Beantwoord

Heb je nog problemen met je Qbox na het oplossen van de storing in februari 2017?

• 23 februari 2017
  • 80 reacties
  • 9288 keer bekeken

Badge +5
De langdurige storing in de Qbox is verholpen. Alle data zou weer inzichtelijk moeten zijn.

Mogelijke oorzaken waardoor dit niet zo is:
Brandt je Qbox rood en zie je geen data? Probeer eerst de stroomkabel uit je Qbox te halen en er direct weer in te stoppen. Werkt dit niet gelijk? Voer dan een echte reset uit. Heb je alleen een Qbox mono (1 kastje)? Doe het dan zo. Heb je ook een Qbox Duo (2 kastjes)? Reset dan op deze manier.

Brandt je Qbox constant groen maar heb je geen data? Meld je dan hier. Alleen de klantenservice kan dan je Qbox weer goed werkend krijgen.

Valt je nog iets anders op? Laat het ons gerust weten.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 6 april 2017, 10:36

Goedemorgen!

Velen van jullie hebben inmiddels al een werkende Qbox sinds de Qbox storing is verholpen.
Mijn collega's en ik wilde graag een double check doen en hebben daarom voor alle klanten die na 24 februari een bericht hebben gestuurd, nog even onderzocht of hun Qbox naar behoren werkt.

@Krisvankooten Ik heb een reset uitgevoerd en jouw Qbox werkt weer naar behoren!

@LouisvanRiel Mijn collega's en ik gaan jouw Qbox data onderzoeken, wij geven je hier binnen een week een terugkoppeling van.

De Qbox(en) van de anderen zijn in de tussentijd weer gekoppeld na loskoppeling, hierdoor ontvingen zij eerst dat zij geen Qbox hadden. Dit is dus inmiddels voor iedereen opgelost.

Indien er anderen zijn waarvan er iets niet goed staat/werkt in hun Qbox data, kun je dat uiteraard hier melden.
Dan helpen wij je graag verder!

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Beste Annick,

Ja ik heb nog problemen met de Qbox. Die had ik ook voor de grote storing. Ik heb een slimme meter ISKRA AM 550. Deze gebruikt SMR 5.0. Dennis gaf aan dat deze slimme meter nog niet wordt ondersteund door de huidige Qbox.

Maar in een van je berichten gaf je aan: "Sebastiaan heeft het probleem omtrent de vertraagde communicatie helemaal in beeld en een voorstel gedaan voor een rigoureuze oplossing. Hierdoor zouden alle Qboxen weer moeten gaan werken, ongeacht je type Qbox of meter. Hier zijn alle betrokkenen uiteraard mee akkoord, alles om jullie weer te helpen aan inzicht in je verbruik zodat jullie kunnen blijven besparen."

Zou dit betekenen dat met de oplossing die Sebastiaan heeft bedacht nu ook de slimme meter ISKRA AM550 wordt ondersteund?

Ik zou graag ook nog een verduidelijking willen zien over de kabel tussen de slimme meter en de Qbox.

Ik zie twee type handleidingen van de Qbox op internet. De ene geeft aan dat de witte kabel rechtstreeks aan de P1 poort van de slimme meter moet worden aangesloten. Bij de andere handleiding wordt aangegeven dat je de adapterkabel tussen de witte kabel en de slimme meter moet worden gezet. In het tweede geval worden maar 3 van de 6 aders van de kabel doorgegeven. Zou jij daar duidelijkheid over kunnen geven?

Ik heb dit onderwerp al een aantal dagen geleden ook bij Dennis voorgelegd, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Ik meen dat door jouw vraag het ook goed is dat dit hier wordt geadresseerd.

Bij voorbaat dank voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Beste Annick
Als ik de App gebruik krijg ik nog steeds meldingen dat ik geen Qbox zou hebben of dat Qurrent stopt.
Lastig, niet onoverkomelijk, om dit steeds weg te moeten klikken.
Ben wel blij dat alles verder lijkt te werken
Succes verder met het oplossen van de problemen
Marijn
Beste Annick,

Wij hebben de Qbox sinds deze week geïnstalleerd, hij brandt groen, maar geeft in de app geen verbruikswaarden aan. De melding "kon gegevens niet ophalen van server. Probeer het later nog een keer" komt in beeld.
Kunnen jullie dit verhelpen?
Hartelijke groet
Beste Annick
Ook bij mij bij gebruik van de APP nog steeds de meldingen dat ik geen Qbox zou hebben. Hierdoor in de APP geen grafiek van de huidige dag en de melding die je steeds weg moet drukken.
Badge +2
Nog steeds verkeerde data en nog steeds heb k geen. Q box volgens de Q box
De langdurige storing in de Qbox is verholpen. Alle data zou weer inzichtelijk moeten zijn.

Brand je Qbox rood en zie je geen data? Probeer eerst de stroomkabel uit je Qbox te halen en er direct weer in te stoppen. Werkt dit niet gelijk? Voer dan een echte reset uit. Heb je alleen een Qbox mono (1 kastje)? Doe het dan zo. Heb je ook een Qbox Duo (2 kastjes)? Reset dan op deze manier.

Brand je Qbox constant groen maar heb je geen data? Meld je dan hier. Alleen de klantenservice kan dan je Qbox weer goed werkend krijgen.

Hallo Annick,

Goed dat jullie alles weer herstelt hebben. Ik had al meerdere dagen geprobeerd via de app maar ik kreeg steeds het bericht "Geen Qbox". De led van de Qbox (mono) knipperde toen groen.
Nu heb ik het weer geprobeerd. De led brandt nu continu groen maar via de app krijg ik nog steeds de melding "Geen Qbox". Ik wil alles wel graag weer compleet werkend hebben na een paar weken.
Nou bij ons werkt het ook nog niet. Qbox continue groen, doch moet ik nog steeds een Qbox bestellen om data van de huidige dag te krijgen.
Graag uw oplossing.
Hoi allemaal,

Hartelijk dank voor jullie berichten. Fijn dat we op basis van jullie berichten patronen kunnen ontdekken en structurele oplossingen kunnen bedenken voor de nog openstaande problemen. Ik geef even een toelichting per situatie die ik hier naar voren zie komen.

[...]

Maar in een van je berichten gaf je aan: "Sebastiaan heeft het probleem omtrent de vertraagde communicatie helemaal in beeld en een voorstel gedaan voor een rigoureuze oplossing. Hierdoor zouden alle Qboxen weer moeten gaan werken, ongeacht je type Qbox of meter. Hier zijn alle betrokkenen uiteraard mee akkoord, alles om jullie weer te helpen aan inzicht in je verbruik zodat jullie kunnen blijven besparen."

Zou dit betekenen dat met de oplossing die Sebastiaan heeft bedacht nu ook de slimme meter ISKRA AM550 wordt ondersteund?

Helaas moet ik je teleurstellen, Jan. De meters met SMR 5.0 worden nog steeds niet ondersteund door de Qbox. We kunnen dit ook niet laten werken door onze software aan te passen, en zal er dus een aanpassing plaats moeten vinden op hardware-niveau. In simpele woorden: waarschijnlijk zal er een nieuw soort adapterkabeltje verschijnen die de data van de nieuwe meters zal helpen verwerken.

Beste Annick,

Wij hebben de Qbox sinds deze week geïnstalleerd, hij brandt groen, maar geeft in de app geen verbruikswaarden aan. De melding "kon gegevens niet ophalen van server. Probeer het later nog een keer" komt in beeld.
Kunnen jullie dit verhelpen?
Hartelijke groet

Ik zag dat je Qbox nog niet volledig geactiveerd was. Ik heb de laatste stapjes van de activatie zojuist uitgevoerd en ik zie de eerste gegevens al binnenkomen. Kun jij ook nu een grafiekje zien in MijnEnergie/app?

Voor marijnnefs, marrox, JanMeijers, RonaldPersoon en E.Noorlander heb ik het volgende nieuws:
Jullie Qboxen zijn om een technische reden losgekoppeld geraakt van jullie MijnEnergie accounts. Daarom denkt ons systeem nu dat jullie geen Qbox hebben en geeft het vervelende meldingen weer. Wij zorgen er in de loop van de dag voor dat jullie Qboxen weer terecht zijn en dat jullie de verbruiksgegevens weer probleemloos in kunnen zien.

Groeten,

Natalia
Beste Klantenservice,

Heel vervelend voor jullie dat het migreren zoveel extra werk heeft opgeleverd. Enfin, een leermoment is het dan weer wel.

Ik zie dat het groene lichtje niet meer knippert op mijn QBox maar blijft branden. In de tussentijd zijn er overigens wel gegevens naar het systeem gestuurd en die kon ik ook gewoon uitlezen.

Mijn probleem is echter dat ik een Solar unit op de QBox heb aangesloten en dit op 12 februari aan jullie heb doorgegeven. Een bevestiging (dat ik "vanaf nu altijd een actueel inzicht heb in mijn verbruik") heb 13 februari kort na middernacht ontvangen.
Maar ik zie geen zonne gegevens in het Qurrent grafiek. De Solar unit is goed aangesloten (witte en bruine draden op de juiste plek: de unit geeft 71 kWh energie aan).

Willen jullie gaarne even kijken of de activering wel goed is gegaan; dat er bij de terug-migratie wellicht niet iets verloren is gegaan?

VrGr.
Erik Kunst, Almere
Hoi Erik,

Je hebt helemaal gelijk, we hebben heel veel geleerd van deze situatie!

Wat betreft jouw Qbox, ik zie dat je verbruik in ieder geval in goede orde weergegeven wordt. Je Qbox Solar was tot op heden nog niet volledig geactiveerd. Ik heb zojuist de instellingen in ons systeem aangepast en binnen een halfuurtje moet je ook je opwek in een aparte grafiek in kunnen zien.

Groeten,

Natalia
Hoi allemaal,

Voor marijnnefs, marrox, JanMeijers, RonaldPersoon en E.Noorlander heb ik het volgende nieuws:
Jullie Qboxen zijn om een technische reden losgekoppeld geraakt van jullie MijnEnergie accounts. Daarom denkt ons systeem nu dat jullie geen Qbox hebben en geeft het vervelende meldingen weer. Wij zorgen er in de loop van de dag voor dat jullie Qboxen weer terecht zijn en dat jullie de verbruiksgegevens weer probleemloos in kunnen zien.

Groeten,

Natalia

Beste Natalia,

Ook ik heb last van deze melding en in Mijn Energie staat bij QBox ook "nee". Dit heb ik al eerder bij jullie gemeld maar er is geen oplossing gekomen. Kun je dit voor mij ook oplossen ditmaal?
Reputatie 3
Badge +7
Beste Annick en Natalia,

Dank je wel voor je reactie. Ik zou je willen vragen of je de RJ12 contact verbindingen van de stekker van slimme meter naar Qbox en de onderlinge koppeling aan mij wil aangeven. Ik ben zeer wel in staat om deze kabel zelf te maken.
Ik heb voor 5 jaar voor Qurrent gekozen, maar wel vanaf het begin voor de totale dienstverlening. Ik vind het teleurstellend dat ik na begin contract moet constateren dat niet elke slimme meter wordt ondersteund door de Qbox. De mogelijkheden en inzichten die daarmee worden gegeven zijn zeker een onderdeel geweest van mijn keuze voor Qurrent. Ik heb dus niet zo'n geduld en gezien het feit dat ik weet dat jullie overbelast zijn (zie alle wachttijden) verwacht ik niet dat jullie met een paar dagen met een nieuwe verloopadapter komen.

Graag openheid in deze en bereid om dit samen op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Bij mij staat de qbox op 'nee' in mijn account.
De app werkt wel. Mijn energie start standaard op gisteren. Ik kan wel gewoon vandaag en de liveview bekijken als ik de melding wegklik.

Brandt je Qbox rood en zie je geen data? Probeer eerst de stroomkabel uit je Qbox te halen en er direct weer in te stoppen. Werkt dit niet gelijk? Voer dan een echte reset uit. Heb je alleen een Qbox mono (1 kastje)? Doe het dan zo. Heb je ook een Qbox Duo (2 kastjes)? Reset dan op deze manier.

Brandt je Qbox constant groen maar heb je geen data? Meld je dan hier. Alleen de klantenservice kan dan je Qbox weer goed werkend krijgen.

Niels moet nog even aan het werk want bij mij is het nog niet perfect. De grafieken geven een ong. 2x zo groot aantasl opgewekte zonne-energie. Ik zou willen dat het waar was! Graag een oplossing van jullie kant.

Groeten,
Louis van Riel
aansluitnummer: 53211
Badge +2
Bij mij staat de qbox op 'nee' in mijn account.
De app werkt wel. Mijn energie start standaard op gisteren. Ik kan wel gewoon vandaag en de liveview bekijken als ik de melding wegklik.

Ik zie hetzelfde.
Bij mij werkt nu alles weer goed.

Hallo Annick,

Het lijkt er op dat bij ons de Q box zelf weer goed werkt (constant groen kort onderbroken door rood). De app will mij nog steeds een Q box laten bestellen. Als ik in "mijn energie" kijk zou ik geen Q box hebben. Uit andere reacties begrijp ik dat alleen jullie deze setting kunnen veranderen

grt,
Ton
Overgestapt van KNP naar 4g voor t-mobile ten tijden van alle storingen.
- voor de storing met kpn router: geen problemen
- nu gekoppeld aan Huawei router van t-mobile
Lampje brande continue rood:
- reset tig uitgevoerd (4x stekker eruit, en kabel naar slimme meter eruit, gisteren nog weer 2x uitgevoerd)
- lampje gaat tijdje rood-oranje knipperen
- daarn eeuwig rood
- lampje op router brand groen: dus er is verbinding
Het is me ook 1x gelukt om dit 1,5 dag met Huawei router te laten werken? (21 /22 februari)
Is de qbox mono kapot?
Niels moet nog even aan het werk want bij mij is het nog niet perfect. De grafieken geven een ong. 2x zo groot aantal opgewekte zonne-energie. Ik zou willen dat het waar was! Graag een oplossing van jullie kant.

Groeten,
Louis van Riel
aansluitnummer: 53211

Via de mail kreeg ik vandaag een reactie die ik niet kan plaatsen. Verwezen wordt naar de opmerkingen van Krisvankooten maar die gaan echt over iets heel anders. Daar kan ik dus niets mee. Ik herhaal daarom graag wat mijn probleem is:
- Op de grafieken van Mijn Energie staan de verbruiksmetingen correct weergegeven, die van de opgewekte kwh geenszins: die zijn ong 2x te hoog aangegeven.
- Verder is alles goed
- Het groene lampje brandt constant.
Ik vraag om een oplossing door een ict-er.

H.g., Louis van Riel
Beste Annick
Als ik de App gebruik krijg ik nog steeds meldingen dat ik geen Qbox zou hebben of dat Qurrent stopt.
Lastig, niet onoverkomelijk, om dit steeds weg te moeten klikken.
Ben wel blij dat alles verder lijkt te werken
Succes verder met het oplossen van de problemen
Marijn

tja, dit heb ik dus ook, kunnen jullie dat fixen?
Hoi Annick,

Ik heb mijn Qbox zowel gisteren als vanmorgen gereset, maar tot op heden zie ik nog geen live data én nog geen historisch verbruik in zowel app als web.
Zouden jullie aub jullie magie willen gebruiken om mijn Qbox correct te laten werken?

Gr. Remco

Hoi Annick,

Ik heb een Qbox duo. Lampjes branden nu continue groen na een week storingen. Ik kan nu wel actueel verbruik zien met de grafieken, maar de meterstanden zijn vanaf 11-02 niet meer geupdate.
Mijn qbox heeft eigenlijk sinds ik het een paar weken geleden aangesloten heb helemaal nooit gewerkt en nu nog steeds niet.
Het lampje brandt groen, met zo nu en dan oranje, zoals de handleiding aangeeft als zijnde in orde. Echter geen live gegevens in de app.
Uiteraard meerdere malen een reset gedaan.

Reageer