Beantwoord

Ben ik al klant bij Greenchoice kan ik hun app gebruiken?

• 26 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 343 keer bekeken

Ben ik nu al klant van Greenchoice ?
Ik zou namelijk graag de gerbuikers app van hun al gaan gebruiken, daar Qurrent stopt met de Q-box.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 29 oktober 2018, 11:38

Hoi @B.H.Theelen,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Voorlopig ben je nog gewoon klant bij ons. Greenchoice is inmiddels eigenaar van Qurrent, maar we blijven gewoon bestaan als merk. Dat betekent dat er niets verandert aan je contract of aan je contractvoorwaarden.
Dat betekent ook dat je niet met ons contract de app van Greenchoice kunt gebruiken.

Het is jammer dat je de Qbox niet meer kunt gebruiken. Met een slimme meter hou je gewoon je inzicht. Als je nog een oude meter hebt dan is dit een ander verhaal, en moet je zelf je meterstanden invoeren.
Op dit moment zijn netbeheerders bezig om iedereen gratis een slimme meter aan te bieden, voor het einde van 202. Mocht je al eerder een slimme meter willen aanschaffen kun je hier uitvinden hoe.

Groet, Joost
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @B.H.Theelen,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!

Voorlopig ben je nog gewoon klant bij ons. Greenchoice is inmiddels eigenaar van Qurrent, maar we blijven gewoon bestaan als merk. Dat betekent dat er niets verandert aan je contract of aan je contractvoorwaarden.
Dat betekent ook dat je niet met ons contract de app van Greenchoice kunt gebruiken.

Het is jammer dat je de Qbox niet meer kunt gebruiken. Met een slimme meter hou je gewoon je inzicht. Als je nog een oude meter hebt dan is dit een ander verhaal, en moet je zelf je meterstanden invoeren.
Op dit moment zijn netbeheerders bezig om iedereen gratis een slimme meter aan te bieden, voor het einde van 202. Mocht je al eerder een slimme meter willen aanschaffen kun je hier uitvinden hoe.

Groet, Joost
Waarom kunnen we de Greenchoice app niet ook voor Qurrent gebruiken?
Dan hebben we als klant tenminste nog een klein voordeel van die fusie.
Daar hebben we aanzienlijk meer aan dan aan Feyenoord-sponsoring.
Want de argumenten om met de eigen app te stoppen zijn voor mij ongeloofwaardig en onjuist.
Het feit dat de meesten een slimme meter hebben, zou juist een goede app gemakkelijker moeten maken.
Groeten,
Hanneke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @JCMvanderKroft,

Onze app blijft wel gewoon actief en wie weet komt er in het nieuwe jaar samenwerking met Greenchoice op app gebied. Een alternatief voor de Qbox kan je vinden op https://www.energieverbruiksmanagers.nl zo kan je altijd inzicht houden in je opwek en verbruik zonder dat je afhankelijk bent van een app.

Groet,

Fokke
Badge +1
Hoi @B.H.Theelen,

Ik vind dit niet echt geloofwaardig aangezien nieuwe klanten die bij Qurrent willen worden doorgestuurd naar de website van Greenchoice, die trouwens in tegendeel van Qurrent, wel marge haalt uit stroom verkoop...
Als er geen nieuwe klanten bij Qurrent komen of als de huidige klanten niet kunnen verlengen zal Qurrent binnen 5 jaar stoppen met bestaan.
Het merk Qurrent maakt me niet zo veel uit. De feit dat er geen marges op stroom verkoop vond ik een interessante economische model.
Dat Qurrent de stekker uit de Qbox trekt voordat allen klanten verhuisd naar Greenchoice zijn vind ik niet echt respectvol... (En nee ik wil geen slimme meter!! Ik heb geen behoefd aan. Mijn schrijfmeter is me voordeliger dan iets anders...)

Alle aankondigingen (Qbox, Greenchoice) hebben in mijn gevoel met elkaar te maken en het lijkt me uit eindelijk maar puur financieel gemotiveerd. Dat betreur ik!

(Voordat ik klant van Qurrent werd, was ik bij Greenchoice... Ik hab het move bewust gedaan.)
Reputatie 2
Badge +9
Hi Alex,

Dankjewel voor je reactie.
Hoe dit zit is dat iereen met een Qurrent-contract deze gewoon houdt onder dezelfde voorwaarden. Qurrent is al onderdeel van Greenchoice, maar de levering is op dit moment nog wel gescheiden. Dat is ook de reden dat de Greenchoice-app niet geschikt is voor een Qurrent-klant. We zijn nu druk bezig met de integratie vorm te geven, maar de contracten zullen niet veranderen.

Daarnaast begrijp ik je reactie over het samengaan. De twee bedrijven steken misschien iets anders in elkaar, maar we hebben wel hetzelfde doel: Nederland fossielvrij maken. Door samen te gaan worden we echt een grote speler op de energiemarkt en kunnen we een veel grotere slag slaan. Daarom hoop ik dat je om die reden ook mee wil blijven doen 🙂.

Wat betreft de stop van de Qbox: dit staat los van de overname door Greenchoice. Slimme meters komen langzamerhand in iedere wijk. De kosten voor het onderhouden en verder ontwikkelen van de Qbox wegen niet op tegen de voordelen. Dit is al voor de overname besloten.

Groet, Joost
Badge +1
Je zegt niets over het bestaan van qurrent als merk.
en wanneer mijn vaste contract eindigt, krijg ik een aanbod van qurrent of van greenchoice?
Ik ben gaan kijken bij hun hoeveel ik zou kwijt zijn, het verschil is enorm!!
nu heb ik een termijn van €120 maar ik krijg tussen de 500/600 terug... dus eigenlijk de termijn is meer rond de 70/80.
Met de echte verbruik bij greenchoice ben ik €115/ maand kwijt, 30% meer. Dat is niet alleen met energie belasting te verklaren...
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @AlexCailliau,

Bedankt voor je bericht.

Wanneer je contract eindigt, zul je een verlengaanbieding ontvangen van Greenchoice.

Wat betreft het termijnbedrag, de tarieven van jouw contract zijn van ongeveer een jaar geleden, terwijl de tarieven de afgelopen tijd zijn gestegen. Dat, plus de wijzigingen in energiebelasting, kunnen zorgen voor een verschil. En ook bij Greenchoice is het natuurlijk zo dat wanneer je termijnbedrag hoger ligt dan je verbruik, je dat overschot terugkrijgt op de jaarnota.

Groet,
Tomer

Reageer