Beantwoord

Kan ik de applicatie van Mijn Energie nog gebruiken?


Zijn er problemen met de app? Krijg al ruim een week geen verbtuiksgegevens door
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 7 januari 2019, 14:48

Hoi @M.J.deRooij,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!
Er zijn geen problemen met de app, maar we zijn wel per 1 januari gestopt met het uitlezen van de Qbox. Er komen dus geen data meer binnen via de Qbox,
Je kunt nog wel steeds inzicht krijgen in je energieverbruik. Als je je slimme meters per kwartier laat uitlezen krijg je je verbruik te zien per kwartier, per dag en per maand.
Het verschil is dat het verbruik met enkele dagen vertraging binnenkomt.

Ik heb de meters op jouw beide adressen gewijzigd. Dat betekent dat eind van deze week je verbruik zou moeten binnenkomen.
Het is wel zo dat op een van de adressen een oude gasmeter hangt. Deze kunnen we niet uitlezen en wordt dus niet meegenomen in de grafiek.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @M.J.deRooij,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!
Er zijn geen problemen met de app, maar we zijn wel per 1 januari gestopt met het uitlezen van de Qbox. Er komen dus geen data meer binnen via de Qbox,
Je kunt nog wel steeds inzicht krijgen in je energieverbruik. Als je je slimme meters per kwartier laat uitlezen krijg je je verbruik te zien per kwartier, per dag en per maand.
Het verschil is dat het verbruik met enkele dagen vertraging binnenkomt.

Ik heb de meters op jouw beide adressen gewijzigd. Dat betekent dat eind van deze week je verbruik zou moeten binnenkomen.
Het is wel zo dat op een van de adressen een oude gasmeter hangt. Deze kunnen we niet uitlezen en wordt dus niet meegenomen in de grafiek.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Beste Joost,

dank voor jouw reactie.

Ik heb nog een 2-tal vragen:
1 komt er nog een app om het verbruik te kunnen inzien?
2 kan ik de qbox retourneren, want ik heb hier volgens mij voor betaald.

Dank voor jouw reactie.

Groeten
Mark de Rooij
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @M.J.deRooij.

Bedankt voor je bericht.

Je energieverbruik kan je blijven monitoren in de energiegrafieken van Mijn Energie omdat je slimme meters hebt. Je kunt de mobiele applicatie van Mijn Energie dus ook blijven gebruiken.
Als je de uitleesfrequentie van deze slimme meters aanpast (of door ons aan laat passen) naar uitlezing per kwartier zal je energieverbruik, per kwartier gespecificeerd, te zien zijn in de energiegrafieken.
Er zit hierbij wel één tot maximaal vier dagen vertraging in de weergave van je verbruik omdat de meterstanden die hiervoor worden gebruikt eerst langs je netbeheerder gaan.

Je hoeft de Qbox niet naar ons te retourneren. Je kunt deze het beste inleveren bij de milieustraat in jouw gemeente. Je hebt wel recht op uitbetaling van de door jou betaalde borg, ik verwacht dat deze binnen drie weken op het bij ons bekende rekeningnummer zal staan.

Groeten,
Julian

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen