Beantwoord

Heeft mijn slimme meter een P1 poort?

• 4 januari 2018
  • 4 reacties
  • 961 keer bekeken

Ik heb wel interesse in de Qbox, maar zie op mijn slimme meter niet echt een aansluiting hiervoor.
Ziet iemand deze P1 poort wel?

icon

Beste antwoord door Prenger 4 januari 2018, 12:23

Hoi ebukkers,

ik heb even in de handleiding gekeken maar voor zover ik kan zien zit er geen P1 poort op.
dit is van Landis een van de eerste generatie simme meters eigenlijk een digitale meter en geen slimme meter zou ik zeggen.,

ik denk dat deze op termijn wel vervangen word door een nieuwere maar weet dat niet zeker, zou je kunnen navragen bij je netbeheerder.

je zou hem wel met een qbox kunnen gebruiken en dan de versie waarbij hij de impulsen telt, is wat minder nauwkeurig maar wel een optie denk ik.

@Giulia van Qurrent

Giulia,
klopt toch dat er met een qbox gemeten kan worden met een impuls teller welke op de meter word geplakt, zoja wat zou ebuckers dan moeten bestellen als hij dat zou willen.

groet,

richard
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi ebukkers,

ik heb even in de handleiding gekeken maar voor zover ik kan zien zit er geen P1 poort op.
dit is van Landis een van de eerste generatie simme meters eigenlijk een digitale meter en geen slimme meter zou ik zeggen.,

ik denk dat deze op termijn wel vervangen word door een nieuwere maar weet dat niet zeker, zou je kunnen navragen bij je netbeheerder.

je zou hem wel met een qbox kunnen gebruiken en dan de versie waarbij hij de impulsen telt, is wat minder nauwkeurig maar wel een optie denk ik.

@Giulia van Qurrent

Giulia,
klopt toch dat er met een qbox gemeten kan worden met een impuls teller welke op de meter word geplakt, zoja wat zou ebuckers dan moeten bestellen als hij dat zou willen.

groet,

richard
Reputatie 4
Badge +12
De ZMF120Acd van Landis&Gyr communiceert wel met de gasmeter en de netbeheerder. Volgens Stedin is dagelijks uitlezen mogelijk. Dus in afwachting van een modernere meting kun je alvast instellen dat je in "Mijn Energie" je dagverbruik ziet.

Dashboard -> Profiel -> Tabblad Woning -> Monitoring

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +10
Hoi frans,
bedankt voor de update maar klopt wel dat hij geen P1 heeft toch of heb ik in de verkeerde handleiding gekekn?

groet
richard
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Richard,

Klopt helemaal. In die eerste slimme meters zat alleen maar slimmigheid ten behoeve van de netbeheerder en energieleverancier. Nog niet voor klant en dienstaanbieders.

Als je aan zo'n meter vastzit, is dagelijks uitlezen via de netbeheerder én een qbox met sensor op de led de slimste oplossing. Behalve gedetailleerd elektriciteitsverbruik zie je dan ook je gasverbruik per dag.

Groet, Frans

Reageer