Beantwoord

Hoe live is de live data in de qurrent app?

• 16 maart 2018
  • 1 reactie
  • 190 keer bekeken

Met de qbox en de app kan je live het verbruik bijhouden.
  • Ik vraag mij echter sterk af hoe live dit is. Als ik een gloeilamp van 100 watt uit zet zie ik bijvoorbeeld helemaal niets veranderen in het gebruik. Andersom geldt hetzelfde. Ik heb het idee dat het verbruik wordt gemiddeld over een aantal minuten of iets dergelijks.
  • Daarnaast vindt ook een filtering plaats aangezien alle verbruiken afgerond worden op hele mooie ronde getallen.
Gezien bovenstaande, hoe kan ik dan ooit ontdekken welke apparaten veel stroom verbruiken?

Groeten,
Thomas
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 19 maart 2018, 11:58

Hoi TJBles,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Wat leuk dat je ons hier hebt gevonden.
De Qbox geeft per minuut live data door. Een gloeilamp heeft een vermogen van 100 watt, dit vermogen zal hij niet per minuut afgeven, maar is normaliter gebaseerd op het vermogen per uur.
Omdat het verbruik van een gloeilamp verwaarloosbaar is per minuut, kan het kloppen dat je dit niet gelijk terugziet in je live verbruik. Verder klopt het dat wij afronden op hele getallen in Watt eenheid. Dit is een precieze eenheid om stroomverbruik te meten.
Ons advies is om bijvoorbeeld de wasmachine aan te zetten, dit is een apparaat met een hoger vermogen en hier zul je duidelijk het verbruik per minuut zien wijzigen.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is en wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +5
Hoi TJBles,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Wat leuk dat je ons hier hebt gevonden.
De Qbox geeft per minuut live data door. Een gloeilamp heeft een vermogen van 100 watt, dit vermogen zal hij niet per minuut afgeven, maar is normaliter gebaseerd op het vermogen per uur.
Omdat het verbruik van een gloeilamp verwaarloosbaar is per minuut, kan het kloppen dat je dit niet gelijk terugziet in je live verbruik. Verder klopt het dat wij afronden op hele getallen in Watt eenheid. Dit is een precieze eenheid om stroomverbruik te meten.
Ons advies is om bijvoorbeeld de wasmachine aan te zetten, dit is een apparaat met een hoger vermogen en hier zul je duidelijk het verbruik per minuut zien wijzigen.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is en wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena

Reageer