Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Beantwoord Energiemonitoring software

Q-starter

0 replies

Auteur
  • 15 juni 2017
Hi

om de energieverbuik te zien heb ik Domoticz (op een raspbarry p), die de slimme meter uitleest
denk dat de qbox min of meer hetzelfde doet

graag zou ik willen proberen om software te schrijven, die de data kan opsturen, net zoals de qbox dat doet.
is er vanuit Qurrent hier een opening voor?

ik vind de melding in de app/website over qbox irri. De slimme meter wordt dagelijks uitgelezen, maar het duurt ongeveer 3 dagen voordat je data ziet...

icon Gemarkeerd als beste antwoord Natalia van Qurrent on 16 juni 2017, 13:18

Hoi Rene,

Dank voor je bericht! Ik stuur het door naar Niels, productowner Qbox. Wie weet kunnen Qurrent en jij iets voor elkaar betekenen op het gebied van energiemonitoring. :)

Groeten,

Natalia

Bekijk origineel

2 reacties

Q-moderator

243 replies

Beantwoord
  • 16 juni 2017
Hoi Rene,

Dank voor je bericht! Ik stuur het door naar Niels, productowner Qbox. Wie weet kunnen Qurrent en jij iets voor elkaar betekenen op het gebied van energiemonitoring. :)

Groeten,

Natalia
Technisch expert van Qurrent

32 replies

• 21 juni 2017
Hoi Rene,

Toevallig heb ik ook een hele tijd een Raspberry Pi met Domoticz erop gehad als spin in m'n Zwave web (ben nu een Fibaro HC2 aan het uitproberen).

Het is in principe mogelijk om de data op te sturen net zoals een echte Qbox dat doet. Maar zonder echte Qbox is dat voor jou aardig wat programmeerwerk en voor ons een boel handmatig aanpassen in ons systeem. Het is dus voor iedereen makkelijker als je een echte Qbox bestelt. Als klant betaal je alleen borg en is de Qbox zelf verder gratis. De grote voordelen van de Qbox zijn dat de Qbox meet per minuut ipv per kwartier en dat die data binnen vijf minuten ook zichtbaar is in Mijn Energie. De grafieken in Mijn Energie zijn met een Qbox dus gedetailleerder en up to date.

Welke melding over de Qbox in Mijn Energie vind je irritant?

De vertraging van de data van de slimme meter is vervelend, dat vinden wij zelf ook. Hier kunnen wij echter niks aan doen. De data wordt namelijk eerst een hele dag (of langer) verzameld door de slimme meter zelf. Daarna wordt die data de volgende dag opgehaald door de netwerkbeheerder. Vervolgens wordt met vertraging die data via via doorgestuurd, gecontroleerd en halen wij de data vervolgens ook weer één keer per dag op. Over het algemeen duurt het één a twee dagen voordat de data beschikbaar is in Mijn Energie. Maar het gebeurt wel eens dat er een fout zit in de data of dat er extra vertraging is. Pas als de data gecontroleerd en compleet is krijgen we alle data van een dag terug en is die zichtbaar in Mijn Energie.

Met vriendelijke groeten,

Sebastiaan

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: