Beantwoord

Kan ik in verband met verhuizing mijn contract overdragen?

• 27 juni 2018
  • 8 reacties
  • 466 keer bekeken

Hallo, ivm vertrek naar buitenland wil ik graag weten of en hoe ik mijn Qurrent contract kan overdragen naar de huurder van het appartement.

Het verhuizingsformulier is meen ik ook niet zo handig te gebruiken bij een verhuizing naar het buitenland.
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 28 juni 2018, 13:55

Hoi Eric,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Het is niet mogelijk om je contract over te dragen naar iemand anders. Een energiecontract is namelijk naamgebonden. Je kan jouw contract opzeggen en de huurder kan een nieuw contract afsluiten bij ons of bij een andere leverancier (bij voorkeur bij ons natuurlijk 😉 )

Graag verneem ik van je per welke datum de sleuteloverdracht is, zodat ik je contract kan opzeggen.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Eric,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Het is niet mogelijk om je contract over te dragen naar iemand anders. Een energiecontract is namelijk naamgebonden. Je kan jouw contract opzeggen en de huurder kan een nieuw contract afsluiten bij ons of bij een andere leverancier (bij voorkeur bij ons natuurlijk 😉 )

Graag verneem ik van je per welke datum de sleuteloverdracht is, zodat ik je contract kan opzeggen.

Groet,
Tessa
Hoi Tessa, bedankt! Dit is helder. De sleutel overdracht is al komende zondag 1 juli. Vanaf die datum zou ik dan graag opzeggen. Als de huurder de komende dagen bij jullie een nieuw contract afsluit, gaat het dan nog goed met de voorziening van gas en electra?

groet, Eric
En de huurder is een expat; en ik zie dat jullie website geen engelstalige variant heeft (toch)? Kunnen jullie hem helpen als hij wil registeren? Welk telefoon nummer?

Dank! Eric
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Eric,

Ik heb de opzegging verwerkt per 1 juli 2018.

Als de huurder een van de komende dagen een contract afsluit, gaat dit gewoon goed 🙂 Hij komt niet zomaar zonder stroom en gas te zitten. Het klopt dat wij geen Engelstalige website hebben. Hij kan telefonisch contact opnemen via 088 777 1200.

Groet,
Tessa
Prima! Hartstikke bedankt voor de vlotte hulp.
Helaas toch weer een hobbel op de weg. De huurder wil met een andere provider verder (helaas) en die laatste zegt pas per 4 juli a.s. te gaan leveren. Kunnen jullie de aansluiting op gas en electra dan nog tot en met 3 juli (op mijn kosten) laten lopen, ipv 1 juli? Excuus hoor! (en als het niet gaat, dan gaat het niet)
Het is al in orde.

Nogmaals dank!
Reputatie 4
Badge +8
Dat is snel opgelost! Graag gedaan 🙂

Reageer