Beantwoord

Hoe kan ik mijn Qbox data inzien en kan ik de zonnepanelen koppelen?

• 5 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 135 keer bekeken

Qbox gisteren aan gesloten groenen lampje brand ingesteld op dagelijks aflezen maar tot nu toe niets gezien heb zelf ook zonnepanelen kan ik dan dat ook koppelen zo dat ik alles kan zien?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 6 oktober 2017, 01:13

Bij de QBox zit een activatiecode en een website om hem te activeren. Als dat niet gelukt is, dan moet je Qurrent een bericht sturen, bijvoorbeeld hier, met het exacte type van je meter.

Dagelijks aflezen heeft geen betrekking op de QBox, maar op het aflezen van een slimme meter via de netbeheerder.

Het meten van de opbrengst van zonnepanelen en weergeven in "Mijn energie" kan alleen met een QBox Solar. Daar zit een los kilowattuurmetertje bij voor in de groep waar je omvormer op is aangesloten. Met een slimme meter zie je wel wat is teruggeleverd aan het net, maar niet wat je van je zonnestroom zelf gebruikt. Omvormers hebben vaak zelf ook een netwerkverbinding zodat je op afstand je opbrengst kunt zien en registreren, maar dat kan niet door Qurrent en dus niet gecombineerd met je verbruik.

Groet, Frans
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Bij de QBox zit een activatiecode en een website om hem te activeren. Als dat niet gelukt is, dan moet je Qurrent een bericht sturen, bijvoorbeeld hier, met het exacte type van je meter.

Dagelijks aflezen heeft geen betrekking op de QBox, maar op het aflezen van een slimme meter via de netbeheerder.

Het meten van de opbrengst van zonnepanelen en weergeven in "Mijn energie" kan alleen met een QBox Solar. Daar zit een los kilowattuurmetertje bij voor in de groep waar je omvormer op is aangesloten. Met een slimme meter zie je wel wat is teruggeleverd aan het net, maar niet wat je van je zonnestroom zelf gebruikt. Omvormers hebben vaak zelf ook een netwerkverbinding zodat je op afstand je opbrengst kunt zien en registreren, maar dat kan niet door Qurrent en dus niet gecombineerd met je verbruik.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo RBosveld,

Bedankt voor je bericht en wat goed dat je ons hier hebt gevonden. Jij bedankt voor je goede antwoord, Frans!

Verder zie ik dat je Qbox nog niet online komt, Rbosveld.
Heb je het zwarte adapterkabeltje in de P1-poort van de meter gestoken en die verbonden met de Qbox? Deze is namelijk nodig bij een slimme meter.
Zitten alle kabels aangesloten en is de Qbox aangesloten aan het internet?

Hier vind je de meest gestelde vragen over de Qbox en de Qbox Solar. Hierin zie je ook terug hoe je een reset uit kan oefenen.

Ik hoop dat het lukt, RBosveld. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Nina

Reageer