Beantwoord

Ik heb een nieuwe slimme meter waarom zie ik nog geen Qbox data?

• 28 februari 2018
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

Sinds gisteren slimme meter, eindelijk kan ik de qbox gebruiken(al een jaar nutteloos geweest) aansluitingen volgens het boekje. Alles brandt groen maar toch geen gegevens in app zichtbaar. graag jullie hulp
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 2 maart 2018, 10:35

Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Om de Qbox goed te laten werken, is het belangrijk dat we weten welke slimme meter je hebt. Op dit moment denkt de Qbox nog dat de oude meter is aangesloten. Welk type slimme meter is het? Bij de nieuwe generatie slimme meters moeten we namelijk ook een firmware upgrade geven.
Ook is het van belang dat met een slimme meter gebruik wordt gemaakt van het zwarte adapterkabeltje. Deze steek je in de P1-poort en hieraan sluit je vervolgens de witte kabel naar de Qbox aan.
Ik hoor graag van je! Dan passen we het direct voor je aan.

Groet, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Om de Qbox goed te laten werken, is het belangrijk dat we weten welke slimme meter je hebt. Op dit moment denkt de Qbox nog dat de oude meter is aangesloten. Welk type slimme meter is het? Bij de nieuwe generatie slimme meters moeten we namelijk ook een firmware upgrade geven.
Ook is het van belang dat met een slimme meter gebruik wordt gemaakt van het zwarte adapterkabeltje. Deze steek je in de P1-poort en hieraan sluit je vervolgens de witte kabel naar de Qbox aan.
Ik hoor graag van je! Dan passen we het direct voor je aan.

Groet, Nina
Hoi Nina, bedankt voor je reactie. Het zwarte kabeltje heb ik aangesloten volgens de handleiding.
De meter is een Iskra SMR 5.0 AM550-ED1. Hopelijk gaatjes werken.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor het doorgeven van de details.

Wij hebben geconstateerd dat je Qbox een harde reset nodig heeft. Hiervoor heb ik een handleiding naar jou persoonlijke mail gestuurd. Let op: deze mail kan in je spam folder terecht zijn gekomen.

Groet,
Tomer

Reageer