Beantwoord

Heb je nog problemen met je Qbox na het oplossen van de storing in februari 2017?

• 23 februari 2017
  • 80 reacties
  • 9204 keer bekeken

Toon eerste bericht

80 reacties

Qbox werkt nog steeds niet, heeft ook nooit gewerkt. Lampje brandt groen.
Badge
DE qbox en de solar werken weer redelijk. Maar er zit 15 tot 20 minuten vertraging in de actueel stand en de grafieken. Dat is erg onhandig als je wilt weten wat bepaalde apparaten gebruiken.

Voor de grote storing werd de stand 2x per minuut geactualiseerd. Wanneer kaomt dat weer goed? of moet ik nog iets extra doen. Resetten heb ik al 2x gedaan en dat verbetert niets.

groet

Pieter
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Remco82,

Leuk je hier te zien!

Volgens mijn gegevens maak je gebruik van een Landis& Gyr ZCF 110 CC tFs2 en hebt deze onlangs laten installeren.
Deze slimme meter behoort tot de nieuwste generatie slimme meters.
Tevens is deze slimme meter nog niet uit te lezen via onze Qbox, snik snik.

Hier zie je een uitgebreide, technische uitleg over de nieuwste generatie slimme meter én over onze toekomstplannen met deze slimme meter.

Groetjes van Giulia
Hoi Remco82,

Leuk je hier te zien!

Volgens mijn gegevens maak je gebruik van een Landis& Gyr ZCF 110 CC tFs2 en hebt deze onlangs laten installeren.
Deze slimme meter behoort tot de nieuwste generatie slimme meters.
Tevens is deze slimme meter nog niet uit te lezen via onze Qbox, snik snik.

Hier zie je een uitgebreide, technische uitleg over de nieuwste generatie slimme meter én over onze toekomstplannen met deze slimme meter.

Groetjes van Giulia

Hoi Giulia,

Bedankt voor je antwoord, ook al is het niet het antwoord waar ik op zat te wachten. Als ik het zo lees zit er voor mij nu niets anders op dan te wachten tot jullie een werkende oplossing hebben voor de nieuwste generatie slimme meters, helaas.
In elk geval ook bedankt voor de link naar de pagina met extra informatie, erg leerzaam.

Gr. Remco

U heeft gelijk dat het gaat om het adres, echter ik kijk wel degelijk op mijn huidige, nieuwe adres (Deventer).
Ik vrees dat zowel de qbox als mijn windtegoed nog op mijn oude adres staan (Zaandam).
Ik heb immers na mijn verhuizing al problemen.
Dus voor de goede orde, alles moet het adres in Deventer staan.

Goedemiddag Eiki,

Jouw windtegoeden staan nu op het correcte adres, dit is door mijn collega van de technische dienst aangepast. Voor zover ik kan zien werkt de Qbox ook goed op het nieuwe adres. Alleen ik kan zelf niet jouw live verbruik inzien. Werk dit inmiddels ook naar behoren?

We vernemen graag van je.

Groetjes, Lisa
Hoi Niels,

ook bij mij lijkt de Qbox niet geactiveerd. Kan je dat herstellen?

Groeten,

Rob

Dag Rob,

Niels had dit meteen voor je in orde gemaakt. Werkt jouw Qbox weer goed?

Groetjes, Lisa

Hallo Niels,

Ik heb nog steeds geen meterstanden. Het is nu meer dan 3 dagen na jullie aanpassing van de instelling. Er zit denk ik iets nog niet goed. En waar zit die instelling dan? Ik ben me niet bewust dat ik deze ooit heb aangepast. Waar kan ik die veranderen?

Dag JEE Smit,

Zojuist zie ik in jouw account dat het is gelukt om de standen dagelijks uit te lezen. Klopt het dat je nu dagelijks de standen kunt zien vanaf 2 maart 2017?

Groetjes, Lisa
Het lampje brand (constant groen), maar geen data in mijn account...
Graag hoor ik wat te doen.

Groet,
Peter

Hoi Peter,

Ik kan jouw Qbox niet vinden in ons systeem, kan het zijn dat je deze nog niet hebt geactiveerd?

Zou je mij jouw serienummer van de Qbox (staat achterop de Qbox) willen sturen en een foto van jouw meter? Dan zorg ik dat deze weer gaat werken.

Groetjes, Lisa
Qbox ook niet zichtbaar in de app

Goedemiddag Helena,

Over een uurtje wel! Laat je het aan ons weten als het dan nog niet naar behoren werkt?

Groetjes, Lisa
Hallo Annick,
Ik krijg ook nog steeds geen gegevens van mijn oude kWh-meter binnen.
Het lampje van de Q-box brandt continue groen.

Zie graag jouw oplossing tegemoet,

Groeten,
John

Goedemiddag John,

Ik zie dat de Qbox 3 dagen geleden is gaan werken, heb je zelf een oplossing gevonden? Of was dit gewoon per toeval?

In ieder geval fijn om te zien dat hij het doet!

Groetjes, Lisa
Qbox werkt nog steeds niet, heeft ook nooit gewerkt. Lampje brandt groen.

Hoi Lars,

Vreemd dat het lampje groen brandt. Jouw Qbox is namelijk niet goed geactiveerd, zou je een foto van jouw meter toe willen sturen? Dan maak ik dat voor je in orde.

Groetjes, Lisa

Hallo Niels,

Ik heb nog steeds geen meterstanden. Het is nu meer dan 3 dagen na jullie aanpassing van de instelling. Er zit denk ik iets nog niet goed. En waar zit die instelling dan? Ik ben me niet bewust dat ik deze ooit heb aangepast. Waar kan ik die veranderen?

Dag JEE Smit,

Zojuist zie ik in jouw account dat het is gelukt om de standen dagelijks uit te lezen. Klopt het dat je nu dagelijks de standen kunt zien vanaf 2 maart 2017?

Groetjes, Lisa

Hallo Lisa,

Ik zie weer wat verschijnen. Lijkt okay dus.

Bedankt!
Het lampje van mijn Qbox is groen, maar soms kort oranje. Niets aan de hand dus. In mijn Qurrent profiel staat de Qbox op 'Nee', en de app geeft bij het live verbruik en de verbruiksgrafiek van vandaag aan dat ik nog geen Qbox heb. Als ik de melding sluit kan ik de data wel gewoon bekijken.

Niet helemaal zoals het hoort dus, kan dit worden aangepast?

U heeft gelijk dat het gaat om het adres, echter ik kijk wel degelijk op mijn huidige, nieuwe adres (Deventer).
Ik vrees dat zowel de qbox als mijn windtegoed nog op mijn oude adres staan (Zaandam).
Ik heb immers na mijn verhuizing al problemen.
Dus voor de goede orde, alles moet het adres in Deventer staan.

Goedemiddag Eikie,

Jouw windtegoeden staan nu op het correcte adres, dit is door mijn collega van de technische dienst aangepast. Voor zover ik kan zien werkt de Qbox ook goed op het nieuwe adres. Alleen ik kan zelf niet jouw live verbruik inzien. Werk dit inmiddels ook naar behoren?

We vernemen graag van je.

Groetjes, Lisa

Hoi Lisa,

Helaas nog steeds geen live verbruik te zien in de app. Onder het kopje verbruik staat een nette grafiek, maar onder het kopje live staat 0.
Overigens lijkt met het loskoppelen van de qbox de grafiek ook te stoppen. Plus de grafiek is aardig bij de tijd. Maar niet helemaal live dus.
DE qbox en de solar werken weer redelijk. Maar er zit 15 tot 20 minuten vertraging in de actueel stand en de grafieken. Dat is erg onhandig als je wilt weten wat bepaalde apparaten gebruiken.

Voor de grote storing werd de stand 2x per minuut geactualiseerd. Wanneer kaomt dat weer goed? of moet ik nog iets extra doen. Resetten heb ik al 2x gedaan en dat verbetert niets.

groet

Pieter

Dag Pieter,

Hier zullen we naar kijken, dit zou over een week weer helemaal goed moeten gaan. Als dat niet zo is laat je dat dan aan ons weten?

Groetjes, Lisa
Het lampje van mijn Qbox is groen, maar soms kort oranje. Niets aan de hand dus. In mijn Qurrent profiel staat de Qbox op 'Nee', en de app geeft bij het live verbruik en de verbruiksgrafiek van vandaag aan dat ik nog geen Qbox heb. Als ik de melding sluit kan ik de data wel gewoon bekijken.

Niet helemaal zoals het hoort dus, kan dit worden aangepast?

Hoi Tommert38,

Ik heb het voor je aangepast, je zou over een uurtje de correcte gegevens door moeten krijgen zonder eventuele meldingen.

We horen het graag als het nog niet werkt.

Groetjes, Lisa
Reputatie 3
Badge +7
Beste Annick, Natalia en Niels,

26 en 21 dagen geleden heb ik nog 2 berichten onder dit topic aan jullie gericht.
Ik zou het op prijs stellen als jullie hierop reageren.

Bij voorbaat dank,
Jan de Bruijn
Ik heb nog steeds geen actuele meterstanden.
De laatste dateert van 1 maart.

Kunt u dat svp verhelpen.
Sinds donderdag kan ik niet in de app. Onderhoudswerkzaamheden krijg ik als mededeling.
Ik heb ook nog steeds geen live data...
Hier ook nog steeds hetzelfde.
Website Mijn Energie werkt prima maar de apps geven geen sjoege.
Reputatie 2
Badge +8
Goedemorgen!

Velen van jullie hebben inmiddels al een werkende Qbox sinds de Qbox storing is verholpen.
Mijn collega's en ik wilde graag een double check doen en hebben daarom voor alle klanten die na 24 februari een bericht hebben gestuurd, nog even onderzocht of hun Qbox naar behoren werkt.

@Krisvankooten Ik heb een reset uitgevoerd en jouw Qbox werkt weer naar behoren!

@LouisvanRiel Mijn collega's en ik gaan jouw Qbox data onderzoeken, wij geven je hier binnen een week een terugkoppeling van.

De Qbox(en) van de anderen zijn in de tussentijd weer gekoppeld na loskoppeling, hierdoor ontvingen zij eerst dat zij geen Qbox hadden. Dit is dus inmiddels voor iedereen opgelost.

Indien er anderen zijn waarvan er iets niet goed staat/werkt in hun Qbox data, kun je dat uiteraard hier melden.
Dan helpen wij je graag verder!

Groeten van Giulia
Op 21 april nog gewoon een nieuwe meter geplaatst ISKRA 550 ....... die dus ook niet werkt.......
Vandaag lees ik alle problemen.... reeds vanaf februari, euh 19 januari bekend...........
Heel vervelend dat Qurrent hier zo mee omgaat...
Het is voor ons gezin een perfect middel om energie te monitoren.
Nu het zo lang duurt kan je wellicht al van een wanprestatie spreken? Plaatsing van deze nieuwe meters gaat gewoon door!
Met vriendelijke groet!

Reageer