Beantwoord

De data in de app zijn te hoog

• 13 september 2018
  • 14 reacties
  • 293 keer bekeken

Badge
Sinds een aantal dagen kloppen alle dagtotalen niet meer die in de Qurrent app worden aangegeven. Deze zijn met een factor 10 te hoog. Het lijkt erop alsof de komma verkeerd wordt geplaatst. Zie onderstaand een voorbeeld.

icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 20 september 2018, 14:22

Hallo allemaal,

Verbruik vermenigvuldigd met factor 12
Er zit op dit moment inderdaad een fout in het systeem waarbij het verbruik en opwek met factor 12 is vermenigvuldigd, zoals @FransvanWoerkom al aangeeft.
Onze IT-afdeling is nu bezig met het rechttrekken van dit probleem.
Zodra dit rond is wordt er een update gegeven!

Kosten op €0,00
Daarnaast is het inderdaad zo dat sinds de update de kosten op 0 euro staan.
Dit is het antwoord wat @Tanja van Qurrent daarover geeft:

Omdat er veel onduidelijkheid was over de kosten die hier werden weergegeven hebben we besloten het bedrag niet meer te tonen. Het verschil tussen kosten aan energie en totale kosten zorgde voor de onduidelijkheid (kosten aan Qurrent voor elektra en gas t.o.v. aan belasting, aan netbeheerder etc. ) De functie is in Mijn Qurrent al weggehaald, dit zal binnenkort ook in de app gedaan worden.

Onder deze topic vind je het overzicht van de wijzigingen in Mijn Energie. Hier worden ook updates gegeven over bovenstaande issues.

Groet, Joost
Bekijk origineel

14 reacties

Hier ook hetzelfde, te hoog “min” “verbruik” (wij hebben ook zonnepanelen, en bedrag nul.
Mijn app geeft ook bizar hoog verbruik aan, in de webomgeving zie ik het werkelijke verbruik, maar dat is afgerond naar hele getallen. Hoe komt het dat de app niet meer werkt?
Ik ben er inmiddels achter dat het verbruik met 12 gedeeld moet worden, dan krijg je de juiste stand.
Reputatie 4
Badge +12
Ik ben er inmiddels achter dat het verbruik met 12 gedeeld moet worden, dan krijg je de juiste stand.

Dat weet Qurrent al sinds afgelopen donderdag:

https://community.qurrent.nl/mijn-energie-en-app-42/let-op-grafieken-in-mijn-energie-wijzigen-op-13-9-2018-4011/index1.html#post21312

Groet, Frans
Badge
Qbox heb ik al aantal keer gereset
Badge
Hoi @SStroosnijder,

Bedankt voor je bericht en het doorsturen van de screenshot.

Ik zie inderdaad dat het verbruik dat zichtbaar is in de screenshot van je app niet overeenkomt met wat in Mijn Energie te zien is. Het verbruik in de app licht zoals je aangeeft zo'n tien keer zo hoog.

Is dit eenmalig of geldt dit voor meerdere dagen? Is er in dat geval ook een specifieke dag sinds wanneer dit gebeurd?

Groet,
Tomer

Dit gaat op voor alle dagen, ook ver in het verleden. Probleem is sinds begin vorige week.

Lijkt op een comma place error ergens in de software, de aantallen in de week en maand overzicht lijken wel gewoon te kloppen en te worden bijgewerkt. Achterliggende data moet dus gewoon goed zijn.
Badge
Ook hier hetZelfde probleem dagweergave klopt niet weekweergave wel! Geen kosten overzicht ook niet bij gas!
Badge

Prachtige unrealistische opbrengt! Jullie data staat, die gelinkt staat aan de app, niet goed!
Ook hier hetzelfde en dat ook de kostenteller op 0 euro blijft staan...
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @SStroosnijder,

Bedankt voor je bericht en het doorsturen van de screenshot.

Ik zie inderdaad dat het verbruik dat zichtbaar is in de screenshot van je app niet overeenkomt met wat in Mijn Energie te zien is. Het verbruik in de app licht zoals je aangeeft zo'n tien keer zo hoog.

Is dit eenmalig of geldt dit voor meerdere dagen? Is er in dat geval ook een specifieke dag sinds wanneer dit gebeurd?

Groet,
Tomer
Zie nu dat het energieverbruiks overzicht voor September geen data bevat.
Qurrent wat is hier aan de hand ??
Ik heb hetzelfde probleem.
Reputatie 2
Badge +9
Hallo allemaal,

Verbruik vermenigvuldigd met factor 12
Er zit op dit moment inderdaad een fout in het systeem waarbij het verbruik en opwek met factor 12 is vermenigvuldigd, zoals @FransvanWoerkom al aangeeft.
Onze IT-afdeling is nu bezig met het rechttrekken van dit probleem.
Zodra dit rond is wordt er een update gegeven!

Kosten op €0,00
Daarnaast is het inderdaad zo dat sinds de update de kosten op 0 euro staan.
Dit is het antwoord wat @Tanja van Qurrent daarover geeft:

Omdat er veel onduidelijkheid was over de kosten die hier werden weergegeven hebben we besloten het bedrag niet meer te tonen. Het verschil tussen kosten aan energie en totale kosten zorgde voor de onduidelijkheid (kosten aan Qurrent voor elektra en gas t.o.v. aan belasting, aan netbeheerder etc. ) De functie is in Mijn Qurrent al weggehaald, dit zal binnenkort ook in de app gedaan worden.

Onder deze topic vind je het overzicht van de wijzigingen in Mijn Energie. Hier worden ook updates gegeven over bovenstaande issues.

Groet, Joost
Ook hier hetzelfde probleem:
Via de app is de dagweergave veel te hoog (ca. 10x).
Week-, maand-, jaarweergave via de app wel correct.
Via "mijn energie" op de website is de dagweergave wel correct.

Reageer