Beantwoord

Het lukt me niet om mijn Qbox te activeren. Kunnen jullie me helpen?

• 30 december 2017
  • 17 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik heb mijn Qbox met de LED sensor aan mijn meter aangesloten, met netwerk kabel in mijn router, en in het stopcontact gestoken. Het LEDje onderop brand groen, knippert af en toe rood. Dit stuk lijkt dus in orde.

Maar het lukt me niet de Qbox te activeren. Ik krijg de melding "Het versturen van het formulier is mislukt. Controleer alle velden en probeer het a.u.b. opnieuw." Ik heb het meermalen gecontroleerd en in verschillende browsers uitgeprobeerd.
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 10 januari 2018, 12:40

Hoi RobertO,

Bedankt voor je bericht! Mijn Qbox collega gaat er straks naar kijken en dan zou het moeten gaan werken. Ik houd je op de hoogte!

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Robert,

Dat is een fout in de website. Je bent de eerste niet. Als je hier merk en type van je meter meldt, dan kunnen de mensen van Qurrent hem activeren.

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +5
Hi Robert!

Frans heeft volkomen gelijk. Zou jij anders een foto van de meter willen posten? Dan kunnen we het in 1 keer voor je in orde maken 🙂.

Groetjes,
Nathan
De meter is van het type ISKRA MEI162 / MT171.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi RobertO,

Bedankt voor je bericht! Mijn Qbox collega gaat er straks naar kijken en dan zou het moeten gaan werken. Ik houd je op de hoogte!

Groet,

Jeroen
Is er al iets nieuws te melden over de activatie van mijn Qbox?

groet,
RobertO
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Robert,

Bedankt voor je bericht.

Wil je een foto van de meter toesturen? Het is voor ons belangrijk dat we goed zien welke meter je precies hebt, en wat de impulswaarde is.
Als je ook een foto toe kan sturen van de sensor en van de Qbox, dan is dat helemaal mooi meegenomen.
Zodra we de foto's hebben ontvangen, dan kunnen we meer aanpassingen doen en zorgen dat de Qbox weer gaat werken!

Groet, Nina
hier zijn foto's van de meter, qbox en sensor. Momenteel knippert de qbox groen aan-en-uit.

Reputatie 4
Badge +12
Hoi RobertO,

Aan de plakkant van de sensor zitten drie openingen. De vierkante middelste is een led voor draaischijfmeters, de twee rechthoekige buitenste zijn de sensors. De sensor aan de kant van het kabeltje, de linker op foto 4 moet boven de led van de meter. Uit je foto 2, die met zwarte tape, krijg ik de indruk dat de sensor veel te veel naar rechts zit.

Groet, Frans

@Nina van Qurrent Net als de meeste led-meters is deze 1000 impulsen per kWh
Bedankt, ik zal er nog even naar kijken. Ik had hem gisteravond snel even afgetrokken en weer op geplakt. De LED onder op de xbox heeft eerder netjes meegeknipperd met de LED op de meter, ook met toenemende frequentie als ik een grootverbruiker zoals de elektrische oven aan zette.

De qbox is in de plaats gekomen van een zelf ontworpen doe-het-zelf arduino kWh meter die ik op mijn ferraris draaischijfmeter had, gekoppeld aan thingspeak. De qbox deed het op die draaischijfmeter al niet: toen al problemen met registratie, gemeld bij de helpdesk maar toen nooit opgelost. Die draaischijfmeter is een tijdje geleden vervangen door deze led-meter, waar mijn DIY sensor het niet op deed. Maar ja, dus nog steeds geen succes met de qbox. Ik zit dus te overwegen mijn oude arduino meter maar om te bouwen voor de led-meter. Van de 50 euro borg kan ik een hele doos aan elektronica bestellen.... alleen is het lastig daarvoor de tijd te vinden.

Ik hoop dus toch dat de qbox aan de praat komt. Dat zal ook een wat vriendelijkere web-interface geven voor de familie om het stroomverbruik in te zien.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi RobertO,

Ik heb de foto's doorgezet naar mijn collega's die meer van de Qbox afweten. Hij lijkt nu namelijk goed geactiveerd te zijn, maar er komt nog geen data door.

Groet,
Tessa
ik zal zo thuis eens kijken of de sensor er recht op zit en of het LEDje onderop de Qbox knippert in overeenstemming met de meter...
De sensor zit er weer goed op. Het rode lampje onder de xbox knippert af en toe, verder is hij groen.
En ik zie op mijn dashboard in de grafiek van mijn energieverbruik wat verschijnen. Het werkt dus.

bedankt!
Robert
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Robert,

Ik zie nog geen live data verschijnen. Mijn Qbox collega geeft aan dat we je het beste een nieuwe sensor met LED-sensor stickers kunnen sturen, dus dit ga ik sowieso voor je regelen!

Groet,
Tessa
ik zie sporadisch nieuwe data, maar niet continue. De waardes van vrijdag vind ik ook dubieus, vanaf 19 u zou dat zeker continue 150W (halogeen verlichting) moeten zijn. Een nieuwe sensor en zeker een nieuwe sticker is dus welkom.

bedankt,
Robert

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Robert,

De sensor en stickers zijn twee dagen geleden naar je verstuurd.
Ik zie ook constant data doorkomen nu! Mag ik er vanuit gaan dat je de nieuwe sensor er op hebt geplakt? 🙂

Groet,
Tessa
De nieuwe sensor was (in elk geval tot vandaag) nog niet binnen. Ik heb de elektrische oven aangezet om flink wat verbruik te hebben en ben met de oude sensor aan het schuiven gegaan om het midden van de LED te vinden (zodat de Qbox constant oranje knippert). Dat was volgens mij maar 1 of 2 mm van de plek waar 'ie eerst zat, maar genoeg om een verschil te maken! Ik heb vervolgens de sensor met een boel tape horizontaal en verticaal vastgezet. De display van de meter is nu niet meer af te lezen, maar ik heb wel een mooie grafiek online :-)

De volgende keer dat ik de meterstand moet aflezen zal ik hem opnieuw zorgvuldig aanbrengen met de nieuwe sticker.

bedankt
Robert
Reputatie 4
Badge +8
Geweldig, Robert! Wat een boel tape al niet voor elkaar kan krijgen ;)

Nu heb je inderdaad ook een reserve-sticker voor de volgende keer :)

Groet,
Tomer

Reageer