Beantwoord

Kan ik (in verband met een scheiding) de tenaamstelling van mijn account veranderen?

• 28 juli 2018
  • 7 reacties
  • 486 keer bekeken

Ik zou graag de tenaamstelling van de account omzetten naar mijzelf, hij staat namelijk op mijn (ex)partner's naam maar op mijn e-mail adres. Zou dit kunnen worden aangepast?

Ik kwam al een topic uit het verleden tegen waarbij aangegeven werd dat ik mijn contract zou moeten opzeggen en een nieuwe zou moeten nemen, onder vermelding dat ik eerder al klant was. Stel dat dit het geval is: Wie ontvangt dan de rekening van eventueel teveel gemaakte kosten in de maanden voor het opzeggen van het contract?
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 2 augustus 2018, 10:33

Hoi C.S. deRuijter,

Bedankt voor je bericht en welkom op de Qurrent Community! Het is helaas niet mogelijk om de tenaamstelling van het account te wijzigen. Een contract is niet overdraagbaar, omdat het persoonsgebonden is. Het is wel mogelijk om het contract op te zeggen en een nieuw contract af te sluiten onder je eigen naam. De kosten van het oude contract zijn voor de contractant en worden geïncasseerd van het bij ons bekende bankrekeningnummer. Een mogelijke opzegboete van het oude contract kunnen we crediteren, als er eenzelfde soort contract wordt afgesloten op hetzelfde adres.

Ik hoor het graag als ik je verder kan helpen met het opzeggen van het oude contract en het aanmelden voor een nieuw contract.

Groet,
Serena
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +5
Hoi C.S. deRuijter,

Bedankt voor je bericht en welkom op de Qurrent Community! Het is helaas niet mogelijk om de tenaamstelling van het account te wijzigen. Een contract is niet overdraagbaar, omdat het persoonsgebonden is. Het is wel mogelijk om het contract op te zeggen en een nieuw contract af te sluiten onder je eigen naam. De kosten van het oude contract zijn voor de contractant en worden geïncasseerd van het bij ons bekende bankrekeningnummer. Een mogelijke opzegboete van het oude contract kunnen we crediteren, als er eenzelfde soort contract wordt afgesloten op hetzelfde adres.

Ik hoor het graag als ik je verder kan helpen met het opzeggen van het oude contract en het aanmelden voor een nieuw contract.

Groet,
Serena
Hoi Serena,

Is het mogelijk om het oude contract per 30 September stop te zetten en de nieuwe per 1 Oktober in te laten gaan? En betaal ik mijn termijnbedrag dan aan het einde of begin van de maand?

Wanneer ik dit wil gaan regelen, hoe kan ik dit dan regelen? Ik wil hetzelfde soort contract behouden en hetzelfde termijnbedrag.

Met vriendelijke groet,
Ex-partner van C.S. de Ruijter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @C.S.deRuijter,

bedankt voor je bericht.

Je ex-partner kan het contract per 30 september 2018 bij ons stopzetten door een schriftelijke opzegging (per mail) bij ons te doen. Als dit rond is en is bevestigd kan jij je telefonisch bij ons aanmelden voor een contract met als startdatum 1 oktober 2018. In principe factureren wij op basis van een voorschot dus zou je dan op 26 september je termijnbedrag voor de levering in oktober betalen. Als je op hetzelfde adres blijft wonen kunnen we je termijnbedrag weer aanpassen naar wat het was vóór de opzegging.

Allereerst is het dus van belang dat je ex-partner het huidige contract schriftelijk bij ons opzegt, daarna komen we graag in contact met je zodat we voor jou een contract aan kunnen maken.

Groeten,
Julian
Beste Julian,

Moet dit gebeuren via t e-mail adres wat bij jullie bekend is? Zoals ik al eerder aangaf is dit namelijk mijn e-mail adres en niet die van mijn ex-partner.

Met vriendelijke groet,
Ex-partner van C.S. de Ruijter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi ex-partner van C.S. de Ruijter,

Bedankt voor je bericht.

In dit geval is het inderdaad beter als meneer de Ruijter zelf telefonisch contact met ons opneemt om de opzegging te laten verwerken.

Groeten,
Julian
Hoi Julian,

Het kan dus niet gewoon via e-mail, dit zou namelijk een stuk makkelijker/handiger zijn.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi C.S.deRuijter,

De opzegging kan per email, middels het bij ons bekende emailadres. De aanmelding doen wij vervolgens graag telefonisch, omdat het niet volgens de reguliere manier gaat.

Groet,
Tomer

Reageer