Beantwoord

Ik heb geen inzicht meer in mijn opwek en verbruiks sinds de Qbox niet meer in gebruik is.

• 11 november 2018
  • 5 reacties
  • 224 keer bekeken

Ik heb al vele jaren de qbox. die is nu buiten gebruik, maar verbruik en opwek cijfers zie ik niet meer terug in de app en de in mijn verbruik grafiek.
HELP
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 12 november 2018, 10:18

Hoi @MSchimmel.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Door de uitleesfrequentie van je slimme meter op 'elk kwartier uitlezen' te zetten kun je per kwartier gespecificeerd je energieverbruik terug zien in de energiegrafieken van Mijn Energie. Deze data wordt wel met enige (1 tot 4) dagen vertraging in de energiegrafieken getoond. Als je de uitleesfrequentie van je slimme meter aangpeast wilt hebben kun je dit zelf aanpassen in Mijn Energie of je kan het ons laten doen door te reageren op dit bericht.

Helaas is het niet mogelijk om de losse opwek van je zonnepanelen met een aparte lijn in de energiegrafieken in te zien zoals je dat gewend was van de Qbox Solar. Wel wordt teruglevering nog getoond als 'negatief verbruik'.
Als je toch de losse opwek van je zonnepanelen in wilt blijven zien is een app zoals Fritts aan te raden. Je zou mogelijk ook kunnen kijken naar een van deze alternatieve energieverbruiksmanagers kunnen kijken.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MSchimmel.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Door de uitleesfrequentie van je slimme meter op 'elk kwartier uitlezen' te zetten kun je per kwartier gespecificeerd je energieverbruik terug zien in de energiegrafieken van Mijn Energie. Deze data wordt wel met enige (1 tot 4) dagen vertraging in de energiegrafieken getoond. Als je de uitleesfrequentie van je slimme meter aangpeast wilt hebben kun je dit zelf aanpassen in Mijn Energie of je kan het ons laten doen door te reageren op dit bericht.

Helaas is het niet mogelijk om de losse opwek van je zonnepanelen met een aparte lijn in de energiegrafieken in te zien zoals je dat gewend was van de Qbox Solar. Wel wordt teruglevering nog getoond als 'negatief verbruik'.
Als je toch de losse opwek van je zonnepanelen in wilt blijven zien is een app zoals Fritts aan te raden. Je zou mogelijk ook kunnen kijken naar een van deze alternatieve energieverbruiksmanagers kunnen kijken.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MSchimmel.

Bedankt voor je reactie.

Zojuist heb ik de uitleesfrequentie van je slimme meter nogmaals ingesteld op 'elk kwartier uitlezen'.
Hopelijk gaat dit ervoor zorgen dat er nu wel kwartierstanden naar de energiegrafiek worden verstuurd. Houd er wel rekening mee dat er enige vertraging (1 tot 4 dagen) in de weergave in de energiegrafieken kan zitten.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MSchimmel.

Bedankt voor je bericht.

Inmiddels zie ik wel gegevens in je energiegrafiek, ook per kwartier uitgesplitst. Echter komt deze data door met enige vertraging, omdat de standen van de slimme meter eerst langs de netbeheerder gaan voor ze in de energiegrafieken worden getoond. Hier kunnen we helaas weinig aan doen.
Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag van je.

Groeten,
Julian
Beste Julian,
Ik had de instelling: elk kwartier uitmeten al aan staan.
Ook zie ik dat de portal de qbox nog uitleest, hoewel de qbox niet meer in gebruik is.
Zouden jullie de meet gegevens opnieuw willen uitlezen via de slimme meter?

groet,
mark
En we zijn nu al een week verder. Grafiek kan geen gegevens laten zien.
Ik wacht al sinds mei op een juiste beeldvorming...
Zal het ooit goed komen.

Reageer