Beantwoord

Is jouw energieverbruik niet meer zichtbaar?

  • 3 oktober 2016
  • 21 reacties
  • 1022 keer bekeken

Hallo,

Zijn dr meer qurrent gebruikers waarbij het energieverbruik vanaf 7 september niet meer wordt doorgegeven?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 november 2016, 11:18

Als je energieverbruik niet meer zichtbaar is in Mijn Energie of in de App:
(Maar alles eerst wel goed werkte)

Je moet hierbij onderscheid maken tussen 3 verschillende situaties:

Geen inzicht meer van de Qbox
- Heb je een internet of stroomstoring gehad? (geef dan je Qbox een rest volgens de handleiding)
- Heb je een meterwissel gehad? (Stuur dan een foto van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice)
- Ben je verhuisd? (Stuur dan een foto van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice) Je kan de Duo niet als Mono gebruiken.

Geen inzicht meer van mijn slimme meter
- is de uitleesfrequentie uitgezet of op 2 maandelijks gezet? (pas het dan aan naar dagelijks uitlezen)

Geen inzicht meer van mijn handmatig ingevoerde meterstanden
- Heb je wel meterstanden ingevoerd in het meterstanden overzicht in Mijn Energie?

Als er een algemene storing is laten wij het weten!

Andere situatie? Laat het ons weten :)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

21 reacties

Ik heb een QBox en ik zie netjes elke dag mijn stroomverbruik over de afgelopen dagen tot en met vandaag.

Mijn gasverbruik wordt niet gemonitord.
Ik heb geen Qbox, kon per week en maand etc bekijken alleen vanaf begin sept. niet meer
Reputatie 1
Badge +4
Hallo,

Zijn dr meer qurrent gebruikers waarbij het energieverbruik vanaf 7 september niet meer wordt doorgegeven?
Reputatie 1
Badge +4
Ik had dat ook. Toen kreeg ik van de Qurrent-helpdesk het advies om een tussensnoertje (met zwart blokje, uit de Qbox-doos) te plaatsen en de Qbox te resetten. Dat, of misschien wel een van de twee acties, hielp.
Ik heb een Qbox waarmee ik mijn energieverbruik (stroom en gas) volg maar vanaf 19 september is dit niet meer mogelijk. Er waren al een aantal maanden problemen met het monitoren van de opbrengst van de zonnepanelen. Hiervoor zou een nieuwe Qbox worden opgestuurd maar deze heb ik nog niet ontvangen.
Hoi HarmendeBoer, Waai, B. Fris en JoVolkerink

Van harte welkom op onze community. De kop is eraf en de community is nu echt van start. Heel leuk om te zien dat jullie elkaar al kunnen vinden en helpen!

Hallo,

Zijn dr meer qurrent gebruikers waarbij het energieverbruik vanaf 7 september niet meer wordt doorgegeven?


Ik denk dat de storing alleen betrekking heeft op jou. Ik kijk het daarom ook graag voor je na, zie privé bericht.

De rest van de opmerkingen zijn niet helemaal op jouw vraag van toepassing omdat je geen Qbox hebt. Qbox gebruikers met een slimme meter kunnen het advies van B. Fris gebruiken als er geen data wordt opgehaald.

Ik had dat ook. Toen kreeg ik van de Qurrent-helpdesk het advies om een tussensnoertje (met zwart blokje, uit de Qbox-doos) te plaatsen en de Qbox te resetten. Dat, of misschien wel een van de twee acties, hielp.

Groetjes,
Nina
Ik heb een Qbox waarmee ik mijn energieverbruik (stroom en gas) volg maar vanaf 19 september is dit niet meer mogelijk. Er waren al een aantal maanden problemen met het monitoren van de opbrengst van de zonnepanelen. Hiervoor zou een nieuwe Qbox worden opgestuurd maar deze heb ik nog niet ontvangen.

Je Qbox Solar is onderweg!

Groetjes,
Nina
Badge +5
Ik ken iemand die heeft geen QBox, de Instellingen staan ingesteld op 'dagelijks doorgeven', maar ziet op de grafiek ook geen meterstanden.
Das ook mijn probleem maar er wordt aangewerkt zeggen ze!!
Ik had de vraag gesteld waarom je niet op je eigen mijn Qurrent kon zien met,je meterstanden of je te ,veel of minder verbruikt vanwege je maandnota dat je dat ze moet aan passen of minder kan betalen maar dit kon alleen via een Qbox en aangezien ik geen interaansluiting in de meterkast heb kost de waarborg veel meer en dat je ervoor moet betalen heb ik moeite mee want je wil toch lang klant blijven en nu ik dit weet sta ik in tweestrijd want bij me vorige energiebedrijf kreeg je dat er gewoon al bij niks niet te installeren maar nu kom je er nooit achter of je strks niet heell veel moet bij betalen ik vind dit dus geen fiijne service naar de klant toe!!!
Badge
Ik had de vraag gesteld waarom je niet op je eigen mijn Qurrent kon zien met,je meterstanden of je te ,veel of minder verbruikt vanwege je maandnota dat je dat ze moet aan passen of minder kan betalen maar dit kon alleen via een Qbox en aangezien ik geen interaansluiting in de meterkast heb kost de waarborg veel meer en dat je ervoor moet betalen heb ik moeite mee want je wil toch lang klant blijven en nu ik dit weet sta ik in tweestrijd want bij me vorige energiebedrijf kreeg je dat er gewoon al bij niks niet te installeren maar nu kom je er nooit achter of je strks niet heell veel moet bij betalen ik vind dit dus geen fiijne service naar de klant toe!!!
Beste MBiljouw,
Snap de tweestrijd niet zo: je krijgt gratis een energiemeter die voorkomt dat je nummertjes moet gaan invullen, zonder kosten per maand, met een overzicht wat je wanneer gebruikt (ideaal om sluimerverbruik te ontdekken) en waardoor je bijbetalen voorkomt in een website/app?
Neem aan dat je de vorige meter ook moest retourneren, neem aan dat je de lege pet-flessen ook retourneert (mede omdat je statiegeld terug verwacht?)
Nou.. dit apparaatje is beetje meer waard dan een flesje dus willen ze ook zeker zijn dat je het de moeite vindt om terug te sturen: vandaar de bijna 50 euro statiegeld/borg
Nou dat vind ik dus niet en ik hoefde helemaal geen meter terug te sturen bij de vorige energieleverancier en dan erbij ik heb geen aansluiting wel in de kamer van KPN...dus dan word het duurder de Qbox en je wilt meestal bllijven waar je nu zit dus vind ik dit geen fijne service naar de klant toe en erg ingewikkeld dus nu kan ik nooit zien wat de kosten zijn te veel of te weinig ik vind dit moet gewoon via je mijn Qurrent te zien zijn als je je meterstanden invoert ......en net met de vraag komen van waarom ben je niet gebleven bij de vorige?? Omdat ze zeiden en lieten zien Qurrent is goedkoper maar niet vertellen dat je de Qbox moet aanleggen om je verbruikskosten e,d te zien en voor wat oudere mensen zolas ik is dit niet prettig en geen zoals ik al zei service naar de klant toe !!!
Qbox werkt prima maar als ik de csv bestanden opvraag op de site dan staan alle vruiksmetingen op 0
Ik heb een Qbox waarmee ik mijn energieverbruik (stroom en gas) volg maar vanaf 19 september is dit niet meer mogelijk. Er waren al een aantal maanden problemen met het monitoren van de opbrengst van de zonnepanelen. Hiervoor zou een nieuwe Qbox worden opgestuurd maar deze heb ik nog niet ontvangen.

Je Qbox Solar is onderweg!

Groetjes,
Nina
Q-box nog steeds niet ontvangen.
Ik heb een Qbox waarmee ik mijn energieverbruik (stroom en gas) volg maar vanaf 19 september is dit niet meer mogelijk. Er waren al een aantal maanden problemen met het monitoren van de opbrengst van de zonnepanelen. Hiervoor zou een nieuwe Qbox worden opgestuurd maar deze heb ik nog niet ontvangen.

Je Qbox Solar is onderweg!

Groetjes,
Nina
Q-box nog steeds niet ontvangen.


Hoi Jo Volkerink,

Ik heb het voor je nagevraagd, nou dacht ik dat die vrijdag was verstuurd maar dit blijkt niet zo te zijn. Ik stuur je even een privé berichtje met wat meer informatie hierover.

Groetjes,
Nina
Ja, dat had ik ook. Qurrent kon het niet oplossen, maar ik heb ontdekt dat ik zo maar was ingesteld op 2maandelijks uitlezen...zie bij de instellingen, zet het daar terug naar dagelijks. Duurt een paar dagen. Je mist dan wel de details van die periode, maar bij mij doet ie het weer
Reputatie 5
Badge +13
Goede tip Marten!

Je kan de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpassen van 2 maandelijks naar dagelijks uitlezen. Bij 2 maandelijks zie je een gemiddelde over de periode, dan zijn de staven in het diagram elke dag even hoog.

Bij dagelijks uitlezen heb je elke dag een ander verbruik en zijn de staven elke dag een andere lengte.

Groetjes,
Tanja
Ik heb sinds 28 september geen verbruik/opbrengst meer in de app. Hoe los ik dit op?
Nou dat vind ik dus niet en ik hoefde helemaal geen meter terug te sturen bij de vorige energieleverancier en dan erbij ik heb geen aansluiting wel in de kamer van KPN...dus dan word het duurder de Qbox en je wilt meestal bllijven waar je nu zit dus vind ik dit geen fijne service naar de klant toe en erg ingewikkeld dus nu kan ik nooit zien wat de kosten zijn te veel of te weinig ik vind dit moet gewoon via je mijn Qurrent te zien zijn als je je meterstanden invoert ......en net met de vraag komen van waarom ben je niet gebleven bij de vorige?? Omdat ze zeiden en lieten zien Qurrent is goedkoper maar niet vertellen dat je de Qbox moet aanleggen om je verbruikskosten e,d te zien en voor wat oudere mensen zolas ik is dit niet prettig en geen zoals ik al zei service naar de klant toe !!!

Er zijn verschillende apps gratis te downloaden via Google Play die netjes een aanvraag doen tot het monitoren van jouw slimme meter. Hier zijn geen kosten aan verbonden; misschien is dit dan een betere optie? Zo kun je fijn bij Qurrent blijven én je verbruik soms wel per kwartier uitlezen.
Ik heb sinds 28 september geen verbruik/opbrengst meer in de app. Hoe los ik dit op?

Hoi Willem,

Je Qbox is niet online dat is de reden dat je geen gegevens meer ziet in je app. Ik heb je een e-mail gestuurd met de reset handleiding.
Daarna zou je weer gegevens moeten kunnen zien.

Groetjes.
Nina
Reputatie 5
Badge +13
Als je energieverbruik niet meer zichtbaar is in Mijn Energie of in de App:
(Maar alles eerst wel goed werkte)

Je moet hierbij onderscheid maken tussen 3 verschillende situaties:

Geen inzicht meer van de Qbox
- Heb je een internet of stroomstoring gehad? (geef dan je Qbox een rest volgens de handleiding)
- Heb je een meterwissel gehad? (Stuur dan een foto van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice)
- Ben je verhuisd? (Stuur dan een foto van je nieuwe elektra meter naar de klantenservice) Je kan de Duo niet als Mono gebruiken.

Geen inzicht meer van mijn slimme meter
- is de uitleesfrequentie uitgezet of op 2 maandelijks gezet? (pas het dan aan naar dagelijks uitlezen)

Geen inzicht meer van mijn handmatig ingevoerde meterstanden
- Heb je wel meterstanden ingevoerd in het meterstanden overzicht in Mijn Energie?

Als er een algemene storing is laten wij het weten!

Andere situatie? Laat het ons weten :)

Groetjes, Tanja

Reageer