Sticky

FAQ - De meest gestelde vragen over de Qbox en Qbox Solar

• 2 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 1979 keer bekeken

Hoi allemaal,

Velen van jullie maken gebruik van de Qbox (Solar) om inzicht te krijgen in je verbruik, heel goed!
Hieronder zijn de belangrijkste vragen te vinden over deze energiemonitoren:

1. Wat is een Qbox en Qbox Solar?
2. Hoe kan ik mijn Qbox activeren zonder activatiecode?
3. Waarom toont de app geen live-stroomverbruik maar wel energieproductie?
4. Hoe kan ik de Qbox retourneren?
5. Wat is de meerwaarde Qbox bij aanwezigheid slimme gas/stroom-meter en windtegoeden?

Heb je een vraag over de installatie of een reset?

Installatie
- Krijg je de Qbox niet geactiveerd? Stuur dan een foto van je elektra meter naar de klantenservice
- Heb je een slimme meter? Vergeet dan niet het zwarte adapterkabeltje in de slimme meter te steken.
- Kijk bij een Qbox Duo of je wel de juiste op de juiste plek hebt aangesloten. (Rode sticker bij de meterkast en groene sticker bij het internet)

Resetten
- Rood lampje en geen gegevens meer? Voer een reset uit. Hier zie je de handleiding voor de Qbox Mono en de Qbox Duo.
- Slimme meter? Vergeet bij een reset dan niet de kabel uit de slimme meter te halen.

Staat je vraag niet in dit topic of op de Community? Start dan zelf een nieuw topic.
Wanneer je een belangrijk topic mist in deze lijst, laat het dan weten!

Groetjes, Vita

6 reacties

Hallo Vita,

Wat is graag zou willen weten over de Qbox waarvoor de internet verbinding in de meterkast aanwezig dient te zijn? Is er een verschil tussen de meter via internet?

Is de P1 aansluiting op de slimme meter en een stopcontact niet voldoende?

Alvast bedankt voor het antwoordt!

Groeten Jantien
Is de P1 aansluiting op de slimme meter en een stopcontact niet voldoende?

De P1 aansluiting is puur op de slimme meter zelf. Met een aansluiting op internet kan de data geaggregeerd worden, ofwel realtime verwerkt. Dat stelt jou in staat om direct je verbruik in te zien 😊

Best gaaf, als je een nieuw apparaat in huis haalt kun je op die manier precies zien wat het met het stroomverbruik doet. En of die nieuwe PC echt zo zuinig is, ook al zit er een 800watt voeding in. Je kunt dit zelfs aan elkaar knopen met een 'slim huis' oplossing, maar dat wordt wel erg technisch 😋
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JdeBoer.

Bedankt voor je bericht.

Het antwoord dat @Jurroen geeft is inderdaad correct; de verbinding met de P1-poort van de slimme meter zorgt ervoor dat de data van je verbruik kan worden weergegeven in je energiegrafiek op Mijn Energie.

Groeten,
Julian
Hallo, Ik heb de Qbox solar aanvulling sinds 24 maand a €75, De gewonw Qbox een jaar langer. Beide betaalboxen met beloftes. Wat krijg ik per 1 jan 2019 voor het zaakje terug?

Mvg, Hans.
Bij nader inzien en mijn qbox en qbox solar vind ik weer een keer dat hier over gestemd zou mogen worden en niet bepaald dat er wordt afgeschakeld. Ik kan niet een systeem vinden dat en niet duur is en goed werkt. Qurrent vraag wat wij vinden van jullie voornemen per 1 jan 2019.

Hans.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @HansRouweler,

ik weet helaas niet welk van de alternatieven goed is en welke niet, dat hangt ook af van de situatie. Vervelend in ieder geval dat je niet een goede hebt kunnen vinden. Verder zie ik dat de Qboxen al een aantal jaar geleden zijn aangeschaft. Voor alle aangeschafte Qboxen voor 2017 wordt geen vergoeding meer voor uitgekeerd, dat is bij jou helaas het geval. Ik zal de feedback met betrekking tot het stoppen en raadplegen van de leden doorzetten en hopelijk wordt je feedback meegenomen in onze goede voornemens van 2019.

Groet,

Fokke

Reageer