Wat houdt deze samenwerking met Feyenoord in?

• 7 april 2017
  • 68 reacties
  • 13496 keer bekeken

Qurrent wordt de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als hoofdpartner. Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021.

Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.

Nederland vergroenen
Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: "We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.”

Denis Slieker directeur van Qurrent zegt over de reden van het partnerschap: “We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.” Mededirecteur Richard Klatten vult aan: “We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.”

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen geen mededeling.

68 reacties

Ik ben van mening dat een energiebedrijf zich niet moet inlaten met het sponsoren van een voetbalclub. Maar zich met al hun kracht moet richten op het leveren van Energie.

De reden dat ik eerder mijn E-on contract opgezegd heb was omdat ze een popconcert van Bløf sponsorden in het Philips Stadion.:@
Ik snap dat Qurrent vanuit marketing-oogpunt sponsorrelaties nastreeft. Maar dit vind ik wel een hele onhandige. Ik voel mij verwant met Qurrent vanwege een groene agenda. En nu kiezen jullie een sponsorrelatie met een voetbalclub waarbij hele andere emoties gelden. Moet ik nou als Amsterdamse Ajacied meebetalen aan Feijenoord? Erg onhandig deze keuze. Ik bezin mij op mijn verbintenis met jullie.
Ik ben van mening dat een energiebedrijf zich niet moet inlaten met het sponsoren van een voetbalclub. Maar zich met al hun kracht moet richten op het leveren van Energie.

De reden dat ik eerder mijn E-on contract opgezegd heb was omdat ze een popconcert van Bløf sponsorden in het Philips Stadion.:@

Ben het 100% met u eens. QURRENT behoort niemand te sponsoren dan alleen hun eigen klanten!

Dus als QURRENT geld over heeft laat dat dan zien in lagere tarieven! Wedden dat dat alleen helpt om nieuwe klanten binnen te halen!

Nu zullen vele 020-klanten opzeggen!

Dus met deze sponsoring schiet Qurrent zich zelf in de voet!
Jammer dat ze me niet om advies hadden gevraagd.
Ik heb met een vervelend gevoel gelezen dat Qurrent hoofdsponsor is geworden van Feyenoord. Dit terwijl ik onlangs mijn contract met 3 jaar verlengd heb bij Qurrent. Kan iemand mij uitleggen hoe het sponsoren van een betaald voetbalclub gaat helpen om Nederland te vergroenen. De enorme verspillingen die vloeien uit het betaalde voetbal zijn idioot en Qurrent verbindt zich hier aan.

Waarom dat geld niet stoppen in een actie zoals Van de bron om de Hemwegcentrale te sluiten. Dat zorgt voor exposure en steun!

Ik heb nu spijt dat ik voor een driejarig Qurrent contract ben gegaan in plaats van een contract bij Vandebron.
Ook ik denk dat een energieleverancier zich niet moet inlaten met het sponseren van een profclub waar \,Miljoenen verdient worden.
Concenteren op energie ,en niet op voetbalclubs de heren verdienen immers genoeg en sponseren zij hun eigen club .
Dat wordt een andere energie leverancier aan het einde van het jaar.
W.Schriever
Ik vind dit echt bijzonder jammer. Ik had een goed gevoel bij Qurrent als leverancier en dat is nu weg. Een partnerschap met een voetbalclub is nooit zonder kosten, en die kosten hadden ook aan inhoudelijke zaken kunnen worden gespendeerd. Het lijkt mij niet uit te leggen dat de leden/klanten die kosten samen gaan dragen. Mijn contract loopt over een paar maanden af en dan zal ik helaas uit gaan zien naar een andere leverancier. Ik denk dat dit echt een foute inschatting is van Qurrent. Ik denk dat er veel mensen uit overtuiging klant/lid zijn en die doelgroep kan dit echt niet waarderen.
Ik ben hier helemaal niet blij mee. Dit past niet bij mijn beeld van Qurrent. Ik ben bij Qurrent aangesloten omdat ik gecharmeerd was van de doelstelling en de structuur. Sponsoring van een voetbalclub past hier helemaal niet bij. Ik heb nu enorm veel spijt van de windtegoeden die ik net extra heb gekocht en spijt van het overstappen. Blijkbaar wordt mijn geld uitgegeven aan voetbal.
Ook ik vind dit geen goede beslissing van Qurrent. Er is weinig die voor zo veel verdeeldheid zorgt dan je merk associëren met een voetbal club - en dan Feyenoord?!! Ben klant van Qurrent sinds de eerste maanden met een paar molens ook maar ook ik zal gaan zoeken of ik een andere leverancier kan vinden. Jammer
Belachelijk dat een energieleverancier een voetbalclub sponsort!!!
Nog niet genoeg geleerd van voorgangers?
Ik heb onlangs mijn contract met 3 jaar verlengd.
Is er nog een mogelijkheid om de verlenging te annuleren?
Ik ben hier nu niet echt blij mee. Ik was tot nu toe trots op Qurrent. Maar ik wil helemaal niks met voetbal te maken hebben.
Qurrent wordt de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als hoofdpartner. Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021.

Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.

Nederland vergroenen
Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: "We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.”

Denis Slieker directeur van Qurrent zegt over de reden van het partnerschap: “We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.” Mededirecteur Richard Klatten vult aan: “We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.”

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen geen mededeling.
Als jullie willen sponseren mij best, maar ik ga een andere energie leverancier zoeken.
Ik ben het eens met alle negatieve reacties tav de sponsoring van een prof club en hoef er geen argumenten meer aan toe te voegen.
Querrent leek mij een bedrijf met idealen maar bewijst nu dat het ook gewoon een geldmachine is.
Ik heb gelukkig maar een contract voor 1 jaar dus volgend jaar maar weer op zoek.
Perfect!

Een goede zet. Qurrent is nu nog een onbekende speler daar veranderd deze zomer veel in.

In tegenstelling tot ZIGGO is deze zet een goede.
Weerstand zal het niet of nauwelijks oproepen mensen kiezen toch groen.

PS ik kijk ZIGGO
Jammer dat Qurrent meent zijn naam te moeten verbinden aan een voetbalclub. Welke, dat is mij om het even. Groene energie en voetbal hebben hoegnaamd niets met elkaar uit te staan. Ik wil niet meebetalen aan dit soort sponsoring, ook niet als het meer bekendheid voor groene stroom oplevert. Heb helaas net een tweejarig contract afgesloten, maar ga dat zeker niet verlengen. Ik ga vast op zoek naar een andere leverancier.

Nederland vergroenen

Slimme deal!! Gefeliciteerd Qurrent!
Ik ben het helemaal eens met vorige reacties. Onbegrijpelijk deze sponsoring. Wat doet Feijenoord overigens om onze maatschappij te vergroenen. Kopen ze straks bij Qurrent al hun energie zolang de sponsoring doorgaat? En kopen die voetballers en hun aanhang ook groene energie. Verduurzamen ze hun stadion ook qua energievoorziening?
Zij hebben tot de dag van vandaag zich nooit uitgesproken over de problemen van Klimaat, broeikasgassen etc. Je kunt ook niets vinden over wat zij als bedrijf over al dit soort zaken vinden laat staan dat er een soort van CSR in hun bedrijfs beleid te vinden is.

Qurrent kan beter met dat geld initiatieven ondersteunen die zich direct met duurzame projecten dan wel verduurzaming van wijken e.d. bezig houden, En dan ook nog geen transparantie over het sponsor bedrag c.q. voorwaarden?? Waarom??
Wat is die grote aanpak voor vergroening ism Feijenoord waar Slieker het over heeft?
Vraag me af of Igor Kluin het hier mee eens zou zijn als hij nog bij Qurrent betrokken zou zijn.

enfin gelukkig maar voor 1 jaar een contract getekend.
Ik heb niets met voetbal. Een sponsering betekent dat er een deel van mijn geld naar een voetbalclub gaat. Daarom heb ik niet voor Qurrent gekozen. Na afloop van het contract bezin ik me opnieuw. Vooralsnog zit Qurrent niet meer in mijn shortlist.
Slimme deal!! Gefeliciteerd Qurrent!
Helemaal geen slimme deal !! Gecondoleerd Qurrent.
Dit gaat jullie waarschijnlijk heel veel klanten kosten.
Wanneer krijgen we als klant 2 toegangskaarten voor een wedstrijd van Feijenoord?

Nederland vergroenen

Belachelijk! Als jullie zo nodig geld aan een voetbalclub moeten geven, dan zal dat niet mijn geld worden!
En dan die achterbakse opmerking dat je geen mededeling doet over de hoogte van het bedrag ! Absoluut niet van deze tijd.
Een bedrijf met dergelijke bedenkelijke praktijken is niet mijn keuze,
Zo snel mogelijk ga ik mijn contract opzeggen.
W. Aarts.
Ook het feit dat jullie spreken over partner, terwijl je gewoon sponsor bedoelt, zegt al meer dan genoeg.

Reageer