Wat houdt deze samenwerking met Feyenoord in?

• 7 april 2017
  • 68 reacties
  • 14534 keer bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

Qurrent wordt de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als hoofdpartner. Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021.

Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.

Nederland vergroenen
Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: "We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.”

Denis Slieker directeur van Qurrent zegt over de reden van het partnerschap: “We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.” Mededirecteur Richard Klatten vult aan: “We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.”

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen geen mededeling.
DOM DOM DOM
Ik heb er geen andere woorden voor.
Stap waarschijnlijk over naar een andere groene energieleverancier.
Greenchoice of zo....
Qurrent houd je bij je "core business" en dat is energie distributie aan je klanten. Als er geld teveel is, dan moet dat niet naar belachelijk vet betaalde voetballers, maar terug naar de klanten in de vorm van tariefverlagingen. Energie is al duur genoeg
Erg jammer dat Qurrent dit doet. Past niet bij het beeld wat ik bij dit bedrijf "had". Past ook niet bij mijn ideale energieleverancier. Naamsbekendheid kun je opbouwen met gewone reclame. Sponsoring doe je met bedrijven/instellingen die passen bij je doelen die je nastreeft, voetbal hoort daar zeker niet bij. Zeker niet als je de scheefgroei beziet van de spelerinkomens. Voetbal dreigt steeds meer een bankenbubbel te worden met soortgelijke mechanismen als in de bankenwereld werk(t)en. Ook erg jammer dat ze vooraf niet gepolst hebben bij hun klanten hoe die erover denken. Ook hierbij had ik een ander beeld van Qurrent, een leverancier die streeft naar groene energie en rekening houdt met zijn klanten en waarbij de klanten ook min of meer meedoen met het bedrijfsbeleid.
Belachelijk dit sponsorcontract.Ik dacht dat we een cooperatie waren?ons is echter niets gevraagd n.a.v. deze deal.Het lijkt erop dat de hoge heren van Qurrent weinig op hebben met hun klanten en zich groen voordoen,het groenste wat deze heren hebben is waarschijnlijk hun stropdas.Ik voel me belazerd als lid van een cooperatie en ik voel mij teleurgesteld in dit bedrijf.Ik zeg zo snel mogelijk mijn contract op,van mij geen cent naar Feyenoord of welke club dan ook...
Natuurlijk: reclame is noodzakelijk. Maar van alles dingen : voetbal ! Bah, dat associeer ik juist vooral met opgefokte supporters en foute zakenlui, match-fixing en corruptie. Echt een hele verkeerde keuze. 😞
Ik snap dat Qurrent vanuit marketing-oogpunt sponsorrelaties nastreeft. Maar dit vind ik wel een hele onhandige. Ik voel mij verwant met Qurrent vanwege een groene agenda. En nu kiezen jullie een sponsorrelatie met een voetbalclub waarbij hele andere emoties gelden. Moet ik nou als Amsterdamse Ajacied meebetalen aan Feijenoord? Erg onhandig deze keuze. Ik bezin mij op mijn verbintenis met jullie. ...... ben het hier helemaal mee eens, ik bezin mij ook heel heftig
Waardeloze sponsoring ondanks dat ik hoop dat Feyenoord dit jaar kampioen wordt. Ik vind de associatie niet goed.

Ik beraad me of ik wil opzeggen of niet, ik zit nog met 1,5 jaar contract en windtegoeden.
Badge +3
Hele jammerlijke zet om groei proberen te halen uit het sponsoren van een voetbalclub. Voor mij voelt dit hetzelfde als subsidie op houtsnippers bijstoken in een kolencentrale. Ze zeggen dat het groen is, maar ergens klopt het niet. Er gaat gewoon geld naar een partij die niet 100 % geeft om het milieu, maar waar het vooral om het geld gaat. Ik dacht Qurrent anders was, maar helaas.
Net als bijna iedereen hier, vindt ik dat Qurrent zich niet moet in laten met sponsering van voetbalclubs (welke dan ook). Ben blij dat ik maar een jaar contract heb genomen. Volgend jaar weer een nieuwe engerie leverancier.
Qurrent wordt de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als hoofdpartner. Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021.

Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.

Nederland vergroenen
Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: "We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.”

Denis Slieker directeur van Qurrent zegt over de reden van het partnerschap: “We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.” Mededirecteur Richard Klatten vult aan: “We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.”

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen geen mededeling.
Begrijp niet goed hoe die geweldige achterban Nederland gaat vergroenen. Ik heb die achterban nog niet kunnen betrappen op duurzaam handelen.( integendeel zelfs) Volgens mij lees ik vervolgens dat Feyenoord eerst gaat werken aan zijn eigen toekomst en die heeft volgens mij vooral met het runnen van een voetbal club te maken. Gaan de al goed verdienende voetballers voortaan duurzaam naar hun werk/ (elektrisch/ op de fiets???)
Leg mij eens uit hoe Qurrent dit als een duurzame investering kan motiveren?
Als het doel is meer energiebesparing te krijgen heeft het lijkt me alleen zin als je het effect van deze investering ook werkelijk meet en evalueert. Anders doet Q precies hetzelfde als de clubs waar ze zich juist van willen onderscheiden.
De commentaren doorbladerend, zie ik dat er veel oppositie tegen het sponsoren van een voetbalclub is!!
Misschien zou hier door Qurrent lering uit getrokken moeten worden!.
Hi Yentl,

Zou je iets dieper in kunnen gaan op wat de 'samenwerking' nu precies inhoudt? Uit je eerdere antwoord begrijp ik dat Qurrent geld geeft en Feyenoord de naam Qurrent op de shirtjes zet. Verder begrijp ik dat de directeuren hier blij mee zijn (niet onlogisch).

Is dit de samenwerking?

Met vriendelijke groet,
Thijs
Openheid over t sponsorbedrag aan haar leden/klanten lijkt mij meer dan normaal. Qurrent wanneer laten jullie ons het bedrag weten? Of komt dit in t jaarverslag?

Reageer