Beantwoord

Borg Qbox Duo

  • 17 december 2018
  • 10 reacties
  • 397 keer bekeken

Badge +2
Vorig jaar heb ik als klant van Qurrent een Qbox Duo besteld en €89 borg betaald.
Vanaf 6 februari 2018 ben ik overgestapt naar een andere leverancier en heb nagevraagd
of je de Qbox moest retourneren.
Dit was niet het geval, ook als niet klant kon je de Qbox blijven gebruiken en als je later de Qbox
terug zou sturen, krijg je alsnog de borg à €89 teruggestort.

Nu lees ik dat Qurrent per 1-1-2019 met de Qbox gaat stoppen. Dat vind ik uiteraard jammer,
want ik maak er elke dag gebruik van.

Ik lees dat je niks hoeft terug te sturen en dat de borgsom geheel wordt teruggestort.

Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 19 december 2018, 12:01

Hoi @Emstelon,

Dankjewel voor je bericht.
Voor elke klant maken we een berekening wat je terugkrijgt. Je hebt de Qbox in maart 2017 bij ons besteld en vanaf februari neem je geen energie meer van ons af, maar wel gebruik je de Qbox.
Daarom heb je recht op een gedeelte van de betaling. Dit bedrag hebben we gisteren naar je overgemaakt.

Groet, Joost
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Emstelon,

Dankjewel voor je bericht.
Voor elke klant maken we een berekening wat je terugkrijgt. Je hebt de Qbox in maart 2017 bij ons besteld en vanaf februari neem je geen energie meer van ons af, maar wel gebruik je de Qbox.
Daarom heb je recht op een gedeelte van de betaling. Dit bedrag hebben we gisteren naar je overgemaakt.

Groet, Joost
Badge +2
Waarom werd er mij niet gewezen op de voorwaarden bij de bestelling en bij navraag voordat ik ging overstappen?
Ook zit er bij de Qbox geen gebruikersvoorwaarden. Hoe moet ik godsnaam dan weten dat je bij overstap de Qbox binnen 1 maand na overstap moet retourneren?
Nina heeft niks gezegd over het feit dat je Qbox eigenlijk binnen 1 maand zou moeten retourneren na de overstap
om in aanmerking te komen voor volledige restitutie. Had ze dat wel gedaan dan had ik de Qbox meteen geretourneerd.
Nee, er wordt gezegd dat je het "gewoon" kan blijven gebruiken. En nu zou ik maar 25% van €89 terugkrijgen? Gewoon SCHANDALIG!!!!!

Hier zijn jullie dus echt in gebreke gebleven. Ook nu negeren jullie deze vragen.

En waarom krijgt een klant, die in januari 2018 is overgestapt naar een andere leverancier en ook pas veel later zijn Qbox heeft geretourneerd, wel zijn volledige borg terug?
Dat klopt niet.

Is er niemand bij Qurrent die zich wel schaamgevoel kent en dit naar eer en geweten kan oplossen?

Als ik niet mijn volledige borg teruggestort krijg dan zal ik nooit meer klant worden bij Qurrent en mijn rechtsbijstandverzekeraar
aan het werk zetten, want ik sta volledig in mijn recht. Jullie zijn absoluut in gebreke gebleven door jullie gebrekkige communicatie.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Emstelon,

Ik heb je vraag voorgelegd aan mijn collega die een stuk meer weet van de Qbox.
Hij gaat de situatie nog een keer helemaal bekijken.
We laten je hierover binnenkort meer weten per e-mail.

Groet, Joost
Badge +2
Laten wij het jaar mooi afsluiten zodat mijn beeld van Qurrent correct is.

Ik wacht nog even af.
Badge +2
Heeft jouw collega al een beslissing kunnen maken? Zodat ik weet of er verdere stappen ondernomen moet worden.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Emstelon.

Ik heb het verzoek doorgezet naar onze financiële afdeling. Zij zullen de laatste beoordeling geven en het restbedrag al dan niet uitbetalen.
Als het verzoek wordt goedgekeurd breng ik hiervan op de hoogte in deze topic en kun je verwachten dat het geld binnen een week op je rekening zal staan.

Groeten,
Julian
Badge +2
Groene energie Windtegoed Slim met energie Zakelijk Klantenservice MIJN ENERGIE Ingelogd als FAEDashboardProfielVrienden uitnodigenUitloggen Community Start een topic E Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad 3 maanden geleden Community homeInbox Verstuur privébericht naar Fokke van Qurrent E Emstelon zojuist Groene energie Windtegoed Slim met energie Zakelijk Klantenservice MIJN ENERGIE Ingelogd als FAEDashboardProfielVrienden uitnodigenUitloggen Community Start een topic E Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad 3 maanden geleden Community homeDenk mee BEANTWOORDLive chat Qurrent 10 dagen geleden 7 reacties20 keer bekeken E +2 Emstelon Q-specialist58 reacties Op de site van Qurrent komt telkens live chat in beeld. Maar als je er klikt is er niemand aanwezig. Mooie live chat. 0% toegevoegde waarde. icon Beste antwoord door Joost van Qurrent Hoi @Emstelon, Dankjewel voor je bericht! De chat is inderdaad op dit moment niet altijd actief. De laatste tijd hebben we hier niet veel gebruik gemaakt. We gaan dit wel meer oppakken weer. Vanmiddag is een collega van mij weer beschikbaar op de chat! Groet, Joost Bekijk origineel Live chat Wijzig tags LikeQuoteTopic volgen Delen Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag? 7 reacties Oudste eerst Reputatie 1 +4 Joost van Qurrent Q-moderator253 reacties 9 dagen geleden ANTWOORD Hoi @Emstelon, Dankjewel voor je bericht! De chat is inderdaad op dit moment niet altijd actief. De laatste tijd hebben we hier niet veel gebruik gemaakt. We gaan dit wel meer oppakken weer. Vanmiddag is een collega van mij weer beschikbaar op de chat! Groet, Joost LikeQuote J J.J.Brinkman Q-friend9 reacties 22 uur geleden Deze Live chat functie heb ik de laatste tijd nooit meer online gezien. De Qurrent-medewerkers zijn ook al niet erg actief in de Community. Allemaal fijne (kerst) vakantie?! Ik was altijd erg tevreden over Qurrent, maar klantenservice is ver te zoeken... LikeQuote E +2 Emstelon AUTEURQ-specialist58 reacties 22 uur geleden Ja, volgens mij zijn ze inderdaad op vakantie, maar echt snel zijn ze nooit geweest. Ben ook steeds tevreden geweest totdat ik onlangs erachter kwam dat ze mij maar €22,50 terug betaalde voor mijn borg van €89 voor de Qbox Duo, terwijl ik ook nog eens gevraagd heb voor mijn overstap naar een andere leverancier of ik de Qbox gewoon kon blijven gebruiken. Nu blijkt bij navraag, aangezien ik per toeval zag dat ze per 1-1-2019 stoppen met de Qbox, dat als je de borg geheel terug wil je de Qbox binnen 1 maand na de overstap moets retourneren. De gebruikersvoorwaarden werden mij bij bestelling Qbox niet overhandigd of opgewezen, maar ook niet bij de betreffende navraag voor mijn overstap. Hadden ze oo zijn minst de gebruikersvoorwaarden bij de bestelling kunnen stoppen zodat de klant op de hoogte was. Ik wacht nu ook nog steeds op antwoord of ze het resterende bedrag aslnog terugstorten, anders wordt het een rechtsbijstandverzekeringszaak. Andere klanten kregen wel hun gehele borg terug. Geen appels met peren gaan vergelijken, 1 lijn trekken. LikeQuote Reputatie 1 +6 Fokke van Qurrent Q-moderator118 reacties 18 minuten geleden Hoi @Emstelon, Op basis van de mono Qbox kreeg je €22,50 terug, maar dat stond niet goed in ons systeem. Inmiddels is er ook nog €26,50 overgemaakt zodat je in totaal als compromis €49 van ons hebt ontvangen voor de Qbox. De volledig borg kan je helaas niet meer terugkrijgen, omdat je dan binnen 1 maand de Qbox had moeten retourneren. Groet, Fokke LikeQuote Reputatie 1 +6 Fokke van Qurrent Q-moderator118 reacties 14 minuten geleden Hoi @J.J. Brinkman, Door de drukt rondom de jaarwisseling zijn er dezer dagen geen chatmedewerkers beschikbaar. Voor kerst is dat wel een aantal dagen weer geweest en in het nieuwe jaar zal dit weer worden opgepakt. Het is echter een functie die door de extreme drukte heel lang niet goed bereikbaar was. Tot die tijd kan je ons bereiken via de community, daar proberen we eerst te kijken of mensen elkaar kunnen helpen. Of anders kan je ons telefonisch of per mail bereiken.

Fokke van Qurrent schreef: Hoi @Emstelon, Op basis van de mono Qbox kreeg je €22,50 terug, maar dat stond niet goed in ons systeem. Inmiddels is er ook nog €26,50 overgemaakt zodat je in totaal als compromis €49 van ons hebt ontvangen voor de Qbox. De volledig borg kan je helaas niet meer terugkrijgen, omdat je dan binnen 1 maand de Qbox had moeten retourneren. Groet, Fokke

Fout in het systeem? Wat een lariekoek. Geloof je dit nu zelf? Het jaar goed afsluiten? Nee dus! Jullie zijn in gebreke gebleven door mij niet te wijzen op de gebruikersvoorwaarden van de Qbox Duo, niet tijdens het bestelproces, niet bij de bestelling en niet bij mijn navraag of ik de Qbox gewoon kon gebruiken na de overstap. "Was geen probleem" volgens Nina. Zij had mij toen kunnen en moeten wijzen op de gevolgen van doorgebruiken. Een bezitter van de Qbox die in februari overstapte naar een andere leverancier krijgt wel zijn borg terug zonder de Qbox te retourneren!!!! Waarom de een wel volledig zijn borg teruggeven en de ander niet? Hier zitten jullie echt fout. Dit is de laatste keer dat ik aan jullie vriendelijk verzoek om het gehele bedrag te retoruneren.


Hier wil ik dan uiterlijk vandaag om 17 uur een antwoord op.

Blijft dit negatief dan schakel ik echt mijn rechtsbijstandverzekeraar in en zijn de kosten voor jullie.

Emstelon schreef: Fokke van Qurrent schreef: Hoi @Emstelon, Op basis van de mono Qbox kreeg je €22,50 terug, maar dat stond niet goed in ons systeem. Inmiddels is er ook nog €26,50 overgemaakt zodat je in totaal als compromis €49 van ons hebt ontvangen voor de Qbox. De volledig borg kan je helaas niet meer terugkrijgen, omdat je dan binnen 1 maand de Qbox had moeten retourneren. Groet, Fokke Fout in het systeem? Wat een lariekoek. Geloof je dit nu zelf? Het jaar goed afsluiten? Nee dus! Jullie zijn in gebreke gebleven door mij niet te wijzen op de gebruikersvoorwaarden van de Qbox Duo, niet tijdens het bestelproces, niet bij de bestelling en niet bij mijn navraag of ik de Qbox gewoon kon gebruiken na de overstap. "Was geen probleem" volgens Nina. Zij had mij toen kunnen en moeten wijzen op de gevolgen van doorgebruiken. Een bezitter van de Qbox die in februari overstapte naar een andere leverancier krijgt wel zijn borg terug zonder de Qbox te retourneren!!!! Waarom de een wel volledig zijn borg teruggeven en de ander niet? Hier zitten jullie echt fout. Dit is de laatste keer dat ik aan jullie vriendelijk verzoek om het gehele bedrag te retoruneren.

Hier wil ik dan uiterlijk vandaag om 17 uur een antwoord op.

Blijft dit negatief dan schakel ik echt mijn rechtsbijstandverzekeraar in en zijn de kosten voor jullie.

Het gesprek met Nina heb als bestand opgeslagen alsmede het bewijs dat een andere klant eerder dit jaar zijn gehele borg terug kreeg zonder de Qbox te retourneren!! Waar willen jullie mijn geld in investeren? Feyenoord? Dacht het toch niet.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Emstelon,

ik heb reeds je vraag beantwoord in dit topic https://community.qurrent.nl/denk-mee-14/live-chat-qurrent-4382

Groet,

Fokke
Badge
Duidelijk een staaltje van hoe Qurrent te werk gaat:
1 Uitsluitend communiceren via de community zodat niet alle betrokken klanten direct worden geïnformeerd (Qurrent heeft nl. geen idee wie er allemaal een QBox heeft).
2 Indien je reclameert wordt er verwezen naar vage voorwaarden die niemand ooit heeft kunnen lezen of goedkeuren
3 Borg innen kan Qurrent als de beste, maar het juiste en volledig bedrag terugbetalen, ho maar
4 Doordat Qurrent geen idee heeft wie welke QBox had, wordt er naar willekeur geroepen welk bedrag er wordt terugbetaald.
5 Indien je de betalingsgegevens van de borg overlegd aan Qurrent, wordt er gezegd dat de bankrekening niet kan worden geverifieerd
6 Klantonvriendelijkheid is Qurrent niet vreemd, men doet er blijkbaar alles aan om de klant na elk contact met de klantenservice zich te laten afvragen hoe hij toch in hemelsnaam zo stom heeft kunnen zijn met zo'n bedriegersclub ik zee te zijn gegaan.
7 Juridisch heeft Qurrent geen poot om op te staan, eerst producten in de markt zetten en daar geld voor vragen en dan de stekker eruit trekken zonder de klanten persoonlijk op de hoogte te hebben gebracht.
Nog nooit zo'n ongeorganiseerde club gezien, het is ook niet verwonderlijk dat er bij de accountantscontrole van de jaarrekening aanvullende info moest worden verstrekt want het is daar zo'n bende (bron: aanwezigheid bijeenkomst coöperatie jaarrekening 2017).
Nu is Qurrent ook gestopt met het uitgeven van het Windtegoed, ook zo'n initiatief dat met goede bedoelingen werd geïntroduceerd, maar uiteindelijk ook een grote sigaar (met wieken) uit eigen doos bleek te zijn.
Reputatie 2
Badge +9
Hi @ArnovanBrakel,

Dankjewel voor je bericht.
Inmiddels heb je vanmiddag gesproken met mijn collega. Morgen zal hij nog contact met je opnemen over deze situatie.

Groet, Joost

Reageer