Beantwoord

Het verbruik op dagniveau in Mijn Energie klopt volgens mij niet.

Beste Querrent

Hierbij wil ik aangeven dat in de Qbox de dagwaarde niet juist wordt aangegeven voor het elektra gebruik.
Het bedrag wordt hierbij ook niet aangegeven
Mvrg H de Vreede
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 27 september 2018, 15:47

Hi!

Er was inderdaad een fout in Mijn Energie op dagniveau. Daardoor werd het dagverbruik onder de grafiek in de app weergegeven met factor twaalf. De grafiek zelf klopt wel.

Fijn dat die weer goed staat bij jou @Maarten! Hoe is dat bij jou @HdeVreede?

Groet, Joost

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HdeVreede,

bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat het verbruik op dagniveau niet correct door je Qbox wordt weergegeven. Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Heb je screenshots of foto's waaruit dit blijkt?
Het klopt daarnaast dat het bedrag dat eerst bij het verbruik in de energiegrafieken stond niet meer wordt weergegeven, de achterliggende reden hiervoor wordt uitgelegd in dit topic.

Groeten,
Julian
Badge
Het stroomverbruik wordt al sinds 13 sept 2018 op dagniveau in de app niet goed weergegeven

Hierbij screenshot van de Qbox
Zoals je ziet geen juiste dagwaarde

Badge
Sinds vandaag staat volgens mij alles weer correct in de App. Qurrent bedankt voor het oplossen!👍
Jammer dat sommige zo ontzettend negatief communiceren👎
Reputatie 1
Badge +4
Hi!

Er was inderdaad een fout in Mijn Energie op dagniveau. Daardoor werd het dagverbruik onder de grafiek in de app weergegeven met factor twaalf. De grafiek zelf klopt wel.

Fijn dat die weer goed staat bij jou @Maarten! Hoe is dat bij jou @HdeVreede?

Groet, Joost
Badge
Nu klopt de dagwaarde van het gasverbruik niet meer. Deze lijkt een factor 10 of 12 te klein dus ipv 0,7 is het 0,07 geworden
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @SStroosnijder.

Bedankt voor je reactie. Waar doel je precies op als je het hebt over de dagwaarde van het gasverbruik?
Met de Qbox is het onmogelijk om op dagniveau inzicht in je gasverbruik te krijgen. Wel is het mogelijk om op jaarniveau data in te zien.

Zou je een screenshot kunnen versturen van waar je de te lage gaswaarde in de energiegrafiek ziet?

Groeten,
Julian
Badge
Julian van Qurrent schreef:

Hoi @SStroosnijder.

Bedankt voor je reactie. Waar doel je precies op als je het hebt over de dagwaarde van het gasverbruik?
Met de Qbox is het onmogelijk om op dagniveau inzicht in je gasverbruik te krijgen. Wel is het mogelijk om op jaarniveau data in te zien.

Zou je een screenshot kunnen versturen van waar je de te lage gaswaarde in de energiegrafiek ziet?

Groeten,
Julian

Hi Julian,

Thx voor je reactie. Gasverbruik is altijd inzichtelijk geweest op dagniveau dus bijv. na een douchebeurt inzichtelijk hoeveel gas er verbruikt is (tenzij dit al die tijd gelogen is door de app).

Onderstaand screenshot toont dat de staaf grafiek ok is maar de waarde die de app aangeeft te klein is.

Reputatie 1
Badge +4
Hoi @SStroosnijder,

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal klopt in je Mijn Energie-omgeving.
Normaal gesproken is je gas sowieso niet inzichtelijk op dagniveau. En de waardes die je nu ziet staan kloppen ook niet.

Ik heb je screenshot doorgestuurd naar onze IT-afdeling, zodat zij dat kunnen uitzoeken.
Zodra ik daar een update van heb hoor je van ons!

Groet, Joost

Update van Moderator Fokke 18-10

Helaas is er een achterstand bij de IT-afdeling en duurt het nog iets langer om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Ik zie inmiddels wel al meer data in je grafiek, maar zie ook een paar dagen zonder verbruik. Ik weet niet of dat klopt, maar laat de taak bij IT in ieder geval nog even openstaan.
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @SStroosnijder.

Er blijkt een bug te zitten in de app op het gaverbruik. De totale hoeveelheid gebruikte gas voor een dag in daggrafiek is factor 12 te klein. Dit moet dus verhoogd worden met deze factor.
We zijn bezig met het oplossen van de bug, maar dan weet je alvast waar het vandaan komt.

Groet, Joost

Update 15-11
Helaas heb ik nog geen update wat betreft de bug. Ik hoop snel meer informatie voor je te hebben!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen