Beantwoord

Waarom mogen leden niet meebeslissen?

• 12 april 2017
  • 11 reacties
  • 613 keer bekeken

Badge +1
Volgens de voorwaarden zouden de leden mee beslissen over de duurzame projecten.
Over het sponsoren van het voetbal is mij niets gevraagd. Over de kosten wordt zeer geheimzinnig gedaan.
Het bestuur heeft hier mee de leden genegeerd. Dit is voor mij de reden om het bestuur naar huis te sturen omdat het vertrouwen geschaad is. IK ROEP ALLE LEDEN OP OM MET MIJ HET AFTREDEN VAN HET BESTUUR TE EISSEN.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 13 april 2017, 11:18

Hoi Walter,

Mooi om te zien dat je zo enorm betrokken groene pionier bent!

Bij veel beslissingen over duurzame projecten mogen leden van de coöperatie meebeslissen, sterker nog dat willen juist zodat mensen betrokken worden. Denk hierbij aan de CO2-compensatie-projecten . De beslissing om een samenwerking met Feyenoord aan te gaan komt uit het leveringsbedrijf van Qurrent en staat los van de coöperatie.

Natuurlijk vinden we het enorm belangrijk wat onze leden vinden, daarom organiseren we binnenkort een offline sessie waar we samen ideeën kunnen uitwisselen. De datum wordt binnenkort op de community bekend gemaakt.

De motivatie om hierin te investeren is juist vanuit een duurzaam oogpunt. Samen kunnen we ervoor zorgen dat Nederland sneller volledig op 100% groene energie loopt en iedereen bewuster omgaat met zijn energieverbruik. Investeren in duurzame energie is cruciaal, dat doen we ook volop. Maar investeren om er voor te zorgen dat er mensen zijn die groene energie willen afnemen is ook belangrijk. Het tempo om Nederland volledig op 100% groene energie te krijgen moet omhoog. En met de samenwerking kunnen we nóg meer mensen overtuigen mee te werken aan een groene toekomst.

We hopen dat je samen met ons deel wil uitmaken van onze grote vergroening van Nederland en je binnenkort op de offline sessie te zien.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +1
Het zou een goede zaak zijn als het bestuur een volledige verantwoording publiceert aan de leden.
Met motivatie kosten en baten, financiële onderbouwing waar het geld vandaan komt.
Vermelden hoeveel leden hebben opgezegd.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Walter,

Mooi om te zien dat je zo enorm betrokken groene pionier bent!

Bij veel beslissingen over duurzame projecten mogen leden van de coöperatie meebeslissen, sterker nog dat willen juist zodat mensen betrokken worden. Denk hierbij aan de CO2-compensatie-projecten . De beslissing om een samenwerking met Feyenoord aan te gaan komt uit het leveringsbedrijf van Qurrent en staat los van de coöperatie.

Natuurlijk vinden we het enorm belangrijk wat onze leden vinden, daarom organiseren we binnenkort een offline sessie waar we samen ideeën kunnen uitwisselen. De datum wordt binnenkort op de community bekend gemaakt.

De motivatie om hierin te investeren is juist vanuit een duurzaam oogpunt. Samen kunnen we ervoor zorgen dat Nederland sneller volledig op 100% groene energie loopt en iedereen bewuster omgaat met zijn energieverbruik. Investeren in duurzame energie is cruciaal, dat doen we ook volop. Maar investeren om er voor te zorgen dat er mensen zijn die groene energie willen afnemen is ook belangrijk. Het tempo om Nederland volledig op 100% groene energie te krijgen moet omhoog. En met de samenwerking kunnen we nóg meer mensen overtuigen mee te werken aan een groene toekomst.

We hopen dat je samen met ons deel wil uitmaken van onze grote vergroening van Nederland en je binnenkort op de offline sessie te zien.

Groeten van Tanja
Volgens de voorwaarden zouden de leden mee beslissen over de duurzame projecten.
Over het sponsoren van het voetbal is mij niets gevraagd. Over de kosten wordt zeer geheimzinnig gedaan.
Het bestuur heeft hier mee de leden genegeerd. Dit is voor mij de reden om het bestuur naar huis te sturen omdat het vertrouwen geschaad is. IK ROEP ALLE LEDEN OP OM MET MIJ HET AFTREDEN VAN HET BESTUUR TE EISSEN.

Geniale reactie van Qurrent
Altijd goed om te zien dat de linkerhand en de rechterhand niet van elkaar weten wat ze doen.
Dokter: waarom bent u zo dik
Patient: Was mijn mond die de taartjes leverde aan mijn maag
Rechter: Waarom mishandelde u deze man
Beklaagde: slechts mijn rechter vuist toucheerde deze man. Voor de rest heb ik er niks mee te maken
Deze reacties krijg je wel meer van bedrijven. Nee dat was mijn collega. Heeft de computer gedaan. Hou toch op. Kafka-eske situatie dit. Ook de onderschatting van het klantenbestand van Qurrent neemt Bomansiaanse vormen aan.
Badge +1

..............................................

Natuurlijk vinden we het enorm belangrijk wat onze leden vinden, ................................................................

Daar is tot dusver niets van gebleken Tanja.

En wat betreft de investeringsmaatschappij; Ik dacht toch echt dat er "Qurrent" op de shirts moet komen te staan. En het lijkt er op dat de leden dat niet willen. Daar hebben de leden volgens mij wel iets over te zeggen.

Je verwijst ook naar een offline sessie, georganiseerd door de directie.

Dat lijkt me bijzonder onwenselijk. De ledenraad moet nu de regie nemen. Anders staan leden direct als een ongeorganiseerde groep tegenover de directie. Dan kunnen de leden wel inpakken.

Dinsdagmorgen zond ik een mail aan de ledenraad (ledenraad@qurrent.nl)

Nog steeds heb ik geen antwoord. Ook op de vragen die op het forum zijn gesteld komt maar geen antwoord.
Wil jij zo vriendelijk zijn de mail aan leden van de ledenraad door te geleiden? Jullie beschikken vast over hun persoonlijke e-mailadressen en hun telefoonnummers. Leden hebben recht op contact met hun vertegenwoordigers. Zeker op dit moment.

Nu volgt mijn mail van dinsdagmorgen:

"Beste Lucien, Aucke en Stijn,

Het kan jullie niet zijn ontgaan dat er veel commotie is ontstaan rond de nieuwe relatie tussen Qurrent en Feyenoord.

Je mag langzamerhand wel stellen dat de betrokken leden kwaad zijn over het aangaan van die relatie.

Op het forum zijn, onder meer door mij, vragen aan jullie gesteld. Zie: https://community.qurrent.nl/cooperatie-23/stel-vraag-de-qurrent-ledenraad-8

Het is me niet goed duidelijk waarom de leden nog niets van de ledenraad hebben gehoord. Ik zou me kunnen voorstellen dat jullie nu in een lastig parket zitten. Maar dat mag toch geen reden zijn om er het zwijgen toe te doen.

Vergeet niet dat jullie er primair voor de leden zijn. De leden hebben de steun van hun vertegenwoordigers dringend nodig.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos "

Alvast bedankt Tanja

Natuurlijk vinden we het enorm belangrijk wat onze leden vinden, ................................................................

En wat betreft de investeringsmaatschappij; Ik dacht toch echt dat er "Qurrent" op de shirts moet komen te staan. En het lijkt er op dat de leden dat niet willen. Daar hebben de leden volgens mij wel iets over te zeggen.

Dat lijkt me bijzonder onwenselijk. De ledenraad moet nu de regie nemen. Anders staan leden direct als een ongeorganiseerde groep tegenover de directie. Dan kunnen de leden wel inpakken.

Nog steeds heb ik geen antwoord. Ook op de vragen die op het forum zijn gesteld komt maar geen antwoord.
Wil jij zo vriendelijk zijn de mail aan leden van de ledenraad door te geleiden? Jullie beschikken vast over hun persoonlijke e-mailadressen en hun telefoonnummers. Leden hebben recht op contact met hun vertegenwoordigers. Zeker op dit moment.

Het kan jullie niet zijn ontgaan dat er veel commotie is ontstaan rond de nieuwe relatie tussen Qurrent en Feyenoord.

Je mag langzamerhand wel stellen dat de betrokken leden kwaad zijn over het aangaan van die relatie.

Op het forum zijn, onder meer door mij, vragen aan jullie gesteld. Zie: https://community.qurrent.nl/cooperatie-23/stel-vraag-de-qurrent-ledenraad-8

Het is me niet goed duidelijk waarom de leden nog niets van de ledenraad hebben gehoord. Ik zou me kunnen voorstellen dat jullie nu in een lastig parket zitten. Maar dat mag toch geen reden zijn om er het zwijgen toe te doen.

Vergeet niet dat jullie er primair voor de leden zijn. De leden hebben de steun van hun vertegenwoordigers dringend nodig.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos "

Alvast bedankt Tanja

Ik vermoed dat ze dat overleg in mei zo plannen dat we geen agendapunten meer aan kunnen dragen voor de ALV. Meestal moet dat namelijk minimaal een maand van tevoren. Dat weet ik echter niet, want ik heb nergens statuten gezien. Ik zal daar vandaag nog eens achteraan bellen.

Ik deel je mening dat wij ons als leden moeten organiseren. Op die manier staan wij veel sterker. Ook vind ik dat wij als leden na moeten denken over punten die wij in stemming willen brengen op de ALV. Ten eerste denk ik aan het eisen van het aftreden van het bestuur, dan wel een motie van wantrouwen. Ten tweede denk ik aan de Coöperatie Qurrent formeel afstand laten nemen van het bedrijf Qurrent. Of en hoe dit kan, hangt echter van de statuten af. En volgens mij heeft niemand die nog gezien.
Badge +1
Hoi Walter,

Groeten van Tanja

Tanja, ik krijg geen antwoord op mijn verzoek om de mij statuten van de coöperatie te sturen. Die reactie komt niet van Qurrent en ook niet van de ledenraad.

Maar het moet wel heel raar zijn als de coöperatie in deze zaak geen stem heeft.

Qurrent is een merknaam die hoort bij de coöperatie.

Dan moet het ook zo zijn dat de coöperatie, en dus de leden, over het gebruik van die merknaam iets te zeggen hebben.
Als dat niet zo is dan klopt er iets niet op een verschrikkelijke manier.

Ik hou het er op dat je flauwekul vertelt. Pure flauwekul! Hou daar mee op.

Je kunt me alleen van het tegendeel overtuigen door me te voorzien van de statuten waar iets anders uit zou blijken.
En ik heb als lid gewoon recht op die statuten.
Helemaal eens met de kritiek op Qurrent.
Ik overweeg weer over te stappen na het lezen van deze belachelijke sponsoractie.
De service van Qurrent is door de vele aanmeldingen al niet meer van hoog nivo maar via het investeren in deze kapitalistische sport moeten er nog meer zieltjes worden geworven.
Hoe duurzaam is deze voetbalclub eigenlijk?
Nemen ze zelf ook stroom af van Qurrent?
Ik ben zwaar teleurgesteld en helemaal na het obligate antwoord van Tanja. Die waarschijnlijk niet eens echt bestaat maar een automatisch gegenereerd antwoord blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Frank Noordenbos "

Alvast bedankt Tanja

Goed punt Frank. Ook ik heb nog geen enkele reactie gehad op mijn verzoek om de statuten te ontvangen. Het lijkt me een goed idee om ons te organiseren mocht de ledenraad de kant van de Qurrent BV directie kiezen, samen staan we sterker.
Badge
Indien leverbedrijf en coöperatie verschillend zijn, dan kan de naam van het leverbedrijf wel veranderen om te voorkomen dat er verwarring ontstaat over het doel van de coöperatie en het doel van het leverbedrijf. Deze doelen blijken sinds vorig weekend mijlenver uit elkaar te staan. Gelet op de euforie van het leverbedrijf over het sponsorschap, lijkt FEYENERGIE mij wel een goede naam.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Iwan, RoaldK en Frank.

De statuten staan op de website van Qurrent. Hier is de link naar de statuten. Meer informatie kan je ook vinden op https://www.qurrent.nl/voorwaarden.

Groeten van Tanja

Reageer