overstappen/procedure-overstappen/opzegvergoeding-betalen-als-energiecontract-stopt

Naar Pure Energie overstappen heeft geen zin, die zijn eerder in deze val getrapt en sponsoren FC Twente (de eigenaar is een groot fan van FC Twente).

Reageer