Beantwoord

geen verbruik-data wordt getoond in de app van Qurrent bij Energie sinds 1 januari 2019

• 2 januari 2019
  • 24 reacties
  • 1300 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik krijg geen verbuik-data meer te zien sinds 1 januari 2019.
Via de mobiele app krijg ik de melding: "Kon gegevens niet ophalen van server. Probeer het later nog een keer"
Via de PC krijg je alleen het verbruik te zien van een theoretisch vergelijkbare situatie
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 3 januari 2019, 11:34

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Vanaf 1-1-2019 is de Qbox offline gegaan. Dat betekent dat de live-standen niet meer te zien zijn.
Wanneer je meter per kwartier wordt uitgelezen zijn de kwartierstanden nog wel inzichtelijk. Hier zit echter een vertraging in van 2 of 3 dagen. Vanaf vandaag of morgen zouden de kwartierstanden van 1 januari dus zichtbaar moeten zijn (en morgen die van 2 januari, enzovoort).

Wanneer je meter nog niet niet per kwartier wordt uitgelezen kun je dit zelf aanpassen op Mijn Energie. Dat kun je doen onder 'Slimme meter instellingen'.
Dit zijn de enige standen die we nog uitlezen. Vanaf nu gaat dit niet meer via de Qbox.

Als er nog vragen zijn, of de grafieken mogen toch nog niet werken, dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

24 reacties

Badge +3
Mijn energie op de website laat geen grafieken over 2019 zien.

Ik heb alleen info over het beeindigen van de app op smartphones gezien.
Ik heb hetzelfde probleem dat je hierboven beschrijft. (ook sinds 1 januari)
Badge
Ik heb ook hetzelfde probleem.... wel inloggen... wel verbinding maar geen data van de server!
Badge +3
meter uitlezen om het kwartier is geactiveerd, maar geen statistiek te zien in mijn energie
Vanaf 31-12-2018 worden er geen gebruiksgegvens in “mijn energie” getoond.
Vanmiddag gebeld met de Helpdesk. Deze heeft de uitleesfrequentie op 1 dag gezet. Volgens mij een wanhoopspoging, maar ik laat wel weten als het effect heeft gehad. (Zou morgen moeten zijn)
Reputatie 2
Badge +9
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Vanaf 1-1-2019 is de Qbox offline gegaan. Dat betekent dat de live-standen niet meer te zien zijn.
Wanneer je meter per kwartier wordt uitgelezen zijn de kwartierstanden nog wel inzichtelijk. Hier zit echter een vertraging in van 2 of 3 dagen. Vanaf vandaag of morgen zouden de kwartierstanden van 1 januari dus zichtbaar moeten zijn (en morgen die van 2 januari, enzovoort).

Wanneer je meter nog niet niet per kwartier wordt uitgelezen kun je dit zelf aanpassen op Mijn Energie. Dat kun je doen onder 'Slimme meter instellingen'.
Dit zijn de enige standen die we nog uitlezen. Vanaf nu gaat dit niet meer via de Qbox.

Als er nog vragen zijn, of de grafieken mogen toch nog niet werken, dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Badge +3
Joost, ik heb al in december het opvragen van data op een kwartier gezet in mijn woning. Maar zie alleen de windtegoeden in de grafiek verschijnen.

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @A.Markestijn,

Dankjewel voor je reactie. Je kwartierstanden staan inderdaad aan. Deze kun je vinden onder de dagweergave, niet de weekweergave.
Je standen zijn tot 31-12 bijgewerkt.

Alle standen komen binnen met 2/3 dagen vertraging. Ze worden dus iets later ingeladen.

Groet, Joost
En waarom zie ik dan ook geen data van 2018 meer? Mogen wij ook weten wat de reden hiervan is? Het systeem werkte juist zo fijn...
zelfde probleem maar kan ook op de live side niets binnen halen.
zit hier ook een probleem of gaat dit ook niet meer gebeuren.
Kan tevens ook niet meer terug kijken naar de gegevens van de afgelopen jaren.

D f
Badge
En waarom zie ik dan ook geen data van 2018 meer? Mogen wij ook weten wat de reden hiervan is? Het systeem werkte juist zo fijn...

Ik zou ook graag de historische data van december nog kunnen uitlezen. Ik was qbox bezitter maar ga natuurlijk niet op 31 december 's nachts mijn standen exporteren. 2 januari was dit al niet meer mogelijk.

Ik heb alle maanden tot aan december gedownload. Is het mogelijk de historische data nog in te kunnen zien?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi allemaal,

Het is helaas niet meer mogelijk om de historische gegevens van de Qbox in te zien via de gebruikelijke manier.
Als je geen klant bij ons bent zal er dus geen verbruik meer te zien zijn in Mijn Energie. Het beste kun je dan bij je nieuwe leverancier je verbruik bijhouden.

Wat betreft de gegevens van de Qbox: er zijn wat mensen bezig met het zoeken van een technische oplossing om ook zonder de ondersteuning alsnog de Qbox te gebruiken. Onder deze topic vind je meer informatie daarover. Er is ook een besloten groep met Qbox-experts die hier dieper op ingaat. Je kunt in de topic aangeven als je daar onderdeel van wil zijn.

Groet, Joost
Badge
Hoi allemaal,

Het is helaas niet meer mogelijk om de historische gegevens van de Qbox in te zien via de gebruikelijke manier.
Als je geen klant bij ons bent zal er dus geen verbruik meer te zien zijn in Mijn Energie. Het beste kun je dan bij je nieuwe leverancier je verbruik bijhouden.

Wat betreft de gegevens van de Qbox: er zijn wat mensen bezig met het zoeken van een technische oplossing om ook zonder de ondersteuning alsnog de Qbox te gebruiken. Onder deze topic vind je meer informatie daarover. Er is ook een besloten groep met Qbox-experts die hier dieper op ingaat. Je kunt in de topic aangeven als je daar onderdeel van wil zijn.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Is er voor jullie geen mogelijkheid om mij de excel data van december nog door te sturen? je kunt toch niet verwachten dat wij 31 december om 23:55 uur nog even snel de grafieken gaan downloaden, ik wist dat de qbox plat ging maar niet de data. Ik ben inderdaad geen klant maar heb wel veel geld voor de qbox betaald en heb er maar heel kort plezier van gehad. In de site hoef ik het niet te zien maar ik ben inderdaad betrokken bij het optuigen van de qbox zelf aan te sturen met Domoticz of iets dergelijks. Maar wil wel kijken of ik mijn dag data later weer in kan laden.
Inmiddels kan ik bevestigen dat de waardes zichtbaar zijn. In ieder geval van 1 januari. Er zit dus enkel een vertraging in de weergave.
Badge +3
Hoi allemaal,

Kan ik als Qurrent-klant gebruik maken van de Greenchoice-monitor ?
Wat een waardeloos systeem. Wie heeft dit bedacht? Ik heb net mijn contract verlengd en nu kan ik mijn dagelijks verbruik niet meer inzien. Hoe willen mensen hun gedrag/verbruik aanpassen als ze geen informatie meer op kunnen vragen.
Ik ben 72 jaar en had toch wat meer van Qurrent verwacht dan alleen maar schermen met "de groenste" ! JR
Hallo Joost, ik heb de data van 1 januari wel (3 januari al), maar daarna houdt het op. Instellingen staan op een kwartier inlezen. Die vertraging van 2-3 dagen lijkt dus niet te kloppen.

Graag jouw reactie. 🙂
Vind dit toch jammer geen data meer sinds 1 januari 2019.
schaf je 4 jaar geleden met zonnepanelen ook nog een Qbox (qurent)erbij aan waar je mooi je dagelijkse data kunt volgen. En nu wordt maar beslist we stoppen ermee.
Dus hoe duurzaamheid kan de Qbox er wel tussen weghalen kunnen we niks meer mee.
In deze beetje teleurgesteld hoe wil je je klanten tevreden houden.
met de Q box kon ik live mijn opgewekte energie ook inzien nu is dat ineens niet meer mogelijk + dat ik alle gegevens van 2018 kwijt ben. Waarom is dat ineens gedaan ook zonder daar geinformeerd over te worden?
Ik baalk hier behoorlijk van ook omdat ik nu niet kan monitoren of de panelen goed functioneren. Dit is een van de balangrijketse redenen waarom ik bij Qurrent zat.
Wat is nu het alternatief?😞
Reputatie 2
Badge +9
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties en de vragen!

@wienemark, Ik begrijp goed je opmerking. Het is in principe niet meer mogelijk om de data van december in te zien. Ik wil dit nog wat verder voor je uitzoeken. Zodra ik meer duidelijkheid heb dan hoor je van ons!

@A.Markesteijn, het is niet mogelijk om als Qurrent-klant de Greenchoice-monitor te gebruiken. Dat kan alleen wanneer je energie afneemt bij Greenchoice zelf.

@J.M.Rademakers Het is zeker nog wel mogelijk om het dagelijks verbruik in te zien! Dit gebeurt alleen niet meer via de Qbox, maar via de slimme meter zelf. Deze stond op dit moment op uitlezen per maand, ik heb dit voor je aangepast naar 'per kwartier'. Dat betekent dat je straks het verbruik kan inzien per kwartier, per dag en per maand. Het verschil is dat het verbruik nu met enige vertraging binnenkomt, omdat het via de netbeheerder moet gaan. De vertraging is 2-4 dagen. Ik verwacht dat je vanaf eind deze week weer verbruik ziet binnenkomen dus!

@Derek Ik zie dat je verbruik inmiddels is bijgewerkt tot 3-1, de vertraging is nu dus 4 dagen!

@o.modderman en @JRM, ik begrijp jullie reacties goed. Zoals hierboven genoemd kun je wel nog je energieverbruik bijhouden.Helaas wordt opwek en verbruik niet meer apart gemeten.
Er zijn wel alternatieven voor de Qbox Solar: in deze topic worden er een paar besproken. Je kunt ook op deze site terecht.

De reden dat de Qbox is gestopt is omdat de slimme meter steeds meer en vaker uitgelezen kan worden. Het was niet meer de moeite om de Qbox live te houden. We hebben hierover mails uitgestuurd naar sommige klanten. Daarnaast stond op Mijn Energie al een tijdje de melding dat de Qbox eruit zou gaan.

Ik hoop dat bovenstaande een en ander heeft kunnen verhelderen. Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik dat natuurlijk heel graag!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge
Het had allemaal best fatsoenlijk kunnen lopen wanneer er vooraf en bijtijds goed gecommuniceerd was dat het leven van de Qbox per 1 januari 2019 zou ophouden. Nu krijg je achteraf dit te horen en zelfs je eigen data is niet meer beschikbaar. Jammer en teleurstellend. Ik had zoiets niet van Qurrent verwacht. Wanneer idealisten en andersdenkende vertrekken blijft alleen de stoelendans om de euro's over...blijkbaar ook bij Qurrent.
Jammer voor iedereen die jarenlang hun input, passie en bijdrage aan Qurrent geleverd hebben. En zo sterft er weer een stukje ideologie aan het kapitaal...
Qurrent, succes met de Shell-route....ten koste van alles...
Het gaat niet om het klimaat of ideologie, het gaat om de knikkers, euro's. Hoe meer knikkers hoe meer macht hoe gelukkiger je bent...😏
Reputatie 1
Badge
Het zou best kunnen dat Qurrent mails heeft gestuurd naar sommige klanten. Waarom niet gewoon naar alle QBox gebruikers? Waarom geen melding wanneer je in je app kijkt?
Qurrent: "Daarnaast stond op Mijn Energie al een tijdje de melding dat de Qbox eruit zou gaan." In de App stond dat er nooit. Zelfs nu staat er nog steeds : "Kon gegevens niet ophalen van de server. Probeer het later nog een keer".
Dus niks geen verhelderende eerlijke antwoorden, de stekker is er uit getrokken en achteraf kletskoek verkocht.
Qurrent "De reden dat de Qbox is gestopt is omdat de slimme meter steeds meer en vaker uitgelezen kan worden." ...wat een onzin. Idd je kunt je meter vaker zelf uitlezen door iedere keer naar je meterkast te lopen en de getalletjes op te schrijven....
Vrienden van Qurrent, had van jullie een hoge pet op, maar er is weinig meer van over.👎
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Maarten,

Dank voor je reactie, en jammer dat je er zo over denkt.
Het besluit om met de Qbox te stoppen is geen grote geldkwestie. Het gaat er om dat de Qbox steeds minder toegevoegde waarde had. Daarom willen we die energie steken in het groter worden van de groene energiemarkt.
Alles wat we doen is om dat doel te bereiken: zoveel mogelijk mensen aan de groene stroom zodat er geen fossiele brandstoffen meer nodig zijn.
Ons doel blijft staan en ik hoop dat je je daarin kan vinden.

Wat betreft de melding in Mijn Energie: het is vervelend dat niet iedereen van te voren op de hoogte is geweest. Dat was namelijk wel de bedoeling van de melding.
De slimme meter kan per kwartier worden uitgelezen door je energieleverancier, zodat je nog steeds online je verbruik kan bijhouden. Daar hoef je gelukkig niet meer zelf voor naar de meter te lopen 😉.

Groet, Joost

Reageer