Beantwoord

De lampjes zijn groen, waarom ontvang ik nog geen Qbox data?

• 8 augustus 2017
  • 18 reacties
  • 432 keer bekeken

Beste wegcare medewerker,

Mijn Qbox werkt niet.Hij geeft weer in de app.
Internetbox heeft een groen lampje / Meterkastbox knippert groen.
Activering is gedaan gisteren en akkoord in mijn energie.
Reset al uitgevoerd.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 11 augustus 2017, 09:17

Bedankt voor de foto, Richard! Het adapterkabeltje zit inderdaad goed.

Bij ons was bekend dat je een Qbox Mono had in plaats van een Duo, dus dat heb ik zojuist aangepast.
En: ik zie dat er weer data doorkomt! Zie je dit ook in het live-overzicht?

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

18 reacties

Hoi Richard,

Bedankt voor je bericht op de Community!
Ik zie inderdaad dat je Qbox vanochtend nog online was.

Een aantal vragen om je beter te kunnen helpen:
- Heb je een Qbox Mono of Duo?
- Heb je het zwarte adapterkabeltje tussen de witte kabel en de P1 poort geplaatst?

Groetjes, Vita
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Vita,
Wat is nu het nut van dat zwarte kabeltje. Naast de qbox heb ik ook een Enelogic P1 hangen en deze functioneert zonder een zwart adapterkabeltje, of welke kleur dan ook.
Hallo Vita,

Ik heb een Box duo. Op bijgevoegde foto zie je dat de zwarte kabel in de meter zit en de witte is aangesloten op de adapter.
Met vriendelijke groet,

Richard

Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de foto, Richard! Het adapterkabeltje zit inderdaad goed.

Bij ons was bekend dat je een Qbox Mono had in plaats van een Duo, dus dat heb ik zojuist aangepast.
En: ik zie dat er weer data doorkomt! Zie je dit ook in het live-overzicht?

Groetjes, Nina
Hallo Nina... dank voor het aanpassen. Ik zie nog geen data in mijn live overzicht in de app.Wellicht duurt dit even. Na reset kan het ook even duren natuurlijk.
Hoi Richard,

Je data is te zien in Mijn Energie!
Veel plezier met het monitoren, ik ben benieuwd of het overeenkomt met je verwachtingen.

Groetjes, Vita
Ik heb hetzelfde probleem; Qbox duo aangesloten, internetkastje brand groen, kastje in meterkast knippert groen. Heel de week nog geen data ontvangen. Kunt u kijken of het juist staat ingesteld? Want in eerste instantie hadden wij ook een Qbox mono ontvangen.
Hoi Eline,

Ik heb jouw Qbox nagekeken, er stonden heel wat instellingen verkeerd. Ik heb dit zojuist in orde gemaakt. Daarnaast ben ik ook een foto van je meter tegengekomen in onze mailbox, de Q-sensor is niet helemaal recht aangesloten op de sensor (is met 90 graden gedraaid, zoals ik begrijp wegens ruimtegebrek. We wachten af of dat geen gevolgen heeft, en anders zal ik je moeten vragen om het opnieuw te plakken.

Groeten,

Natalia
Beste Natalia,
Mijn Qbox verzend nog steeds geen data. Na je wijziging met de instellingen, brandt het lampje van de box in de meterkast continu groen. Advieseer je een reset? Of toch het omdraaien van de sensor?
Groeten,
Eline
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Eline,

Zou je foto's kunnen sturen van je meter en de bekabeling van de Qbox naar de meter? Zo kunnen wij het probleem vaststellen en verhelpen.

Groet,
Tomer
Hi Tomer,

Hierbij de foto's van de Qbox, meter en aansluiting.

Groeten,
Eline
Reputatie 5
Badge +14
Volgens mij mist er een kabeltje. Als het goed is zit er in de doos van de qbox een patch kabeltje, deze moet van de qbox naar het modem.
Zat geen ander kabeltje meer in de doos 😇 Modem van het internet zit ook niet in de meterkast. Dus dat kan ik ook nooit aansluiten met de Qbox in de meterkast.
Hoi @ElineReichgelt,

Hartelijk dank voor de foto's!

@JohnKemmer, Eline heeft een Qbox Duo, dus logisch dat de Qbox aan de meter niet ook direct aan het internet aangesloten is. Maar alsnog bedankt voor het meedenken!

Alles ziet er goed uit op de foto's. Alleen nog één vraagje: op je meter zijn er 2 LED lampjes rechtsboven, heb je het op het onderste van de twee geplakt? Dat is de juiste plek.

Groeten,

Natalia
Beste Natalia,

Hij zit op het onderste led lampje. Heb nu de plakker 90graden gedraaid, misschien helpt het. Bij beide kastje brand het lampje groen. Kunt u kijken of het nu werkt? Zo nee, welke andere opties zijn dr nog?

Groeten,
Eline
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Eline,

Ik heb even wat resets uitgevoerd, dit zou kunnen helpen.
Kun je me over twee uur aangeven of de data inzichtelijk is?

Groeten van Giulia
Hi Giulia,

Nog steeds geen data! Ben dr nu wel een beetje klaar mee.. Alle lampjes branden groen en ik volg precies jullie instructies. Is het mogelijk om de Qbox kosteloos terug te sturen en dat ik mijn borg terug krijg? Want hier heb ik niks aan.

Groeten,
Eline
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Eline,

Zie dit topic voor het retourneren van de Qbox.

Succes, we zien het pakketje graag tegemoet!

Groetjes,
Nathan

Reageer