Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Beantwoord Hoe moet ik mijn nieuwe, slimme meter aansluiten?

Q-friend

6 replies

Auteur
  • 26 mei 2017
4 replies
Auteur

15 minuten geleden

Binnenkort wordt mijn "oude draaiende meter" vervangen door een "slimme meter merk Kaifa " of je kunt kiezen voor een
"conventionele digitale meter"

Mijn vraag is: waar moet ik mijn Qsensor plaatsen van de box mini ? op de slimmer meter ? (helaas heeft hij geen terug draaide meter meer) !
en op de conventionele digitale meter ? , zodat de opgewekte stroom blijft terug lopen en dat ik via mijn PC of I-phone
wel alles kan blijven volgen.
Kan iemand een foto plaatsen ?
En ... werkt de Qsensor box mini wel op z'n nieuwe slimme of convenstionele digitale meter ?????
Groeten, muis

icon Gemarkeerd als beste antwoord Giulia van Qurrent on 30 mei 2017, 15:47

Dag muis,

Aan het plaatje te zien ga je gebruik maken van een KAIFA slimme meter.
Zoals John Kemmer al aangaf, moet je deze meter aansluiten als een slimme meter en hoef je het sensorblokje niet te gebruiken (er zit namelijk een P1 poort op).

Je dient dus de witte kabel van de Qbox met een zwart adapterkabeltje te bevestigen in de P1 poort (het klepje links op de foto).

De netbeheerders vervangen over het algemeen nu alleen nog maar conventionele meters met slimme meters.
Indien je toch een conventionele LED meter geplaatst krijgt, ontvangen wij daar graag de foto van zodat wij je kunnen adviseren waar het sensorblokje geplakt dient te worden.

Groeten van Giulia

Bekijk origineel

6 reacties

Q-brain

152 replies

• 26 mei 2017
Naar mijn idee zit er P1 aansluiting aan links op de voorkant van de meter. Er zit standaard een zacht plastic plaatje voor en dat kun je gewoon weghalen vervolgen met het kabeltje, meegeleverd met de qbox, de P1 poort verbinden met de qbox.
Geen sensor nodig.
Q-friend

6 replies

Auteur
  • 26 mei 2017
Hallo John,

Bedankt voor je reactie. Jij denkt dat - mijn qbox - dan werkt op de nieuwe slimme meter ?
Heb je ervaring ? of iemand anders.
Groeten, muis
Q-brain

152 replies

• 26 mei 2017
Hierbij een overzicht van de KAIFA type MA 105 t.e.m. MA 304.
Op de eerste afbeelding staat onderaan "UITGANG" dit ff lezen.
Q-friend

6 replies

Auteur
  • 27 mei 2017
JohnKemmer,

Hartelijk dank. Nu weet ik dat de "Qsensor box-mini" op de slimme meter werkt !
Ik persoonlijk kies voor de digitale meter. Iemand ervaring of de Qsensor daar op werkt ?

Want als ik dit allemaal hoor van slimme meter ? Ze weten alles - daarom krijg je in de toekomst "verschillende elektra tarieven"
-zie hier het filmpje- Dus als jij elke dag 's avonds van 22:00 - 02.00 uur TV kijkt (in de middel of the night) krijg je plots BIJVOORBEELD
NA 00:00 uur een andere stroom tarief. Nederland wordt slapend rijk. ( die gehele operatie van de slimme meter moet er gewoon uit)
Groeten, muis

https://www.youtube.com/watch?v=WDbviDG0oQA
Q-brain

152 replies

• 27 mei 2017
Wat doe je eigenlijk nog op dit forum als je dit zo zeker weet.
Q-moderator

94 replies

Beantwoord
  • 30 mei 2017
Dag muis,

Aan het plaatje te zien ga je gebruik maken van een KAIFA slimme meter.
Zoals John Kemmer al aangaf, moet je deze meter aansluiten als een slimme meter en hoef je het sensorblokje niet te gebruiken (er zit namelijk een P1 poort op).

Je dient dus de witte kabel van de Qbox met een zwart adapterkabeltje te bevestigen in de P1 poort (het klepje links op de foto).

De netbeheerders vervangen over het algemeen nu alleen nog maar conventionele meters met slimme meters.
Indien je toch een conventionele LED meter geplaatst krijgt, ontvangen wij daar graag de foto van zodat wij je kunnen adviseren waar het sensorblokje geplakt dient te worden.

Groeten van Giulia

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: