Vraag

Geen live data in app en Qbox geeft oranje licht. Iemand een idee?

  • 7 september 2018
  • 31 reacties
  • 5817 keer bekeken

Ik zie al weken geen live data meer in de app. Ik zag gisteren dat de qbox ook een oranje licht toont. De qbox gereset, het lichtje brengt even groen maar nu weer oranje.

Iemand een idee?

31 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Shirokii,

Ik heb je reeds beantwoord in de andere openstaande topic.

Groeten,
Julian
Zoals vaker gezegd gaat het om de live functie en niet om de grafiek. Hierbij de foto's.

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Shirokii,

Als het goed is moet het nu normaal werken. Mocht het nog steeds niet zo zijn dan ontvangen we graag een screenshot van wat je in de grafiek ziet in Mijn Energie.

Groet,

Fokke
Nog niet opgelost...
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Shirokii.

Bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik je Qbox handmatig proberen te activeren. Helaas zonder succes.
Uiteraard help ik je graag om de Qbox actief te krijgen zodat je de laatste maand nog real-time inzicht hebt in je energieverbruik. Daarom heb ik je zojuist een e-mail gestuurd waarop je kunt reageren met een foto van je slimme meter (met daarop alle gegevens van de slimme meter graag scherp in beeld). Zodra ik je foto heb ontvangen zal ik op basis van de informatie die ik daarop zie actie ondernemen en hopelijk je Qbox weer aan de praat krijgen. Als mij dit is gelukt breng ik je hiervan uiteraard op de hoogte.

Groeten,
Julian
Ik heb hetzelfde probleem met de live-functie, sinds gisteren een Qbox geactiveerd en hoop de laatste maand van Qbox nog wel van de live functie gebruik te kunnen maken! Graag hoor ik of het probleem opgelost kan worden.
Reputatie 5
Badge +13
hmm, misschien wel interessant @ralph . Ik geef het in ieder geval door 🙂
Misschien interessant om te weten dat ik Android 9 gebruik @Tanja van Qurrent ?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ralf, bedankt voor je bericht!

Ik heb het er al een aantal keer met de IT-afdeling over gehad, maar het is niet duidelijk wat de oorzaak is.

Alle 'live' data staat namelijk wel in je daggrafiek. De data komt dus goed binnen, maar wordt niet meer getoond. Dus er wordt gekeken of het aan de server ligt waar de Qbox de informatie aan doorgeeft, dat die misschien niet snel genoeg de informatie doorgeeft aan de app. Of aan de app dat die een de data niet kan ontvangen.

Maar dat lijkt het ook niet de zijn. Het is lastig te achterhalen omdat niet ieder app-gebruiker dit probleem heeft. Waarom de een wel en de ander niet maakt het een lastig verhaal. Ik heb dan helaas ook geen duidelijke verwachting voor je wanneer het is opgelost. Mijn excuses hiervoor!

Groet, Tanja
Ik heb helaas nog steeds niets gehoord. Wanneer verwachten jullie dat mijn probleem is opgelost @Aziz van Qurrent of @Tanja van Qurrent ?
Ondertussen is mijn klacht professioneel en naar volle tevredenheid door @Aziz van Qurrent en @Tanja van Qurrent afgehandeld.

Het is dusdanig goed opgelost dat mijn vertrouwen in Qurrent hersteld is en ik graag klant blijf. Nogmaals bedankt voor hoe dit uiteindelijk afgehandeld is.
Beste @Julian van Qurrent ,

Lees ajb mijn bericht hier + mijn klacht via email + mijn reactie op je email.
Hoe duidelijk moet ik zijn dat ik op jullie advies de QBox niet meer gebruik?


Ik sluit nu de discussie hier in de hoop dat mijn klacht die via email verzonden is netjes wordt afgehandeld.

Quote van een aantal berichten hierboven:

"Op basis van het antwoord van Qurrent 6 dagen geleden ("Kunnen we niet oplossen, we hebben ook geen vervangende box of andere oplossing, u heeft pech.") ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een alternatief. Ik heb de "Huisbaasje" aangeschaft en ondertussen is deze naar tevredenheid operationeel. Probleem is voor mij opgelost, maar dankzij de slechte service van Qurrent wel EUR 110,- kosten moeten maken. Dat is jammer en dit zal zwaar meetellen bij de keuze voor een andere energie leverancier."
Beste @Julian van Qurrent ,

Lees ajb mijn bericht hier + mijn klacht via email + mijn reactie op je email.
Hoe duidelijk moet ik zijn dat ik op jullie advies de QBox niet meer gebruik?


Quote van een aantal berichten hierboven:

"Op basis van het antwoord van Qurrent 6 dagen geleden ("Kunnen we niet oplossen, we hebben ook geen vervangende box of andere oplossing, u heeft pech.") ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een alternatief. Ik heb de "Huisbaasje" aangeschaft en ondertussen is deze naar tevredenheid operationeel. Probleem is voor mij opgelost, maar dankzij de slechte service van Qurrent wel EUR 110,- kosten moeten maken. Dat is jammer en dit zal zwaar meetellen bij de keuze voor een andere energie leverancier."
Reputatie 3
Badge +6
Hoi TMHoeneveld,

Dank voor het doorsturen van de screenshot! Ik heb deze doorgezet naar onze Qbox afdeling.

Onze excuses dat dit al zo lang duurt. Ik hoop dat met de hulp van jouw gegevens dit zo snel mogelijk is opgelost.

Groet,
Tomer


Verschrikkelijk interessant deze screenshots, is gewoon doorgeven dat alles op nul staat niet duidelijk genoeg voor jullie IT-afdeling......?????????????
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ralph.

Bedankt voor je bericht. Ik ga morgen met onze Qbox-expert kijken naar waarom er nog steeds geen data in je mobiele app wordt weergegeven. De uitkomst zal ik doorgeven aan degene die morgen op de community aan het modereren is.

@TMHoeneveld , helaas valt je Qbox Solar buiten de garantie. Ik zal morgen bij mijn teamleiders navragen wat er nog mogelijk is en dat ook doorgeven aan de moderator van morgen.

Groeten,
Julian

Update van moderator Julian 3-10-2018:

@TMHoeneveld, zojuist heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken. Nadat me dit meerdere malen niet is gelukt heb ik je een e-mail gestuurd met aanvullende informatie over de Qbox.
Op basis van het antwoord van Qurrent 6 dagen geleden ("Kunnen we niet oplossen, we hebben ook geen vervangende box of andere oplossing, u heeft pech.") ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een alternatief. Ik heb de "Huisbaasje" aangeschaft en ondertussen is deze naar tevredenheid operationeel. Probleem is voor mij opgelost, maar dankzij de slechte service van Qurrent wel EUR 110,- kosten moeten maken. Dat is jammer en dit zal zwaar meetellen bij de keuze voor een andere energie leverancier.
Zouden we minimaal elke week even een update kunnen krijgen? Ik moet dus echt binnen een aantal weken een keuze maken voor nieuwe energie provider, en nu lijkt het er toch op dat Qurrent helaas buiten de boot valt. De informatie voorziening is voor mij onder de maat, en ik heb dit probleem ook al een half jaar geleden gemeld. Daar is verder niets mee gedaan en nu blijkt het toch een probleem aan jullie kan te zijn.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @ralph en @TMHoeneveld,

Allereerst. excuses voor de late reactie.

Er zijn een paar klanten die nu met dit probleem zitten. Het probleem is duidelijk, maar de oplossing is helaas niet zo simpel.
Ik heb de gegevens en screenshots verzameld en de IT-afdeling gevraagd om deze issue met spoed op te pakken.
We houden jullie op de hoogte!

Groet, Joost
Bij uitblijven van enige reactie zojuist zelf maar weer eens gebeld met Qurrent.

Het antwoord kort samengevat;
Kunnen we niet oplossen, we hebben ook geen vervangende box of andere oplossing, u heeft pech.

En daar moet je het dan mee doen.

Dan zelf maar op zoek naar een alternatieve oplossing (= energie leverancier).

Jammer dit.
Hetzelfde voor mij na zes dagen ook nog niets gehoord. Wanneer denken jullie een antwoord te hebben? Zoals ik al eerder aangaf, ik moet komende periode beslissen of ik met Qurrent doorga. Dit telt daarin zeker mee.
Dag @Tomer van Qurrent @Joost van Qurrent ,

Helaas niks meer vernomen en ook nog geen live inzicht in verbruik op de app. Wat is de status en het vooruitzicht op een werkende oplossing?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi TMHoeneveld,

Dank voor het doorsturen van de screenshot! Ik heb deze doorgezet naar onze Qbox afdeling.

Onze excuses dat dit al zo lang duurt. Ik hoop dat met de hulp van jouw gegevens dit zo snel mogelijk is opgelost.

Groet,
Tomer
Dat is dezelfde schermafdruk als hierboven en daarom ook mijn reactie met verwijzing naar het zelfde probleem. Ik ben hier nu al 3,5 week mee bezig.... ik besef me dat jullie je best doen, maar ik hoop ook dat jullie begrijpen dat ik hier hopeloos van wordt. Zoals een ander ook opmerkte; dit soort zaken tellen wel mee wanneer het moment van contractverlenging gaat komen.

Dat gezegd hebbende, hierbij de gevraagde schermafdruk in de (laatste) hoop dat het nu eindelijk opgelost wordt.

Reputatie 2
Badge +9
Hoi, @TMHoeneveld,
Goed om te horen dat het meeste weer werkt. Zou je ook een screenshot willen sturen van je live weergave in de app? Op de webversie is dit wel zichtbaar zie ik?

@ralph Jouw screenshots liggen bij IT.

We proberen het zo snel mogelijk op te lossen!

Groet, Joost
@Joost van Qurrent ; Nogmaals de foto’s. Ik hoop dat er nu echt - na ruim 3 weken bellen - een oplossing komt.

Reageer