Beantwoord

Ik heb een slimme meter gekregen en nu werkt de Qbox niet meer?

• 9 december 2016
  • 4 reacties
  • 500 keer bekeken

Ik heb nu een week een slimme meter geplaatst ,nu heb ik al reeds 2 jaar een qbox solar en deze werkt natuurlijk niet automatisch. Alleen zie ik wel de opbrengst in mijn energie maar het verbruik niet.
Ik kan trouwens niet inloggen op de app vd qbox hoe kan dat?
Op dit moment neem ik nog geen energie af van qurrent dat gaat vanaf 1-02-2017 plaats vinden maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn voor de registratie van de qbox?
Hoe meld ik qurrent aan voor het uitlezen van mijn slimme meter?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 14 december 2016, 13:48

Hoi Herbert,

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de klantenservice, volgens mij werkt je Qbox ook inmiddels weer.

*Als je een meterwissel hebt gehad kan je een foto sturen van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice (vraag@qurrent.nl).

De klantenservice zorgt er dan voor dat de Qbox gekoppeld wordt aan je nieuwe elektra meter.

*Als je Qbox het dan nog niet doet, kan het zijn dat je het zwarte adapterkabeltje mist. Sommige slimme meters hebben een zwart adapterkabelje nodig die tussen de elektra meter en de wit/grijze kabel moet. Deze kan je aanvragen bij de klantenservice.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

4 reacties

De data in de qbox app kloppen nog steeds niet hoe kan dat toch? Ook in mijn energie moet ik meterstanden invullen terwijl ik een slimmemeter heb!!!!
Doe er iets mee want Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dingen goed te zetten in Mijn energie?
Groet v Herbert
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Herbert, ik heb nog geen terugkoppeling gehad van de technische dienst.

Zodra ik meer weet hoor je het direct!

Groetjes, Tanja
Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met Qurrent over de solar qbox. Ik som even op wat er aan de de hand is op de app. In mijn energie lijkt alles te kloppen.
Er zijn gegevens te zien in mijn energie vanaf 1-1-2013. Vanaf 1-11-2014 ook solar gevens.
Grafische weergave in de app laat niets zien over het jaar 2013 en 2014 slaat de app gewoon over vandaar dat ik over 2014 ook geen screenshot kan laten zien. 2015 lijkt te kloppen maar de verbuikscijfers kloppen niet de opwek gegevens wel.
2016 lijkt grafisch ook goed weergeven maar kloppen verbruikscijfers ook niet. Voor 2017 geeft grafisch ook goed maar de cijfers heb ik niet gecontroleerd.
Ik zol de screenshots bijvoegen, ik hoop dat jullie er uitkomen.
Met vriendelijke groet,
Herbert Olde Heuvel.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Herbert,

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de klantenservice, volgens mij werkt je Qbox ook inmiddels weer.

*Als je een meterwissel hebt gehad kan je een foto sturen van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice (vraag@qurrent.nl).

De klantenservice zorgt er dan voor dat de Qbox gekoppeld wordt aan je nieuwe elektra meter.

*Als je Qbox het dan nog niet doet, kan het zijn dat je het zwarte adapterkabeltje mist. Sommige slimme meters hebben een zwart adapterkabelje nodig die tussen de elektra meter en de wit/grijze kabel moet. Deze kan je aanvragen bij de klantenservice.

Groetjes, Tanja

Reageer