Beantwoord

Geen data sinds 2 augustus - resetten?

• 14 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 258 keer bekeken

Beste Qurrent, ik krijg sinds 2 augustus geen gegevens meer door. Hier thuis na de vakantie de stekker uitgenomen en na enige tijd de Qbox weer opnieuw gestart, helaas geen resultaat. Lampje brandt (en brandde) groen.

Kunnen jullie iets zien? Dank!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 15 augustus 2018, 13:54

Hoi @skoopmans,

Bedankt voor je bericht en welkom op onze community.

Vervelend om te horen dat de Qbox geen data meer doorgaf aan de energiegrafieken in Mijn Energie.
Het lijkt erop dat er sprake was van een storing. Daarom heb ik vanochtend de Qbox op afstand gereset en nu zijn er weer 2 lijnen zichtbaar in de energiegrafiek (zie toegevoegde afbeelding).
Hopelijk laten beiden lijnen ook waarden zien die overeenkomen met wat je daadwerkelijk verbruikt.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi skoopmans,

Zoals je al aangeeft lijkt het goed te zijn met de qbox.
ik zal vragen of iemand er naar wil kijken.
@Tanja van Qurrent kun je deze naar de juiste persoon doorzetten

groet,

richard
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor het doorgeven!

Natuurlijk ik laat er vandaag iemand naar kijken :)

Groetjes, Tanja
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @skoopmans,

Bedankt voor je bericht en welkom op onze community.

Vervelend om te horen dat de Qbox geen data meer doorgaf aan de energiegrafieken in Mijn Energie.
Het lijkt erop dat er sprake was van een storing. Daarom heb ik vanochtend de Qbox op afstand gereset en nu zijn er weer 2 lijnen zichtbaar in de energiegrafiek (zie toegevoegde afbeelding).
Hopelijk laten beiden lijnen ook waarden zien die overeenkomen met wat je daadwerkelijk verbruikt.

Groeten,
Julian
Beste Q-moderators,

Ik zie weer geen data in mijn account. Willen jullie weer eens kijken? Zie ook hierboven.

dank!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @skoopmans.

Bedankt voor je bericht.

Dat je momenteel geen data meer ziet in de energiegrafieken van Mijn Energie heeft te maken met het stoppen van de servers en de servers achter de Qbox.
De reden dat we zijn gestopt met de Qbox is dat de slimme meter tegenwoordig per kwartier gespecificeerd je energieverbruik kan monitoren. De Qbox had daarom geen meerwaarde meer. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd om al onze klanten op de hoogte te brengen van het uitfaseren van de Qbox. Blijkbaar is dit in jouw geval niet gelukt. Mijn excuus hiervoor.

Je kan je huidige energieverbruik goed monitoren met de uitleesfrequentie per kwartier van je slimme meter. Je kan de uitleesfrequentie van je slimme meter laten aanpassen bij je huidige energieleverancier.
Mocht je hier toch niet voldoende aan hebben, dan is het altijd nog mogelijk om je energieverbruik en eventueel de productie van je zonnepanelen te monitoren met behulp van één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Groeten,
Julian

Reageer