Beantwoord

Hoe blijf ik inzicht houden in mijn verbruik en de opbrengst van het Windtegoed nu de Qbox er op 1-1-2019 mee stopt?

Hallo,
Ik heb bericht gekregen van Qurrent dat vanaf 1 Januari de QBOX niet meer werkt.
Ook zal het betaalde geld over de QBox terug betaald worden.

Als ik het goed begrijp kan ik dan ook geen grafieken meer zien op deze site als ik inlog.
Omdat deze niet worden ingelezen?

Is er nog wel een overzicht? en hoe laten ze me weten wat de resultaten zijn van de wind te goeden?

Met vriendelijke groeten ,
Robert Roetgerink
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 november 2018, 11:26

Hoi @RobertRoetgerink!

Bedankt voor je bericht.

Het klopt dat wij vanaf 1 januari 2019 zullen stoppen met de servers en de dienstverlening achter de Qbox. De data in de energiegrafieken die afkomstig is van de Qbox zal vanaf dit moment niet meer in te zien zijn. De data die direct afkomstig is van de slimme meter wel.
Het is hierom aan te raden de uitleesfrequentie van je slimme meter aan te passen naar 'elk kwartier uitlezen' of dit door ons voor je te laten doen. Je slimme meter stuurt dan elk kwartier meterstanden door naar de Mijn Energie omgeving. Er zit wel enkele dagen vertraging in de weergave van deze standen. De opbrengst van je Windtegoed werd weergegeven zonder enige hulp van je Qbox dus hierop is het uitfaseren niet van toepassing.

Groeten,
Julian

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RobertRoetgerink!

Bedankt voor je bericht.

Het klopt dat wij vanaf 1 januari 2019 zullen stoppen met de servers en de dienstverlening achter de Qbox. De data in de energiegrafieken die afkomstig is van de Qbox zal vanaf dit moment niet meer in te zien zijn. De data die direct afkomstig is van de slimme meter wel.
Het is hierom aan te raden de uitleesfrequentie van je slimme meter aan te passen naar 'elk kwartier uitlezen' of dit door ons voor je te laten doen. Je slimme meter stuurt dan elk kwartier meterstanden door naar de Mijn Energie omgeving. Er zit wel enkele dagen vertraging in de weergave van deze standen. De opbrengst van je Windtegoed werd weergegeven zonder enige hulp van je Qbox dus hierop is het uitfaseren niet van toepassing.

Groeten,
Julian
Hoi Julian,
Ik heb al een Mijn Energie omgeving wat ik inderdaad al in kan kijken.
Zit 1 dag vertraging tussen en ziet er Grafisch er goed uit.
Vind het jammer dat jullie stoppen.
Persoonlijk denk ik dat het jullie ook klanten gaat kosten want dit was toch iets extra's.
Mvgr,
Robert Roetgerink
Reputatie 1
Badge +4
Dankjewel voor je reactie Robert.
Het is inderdaad een service waarmee we stoppen. Zo hopen we ons nog meer te kunnen focussen op onze energielevering. Ook omdat slimme meters steeds meer de taak van de Qbox overnemen.

Fijn om te horen dat je Mijn Energie goed werkt!

Groet, Joost
Reputatie 5
Badge +14
Realtime weergave Qbox is toch niet gelijk aan weergave slimme-meter als daar één dag vertraging in zit. Ik vindt dit een fopspeen aanbieden aan je klanten.
Jammer dat ik in de community moet lezen dat Qurrent per 1jan. 2019 stopt met de Q-Box.
Had Qurrent niet op een vriendelijker manier zijn klanten hierover kunnen informeren?
Ik vind het nogal een beslissing om zo'n mooie dienst aan de kant te zetten.
De argumenten hiervoor zijn m.i. zeer zwak en de alternatieven zijn niet te vergelijken met de info die van de slimme meter komen.
Dan de klanten, zoals ik, die niet over een slimme meter beschikken. En dit aantal mag u niet wegcijferen.
Deze klanten die jarenlang gebruik hebben gemaakt van een fantastisch monitoring systeem hebben dan plotseling niets meer. Mijn vraag is, "wat gaat u voor deze klanten doen?"

K. Mol
Reputatie 1
Badge +5
Hoi @JohnKemmer @klaasmol,

Het is zeker waar dat data uit een slimme meter met een dag vertraging niet hetzelfde als live weergaven met de Qbox. Live weergaven is nog wel mogelijk met een alternatief. Alternatieven kan je vinden op www.energieverbruiksmanagers.nl, daar vind je ook alternatieven als je nog een conventionele meter hebt.

Groet,

Fokke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen