Beantwoord

Oplevering nieuwbouwwoning

• 6 maart 2019
  • 8 reacties
  • 288 keer bekeken

Goedemiddag,

Binnenkort krijgen wij ons nieuwe huis opgeleverd (nieuwbouw) en hebben wij tijdig op zowel het huidig adres en het nieuwe adres stroom nodig. Hoe kan ik dit regelen? Via de normale verhuis optie in Mijn Energie? Ik weet namelijk nog niet tot wanneer ik energie nodig heb op het huidig adres. Daarnaast hebben wij op het nieuwe adres ook zonnepanelen. Dient dit ook bij jullie bekend te zijn?

Met vriendelijke groet,
Rick Goos
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 7 maart 2019, 10:15

Hoi Rick,

Dankjewel voor je bericht.
Je kunt inderdaad gewoon een normale verhuizing doorgeven. Je selecteert dan de startdatum van je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres.
Je kunt er ook voor kiezen om de einddatum van je oude adres open te laten. We blijven dan gewoon leveren op allebei de adressen. Als je dan zicht hebt op de einddatum kun je deze alsnog bij ons doorgeven.

Wat betreft je zonnepanelen; deze kun je aangeven bij je netbeheerder, die gaat over de meter. Daarnaast kun je de panelen aanmelden op energieleveren.nl.
Als de panelen bekend zijn bij je netbeheerder lezen wij automatisch aan je meter af dat je zelf opwekt.

Als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat heel graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Rick,

Dankjewel voor je bericht.
Je kunt inderdaad gewoon een normale verhuizing doorgeven. Je selecteert dan de startdatum van je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres.
Je kunt er ook voor kiezen om de einddatum van je oude adres open te laten. We blijven dan gewoon leveren op allebei de adressen. Als je dan zicht hebt op de einddatum kun je deze alsnog bij ons doorgeven.

Wat betreft je zonnepanelen; deze kun je aangeven bij je netbeheerder, die gaat over de meter. Daarnaast kun je de panelen aanmelden op energieleveren.nl.
Als de panelen bekend zijn bij je netbeheerder lezen wij automatisch aan je meter af dat je zelf opwekt.

Als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat heel graag!

Groet, Joost
Beste Joost,

Ik probeer via mijn energie - verhuizing doorgeven het nieuwe adres + start datum in te voeren maar het lukt mij niet om datum huidig adres leeg te laten. Hoe doe ik dit? Ik heb op het oude adres voorlopig nog energie nodig en op het nieuwe adres per de 21e.

Met vriendelijke groet,
Rick
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @RGoos,

Ik zie dat de verhuizing binnen is gekomen via Mijn Energie. De einddatum van het huidige adres is op 31 mei 2019 gezet. We kunnen de einddatum nog naar voren halen of uitstellen als je dit wilt. Dit kan je online wijzigen of even aan ons doorgeven. Mocht je het willen uitstellen dan moeten we dit wel voor 29 mei verwerken. Op het nieuwe adres begint de levering op de 21 maart, deze wordt dus van energie voorzien.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Groet, Simon
Beste Simon,

Momenteel staat de einddatum van het oude adres op 31 mei. Echter is beeindiging van de huur vertraagd naar 22 juni. Is het mogelijk einddatum uit te stellen. Ik heb geprobeerd dit te veranderen via het dashboard maar dan krijg ik alleen nieuw verhuisbericht aanvraag.

Met vriendelijke groet,

Rick Goos
Reputatie 2
Badge +4
Hi @RGoos,

Dat kan natuurlijk gebeuren! De einddatum is voor je aangepast naar 22 juni.

Groetjes,
Simon
Beste Simon,

U heeft destijds de einddatum aangepast van het oude adres naar 22 juni omdat de verhuizing vertraging opliep.
Echter kan ik nu geen meterstanden meer doorgeven? Wat gaat hier niet goed?!

Met vriendelijke groet,
Rick
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RGoos.

Bedankt voor je bericht.

Het aanpassen van de einddatum naar 22 juni is helaas niet verwerkt. De opzegging met als einddatum 31 mei was al in verwerking op 27 mei, toen we van de verplaatsing van deze einddatum kennis kregen.
Je kan ons echter nog steeds de meterstanden doorgeven, door een foto van de meterstanden (bij voorkeur met de datum waarop de foto is gemaakt in beeld, bijvoorbeeld op een krant of tijdschrift) te sturen naar vraag@qurrent.nl.

Groeten,
Julian
Hartelijk dank Julian,

Inmiddels een mail gestuurd met de juiste meterstanden. Hopelijk dat het zo goed kom voordat jullie een te ruime schatting maken :)

Met vriendelijke groet,

Rick Goos

Reageer