Beantwoord

Instelling slimme gasmeter

• 27 december 2017
  • 6 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik heb zowel een slimme gasmeter als electriciteitsmeter , maar nu wordt er bij mijnt qurrent weergegeven dat ik geen slimme gasmeter zou hebben. Ik heb een duo Qbox besteld, maar er zit geen netwerkkabel naar de gasmeter. Moet ik misschien nog iets doen?
icon

Beste antwoord door Prenger 27 december 2017, 19:00

Hoi jorine,

De gegevens van de gas meter worden doorgegeven aan de electriciteits meter, dus daar heb je geen extra kabeltje voor nodig, deze gegevens komen mee over de kabel welke je aan de p1 poort van je electriciteits meter hebt aangesloten naar de qbox, wel is het zo dat de gegevens van de electriciteits meter maar 1x per uur worden geupdate naar de electriciteits meter, mocht je echter geen gegevens ontvangen van je gas meter, dan kan het zijn dat de comminicatie tussen de meters niet goed verloopt.

@Giulia van Qurrent ,
kun jij kijken of de gegevens van de qbox volledig doorkomen en of de gas meter gegevens worden ontvangen,

groetjes
richard
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi jorine,

De gegevens van de gas meter worden doorgegeven aan de electriciteits meter, dus daar heb je geen extra kabeltje voor nodig, deze gegevens komen mee over de kabel welke je aan de p1 poort van je electriciteits meter hebt aangesloten naar de qbox, wel is het zo dat de gegevens van de electriciteits meter maar 1x per uur worden geupdate naar de electriciteits meter, mocht je echter geen gegevens ontvangen van je gas meter, dan kan het zijn dat de comminicatie tussen de meters niet goed verloopt.

@Giulia van Qurrent ,
kun jij kijken of de gegevens van de qbox volledig doorkomen en of de gas meter gegevens worden ontvangen,

groetjes
richard
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Jorine,

De Qbox werkt nog niet naar behoren.
Ik heb alle gegevens geupdate en de Qbox is online.

Kun je mij foto's toesturen van de installatie als de Qbox binnen een uur niet naar behoren werkt?

Alvast fijne jaarwisseling jullie twee!

Groeten van Giulia
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @JorineKortman,

De beste wensen voor 2018!
Er komt nog geen data door, dus wil je foto's toesturen van de installatie van de Qbox?
We zien graag de meter, de bekabeling en de Qboxen.
Als we deze binnen hebben, dan kunnen we hiermee verder voor je aan de slag!
Samen krijgen we die Qbox aan de praat.

Groetjes, Nina

electriciteitmeter

modemaansluiting

gasmeter

aansluiting qbox meterkast

qbox modem Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jorine,

Bedankt voor je bericht en voor je foto's.
Mijn collega onderzoekt dit nu verder voor je. Je geeft wel ook aan dat er een trap en een kast tussen de 2 Qboxen zit.
Onze verwachting is dat de afstand tussen de 2 Qboxen hierdoor de te groot is. Ik raad je aan om een repeater aan te schaffen, waardoor het signaal wordt versterkt. Onze verwachting is dat hierna het Qbox-signaal wel wordt opgepakt.

Groetjes, Nina

Update van moderator Nina
De Qbox is gefixt! Veel plezier.
bedankt, Ik zie nu vanaf circa twee uur de meterstanden

Reageer