Sticky Beantwoord

Hoe kan ik mijn Qbox upgraden voor de (D)SMR 5.0 slimme meter?

• 25 augustus 2017
  • 90 reacties
  • 2527 keer bekeken

Mijn Qbox werkt nog niet, heb blijkbaar ook een slimme meter die niet werkt met de xbox.
Ik heb vorige week een aantal keren contact gehad met klantenservice en had het idee dat ik op de lijst was gezet voor de update. De box werkt nog steeds niet, lampje is wel groen.
Kunnen jullie check doen voor mij?
Ik heb de Sagemcom T210-D ESMR5.

Gr. John

Moderator aanvulling [Jeroen van Qurrent]:
Naast de Sagemcom T210-D, gaat het om de volgende slimme meters: ISKRA AM550, Landis en Gyr ZCF110CCtFs2 en Sagem XS210. Als je Qbox op één van deze meters aangesloten is, en het nog niet bij ons bekend is, laat het ons weten in een reactie hieronder. Hier kun je het volledige verhaal lezen over de bovengenoemde meters.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 26 augustus 2017, 13:44

Hoi John,

Sorry dat je zo lang moest wachten. De firmware van je Qbox stond nu nog op de oude versie. Ik heb zojuist een update uitgevoerd, binnen een uur zal je (eindelijk) je verbruik in moeten kunnen zien! Laat je aan ons weten of het gewerkt heeft?

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

90 reacties

Hoi John,

Sorry dat je zo lang moest wachten. De firmware van je Qbox stond nu nog op de oude versie. Ik heb zojuist een update uitgevoerd, binnen een uur zal je (eindelijk) je verbruik in moeten kunnen zien! Laat je aan ons weten of het gewerkt heeft?

Groeten,

Natalia
Hoi John,

Groeten,

Natalia

Hi Natalia,

De mijne heeft hetzelfde probleem. Is de firmware ook nog niet updated?

Gr,

André
Mijn Qbox werkt nog niet, heb blijkbaar ook een slimme meter die niet werkt met de xbox.
Ik heb vorige week een aantal keren contact gehad met klantenservice en had het idee dat ik op de lijst was gezet voor de update. De box werkt nog steeds niet, lampje is wel groen.
Kunnen jullie check doen voor mij?
Ik heb de Sagemcom T210-D ESMR5.

Gr. John

Dank voor je bericht.
De Qbox werkt idd nu, enkel het gasverbruik is nog niet zichtbaar.
Zou je hier nog naar kunnen kijken, dan zou het helemaal perfect zijn.

Gr, John
Ls

Kunnen jullie ook voor mijn ISKRA AM550 meter de firmware upgrade uitvoeren zodat ik met de Qbox kan gaan werken?

BVD,

Arjan
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Arjan,

Dat kan zeker! Ik heb het doorgezet naar mijn collega's. Mijn collega zal vanmiddag de upgrade uitvoeren, dus de Qbox zou aan het eind van de dag moeten werken. Zou je het kunnen laten weten als het werkt? :)

Groet,

Jeroen
[verplaatst uit een andere topic]

Sinds gisteren heb ik de de qbox weer geactiveerd naar aanleiding van nieuwe meter SMR 5.0
Het werkt volgens mij niet helemaal goed, bij verbruik zie ik een negatief getal staan, bij opbrengst niets.
De Qbox zonne energie Kw/h meter blijft op dezelfde stand staan, telt geen Kw meer.
Wat is het probleem ?? Gasmeter werkt wel goed via qbox.

Zie jullie reactie
Ik heb begrepen dat er vorige week een firmware update zou zijn om mijn slimme meter de
Iskra AM550 uit te lezen, alles aangesloten maar zie nog niks, ik begrijp dus dat ik geen nieuwe firmware heb, hoe kom ik er aan ?

Mvg.

Dennis
Hoi Arjan,

Dat kan zeker! Ik heb het doorgezet naar mijn collega's. Mijn collega zal vanmiddag de upgrade uitvoeren, dus de Qbox zou aan het eind van de dag moeten werken. Zou je het kunnen laten weten als het werkt? :)

Groet,

Jeroen
Jeroen, ik zie in de App of in MIjn Energie nog immer geen recente cq live data. kan je bevestigen dat de firmware upgrade is uitgevoerd? Thx, Arjan.
Hallo,
30 augustus had ik de Qbox duo aangesloten en met beide een groen lampje helaas geen data ontvangen omdat ik blijkbaar een afwijkende slimme meter heb de ISKRA AM550 .
Dus gebeld voor een firmware upgrade en gevraagd om een bevestiging via e-mail.
Helaas heb ik die bevestiging niet ontvangen en is de status op 31 augustus nog onveranderd.
Is het mogelijk dat de update van de firmware alsnog wordt uitgevoerd?
Groet,
John Roele
Reputatie 3
Badge +8
Hallo John,

Bedankt voor je bericht.
Op 30 augustus is de firmware upgrade voor je uitgevoerd, maar er komt nog steeds geen data door.
Aldus onze gegevens lijkt het alsof de Qbox niet goed is geïnstalleerd.
Het is namelijk nodig om bij de slimme meter gebruik te maken van het zwarte adapterkabeltje. Dit zwarte adapterkabeltje stop je in de slimme meter, in de P1 poort, en daaraan wordt de witte kabel bevestigd.
Heb je dit zo geïnstalleerd? Zou je ons anders foto's van de meter, de Qbox en de bedrading kunnen sturen? Dan zoeken we voor je uit hoe we deze Qbox werkende kunnen krijgen!
Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Hallo Nina er was geen zwart adapterkabeltje mee geleverd bij de Qbox duo vandaar dat ik er vanuit ben gegaan dat deze niet meer nodig was. Nu de vraag hoe kom ik aan dat adapter kabeltje

Groetjes,
John Roele
Reputatie 3
Badge +8
Hoi John,

Dat verklaart het dan! Deze zit normaliter wel bijgevoegd, maar we zullen het kabeltje opnieuw naar je versturen. Deze zul je naar verwachting eind volgende week zeker binnen hebben.
Hierna kun je dit opnieuw aansluiten.
We horen graag of je dan weer data doorkrijgt!
Alvast fijn weekend gewenst.

Groetjes, Nina
Halo Nina,
Bedankt voor de snelle en zeer verhelderende reactie.
Zal weer wat van mij laten horen als ik het adapter kabeltje aangekoppelt heb.
Natuur een fijn weekend toegewenst.
Groetjes,
John Roele
Hoi John,

Dat verklaart het dan! Deze zit normaliter wel bijgevoegd, maar we zullen het kabeltje opnieuw naar je versturen. Deze zul je naar verwachting eind volgende week zeker binnen hebben.
Hierna kun je dit opnieuw aansluiten.
We horen graag of je dan weer data doorkrijgt!
Alvast fijn weekend gewenst.

Groetjes, Nina

Hallo Nina,
Kabeltje binnen en aangesloten, Direct daarna kwam de data binnen stromen.
Bedankt.
Groetjes,
John Roele
Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Fantastisch! Ik zal aan Nina laten weten dat het weer helemaal in orde is :)

Vriendelijke groeten,
Tomer
Badge
Hallo,
Gisteren heb ik de Qbox mono aangesloten op mijn Landis Gyr ZCF110CCtFs2 en bij het activeren volgens mij de juiste keuze gemaakt (aangezien er 4/5 waren). Ik zag echter geen data binnenkomen en kwam dit topic tegen. Is het ook mogelijk om mijn Qbox te upgraden? Pretty please 😳
Hoi Rick,

Ik heb de firmware aan onze kant zojuist geüpgrade en ik zie dat de eerste verbruiksgegevens in goede orde doorkomen. Kun je kijken of je ook al een grafiekje kunt zien?

Groeten,

Natalia

P.S. Je hoeft geen foto's meer van je meter naar ons te sturen, zoals mijn collega je eerder vandaag verzocht heeft per mail. 😉
Badge
Hoi Rick,

Ik heb de firmware aan onze kant zojuist geüpgrade en ik zie dat de eerste verbruiksgegevens in goede orde doorkomen. Kun je kijken of je ook al een grafiekje kunt zien?

Groeten,

Natalia

P.S. Je hoeft geen foto's meer van je meter naar ons te sturen, zoals mijn collega je eerder vandaag verzocht heeft per mail. ;)

Ja hij doet het! Bedankt Natalia!
ook ik heb een Landis en Gyr ZCF110CCtFs2, tevens heb ik dit aangegeven bij de activatie.
Alles in aangesloten, inclusief de zwarte tussenstekker, maar zie na 2 uur nog geen data.

Heb ik ook een firmware nodig?
Raymond
Mijn Qbox knippert Rood - lijkt niet gekoppeld aan de app/account. Reset werkt niet. Aansluiting is conform de handleiding. Wat is er aan de hand?
Gerrit
Reputatie 2
Badge +8
Hoi R.J.P.Hagedoorn en gvandevosse,

Naar jullie beide een warm welkom op de Qurrent Community!
Jullie maken allebei gebruik van een slimme meter met een DSMR 5.0 firmware.

Ik heb een upgrade uitgevoerd bij jullie Qboxen.
Hierdoor zal de Qbox jouw meter uitlezen.

Ik verwacht dat de data binnen een uur inzichtelijk is, mits het naar behoren geïnstalleerd is.

Groeten van Giulia
Dag Qurrent,

Ook ik heb onlangs een ISKRA AM550 meter gekregen waardoor de QBox op oranje blijft staan. Ik ga er van uit dat er bij mij ook een sw update zal moeten plaatsvinden.

m.vr.gr
Richard Weustink
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Richard,

Welkom op de Qurrent Community, leuk je hier te zien 🙂

Ik heb jouw Qbox voorzien van een firmware upgrade en jouw Qbox gegevens heb ik gewijzigd naar een slimme meter.

Waarschijnlijk bezit je geen zwarte adapterkabel, ik stuur je daarom een zwart adapterkabeltje toe.
Deze kabel dient tussen de witte kabel en de P1 poort geplaatst moeten worden.
Je zult de kabel binnen een week ontvangen.

Groeten van Giulia
Dag Giulia,

bedankt voor je snelle reactie. Het zwarte kabeltje opsturen hoeft niet, die had ik nog liggen. Ik zie nu in de app wat ik 'live' verbruik en dat klopt wel. Wat de meterstanden betreft zal er nog een correctie moeten plaatsvinden in het dashboard (ook wat wind tegoed betreft, die staat nu op 700% ???).

Verder heb iik ook een slimme gasmeter, maar ik zie het verbruik niet weer op het display in de elec meter dus ik vermoed dat daar ook nog geen communicatie is (de gasmeter zelf geeft wel weer hoeveel ik verbruik). Dit zal ik bij Liander voorleggen.

Als ik dagelijks de standen wil hebben doorgestuurd, moet ik dat via jullie regelen of via Liander? Hoor graag van je.

In ieder geval is bij mij de eerste stap gezet naar inzichtelijkheid. Dank daar voor.

groet,
Richard

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen