Beantwoord

Heeft de Qbox een API sleutel?

• 13 juli 2017
  • 6 reacties
  • 538 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +14
Heeft qurrent toevallig een api sleutel, hiermee is het mogelijk om de data van o.a. de qbox automatisch te kunnen downloaden. Nu moet men iedere keer diverse handelingen uitvoeren waarmee een cvs bestand opgehaald kan worden en vervolgen deze handmatig verwerken in een spreadsheet.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 18 juli 2017, 10:03

Hallo John,

Bedankt voor je bericht.
Qurrent heeft nog geen API sleutel dus op dit moment moet het .cvs bestand nog handmatig worden opgehaald en geopend.
Natuurlijk staan we niet stil en zullen we nadenken over een oplossing hiervoor, maar dat zijn nu nog toekomstplannen.
Wanneer het proces wordt aangepakt, dan stellen we jullie natuurlijk op de hoogte!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo John,

Bedankt voor je bericht.
Qurrent heeft nog geen API sleutel dus op dit moment moet het .cvs bestand nog handmatig worden opgehaald en geopend.
Natuurlijk staan we niet stil en zullen we nadenken over een oplossing hiervoor, maar dat zijn nu nog toekomstplannen.
Wanneer het proces wordt aangepakt, dan stellen we jullie natuurlijk op de hoogte!

Groetjes, Nina
Reputatie 5
Badge +14
Dank je wel.
Badge
Ik ben erg benieuwd in dit onderwerp. Zelf gebruik ik een Homey met daarin een app voor mijn zonnepanelen. Ik wilde de P1 meter splitten om de data via een Raspberry Pi te kunnen opslaan en verder te kunnen gebruiken. Een API zou dit iets makkelijker maken en minder kabels in de meterkast.
Dus mocht er nog extra input voor nodig zijn om dit hoger op de backlog te krijgen, dan bij dezen 🙂
Reputatie 3
Badge +10
Hoi Rickj,

splitten van de kabel kan gewoon heb ik zelf ook al gedaan, ik ontvang de data nu in de qbox en meteen in mijn spider applicatie, dit is een gateway voor mijn cv en energie installatie,
in beide komen de gegevens binnen.

ik check zo of de data overeen komt

groet,
richard
Reputatie 5
Badge +14
In de ontwerpvoorschriften van de slimme meter is opgenomen dat de P1 poort tot drie (3) apparaten moet ondersteunen. Zelf heb ik er 2 op staan en beiden, qbox en enelogic, werken gewoon.
Op tweakers is zelf te vinden dat er zijn die meer dan 5 apparaten op de P1 hebben draaien, wel met een zeer intelligente eigengemaakte switch.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Richard en John,

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en tips!
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn er er meer leden die hierover willen delen?

Groetjes, Nina

Reageer