Beantwoord

Kan ik met de Qbox zonder slimme meter gas uitlezen?

• 21 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 218 keer bekeken

Badge
Ik heb een Qbox en geen slimme meter (wil ik ook niet ivm mijn zonnepanelen) nu zie ik bij mijn energie alleen maar het elektriciteit gebruik "live".
Is het niet mogelijk ook een transponder op de draaischijf van mijn gasmeter te monteren en die dan ook via de Qbox uit te lezen? Of denk ik nu verkeerd, en is dit een onmogelijke en een niet zo logische vraag?...
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 23 oktober 2017, 16:22

Hallo Voorhout,

Bedankt voor je bericht.

Alleen met een slimme (gas)meter is het mogelijk om het gasverbruik met de Qbox in te zien.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Voorhout,

Bedankt voor je bericht.

Alleen met een slimme (gas)meter is het mogelijk om het gasverbruik met de Qbox in te zien.

Groetjes, Nina
Badge
Uiteraard heb ik ze volledig gecamoufleerd, zodat er van bovenaf en opzij niets van te zien is! Alleen nog even een oplossing vinden voor de wat tegenvallende opbrengst (32 euro cent over de laatste vier jaar) maar daar kom ik wel uit.
Alleen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.....
Reputatie 4
Badge +12
Bij een dreigende afschaffing of versobering van de salderingsregeling lijkt het slim om geen slimme meter te hebben. Maar, ervan uitgaande dat de overheid maatregelen zal nemen om ontwijking van nieuwe regels te voorkomen, lijkt het me dan weer minder slim om BTW op zonnepanelen terug te vragen bij die zelfde overheid of om op openbare fora melding te maken van je zonnepanelen. Heb je ook al bomen geplaatst en een extra dak om ontdekking vanuit de lucht te voorkomen?

Groet, Frans

Reageer