Beantwoord

En weer worden de gegevens verkeerd getoond in Mijn Energie (sinds 09:25 25-07-2018)

icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 14 augustus 2018, 13:39

Hoi Klaas,

Inmiddels zou het verbruiksoverzicht weer naar behoren moeten werken. Het kan zijn dat er zich af en toe haperingen voordoen, maar die hebben met de verbinding te maken. Of de Qbox Solar de opwek nog goed registreert, kun je testen door deze te vergelijken met de data die de omvormer laat zien.

Groet,
Tomer

Bekijk origineel

17 reacties

Nog steeds niet opgelost?!
Opgewekt wordt niet getoond.
Negatieve stand verbruikt!

De stand van gisteravond 25-07-2018.

De stand van vanmiddag 14:34. Ik zie geen opgewekte kWh.

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Klaas,

Dank voor het doorsturen van de screenshots! Dit helpt ons flink op weg.

Ik zal deze kwestie doorzetten naar mijn Qbox collega's. Zodra dit is opgelost, zullen wij je hierover contacten.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Klaas,

Inmiddels zou het verbruiksoverzicht weer naar behoren moeten werken. Het kan zijn dat er zich af en toe haperingen voordoen, maar die hebben met de verbinding te maken. Of de Qbox Solar de opwek nog goed registreert, kun je testen door deze te vergelijken met de data die de omvormer laat zien.

Groet,
Tomer
Hallo Tomer, ik heb het gezien en wilde al een reactie versturen.

Ik zal het in de gaten houden!

Bedankt voor jullie inspanning en succes!
Reputatie 3
Badge +8
Prima! Als je nog vragen of opmerkingen hebt, weet je ons te vinden 🙂

Groet,
Tomer
Tot nu toe worden de gegevens weer perfect weergegeven.
Reputatie 3
Badge +9
Goed om te horen @KlaasApperlo! 🙂

Groeten,
Julian
Mijn Qbox werkt niet meer naar behoren.
Ik krijg vreemde getallen in de app.
Veel te hoge waarden in het algemeen.
Ook de histirie is gewist of geeft veel te hoge waardne.
Graag oplossing.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @WimRoerdink,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat de waarden die je in de energiegrafiek ziet te hoog zijn. Dit kan mogelijk te maken hebben met de nieuwe manier waarop verbruiksdata nu wordt opgehaald en getoond in Mijn Energie.
De Qbox toont nu in principe al het verbruik en de opwek op dagniveau, de rest van de verbruiksgegevens (op week-, maand- en jaarniveau) worden opgehaald via de slimme meter.

Zijn de gegevens die je op dagniveau (zie screenshot) te zien krijgt ook te hoog? Of zijn deze wel realistisch?

Groeten,
Julian
Ik zie onder mijn verbruiksgegevens geen Kosten meer weergegeven. Dat zou wel moeten toch?
Eerst stond hieronder dan ook de verbruikskosten van de betreffende periode voor dit product.
Is dat hetzelfde probleem?

Badge
Ik heb ook een vraag over verkeerd weergegeven dagstanden op de qbox. Ik krijg bijzondere hoge waarden te zien, tot meer dan 100 kWh p/d. De maand en jaar standen lijken wel realistisch. Ook via de website heb ik wel goede standen. Ik heb al een paar keer een reset uitgevoerd maar helpt dus niet. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 1
Badge +4
Hoi!

@FlorisJanse Er worden inderdaad geen kosten meer weergegeven. Eerder deden we dit wel, maar stonden er alleen algemene tarieven bij elke klant, in plaats van de contracttarieven. Dit leverde soms verwarring op over de exacte kosten. Dat is de reden dat we de kosten uit Mijn Energie hebben gehaald. In de app staan ze nu op 0.

@GerritAltena Dit is inderdaad een bekend probleem. In de app wordt het aantal verbruikte of opgewekte kWh met factor 12 vermenigvuldigd. Onze IT-afdeling is hiermee bezig

Op deze pagina vind je een overzicht van alle wijzigingen die zijn doorgevoerd in de Mijn Energie omgeving. Hier worden ook updates gegeven over de problemen die nu spelen.

Groet, Joost
Badge
Hallo Joost, bij ons is alles weer oké, de Qbox geeft tenminste weer normale waarden aan.
ps. vandaag een verbruik van 0,67 Kwh. Dankzij de zon!
Sinds vandaag zijn de waarden weer ok, ook de historie lijkt ok.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @GerritAltena en @WimRoerdink.

Bedankt voor jullie berichten. Goed om te horen dat de waarden die in de energiegrafieken worden getoond, weer in orde zijn.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen