Beantwoord

Hoe kom ik aan een nieuwe Qbox sticker?

• 10 januari 2018
  • 13 reacties
  • 245 keer bekeken

Ik in mijn nieuwe woning een andere meter. Hoe kom ik aan een nieuwe sticker voor de sensor?
Ik had meter met schijf nu heb ik meter met knipper led.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 12 januari 2018, 16:12

Hoi gmmkonings, welkom op de community!

Ik heb een nieuwe sticker voor je besteld en stuur deze gratis naar je toe.

Veel plezier in je nieuwe woning:)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi gmmkonings, welkom op de community!

Ik heb een nieuwe sticker voor je besteld en stuur deze gratis naar je toe.

Veel plezier in je nieuwe woning:)

Groetjes, Tanja
Sticker ontvangen en sensor aangebracht. Ik krijg echter geen gegevens door. Misschien kan iemand mijn qbox een reset geven? Mijn meter geeft 1000 pulsen per kWh dat is meer dan de 600 omw. van de meter met draaischijf dus moet mogelijk ook aangepast worden.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi gmmkonings,

Bedankt voor je terugkoppeling!

Wij hebben jouw Qbox gegevens al omgezet naar een LEDmeter met 1000 als impulswaarde.

Ik ben nu wat resets aan het uitvoeren, mocht dit niet hebben geholpen in de komende twee uur.. raad ik je aan een foto van de meter/installatie naar vraag@qurrent.nl toe te sturen.

Dan kan ik sneller zien wat er aan de hand is en jouw Qbox aan de praat krijgen.

Alvast bedankt voor je moeite!

Groeten van Giulia
Reputatie 5
Badge +13
Hoi gmmkonings,

We zien dat de Qbox nog geen data doorkrijgt van je meter. Kan je ons de foto's van de meter/installatie sturen? Dat mag ook in dit topic.

Groetjes, Tanja

Dit een foto van de meter. De sensor is even vast gezet met ductape. Als ik de sensor exact op de knipper led van de meter houdt dan wordt de led op de Q-box oranje. houd ik hem naast de led op de meter dan word de led op de Q-box groen.
Reputatie 4
Badge +8
Hallo gmmkonings,

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een foto naar ons toe te sturen. 🙂

Zo te zien staat het sensorblokje in de juiste hoek. Echter wordt de meter nog steeds niet uitgelezen door de Qbox. Is het misschien mogelijk om een foto van verderaf te maken? Zo kunnen wij zien hoe het blokje in volledigheid geplakt is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de sensor alleen kan werken als het op een bepaalde gehouden wordt of met ductape moet worden geplakt. Daarom zoeken wij dit graag voor je uit.

Ik hoor graag van je!

Groet,
Tessa
Ik heb de sensor nu heel nauwkeurig met dubbelzijdig tape op de sticker geplakt. De led is nu groen.
Het hele systeem opnieuw opgestart. Eerst het sensordeel tot deze groen was. Daarna het netwerkdeel opnieuw aangezet. Beide zijn groen.
Verder heb ik één keer de led bij de router zien knipperen maar zie nog steeds geen data.
Reputatie 4
Badge +8
Hallo gmmkonings,

Mijn collega heeft een reset uitgevoerd en er komt nu data door in Mijn Energie. 🙂
Mocht je nog vragen hebben vernemen wij dit graag uiteraard.

Groet,
Tessa
Goedemorgen, Ik heb nog steeds het idee dat er iets niet goed is ingesteld. Via de mijn energie krijg ik door dat ik sinds donderdag 16:48 en vandaag 10:28, 57 kWh heb verbruikt. De meterstanden van deze momenten zijn 34858 en 34888 dat is dus 30 kWh.
Verder geeft de grafiek in de app vaak hoog verbruik aan tot soms wel 9kWh. Ik heb toch het idee dat er iets niet goed staat met het aantal pulsen per kWh. Verder staat er rond 29 jan. vervuiling in de verbruiks database van mijn energie. Nl. een negatief verbruik van 8Giga Watt. Dit geeft problemen met totaal overzichten. Ik hoog dat iemand van Qurrent hier iets aan kan doen.
Bij mijn vorige woning met draaischijf klopte het nl. vrij nauwkeurig.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Gmmkonings,

We gaan onderzoeken waar het negatieve verbruik vandaan komt en dit voor je aanpassen. Ik geef je een update zodra we meer informatie hebben!

Groet,

Jeroen
Reputatie 2
Badge +5
Hi gmmkonings,

Ik heb terugkoppeling ontvangen over de Qbox, en kan je aangeven dat als het goed is alles naar behoren zou moeten werken.
Kan je bevestigen of dat klopt? Anders moeten wij even verder kijken naar hoe het zit.

Groetjes,
Nathan
Alles lijkt oke. Ook de 8mega Watt van eind januari is verdwenen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi gmmkonings,

Fijn om te lezen dat alles nu naar behoren werkt 🙂

Groet,
Tessa

Reageer