Beantwoord

Hoe kan ik mijn Qbox aansluiten op slimme meter / conventionele digitale meter?

Binnenkort wordt mijn "oude draaiende meter" vervangen door een "slimme meter" of je kunt kiezen voor een
"conventionele digitale meter"

Mijn vraag is: waar moet ik mijn Qsensor plaatsen van de box mini ? op de slimmer meter ? (helaas heeft hij geen terug draaide meter meer) !
en op de conventionele digitale meter ? , zodat de opgewekte stroom blijft terug lopen en dat ik via mijn PC of I-phone
wel alles kan blijven volgen.
Kan iemand een foto plaatsen ?
Groeten, muis
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 1 juni 2017, 09:46

Hoi muis,

De Qbox kan op alle soorten meters aangesloten worden.

Met 'conventionele digitale meter' wordt een LED meter bedoeld. Op deze meter bevindt zich een knipperend LED-lampje. Je kunt de Q-sensor als volgt op dit lampje plakken en zo zal je verbruik gemeten worden:

Let op! Een LED meter werkt niet samen met de Qbox Solar. Het LED-lampje kan niet 'terugdraaien'. Als je dus een Qbox Solar samen met een LED meter aansluit, krijg je alleen je opwek te zien in de grafieken. Zonder de Qbox Solar wordt alleen je verbruik weergegeven.

De slimme meter zou misschien wat handiger zijn voor jou. Dit is een digitale meter met een datapoort. De kabel die nu in je Q-sensor zit kun je dan direct in deze P1 poort aansluiten:

Zodra je de Qbox op je nieuwe meter hebt geïnstalleerd, geef je dat dan ook even door aan ons? We moeten namelijk nog de instellingen wijzigen in ons systeem.

Groeten,

Natalia

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi muis,

De Qbox kan op alle soorten meters aangesloten worden.

Met 'conventionele digitale meter' wordt een LED meter bedoeld. Op deze meter bevindt zich een knipperend LED-lampje. Je kunt de Q-sensor als volgt op dit lampje plakken en zo zal je verbruik gemeten worden:

Let op! Een LED meter werkt niet samen met de Qbox Solar. Het LED-lampje kan niet 'terugdraaien'. Als je dus een Qbox Solar samen met een LED meter aansluit, krijg je alleen je opwek te zien in de grafieken. Zonder de Qbox Solar wordt alleen je verbruik weergegeven.

De slimme meter zou misschien wat handiger zijn voor jou. Dit is een digitale meter met een datapoort. De kabel die nu in je Q-sensor zit kun je dan direct in deze P1 poort aansluiten:

Zodra je de Qbox op je nieuwe meter hebt geïnstalleerd, geef je dat dan ook even door aan ons? We moeten namelijk nog de instellingen wijzigen in ons systeem.

Groeten,

Natalia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen