Hoe sluit ik mijn Qbox aan op slimme meter?

• 21 september 2018
  • 20 reacties
  • 302 keer bekeken

Badge
Gisteren slimme meter gekregen. Betreft Kaifa serie MA105 / MA304 Router hangt niet in lichtmeter kast.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @KarelvanDam,

bedankt voor je bericht. Goed om te horen dat je een slimme meter hebt gekregen. Zou je misschien twee foto's kunnen uploaden in deze topic (of versturen via mail)?

Eén foto van je slimme meter waarop alle gegevens die hierop staan duidelijk en scherp in beeld zijn en één foto van hoe je op dit moment de Qbox hebt aangesloten op je slimme meter en je internetmodem?

Met de informatie op deze foto's kunnen wij zorgen dat je Qbox gaat functioneren met deze nieuwe slimme meter.

Groeten,
Julian
Badge
Het gaat goed, heb nu zo'n 2 weken een slimme meter en heb nu al 188% zelf opgewekt. Mijn qbox geeft geen gegevens meer, alle lampjes staan op groen.
Badge

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @KarelvanDam,

Bedankt voor het sturen van de foto's.

Helaas wordt hieruit niet duidelijk wat er precies op je slimme meter staat? Zou je wellicht nog één foto van de meter kunnen sturen, waarop de cijfers en letters scherp staan afgebeeld?

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +14
Zijn vraag lijkt mij nogal duidelijk, deze mijnheer heeft een qbox-duo nodig.
Reputatie 2
Badge +9
Klopt @JohnKemmer, er is inderdaad een Duo nodig, en die heeft @KarelvanDam ook als het goed is.
Vandaar dat we nog iets duidelijkere foto's nodig hebben!

Groet, Joost
Badge
Goedendag, ik heb inderdaad een duo. Bij deze een scherpere foto van de slimme meter. Groeten Karel

Badge
Verder staat bij mijn opgewekte energie 250%, klopt dit?
Badge
??????
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @KarelvanDam,

Dank voor het posten van de foto's. Mijn collega gaat wat aanpassingen doen om de nieuwe meter goed in het systeem te zetten en de firmware van de Qbox te updaten. Ik heb verder verzocht om een zwart verloopstukje op te laten sturen. Zodra je dit ontvangt, zou ik je willen vragen om dit te plaatsen tussen de wittekabel uit de Qbox en de meterkast. Als het goed is moet de Qbox daarna weer naar behoren functioneren.

Groet,

Fokke
Badge
Goedendag, bedankt voor het opsturen van verloopblokje, maar jammer genoeg werkt het nog niet. Heb van alles geprobeerd. Blokje rechtstreeks op slimme meter, blokje aan qbox. Reset toegepast, normaal opstarten gedaan. Het werkt niet, de groene lampjes lichten wel keurig op. Hoor nog graag van jullie. Groeten Karel
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @KarelvanDam,

Helaas was de meter niet goed gewijzigd in ons systeem. Ik heb dit nu goed gezet, je Qbox geupdatet en als het goed is zou deze het nu over 2 uur weer helemaal moeten doen.

Groet,

Fokke
Badge
Hallo Fokke,
helaas het werkt niet.
Groeten Karel
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Karel,

Ik zie het inderdaad dat het nog niet werkt. Helaas zijn de Qbox experts vandaag niet aanwezig. Ik heb het doorgezet naar ze en zal maandag nog even langsgaan voor je om er samen met een van hun naar te kijken.

Groet,

Fokke
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Karel,
Op je laatste screenshot heb je niet het zwarte verloopstukje in de slimme meter zitten, klopt dat?
Dit is nodig om de aansluiting goed te laten werken. Heb je het zwarte verloopstukje in huis? En zoja, kun je deze tussen de witte kabel en de slimme meter doen?

Daarnaast heeft mijn college je firmware een nieuwe update gegeven.

Mocht dit allebei nog niet werken dan kunnen we dit het beste via de telefoon bespreken, om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Karel,

Ik heb begrepen dat de oplossing wellicht simpel is. De kabel die tussen de Qbox en de slimme meter zit moet bij de Qbox in het linker contact niet in het midden. 😃

Groet,

Fokke
Badge
Het werkt weer. Bedankt, groeten Karel
We hebben al een aantal jaar een Q-Box.
Recent is er bij ons een slimme meter geïnstalleerd.
Het zou mogelijk moeten zijn de Q-Box op de slimme meter aan te sluiten.
Mijn vragen zijn:
  1. wat moet ik doen om de aanwezige Q-Box aan te sluiten.
  2. Moet ik dan ergens instellingen veranderen.
  3. Kan ik op die manier ook de meterstanden uitlezen.
Reputatie 4
Badge +12
De QBox doet het na 31 december niet meer. Ik zou me dus voor die paar weken niet meer druk maken. Je kunt Qurrent de meterstanden laten uitlezen via de netbeheerder. Ga op het dashboard naar je profielpagina, tabblad woning. Daar kun je bij Energiemonitoring instellen dat je je slimme meterstanden per dag of per kwartier wilt hebben. Na een dag of vier zie je als het goed is de resultaten in Mijn Energie en onder Meterstanden.

Succes, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @TwanJochijms,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic, omdat het wezenlijk over hetzelfde gaat.

@FransvanWoerkom heeft gelijk, per 1 januari 2019 zullen we stoppen met de servers en de dienstverlening achter de Qbox. Hier is voor gekozen omdat de Qbox, behalve de real-time weergave, geen meerwaarde meer heeft in vergelijking met de slimme meter. De slimme meter kan namelijk je energieverbruik, per kwartier gespecificeerd, doorgeven aan de energiegrafieken in Mijn Energie. Het enige verschil met de Qbox is dat er een paar dagen (één tot vier) over gaan voor het energieverbruik getoond kan worden in de energiegrafieken. Dit heeft ermee te maken dat de standen van de slimme meter eerst nog langs de netbeheerder moeten.

Mocht je de laatste drie weken toch echt nog gebruik willen maken van je Qbox op de slimme meter, laat me dan alsjeblieft weten wanneer je telefonisch bereikbaar bent, dan zal ik je opbellen om de mogelijkheden te bespreken.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen